{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Mit valg omkring Nalah {{forumTopicSubject}}

Jaeh, tænkte det var relevant lige pt (:

Jeg ved jo at mange herinde har stærke meninger omkring mit valg dengang jeg valgte at omplacere Nalah, i en alder af 6 mdr.
- Hun er en blanding af Gravhund, DSG og Kleiner münsterländer.

Endnu mere havde i så meninger da jeg 1½-2 år efter valgte at få en ny hund; Meeko, min shetland sheepdog, som nu er 1½ år gammel,


Jeg forstår godt at mange har en mening omkring mit valg dengang, baseret på hvilken person jeg var dengang, hvor skrøbelig jeg var og hvor i mit liv jeg var, og jeg kan godt se i dag at jeg nok ikke var voldsomt klar til en hund på det tidspunkt, i hvert fald ikke den hund jeg fik i Nalah.

Dengang, var jeg den type menneske som ikke gav meget for stamtavler og groft sagt mente at en hund var hvad man gjorde den til indenfor grænser selvfølgelig, men det var stadig den holdning jeg havde og det jeg tænkte.

Da jeg reserverede Nalah, besøgte hende og efterfølgende fik hende hjem, tænkte jeg at det var en smal sag at have hende, for hun var jo en skøn hvalp.

Hendes personlig var skøn dengang, enormt glad og fremme i skoene, kunne lege med alle og var ikke bange for noget som helst.

Som tiden gik så krævede hun dog bare mere og mere af mig, hun blev aldrig tilfreds med den motion hun fik, den stimulering hun fik og den opmærksomhed hun fik.

Jeg fik en depression, skulle flytte tværs over landet og magtede ærligt ikke den nu 5½-6 mdrs hvalp jeg havde, som jeg tydeligt kunne se ikke fik hvad hun behøvede, for hun var bare for aktiv og for social til at leve med hun 1 person.

Jeg oprettede så en annonce på hende, og satte en pris så jeg vidste folk tænkte mere end 2 sek over det. Jeg fik mange useriøse henvendelser, men efter en uge, fik jeg en henvendelse fra en sød kvinde, som viste sig at bo i Jyllinge (Samme by som mine forældre)

Hun fortalte at de var 5 i familien, og meget aktive. - Mor, far og 3 piger i en lidt større alder 6-14 år ca.

- De ville gerne have en aktiv hund, en træningspartner, en familie hund men også en som ikke var hvalp og kunne nogle basale ting + var renlig, og ikke en for gammel hund.

Vi aftalte at de skulle komme og møde hende, og det gjorde de hjemme hos mine forældre. Jeg viste dem hvad hun kunne af kommandoer, og de fik lov til at nusse med hende og gå en tur med hende hvor jeg var med..

De ville herefter gerne lige snakke om det og tænke over det. Dagen efter, eller 2 dage efter ringede de og sagde de meget gerne ville købe hende.

- Jeg var knust, fordi jeg elskede hende, men lykkelig fordi jeg kunne mærke at det var det rigtige for os begge og ikke mindst DÈN bedste familie for hende at være hos.

Jeg tænker på hende hver dag, og spekulere over om jeg har taget den rigtige beslutning, for hun var jo kun 6 måneder dengang.

Men fra i dag og 13 dage frem skal vi nu passe hende, fordi de skal på ferie.

Jeg har passet hende 1 gang før, og jeg vil sige at jeg er glad for jeg traf det valg som jeg gjorde dengang.

Nala passer SÅ godt ind i den familie, de elsker hende og de aktiverer hende alt det hun behøver, og giver hende alt den opmærksomhed som hun har behov for. Det var en fantastisk glad og veltilpas hund som jeg modtod til pasning idag, og hun fungerer fint sammen med vores.

Mine forældre mener hun kan huske os, men jeg ved ikke. Det tænker jeg ikke så meget over, jeg synes bare det er rart at jeg stadig kan få lov at se hende og passe hende, og jeg bliver glad i min sjæl over at se hvor fantastisk hun har det nu.

Selvom jeg har modtaget hende kl 1 i dag, så kan jeg allerede mærke at hun kræver en del mere motion og stimulering end vores shelties gør, og især Meeko. Heldigvis leger de godt sammen, og det skulle jo blive godt vejr, så jeg tænker at jeg invistere i en lang sporline så jeg kan "slippe" hende uden frygten for hun skrider, også kan vi trisse nogle lange ture, og træne på vejen (:

Jeg ved ikke hvad jeg vil med denne tråd. Jeg tror bare jeg tænker at jeg vil fortælle at trods fordomme herinde fra, så føler JEG at jeg har truffet det helt rigtige valg, det samme gør familien og hendes opdrætter, samt mine forældre, og det giver mig en ro i sjælen (:

I får lige et billede af alle 4, fra have træning i eftermiddags smiley


Kommentarer på:  Mit valg omkring Nalah
  • #2   18. jul 2014 Jeg syntes det vigtigste af alt det du skriver er, at du nu kan føle at det var det rigtige du gjorde dengang Jeg tror du har gået meget og tænkt på ,om det var forkert af dig at gå af Nala Vi har alle lov til at sige fra, når der ikke er noget vi magter Og jeg syntes det var flot gjort af dig ,selv om det ikke må have været næm Vores hunde kommer til at lide under det hvis vi ikke magter dem Så også for hundens skyld gjorde du det rigtige Og dejligt at du kan se hende engang imellem ,og ved at hun har det godt For det er det vigtigste ,at vide at vores hunde har det godt smiley

  • #3   18. jul 2014 Hvor lyder det dejligt at hun trives i sin nye familie og også at du er kommet et skridt videre smiley

  • #4   18. jul 2014 Respekt herfra Anya!
    Er ikke i tvivl om, at du gjorde det rigtige smiley


  • #6   18. jul 2014 Jeg har ikke rigtig vidst hvad folk har tænkt/ sagt om dig tidligere da det vidst var før min tid herinde. smiley

    Men det lyder da til at du gjorde det rigtige og at hun er endt det rigtige sted! Dejligt når tingene sådan flasker sig, og du kan få lov at se at du traf den rigtige beslutning. Jeg tror at forskellen mellem din historie og andre lignende, er at du har taget ved lære af det, og reflekteret, og det lyder til at du er vokset og modnet med opgaven :)!

    Jeg nyder ihvertfald helt sikkert at følge meeko, også på snapchat ;)!!
    Og så er jeg kæmpe fan af hans navn, måske fordi min kæreste er blevet kalde Miko hele sit liv smiley (udtales ens)


  • #7   18. jul 2014 Tak for de pæne kommentarer smiley
    - Lima, det er også lang tid siden, men ja føler helt klart jeg er vokset med opgaven (:

    Jeg har lært en masse af dette forløb og den viden er jeg glad for :b


  • #9   19. jul 2014 Thumps up smiley

  • #11   19. jul 2014 Mike - Jeg tror ikke det så meget er folks fordomme der er vigtige for mig, men dengang alt dette skete, var der mange som var hårde ved mig, og det gjorde super ondt på mig.

    Der er stadig folk der tror/mener at jeg snart omplacerer Meeko, fordi det gjorde jeg jo med Nala dengang.

    Derfor tror jeg bare jeg følte at jeg havde behov for at sige at på trods af hvad andre mener så føler jeg selv at jeg valgte rigtigt og jeg synes at når man kigger på hende idag at det er meget tydeligt at jeg valgte det rigtige valg (:

    - Men jeg kan godt se hvad du mener, og tak for kommentaren smiley


  • #13   19. jul 2014 Mange tak Isabelle smiley

Kommentér på:
Mit valg omkring Nalah

Annonce