{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Hvor langt skal man gå for at redde et dyr? {{forumTopicSubject}}

Jeg har venner på facebook der konstant liker opslag fra en side der hedder "Let's Adopt! Global".

Dette er en organisation der fixer hunde der er gået i stykker - som i vitterligt gået i stykker - for derefter at anskaffe dem nye hjem

Hvis I vælger at åbne linkene advarer jeg om MEGET stærke billeder!



Lige et par eksempler på deres sager:

Denne (gade)hund er fuldkommen lam i bagkroppen, og går udelukkende på forbenene mens den slæber bagbenene efter sig. Derudover er den inkontinent og har en lidelse der giver den konstant erektion, hvilket åbenbart giver risiko for infektioner.
Organisationen har valgt at hente denne hund i Indien og transportere den hele vejen til USA for at behandle den bedst muligt. (Den er i øvrigt død nu, på trods af deres kampe for at holde live i den)
http://blog.myletsadopt.com/wp-content/uploads/2014/06/IMG_1621-e1402497437224.jpg


Denne (gade)hund har åbent brud på begge forben, og tilsyneladende haft det længe mens en lavpraktisk dyrevelfærdsorganisation i Indien har gjort deres bedste for at holde sårene rene. Den er ligeledes fløjet tværs over kloden for at komme til "Let's Adopt! Global" og blive behandlet.
http://blog.myletsadopt.com/wp-content/uploads/2014/06/IMG_1163-e1401711988911.jpg



Disse to historier er på ingen måde ekstreme. Det er sådan nogle tilfælde af gadehunde (og katte) de tager ind og reparerer, for derefter at formidle dem ud i nye hjem. Mange gange er det amputation af flere ben, og derefter et liv for dyrene på kun to ben eller med vogn.



Og for at komme til sagen: er det mig der er en iskold k....? For jeg FATTER virkelig ikke at man vil byde sådan nogle ekstreme tilfælde alt andet end at blive aflivet. Jeg synes på ingen måde at det er charmerende, storhjertet eller fantastisk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt skal man gå for at redde et dyr?
  • #1   23. jun 2014 Det er vanvittigt. Hellere bruge ressourcerne på noget andet end håbløse tilfælde.

  • #2   23. jun 2014 Enig - men selv hvis man ser bort fra ressourcerne, så synes jeg på ingen måde det kan være optimalt for en hund, der aldrig har oplevet andet end at leve på gaden i Indien og som i øvrigt er i store smerter, at skulle transporteres tværs over kloden og igennem en masse operationer, et langt sygeforløb mv. oveni at den skal forholde sig til en verden den slet ikke kender.

  • #3   23. jun 2014 Hundene får jo aldrig et godt liv... Jeg synes det er hamrende egoistisk at prøve at redde den slags, i stedet for at give dem fred. Det er i hvert fald ikke for hundenes skyld!!

  • #4   23. jun 2014 Er det raske hunde har jeg intet problem men så syge hunde - det er nok mest for deres egen samvittighed og omdømme...

  • #6   23. jun 2014 Det der handler om menneskelige egoer, intet andet. De bilder sig sikkert ind at de gør det for dyrenes skyld.

  • #7   23. jun 2014 Det er egentlig dyreplageri... Rejsen fra Indien til USA er jo lang og hvis fx dyret har åbent benbrud kan det simpelthen bare aldrig blive ok at udsætte den for 10 timers smertehelvede i et fly! Er de overhovedet burtrænet dyrene? Og hvad med selve opholdet i bagagerummet etc etc. Der er virkelig mange ting, udover selve sygdomsforløbet, som kan give hunden store smerter både mentalt og fysisk...

    Men mange amerikanere har en utrolig misforstået behov for at "hjælpe" dyr. Har en veninde som læser på Cornell (dyrlægestudie i USA) og hun har også reddet en stakkels hund.. Lang historie kort; den burde blive aflivet.. Den har så mange mentale problemer, som hun forsøger at elske væk uden den helt store virkning...

    Sørgerligt.


  • #8   23. jun 2014 Tænk på hvor mange RASKE hunde der kunne hjælpes for de samme midler!

    I min optik er det en særligt udspekuleret form for dyrplageri.


  • #9   23. jun 2014 Hvor er det dog nogle skrækkelige billeder! smiley

    Man bliver helt vred inde i sig selv over at mennesker kan finde på at lade stå til på den måde uden at sætte en stopper for de lidelser! smiley


  • #10   23. jun 2014 Der burde udelukkende tænkes på hundens livskvalitet og det bliver der ikke.

    Vil hunden ikke have et værdigt hundeliv, med meget tæt på 100% livskvalitet, efter at de har "reddet" den, så burde den havde fået en værdig død fra start.


  • #11   23. jun 2014 Køter: Googlede lige, og der er faktisk flere af den slags tilfælde. Jeg synes det er helt grotesk o.o

  • #12   24. jun 2014 Er HELT enig med dig Line!

    Jeg kan vitterligt heller ikke se hvorfor man absolut skal holde liv i alt og alle. Synes det er forkasteligt, for ikke at nævne synd for dyret. Det er ikke et værdig liv hvis man spørger mig..

    Jeg synes ikke det er synd at aflive, ikke i den "rigtige" situation. Men jeg er os typen der hellere vil aflive mine egne dyr hvis jeg en dag ikke ville kunne have dem, frem for at risikere at de bliver kastebolde eller andet.

    Så sent som i aften så jeg en der havde en killing med krølle på benene, som hun ville holde i live, for "når nu den viste den havde viljen, så sku den ha lov".. Bare fordi man kan, er det ikke ensbetydende med at man skal. Dyrene kan ikke svare for sig selv, så det er vores ansvar at forholde os til hvad der er værdig og sundt for dyret..

    Beklager hvis jeg virker sur, det er jeg bestemt ikke. Men synes det er synd når man partout skal "redde alle" uden at tænke sig om..


  • #14   24. jun 2014 Puha har lige kigget deres facebook side...
    Skrækkelige billeder! Og mange af dem, havde nok været bedre tjent med en aflivning... fx. de stakkels hunde, på dine billeder...

    Og så er jeg helt enig med Barmutter... Dyrplageri... Intet mindre...


  • #15   24. jun 2014 Intentionen er god, men handlingen er direkte dyrplageri.
    Skræmmende at de bilder sig selv ind, det er for dyrets bedste.


Kommentér på:
Hvor langt skal man gå for at redde et dyr?

Annonce