12. maj 2007 Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
Lammelse af ansigtet hos hund??? {{forumTopicSubject}}
Jeg bliver simpelthen nødt til at høre herinde om der er nogen der har haft en hund hvor nerverne i ansigtet (læber/øjne og ører) er lammet...
Igår kom min lille Micki på dyrehospitalet fordi jeg om morgenen opdagede han så mærkelig ud i hovedet... Hans øjne var fjerne(hvilket viste sig at han ikke kunne blinke) hans mundvige hang og ørene hænger også længere nede på hovedet end de plejer...
Han er tjekket for borrelia+ 2 andre flåtbårende sygdomme.. Han har fået taget blodprøver af alle organer ingen anmærkninger..
Der er taget nogle prøver fra skjoldbruskkirtlen, dem får vi svar på mandag... Er de negative skal han MR-scannes for svulst og tjekket op på det indre ører...
3 mulighed er at det er nogle lammelser som simpelthen bare kommer og kan gå igen, men som man ikke kan gøre noget ved....
Dyrlægen mener ikke han har smerter(jeg heller ikke da han til daglig er en meget pylret hund) Han er ikke helt som han plejer, men vil gå tur, spise, drikke, laver stort og småt... Jeg kan "gejle ham op til leg" og han prøvede endda at bestige min venindes løbske tæve...
(han er kastrat) Så han virker som sådan ok...
Men han ser jo simpelthen så trist ud med de lammelser....
Er der andre der har oplevet lignede og kan fortælle mig lidt om det...
Det er simpelthen bare så frustrerende at sidde her og vente til mandag..... Og i baghovedet ligger mistanken om den svulst i hjernen og dæmre
Er der nogen der kan hjælpe??
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.319
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.381
okt 2007
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Håber det beste for dig og din hund Og krydser for at alt nok skal gå
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
Dyrlægen mener ikke det var hjerneblødning, for det var min første tanke...
Og det er ikke blevet værre siden igår morges...
Dyrlægen mener en skjoldbruskkirtel sygdom, noget med den producere for meget hormon..
En uforklarlig nervelidelse, men ofte ser kommer ved hunde... Man kan ikke gøre noget, men hos 50% af hundene kan det forsvinde 2-3mdr efter, mpske før lidt som det mennesker kan få...
Og ja så har der jo også været hjernesvulst inden over.. Eller noget med mellemøret/indreøre som man også ville kunne se på MR-scanningen(men der er ikke noget der indikere det ved undersøgelse af ydre øre) Men de kan jo heller ikke se helt der inde.. Men ingen ørergangsbetændelse..
Det er de baner de tænker i.. Så vil gerne hører om nogen her inde kender til de 3 ting eller andet der har givet de lammelser...
Som sagt han har det faktisk fint nok... På ingen måde dårlig, men lidt anderledes end han plejer...
maj 2007
Ja øjnene kiggede de også på... han kan godt se og hvis de prøver at tage en finger mod hans øje, så reagere han (han kan ikke blinke) men han trækker ligesom øjet ind ad og blinkhinden kører lidt hen over øjet... Så muskulaturen virker som den skal... Hun mener med de lammelser han har og at der ikke er noget at se på kroppen er det de 3 som jeg har beskrevet hun "operere i"..
maj 2007
Mange tak... Det gør mig "tryg" han har det så godt som han har... Men nervøs at hjernesvulst er med i mistankerne
dec 2013
Er det ,det du mener med som hos mennesker ?
maj 2007
maj 2007
Hans er i begge sider, men det sagde hun godt kunne komme ved hunde i begge sider,simpelthen af uforklarelige årsager, men som tit forsvinder igen,,,
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
min første tanke var også blodprop, svulst, blødning i hjernen, men det kan være så meget andet.
dec 2013
maj 2007
Normalt er han en piveskid ved mange ting, men det er intet i den retning nu... Han er da selvfølgelig ikke helt sig selv... Men meget som han plejer... Kommer når jeg kalder,vil ud og gå.. Når døren til altanen åbnes kommer han. Han går tur og snuser.. Jamen synes han er så godt som normal, men hans ansigt hænger... han kan godt drikke og spise uden det falder ud af munden og er som sagt ikke blevet værre siden igår da vi var over at få ham tjekket og han var til observation..
Jeg synes det er vildt mystisk...
Og er jo samtidig også bange, har næsten ikke sovet i nat i frygt for hvis det skulle udvikle sig... Og var ude og gå en kort tur med ham 2 gange i nat, den var han med på og lidt natmad...
Det er jo dejligt han trods alt har det sådan... Men meget underligt.. Kunne være andre havde oplevet lignede..
okt 2007
Hvis din dyrlæge har set det før og det oprigtigt er en skjoldbruskkirtelsygdom kan det jo behandles :o)
Jeg krydser fingre for at det er noget ikke-fatalt, og at din vov får det godt igen så hurtigt det kan lade sig gøre :o)
maj 2007
Det er desværre ikke min egen dyrlæge da det ligger i den by jeg boede før, mender er 25km dertil, og skulle bare hurtig afsted så måtte tage Dyrehospitalet her i byen.. Men dem kender jeg også fra mine veninder og har været der før til andre akutte tin, så ved de er kompetente, men man har det trodst alt bedst med ens egen dyrlæge som man kender og de kender mig og hundene...
Nu håber vi snart på mandag!
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.787
dec 2013
maj 2007
Åhhh det var lige SÅDAN en historie jeg havde brug for at høre
Hold op hvor fantastisk og dejligt din hund er en dejlig gammel dreng nu uden meen
Jeg ved ikke om det er fordi jeg er ved at vænne mig til hans udseende, eller jeg bare vil se en forbedring... Men synes hans øjne blinker lidt i dag, ikke rigtig, men mere end igår... Under alle omstændigheder er det ikke gået ned af bakke ihvertfald..
Jeg har trænet lidt tricks med ham i dag for at se hans balance og hvordan han i øvrigt geberter sig og synes det er overvejende positivt.... Så er fortrøstningsfuld
nov 2009
Og det var også sådan fra dag til dag jeg mente at se forbedring
maj 2007
Det er virkelig en positiv historie for mig at høre
Et halvt år er selvfølgelig også et godt stykke tid, men det tager jeg gerne med, bare han har det godt...
Jeg har også sådan noget beskyttelsesfilm jeg skal give ham i øjnene mange gange dagligt...
Kunne din leve fint nok de 6 mdr uden at kunne blinke, han fik ikke skader på øjnene?
Hvilke undersøgelser var i igennem hvis jeg må spørge
nov 2009
Hans øjne var faktisk dem der hurtigst var bedring i, og han fik ingen skader. Han lukker det ene en smule mindre når han blinker nu, men det er så lidt så det ingen betydning har, og det er kun mig der ser det
nov 2009
maj 2007
nov 2009
dec 2013
okt 2008
Følger: 36 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.769
For mange år siden skulle jeg have en rodbehandling.
Tandlægen lægger en bedøvelse (som flere gange før) og jeg får ordnet min tand.
Dagen efter er jeg stadig bedøvet og "lam" i den ene side ansigtet.
Jeg kontakter tandlægen, som beder mig komme.
Fantastisk, siger han, det sker i en ud af en million gange, at man skærer en nerve over, i det man lægger bedøvelsen.
Den vokser sammen igen, det tager blot et par måneder.
Jeg kan ikke huske, hvor lang tid, der gik.
Men sikkert et par måneder, hvor jeg lignede en, der havde haft en hjerneblødning.
Kunne det måske være et insektstik, der er "ramt" uheldigt?
Det håber vi
Lammelse af ansigtet hos hund???