{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.516 visninger | Oprettet:

Hjælpe min søsters hund.. {{forumTopicSubject}}

Ja min søster har valgt at sælge sin hund, og det er jeg på en måde glad for, da Buller trænger til mere tid, træning og indhold.
Men det er ikke nemt, da hun helst vil sælge til familien, men ingen vil rigtig tá ham smiley
Lad mig sige at det er et hjem med 3 børn og så hende, og de er meget højlydte, og glade for at råbe når de er sure..alle sammen.

Vi skulle passe ham i uge 28, men har måtte sige nej nu.
Buller har engang bidt vores søn i næsen, han var 5 år der, altså min søn, han stak hovedet ned til hunden, som vi havde sagt han ikke skulle gøre, og ja haps, så bed/markede den, så der kom et lille hul.
Lady har den været sammen med et par gange, og intet problem der, dog aner min søster intet om hunde, og sagde at det skulle jeg styre..jeg lod dem mødes, buller knurrede, lady dæmpede, og så legede de derefter super godt sammen.

Så passede hun min søn i et par dage, og han kom atter hjem med sår på næsen.
Buller havde lagt på hans jakke på gulvet, de skulle ud, så han havde bare prøvet at tage hans jakke, da Buller så fløj op og bed ham i næsen, så han fik en skramme og næseblod..plus han blev så forskrækket at han tissede i bukserne smiley han er nu 6 år.
Så sagde jeg til hende, at vi passer ham ikke alligevel, det tør jeg ikke.
Hun fortalte, at når hende børn har besøg, og de leger på gulvet, så kan han finde på at knurre efter dem, så hun må lukke ham væk...
Jeg ved at det sker med høj stemmeføring.
Hun vil så af med ham, pga manglende tid.
Min onkel og kone der har 3 hunde, tager imod, og han klarer det fint, men efter konen har sovet 3 dage med buller på sofaen, og hun stadig ikke får søvn, blir han leveret tilbage..
Buller går i flexline og når den er låst, trækker han fra side til side og voldsomt, han aner ik hvad gå pænt er, og så kan han gå i ca 15 min..
Han har nogle mystiske bagben, jeg sys de er lidt spinkle og så bøjer de helt forkert, mener det er lidt ala hjulbenet, men det ser helt forkert ud.
Hun sagde de ik kan gå ret langt, før han nægter at gå fordi han så får ondt i sine ben, gætter hun på..

Den hund burde virkelig have hjælp.
Han skal trænes, han kan intet.
Han gøer når han er alene hjemme, og kan høre nogle.
Han skal ha de ben tjekket ved dyrlægen

Børnene løfter rundt på ham, selvom han så knurrer advarsel, men de siger bare jaja buller du er så farlig, og bærer fortsat på ham.

Jeg tilbød inden han bed min søn igen, at jeg kunne tage ham herhjem, og træne og passe ham til jeg finder ny ejer, men at hun blir nødt til at betale foder, dyrlæge osv da jeg ik kan det, men så har hun ham da ik lige hjemme...men det ville hun ikke gå med til.

Så jeg aner snart ikke mine levende råd.
Det er ikke den første hund hun har haft og solgt igen, men buller har været der i længst tid.
Han er 3 år nu, og de er selvfølgelig alle glade for ham.

Hvad søren kan jeg gøre for at hjælpe både hende, børnene og Buller?
Hunhar meget svært ved at sælge ham til fremmede, hvor hun ikke ved om han vil få et godt hjem..

Gode råd modtages gerne!

Han er ruhåret gravhund uden tavle



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælpe min søsters hund..
  • #1   3. maj 2014 Prøv, det blev dælme langt smiley

  • #2   3. maj 2014 Først og fremmest ville jeg da hive hunden til dyrlægen og få tjekket de ben via røntgen, det kan jo meget vel tænkes at han virkelig har rigtig ondt i benene.

  • #3   3. maj 2014 måske hjælpe hende med at finde en ny familie (uden for jeres egen familie), som jeg ser på det, skal hunden ud af huset, ud til nogen med mere ro og forståelse for en lille gravvaps.
    De findes garanteret, og man kan altid sige nej, hvis det ikke er en familie man føler sig tryg ved.


  • #4   3. maj 2014 Ja jeg kan godt forstå at du syntes det er svært Men jeg vil alligvel sige, at det med børn Er det egentlig ikke deres egen skyld ,at han snapper efter dem Hvis han er i et hjem hvor toneren kan gå højt ,og børnene slæber rundt med ham ,selv om han knorre Det er jo hans måde at sige fra på Efter minmening skal man altså holde øje med, hvad børn gør ved hunde
    Har selv prøvet det Hvor min dreng var lille og kravlede over og bed vores hund i øret Hunden reagere med det samme, og bider ham i ansigtet Ja der var det altså min søn ,som fik skænd Han var selv ude om det Og hunden forsvare sig bare


  • #8   3. maj 2014 Buller er en super sød hund, men han er meget misforstået.
    Min søster elsker ham, men forstår sig slet ik på hund og dens signaler. Hun siger også at hun ikke skal have hund mere, efter ham, det gider hun ikke.
    Hun vil have næsten 1500 kr for ham, da det skal være en der er seriøs og mener ikke at en der tar ham for gratis ik er seriøs nok (hmmm jeg fik min gratis...)

    Ja jeg tør næsten ik skrive det, men hun får med næsten garanti ikke undersøgt ham ve dyrlægen.
    Trods hun selv tror han får ondt ved længere gåtur, siden han nægter gå videre.
    Og alle har kommenteret hans bagben, men de griner bare, og så blir der ik gjort mere end det...andet end hahaha ja det er sgu også underligt med de ben...

    Jeg har desværre ikke selv mulighed for at ofre penge til dyrlægen til ham, for jeg tror det blir en slem omgang, med de ben hvis de skal rettes op.

    Børnene er fra 9 år mener jeg og opefter.

    Jeg har haft ham sat til salg for hende, og der var nogle der spurgte til ham, men så fortrød hun, og ville beholde alligevel, så røg han på prøve ved familie, og er nu tilbage igen...


  • #9   3. maj 2014 EJ hvis der noget ivejen med hans ben ,som måske gør ondt Skal han da til dr.læge
    Der er da ingen, der vil ha en hund ,der fejler noget Pengene må din søster da betale Er hun ligeglad med om hunden måske har ondt Ja undskyld mig, men det forstår jeg altså bare ikke


  • #10   3. maj 2014 Start med at få bagbenene tjekket. Hvis de så er som de skal være, så synes jeg hun skal overdrage ham til et internat.

    Hvis ikke hun gider at ofre penge på dyrelæge eller internat, burde hun slet ikke have fået hund i første omgang. Det lyder ikke til hun er særlig glad for ham ihvertfald.


  • #12   3. maj 2014 Jeg har sagt at de ben skal da tjekkes, og at det måske er derfor han bider ud, og knurrer, plus de overskrider hans grænser...
    Men hun lytter ikke synderligt, der er ihvertfald ikke sket noget.

    Og hun har hørt på folk og de ben i 3 år, og ik gjort noget, så tvivler på at hun gør.
    Den har det jo fint, så længe den ikke skal gå længere end den kan holde til..

    Da hun sagde at når buller var væk, skulle hun ikke have flere hunde, det gad hun ikke... Så nævnte jeg at buller snildt kan blive her 10 år endnu, sad hun nærmest med åben mund, det var hun ik lige klar over at den ku blive så gammel..
    Så forstand på hund -nej.


  • #14   3. maj 2014 Kan du ikke gi din søster en opsang Det ville jeg gøre ,hvis det var min søster der var sådan

  • #15   3. maj 2014 Jeg tror selv, at buller fint vil kunne køre sig i et nyt hjem evt uden børn, eller ihvertfald ældre børn.
    Han er som sagt, rigtig sød. Han gør og knurrer af en i næsten 10 min efter man er kommet, også selvom han har hilst osv, så kan han gå længe og øffe lidt over at man er kommet ind....og efter at råb som NEJ osv ikke hjælper overhovedet, bruger hun nu vandsprøjt, før holder han ikke op.

    Så spm sagt han er meget misforstået, havde jeg ik haft min søn, havde jeg godt selv turde tage ham ind og rette ham op, for det tror jeg uden tvivl at han kan.


  • #16   3. maj 2014 Ja men snuden Hvis din søn forstår hvad du fortælder ham ang hunden, er det så noget problem Hvor gammel er din søn ?

  • #18   3. maj 2014 Han er 6.
    Jeg har som sagt ikke råd til at have ham også, og så tør jeg ikke. Den har bidt ham i hovedet 2 gange, og denne gang gjorde min søn vitterlig ikke noget, han ville bare ha sin jakke, men buller ville ikke flytte sig fra den, så da han tog fat i den, hoppede den op efter ham.
    Så nej buller skal ikke herhjem.

    Det er meget synd for den, og jeg gør alt hvad jeg kanfor at hjælpe med at finde et hjem til den, for ha kan sagtens rettes op, det tror jeg ihvertfald.
    Så jeg vil fortsat snakke med hende, og se og jeg ikke kan få hende til at tjekke de ben snart. Det hjælper ikke at diskutere det med hende, så derfor skal det forklares på en anden måde.

    Hvad skade kan det gøre ved buller i længden fx med de ben?
    At det kan skade ryg?
    Jeg skal have noget jeg kan give hende, så hun kan "se" problemet..


  • #19   3. maj 2014 Han nye "unode" er at tage sin madskål når den er fyldt, og vende den på hovedet og bide i kanten på den....det samme med vandskålen...
    Jeg har forklaret hende at han nok keder sig, og hun skal prøve at lave fodersøg i haven, så han ikke bare for det serveret...hun lød interesseret i det, men jeg tror ikke hun gør det.


  • #20   3. maj 2014 HUnden Har det jo ikke godt Jeg tror på ,at med alt den gør ,er at den prøver at fortælle noget ,eller gøre opmærksom på, at der er noget galt
    Æv hvor er det bare synd smiley


  • #21   3. maj 2014 Jeg syntes ærlig talt du skal lufte tanken om aflivning for din søster.

    Enten kan det være det sætter tingene lidt i relief for hende eller også får det hende til at overveje at gøre det. Begge dele vil være at foretrække fremfor at videreformidle en problemhund som den.
    Det er jo super sørgeligt, men den virker fuldstændig skadet på både det fysiske og mentale plan og at finde nogle som er villige til at tage den og rette op på det, bliver en kæmpe opgave.. Og det er langt fra sikkert det sker hurtigt.. Jeg syntes den stakkels hund skal væk fra det hjem hurtigst muligt, selv hvis det indebærer en aflivning smiley

    Ps. Gravhunde bliver nemt over 13 år, så du kan sagtens sige til din søster at 10 år mere er nok nærmere minimum, hvis hun beholder den..


  • #22   3. maj 2014 Lige et hjælp mere.
    Jeg har en annonce med ham herinde, som jeg gjorde inaktiv, men når jeg trykker på at den skal blive aktiv igen, går den bare ind så jeg kan rette i den, og gemme...men denblir ikke aktiv??


  • #23   3. maj 2014 Snuden Syntes du ikke ,det er synd at sælge sådan en hund Du aner jo ikke hvordan den vil få det ,når den er som den er Det kan være at de mennesker bliver så træt af den Og man aner ikke ,hvad folk kan finde på at gøre ved den

  • #24   3. maj 2014 Ved godt det er din søster, men kan du ikke kontakte noget dyreværn eller noget, og sige hunden ikke trives optimalt? Efter min mening liger det lige på kanten til dyreplageri.

  • #25   3. maj 2014 Jeg syntes det ville være så trist at aflive ham.

    Som sagt er jeg sikker på han sagtens kan rettes op, ellers havde jeg også sagt aflivning, men det sys jeg ikke.
    Så hvis jeg kan være med til at hjælpe ham, med at finde et hjem der passer til ha og hans behov, så vil jeg gøre det.


  • #26   3. maj 2014 Ja jeg kan godt forstå, at du ikke syntes at han skal aflives Men jeg vil sige som andre var inde på At få ham på en internat De ved hvad de har med at gøre ,så de kan finde et godt hjem til ham
    Hvor i landet bor du ?


  • Anja J
    Anja J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #28   3. maj 2014 Snudens beskrivelse af buller er en typisk gravhundeadfærd, der dominerer når den får lov. En gravhund er utrolig sværd at opdrage og bestemt ikke som en Golden retriver. I vores hjem har jeg haft de samme problemer med Simba der bed/markerede min nevø fordi han blev jagtet. Ligeledes har han i sin tid bidt ud efter mine børn når de ville op i sofaen hvor han også lå. Men mit kendskab til netop gravhunden er absolut forbedret siden. Simba er i dag næsten 9 år og skal man have en gravhund ind i et hjem med børn, er der mange ting der skal ændres. i jeres hjem er der både er plads til hund og børn. Det vil altid være en evig kamp og i må ikke slække på ændringer som i bliver nødt til at indføre, hvis i vil beholde hunden, for der er intet galt med den, blot jeres måde at opdrage den på. Det vigtigste er at i følger disse råd nøje og tænker over jeres handlinger hver dag i resten af dens liv. Hunden må ikke og under nogen omstændigheder være i øjenhøjde med jeres børn eller andre mennesker, så få den ned af seng og sofa og alt andet der er højere end hundekurven, på den måde viser i at den er lavest i hirakiet. Skal i gå tur, så skal hunden sidst ud af døren, det samme når i skal ind. Skal i ud at køre skal hunden ind sidst, med mindre det i hundekurven. Luk af for hunden så den har et helle så børnene ikke kan komme til den. Bøj dig ikke over hunden det kan den ikke lide. Det er vigtigt at den ikke må komme ind på børnenes værelser det er deres, hunden har sin kurv. Når du går tur, hold i kort snor for du er anfører. Hunden skal have mad til sidst når i andre har spist og lad gerne børnene give mad. Når i får gæster kan hunden som den sidste hilse på gæsten hvis han eller hun vil hilse på den, ellers skal den blot vende ryggen og ignorere hunden. Hvis i følger disse regler så når i langt med jeres hund. Og børnene må under ingen omstændigheder være alene med hunden. Stjæler den også mad ud af hænderne på børnene? Send den i kurven til de har spist færdig

  • #29   3. maj 2014 smiley smiley smiley ^^

  • #30   4. maj 2014 Anja måske du bør læse op på noget nyere forskning inden for hunde adfærd og træning? smiley Det lyder til at du skal have det genopfrisket.

  • #31   4. maj 2014 Anja - Det var dog den værste gang vrøvl, jeg længe har læst.
    Jeg har haft gravhunde altid, i mit barndomshjem og i mit voksenliv, både korthårede, ruhårede og langhårede.

    Gravhunde er selvstændigt arbejdende hunde, men ikke sværere at arbejde med end, så mange andre selvstændige racer og det er super gode hunde at have sammen med børn, når blot børnene lærer at respektere hunden. Jeg havde 4 gravhunde + 2 små børn samtidigt uden nogen som helst problemer.
    Hundene var både i møbler og senge, gik først ud af døren og fik mad ved bordet. Det fik dem altså ikke til at bide børnene eller overtage magten i huset.

    Snapper en gravhund, er det enten fordi den har ondt, at dens grænser er blevet overskredet, eller at den har et elendigt/nervøst sind, det har intet med magt og rangorden at gøre.

    Jeg tror Buller har smerter, og en hund med smerter hakker altså ret ofte, hvis den føler, at et menneske eller en anden hund kommer for tæt på og evt. kunne komme til at berøre det ømme sted.

    Det kan også være at Bullers grænser er blevet overskredet så mange gange, at han føler det eneste forsvar er at hakke.
    Det eneste jeg er enig med dig i, at enhver hund skal have en plads, hvor den har helle, hvor den kan vide sig helt sikker på ikke at blive forstyrret.

    Endelig, en gravhund er en gøende race, det kan med træning holdes nede på et minimum, men er hunden understimuleret, vil tendensen til at gø blive værre.


  • #34   4. maj 2014 Tror bare jeg vil overse dine råd Anja..sad jo med åben mund.. Min egen hilser først på gæster, hun går først ud af døren, den sover til tider inde ved min søn på hans værelse, og så får hun mad før os andre...åh ja og hun må løbe frit på gåturen... Damn hun styrer jo hele mit liv O_o.....

  • #35   4. maj 2014 Bullers grænser blir overskredet rigtig meget, og derfor venter jeg bare på den dag han virkelig bider til.

    Han er en omgængelig og rigtig sød hund, og har jo været sammen med ham flere gange. Også derfor jeg siger at han sagtens kan rettes lidt op.
    Jeg vil selv foreslå et evt ældre par, altså et hjem uden børn og med stabilitet i hverdagen..


Kommentér på:
Hjælpe min søsters hund..

Annonce