{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

Din, min eller Vores? :) {{forumTopicSubject}}

Efter en samtale om hvor selvstændige folk er blevet og om ting er dit, mit eller vores, er jeg kommet til at tænke på følgende;

Til dem af jer som bor med en kæreste eller mand, HVIS er hunden/hundene og hvem betaler til hvad?)

Herhjemme er det meget enkelt! Jeg havde Diva da jeg mødte kæresten så hun er jo min og jeg betaler alt til hende. Han er sød til at lufte hende og give mad hvis jeg ikke er hjemme.

Hvis vi på et tidspunk skal have en ny hund er jeg faktisk meget i tvivl om det skal være "vores" eller "min". Det er MIN interesse jo;)

Håber det gir lidt mening smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din, min eller Vores? :)
  • #1   14. jul 2014 Her er Nova, Walle og Funky mine, Juice er Kenneths. Vi træner begge 2 og deler alle udgifter.

  • #4   14. jul 2014 Sarah: Hvordan kan det være at I deler alle udgifter når 3 ud af 4 hunde er dine? smiley Bare nys smiley

  • #5   14. jul 2014 Og hvorfor betaler du til alt andet Line, når det er fælles hunde? smiley

  • #6   14. jul 2014 Fordi vi har fælles budget. Jeg betaler også nogen udgifter jeg absolut intet har med at gøre hvis vi gik fra hinanden. F.eks børnepenge til hans ældste søn. Vi deler udgifter og sætter alle penge ind på budgetten.

  • #7   14. jul 2014 Desuden elsker han mine hunde og betragter dem ligeså meget som hans som jeg betragter juice som min. Det er kun på papiret det ikke er sådan og hvem der træner hvad.

  • #8   14. jul 2014 Mine mine mine! Morgan er faktisk min mands 40 års fødselsdagsgave, men han ville aldrig tage ham med sig hvis vi skulle blive skilt.
    Vi har fælles økonomi, så hans penge går også til hundene, ligesom mine ryger til hans hobby.


  • #10   14. jul 2014 Hundene er mine og sådan har det altid været og sådan vil det altid være.
    Jeg tvivler på at jeg nogensinde kunne finde på at købe hund sammen med en fyr. Det lyder skørt ja, men jeg er for meget mig selv eller hvad man skal sige. Jeg har også hus og det er også mit.


  • #11   14. jul 2014 Hundene er mine og jeg betaler udgifterne, kattene er min mands, han betaler alt vedr dem;)

  • #12   14. jul 2014 jeg har det so Nu Som.. Synes det er rart med en klar din og min opdeling når det er levende væsner. Vores katte er også mine.

  • #13   14. jul 2014 Både min mand og jeg står på papirerne på begge hundene, men jeg er den underskriftberettigede. Min mand har betalt 1/3 af hver af hundene - jeg har betalt de sidste 2/3.
    Hundene er reelt mine, men min mand nusser, lufter, fodrer, leger (ligesom jeg også gør det).
    Træning er min opgave.
    Forsikringer betaler vi fælles - men ellers betaler jeg alle de andre udgifter.

    Lidt rodet kan jeg godt se smiley


  • #14   14. jul 2014 Helt enig Sarah.

  • #15   14. jul 2014 Det er vores hunde. Vi har fælles udgifter.

  • #16   14. jul 2014 Maggi(pom) og kiki(schæfer) er mine, Darwin(schæfer) er min kærestes. Alle 3 er anskaffet imens vi har været kærester, men mig der har taget beslutningen om at mine skulle anskaffes og mig der har betalt dem og omvendt ham der har købt og betalt hans smiley vi deler alle udgifter og derfor betaler vi halvdelen af alt smiley

  • #17   14. jul 2014 Hundene er mine, men vi har fællesøkonomi.

  • #19   14. jul 2014 Det er lidt sjovt at se hvordan folk har det og hvordan det bliver stillet op smiley En anden ting som udspringer af dette indlæg.

    - Dem er jer som har "egne" hunde, deles I så også om opdragelse eller opdrager I KUN på "egne" hunde? smiley


  • #21   14. jul 2014 Her deles vi. Undtagen i træning. Der er mine 3 mine og det er mig der træner dem. Og jUice er hans og han træner hende.
    Jeg har taget en prøve med Juice og det gik op i hat og briller. Vi bestod men kønt var det sgu ikke smiley


  • #23   14. jul 2014 Mine hunde er mine og jeg betaler alt til dem Jeg flytter nu, og tar selvfølgelig mine hunde med mig Også selv om min mand har spurgt ,om han ikke måtte beh. Linka var svaret nej Så pas på det med vores Hvis du skulle ende med at i går fra hinanden, så er det balladen kan komme smiley

  • #24   14. jul 2014 De er begge vores og begge købt sammen.

    Dog er det mig der står på Myrnas kontrakt, og hun skal følge mig ved et eventuelt brud.
    Med Lulu er det mere flydende, og hvem hun følger ved et eventuelt brud må afhænge af, hvem af os, der har det største overskud til at have hende med.

    Jeg betaler fast forsikringerne på dem begge. De øvrige udgifter afholdes af den, der har mest luft i økonomien den pågældende måned smiley

    Det er intet problem for os at "dele", men er man meget træningsorienteret, forstår jeg godt behovet for at dele mere skarpt op - også med henblik på at knytte det stærkest mulige bånd.


  • #25   14. jul 2014 Herhjemme er begge hunde "mine" jeg har valgt dem, betalt dem, og betaler alle udgifter. Og skulle det ske vi gik fra hinanden, så er det mig de skal med. Selvom i daglig tale er det vores, og vi har jo fået begge mens vi har boet sammen, så hundene har ikke kun kendt til en af os. Men skulle de ske at der skulle ske noget med mig, og jeg ikke er her mere, så er de hans, det er trodsalt ham de kender bedst smiley

    profilbillede
  • #26   14. jul 2014 På papir står Sanjin som ejer og jeg som øvrige ejer, Sanjin betalte det meste af Maliq og solgte en masse så vi kunne få ham, men det var en fælles beslutning at vi skulle have ham. Det er vores hund. Vi har ikke fælles økonomi, men den der har flest penge betaler for de nødvendige ting til Maliq smiley

  • #29   14. jul 2014 Charlie er 100% MIN hund. Manden er ganske enkelt ikke "hundemenneske" så han beskæftiger sig ALDRIG med hunden. Han fodrer, børster, lufter, leger, træner osv ALDRIG med ham. Han kan til nød lukke ham ind fra haven hvis det pisregner og jeg ikke er hjemme. Charlie er temmelig ligeglad med manden og gør kun hvad jeg siger. Manden beder ham så heller ikke om at gøre noget smiley Men det er OK for det var MIG der ville have hund IKKE ham smiley
    Nå ja det er selvfølgelig mig der har alle udgifter.


  • #30   14. jul 2014 Jeg har boet med nu tre kærester, mens jeg har haft Louie. Og han har altid været min og alle udgifter ligeså.

  • #32   14. jul 2014 Tucker vil altid være min hund og følge mig.
    Jeg står som ejer, jeg har alle udgifter, jeg sætter primært reglerne for opdragelse, jeg lufter + træner.

    En evt. kæreste må gerne deltage alt det han vil omkring hunden, omtale den som hans, opdrage osv., men den følger med mig hvis forholdet ender.


  • #35   14. jul 2014 Aslan er min, jeg betaler ALT til ham.
    Men min kæreste er sød til at hjælpe, hvis der sker noget uforudset, hjælper han gerne med regningen, dog betaler jeg altid igen, når jeg får penge igen næste måned og det fungere fint for os smiley

    Aslan skal med mig, hvis vi går fra hinanden og det skal vuf nummer 2, når/hvis den kommer smiley


  • #36   14. jul 2014 Hundene er mest mine.
    Jeg træner dem, de står i mit navn og jeg har mest at sige med hensyn til foder osv.
    I daglig tale er de dog vores og vi deler udgifterne da vi har fællesøkonomi.
    Næste hund bliver mandens. smiley



  • #37   14. jul 2014 Lia er vores, men dog mest min, hvilket hun også selv mener hun er. Jeg står for alt det praktiske og min mand deltager så i det omfang han har lyst til og det ligger vel på ca. 30%, så han har hund på den rigtig dejlige måde. smiley Til gengæld bestemmer jeg mere eller mindre suverænt over alt hunderelateret.

    Vi har fælles økonomi, så der er financielt ikke noget med mit eller dit.


  • #38   14. jul 2014
    Mine dyr er MINE..
    Jeg har nemlig en regel om kun at " Ææææælske" dyr som jeg ejer.. Resten holder jeg bare af.. Og ja, der ER forskel smiley

    Jeg har en gang prøvet at gå fra en kæreste og efterlade en hund meget imod min vilje og det gør jeg ALDRIG igen..


  • #40   14. jul 2014 På papiret er han min, og skulle vi blive skilt ville han nok blive hos mig. Men vi deler udgifterne da det er penge fra budgetten der går til ham.

  • #41   14. jul 2014 Begge hunde er vores hunde.

    Min mand står for IPO-træning og de daglige lufteture, fodringen deles vi om, jeg står for den daglige hygge, leg og nus.

    Vi har fællesøkonomi så udgifter til vores dyr er bare med i puljen..


  • #42   14. jul 2014 Min kæreste havde Hund da vi mødtes
    Min datter havde Magoo
    Og Vovse har vi fået sammen
    Hundene er vores og vi deler udgifterne


  • #43   14. jul 2014 Jeg bor sammen med min kæreste, han har katten & jeg har hunden, dog deles vi om betalinger & det er os mig der i sidste ende tømmer kattebakken, køber foder til begge dyr osv. Men alt i alt er det VORES dyr smiley

  • #44   14. jul 2014 Freya er vores begges hund. Kæresten købte hende med "hans penge" dengang vi fik hende, da jeg var på SU og han arbejdede, men heldigvis står vi begge på som ejere.
    Vi går begge tur med hende, leger og giver mad (fordeling 2/3 mig 1/3 kæresten) og jeg står for alt træning.
    Jeg har stået for de fleste udgifter undervejs, men det er fordi jeg vil have et specifikt foder, altid er til dyrlægen med hende, mig der vil have en forsikring på hende og mig der køber mest legetøj og forskellige lækkerier ( han gør det også engang imellem :-))
    Vi har aldrig snakket om hvem der bør betale hvad, men vi snakker egentlig aldrig om penge og hvem som skal købe hvad.... Vi har fælles økonomi i den forstand at nogle gange betaler han og andre gange jeg og det er med alt også dyre ting som rejser, sofa osv (husleje deler vi dog).
    Dengang han arbejdede og jeg var på SU købte han mest og nu har jeg lige fået job mens han er på SU og jeg går derfra stærk udfra at jeg betaler det meste de næste 2 år. Han SKAL F.eks. have en bil til efteråret pga. Praktik i hans studie og den køber jeg selvfølgelig til ham (har ikke selv kørekort).

    Men går vi en dag fra hinanden, så er der ingen tvivl om at Freya skal med mig.


  • #45   14. jul 2014 Tusind tak for alle jeres svar smiley Spændende at læse:)

  • #46   14. jul 2014 Fellow er vores begges hund - jeg havde ham med fra et tidligere forhold, men vi har fælles økonomi og er fælles om at passe ham - og Fellow er lige så glad for os begge smiley Jeg står på papirene men det er vel i princippet bare til vi bliver gift og får fælles eje smiley

  • #47   14. jul 2014 Begge hunde var mine, jeg betalte alt. Derfor flyttede de selvfølgelig også med mig, da vi gik fra hinanden smiley

  • #48   14. jul 2014 Meeko er min og min mors hund, forstået på den måde at hvis det noglesinde blev nødvendigt så kan han komme hjem til mine forældre og bo.

    Men ellers er han MIN og vil altid være min hund.


  • #49   14. jul 2014 Nu har vi ikke lige hund sammen, men en del andre dyr, dem jeg har bragt med fra da jeg boede alene ser jeg som mine, dem vi har købt mens vi har boet sammen er mere fælles - også selvom han har købt dem, for jeg køber altid alt maden til dyrene, samt det er mig der passer dem og generelt har størst interesse i dem, og de fleste af dem (hvis forholdet skulle gå galt) ser jeg også kommer med mig så (selvom han har betalt dem) da hans interesse for pasning osv slet ikke er stor nok til at have dem alene.

  • #50   14. jul 2014 Nu bor jeg ikke sammen med en kæreste, men sammen med min storebror.. Derfor er det naturligvis en skarp opdeling af hans hunde og min hund smiley
    Han ejer vores to schæfere, jeg ejer vores blandingshund smiley
    Jeg står for alle udgifter for Chico, holder udgifterne for Odin og Bella smiley
    Når det så er sagt, har vi også en aftale om, at skulle det nogensinde blive nødvendigt af den ene eller anden årsag, får han Chico.. Jeg får hans, hvis dét mod al forventning skulle ske..



  • #52   14. jul 2014 Kun min på alle punkter smiley

    Min kæreste leger med hende når han har lyst. That's it.


  • #53   14. jul 2014 Zantos er familiens hund.
    Det er mig der går til træning med ham.
    Det er os alle 3 der går tur, fodrer og hyggetræner hjemme.

    I og med at vi er gift og har fælles økonomi deles vi ligeligt om de udgifter, der er forbundet med det at have hund.
    Præcis som vi også deler udgifterne ved at have biler


  • #54   14. jul 2014 Her er Qira, Mystique og Tholie 100% min mors i alle juridiske anliggender..
    Ollie er delejet mellem min mor og jeg, hvor min mor står som 1. ejer..
    Ainu er også delejet, men ved ham står jeg som 1. ejer og min mor har blot avlsrettighederne på ham..

    Min kære moder betaler forsikring, dyrlæge og alt hvad det nu indebærer, på alle sammen.. Men Ainu skal flytte med mig på et tidspunkt, og så skal jeg overtage økonomien på ham..


  • #55   15. jul 2014 Jeg er single, så Aya er 100% min, og det bliver aldrig anderledes.
    Mht. økonomi når jeg skulle finde en kæreste, så er jeg ærlig talt ikke meget for fælles budget. Fordi jeg er røv nærrig. Jeg gider ikke betale for noget der ikke har noget med mig at gøre. Samtidig forventer jeg heller ikke at en kæreste skal spæde til og betale mine regninger. Jeg vil betale mit, du betaler dit.
    Selvfølgelig, står man med røven i vandskorpen, så hjælper man hinanden. Men jeg foretrækker en klar opdeling.
    På samme måde vil jeg også gerne selv betale forsikring, foder, dyrlæge osv. til Aya, da det er udgifter jeg har anskaffet mig.
    Det skulle også være mig der træner hende, og mig der styrer opdragelsen!
    Bevares, er det ham der får fri fra arbejde først, regner jeg da med at han ville gå med hende, ligesom jeg tager hans tøj med i vaskemaskinen hvis jeg vasker, eller laver aftensmaden klar mens han skal til træning eller sådan.
    Men det er min hund, jeg står med alt ansvaret.


  • #58   15. jul 2014 På papir er Watson og Tyson mine. Men vi deler alle udgifter til dem. Det er vores hunde, han elsker dem lige så højt som jeg. Dog er det mig der træner dem!



  • #60   15. jul 2014 Peanut havde jeg med ind i forholdet, og ham købte jeg. Dobber var en fælles beslutning, men jeg betalte ham og ejer ham på papiret.
    Min kæreste ville gerne have hund nr. 2, da vi fil Dobber, men har ikke tid til at have hund selv/alene pga. sit arbejde. Så hundene er mine, og hvis vi går fra hinanden, skal de med mig, også selvom Dobber har en bedre kemi med min kæreste og er 'fars hund'.
    Jeg betaler alle udgifter til hundene


  • #61   15. jul 2014 Wolf er vores hund smiley
    Vi har fælles økonomi, så det er også vores penge, der bliver brugt på ham.

    Jeg har stået for træningen/ gå til træning med ham /aktivere hovedet.
    min kæreste står for morgenturen og løbeture og jeg/vi, står for eftermiddagstur osv.

    Jeg nusser og pusser og putter med ham, og kæresten leger vildt med ham smiley

    Mit navn står på papiret, og kærestens på hans "nametag".. Han er i den grad en fælles hund!

    Skulle det nogensinde ske at vi gik fra hinanden, er det den person som har bedst mulighed for at opfylde Wolfs behov, som tager ham smiley


  • #62   15. jul 2014 Tinka er vores - jeg har betalt for hende - hendes forbrug betaler den der har flest penge at gøre godt med på det tidspunkt det kræves. Går vi fra hinanden bliver hun ved min kæreste ganske enkelt fordi de har et stærkere bånd til hinanden end jeg har med Tinka. Vores næste hund bliver også fælles men med henblik på at blive mest min - derfor bliver jeg også hørt mest med hensyn til race osv. Det bliver også en fælles udgift.

  • #63   15. jul 2014 Lucky er vores, men jeg betaler det meste, men så sætter jeg jo bare det mindre over på budgettet. Går vi fra hinanden er lucky min, skulle der ske mig noget er lucky hans smiley jeg betalte lucky da vi købte ham, men det var fordi det var mig der havde sparet op til ham (begyndte jeg allerede på inden jeg mødte min kæreste)

    Næste hund er det samme, der betaler jeg men ikkr af samme grund. Men jeg mangler en ny computer og min kæreste vil gerne have en bedre så jeg får hans og han køber så en ny for sine penge og jeg betaler hund for mine smiley egentlig kunne vi bare splitte halvt halvt, men synes det andet er nemmere smiley
    Bliver nummer 2 mere en fars hund må vi jo snakke om hvad ddr er bedst for hunden hvis vi skulle gå fra hinanden. smiley


  • #64   18. jul 2014 Trille er MIN hund, jeg betaler alle udgifter til hende og står for den primære pleje af hende.. Dog er min kæreste god til at hjælpe med pasning, hvis ikke jeg er hjemme, eller hvis han er hjemme før mig.
    Trille anskaffede jeg dog også inden jeg mødte min kæreste.
    Når jeg engang skal have en hund mere, bliver det også MIN hund, da min kæreste er glad for hunde, men han ville aldrig pålægge sig det ansvar der ligger i at have en hund, hvis vi en dag ikke er sammen længere.


Kommentér på:
Din, min eller Vores? :)

Annonce