870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Gammel og trist Gammel og trist

Hej smiley

Jeg har en hund på 9 år, han er labrador. Han er genbrugshund på 4 gang, da alle ejere ikke ville have ham, og han har været på internat og bo. Jeg har haft i kun 6 måneder. Han er den bedste hund overfor mennesker, men andre hunde kan han ikke med. Det har jeg valgt at se bort fra, og ville bare give ham den bedste tid til sidst. Han er glad når vi skal gå tur, men ligeså snart vi skal hjem vrikker halen ikke længere.

Jeg har nu fået en chihuahua hvalp som heller ingen ville have, og nu er Balder min lab blevet trist… Han har hele tiden virket lidt trist og ked af det, det er jo også forvirrende med al den flytning for ham. Men han er blevet mere og mere trist. det gør så ondt i mit hjerte, for jeg har jo ikke taget ham til mig for at gøre ham ondt. Det er ikke fordi han ikke kan lide mig, for han elsker mig det kan jeg mærke er jeg ikke ved ham i bare 10 min, så leder han efter mig.

Jeg har overvejet at lade ham aflive da jeg fornemmer forvirring for ham, og er bange for at han ikke vil trives nogensinde. Jeg vil ikke have ham hen til nogle for han skal ikke flytte mere, det ser jeg altså som mishandling, han skal ikke have et 5. hjem. Det siger dyrlægerne også højst 4 flytninger ellers får man ikke en glad hund.

Jeg håber der er nogle med nogle gode råd?

Skal lige siges, han går seperate ture bare med mig, så han ikke er afhængig af hvalpen og jeg oplever nogle ting med ham næsten hver dag så han synes det er lidt sjovt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel og trist
  • #1   9. maj 2014 Ja jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal sige Men hvis du ikke syntes ,at din gamle hund har det godt Så ville jeg også sige aflivning Selvfølgelig skal den ikke kastes rundt mere Men det kan jo også være fordi, den bare er ved at være gamme,l og så er som den er Kan den ikke føle sig overset , smiley nu hvor der er kommet en hvalp i huset

• #2   9. maj 2014 Du kunne jo lade Chihua-hua hvalpen få et nyt hjem...... ( en hvalp vænner sig hurtigt til et nyt hjem.)
    Ser ingen grund til at aflive din sunde og raske Labrador , som er blevet trist, fordi du har fået en ny hvalp.

Lad dog Labradoren nyde sit otium ....hos dig

Men det er jo bare MIN mening ... smiley

• #4   9. maj 2014 Hvor længe har du haft hvalpen?

Hvis det ikke er ret længe, og du bliver ved at give Labben gode og separate oplevelser, så kan det da ende med at han liver op igen .... så hvis ellers hundene kan sammen så skulle di måske give det lidt tid ...

• #6   9. maj 2014 fik chihuahua hvalpen fra en hvalpefrabrik som som politiet har lukket heldigvis. Det var et held af den overlevede, og min dyrlæge ringede til mig fordi hun ved jeg for alt i verden gerne vil hjælpe alle de dyr jeg overhovedet kan. Jeg har haft hvalpen i ny 1 måned. Jeg tror jeg giver det tid, og labben får lov til mere end hvalpen, og hvalpen ved også godt hvornår han skal stoppe med at lege og være irrtiterende da jeg har lært ham det. Jeg kan ikke give mine hunde væk, de betyder alt for mig.

Så jeg giver min dejlige Lab nogle gode år her til sidst, tak for svar alle sammen smiley

• #7   9. maj 2014 Så længe hundene kan sammen, så synes jeg det er en god ide, tror sagtens du kan give ham nogle gode år og dejlige oplevelser ....

• #8   9. maj 2014 Det er jeg rigtig glad for at høre smiley

• #12   10. maj 2014 Jeg vil også mene at hvalpen skal videre. Du skriver jo selv at du godt var klar over at labben ikke kan med andre hunde. Så er det ikke helt fair over for ham at få en hvalp i huset og så "bare" aflive ham.
    Med mindre selvfølgelig det kommer til at gå med dem begge.

Kommentér på:
Gammel og trist

Annonce