{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Tynd unghund {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en groendael på 9 mdr. har haft hende en måned nu. Hun var for tynd da jeg fik hende og er det stadig.
Hun har en del problemer med opkast af og til og dårlig mave/tynd.
Det er dog i perioder.

I går kastede hun op for første gang i et par uger. Tror dog dette var pga. hun havde fået fat i en spandfuld olie smiley Ja ja, hun er lidt alle steder hehe. Jeg så det efter et par minutter, men der har hun jo også gnasket lidt i sig.

Nu har jeg købt Olivers start til store racer og er langsomt gået over til det. Så hun nu skal have 450 gr. pr. dag.

Hvad tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd unghund
  • #1   28. maj 2014 Det er ikke unormalt for en belgier at være tynd som unghund. Min første tæve var radmager de første to år indtil hun gik en anelse ned i gear.

    Opkast og tynd mave er dog ikke normalt, så ja... forhåbentligt hjælper det med et foderskifte, og hvis ikke så vil det måske være en god ide at få dyrlægen til at kigge på hende. Lia har fået Oliver's stort set hele sit liv og trives rigtig godt på det. Jeg vejer ikke foderet, men ved at Oliver's som regel ligger i den høje ende mht. anbefalet fodermængde, Lia for ikke nær så meget som deres anbefalede mængde, men har du en hund der er for tynd, så synes jeg bare du skal lade hende spise så meget hun vil.


  • #2   28. maj 2014 De Belgiere jeg har haft har også været meget tynde indtil de var ca 3 år, så som M.I skriver så er det ikke unormalt.
    Jeg har så altid holdt min på hvalpemad indtil de har været minimum et år. Derefter har de fået foder til aktive hunde.

    Min sidste hanhund spiste mega meget græs og kastede op med jævne mellemrum. Han var kerne sund og rask. Han havde så ikke tynd mave.

    Men få den lige tjekket hos dyrlægen for at være dikker på at der ikke er et eller andet i vejen med den.


  • #3   28. maj 2014 Ja der er jo belgisk hyrdehund i min Linka Hun har også været meget tynd Indtil hun blev ca 2 år
    Men det er jo også hunde der virkelig kan brænde noget energi af
    Linka har så altid haft tørfoder stående ,så hun kunne spise når hun havde lyst
    Det med tynd mave og opkast ,syntes jeg du skulle snakke med dr.lægen om Men tror det måske kan hjælpe med foderskift smiley


  • #4   28. maj 2014 Jeg ville vælge et foder til sart mave fremfor hvalpefoder i din situation.
    Mangler hun reelt fylde, kan du tilsætte lidt oksefedtpulver.


  • #5   28. maj 2014 det er elf ikke så heldigt hvis hunden går og døjer med maven -her kan foderskifte måske hjælpe, og ellers kontakt dyrlægen hvis det er et vedvarende problem.

    Men at en unghund er lidt tynd og ranglet er der ikke noget unormalt i. Reiki var osse til den meget slanke side da han var unghund. Så længe hunden er sund og rask, trives som den skal osv, er jeg ikke så hysterisk med om den er lige tynd nok -det er Gaia i øvrigt osse i perioder og hun er en voksen tæve på 7 år...


  • #6   28. maj 2014 En belgier er tynd de første år;)
    Hvalpefoder stopper jeg med i 6-8 mdr alderen, så brugers der et godt foder til hunde med høj energi;) ville ikke tilsætte fedt eller olier smiley
    Du kan med fordel fodre 3 gange dagligt og jeg afmåler ikke foder til unghunde, de får hvad de kan æde 3-4 gange dagligt;)


  • #7   29. maj 2014 Hvor er det dejligt at få så mange råd og erfaringer smiley

    Så er jeg mere rolig for hendes magre krop hehe.

    Umiddelbart virker Olivers rigtig godt på hende. Så der tror jeg vi bliver. De har vidst også et meget aktivt foder så det får hun efter hun fylder 1 år. smiley


  • #8   14. dec 2014 Jeg ville vælge og give barff og især når den er til den tynde side den vokser jo stadig så skal have masser af mad så den kan vokse optimalt.vores hvalp på 9 md for barff + der er fri adgang til tørkost hvalpemad hun er vokset rigtig godt.

Kommentér på:
Tynd unghund

Annonce