Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besvimer næsten af glæde
  • #1   25. jul 2014 Jeg synes det ligner et eppileptisk anfald, det kan jo fremkaldes af ophidselse.

• #8   25. jul 2014 Ej, jeg synes at det er en grim video. Den stakkels hund bliver helt forvirret af at besvime, og de står bare og griner. Stakkels hund.

• #9   25. jul 2014 Fru H: Dejligt for dig at du aldrig haft været i berøring med en hund med eppilepsi. For det er en grim grim sygdom, som bla. skader hjernen, hjertet og påvirker åndedrættet.

• #11   25. jul 2014 Det første jeg kom til at tænke på da jeg så videoen, var også da min tæve fik et "epileptisk" anfald (eller hvad dælen det nu var for noget djævelskab.. er gudskelov ikke set siden), må jeg nok indrømme smiley

• #14   25. jul 2014 Fru H - tror der er mange varianter af anfald. Vores tæves ansvar varede også betydeligt længere end dét der, men til gengæld var hun sig selv igen fra det ene splitsekund til det andet.

• #15   25. jul 2014 Fru : Din kommentar virkede bare som om du aldrig havde oplevet en hund få et eppileptisk anfald....

• #16   25. jul 2014 Den får helt klart et anfald af et eller andet. Uden tvivl. Synd med så ung en hund og at der skal så lidt til.

• #17   26. jul 2014 Lige lidt off topic, men det hedder epilepsi (jeg lider selv af sygdommen).

Når det så er sagt, så ser det også ud som om hunden får noget der minder om et anfald, men jeg synes bestemt ikke det et ligner epilepsi-anfald. Jeg tænkte derimod nærmere noget hyperventilering.

Må man spørge om der er nogen der ved hvad grunden til at hunden ikke har set sin ejer i 2 år er?

• #18   26. jul 2014 Min yngste hund, Kaido, ELSKER at komme i svømmehallen. Hun svømmer for fuld kraft og hun spurter op ad rampen, springer i vandet, svømmer frem og tilbage, ned af rampen, op igen, springe i vandet, svømme frem og tilbage og sådan fortsætter hun i 1 time hvis hun fik lov. Det gør hun ikke. For jeg er nødt til at tage hende op efter kort tid. Hvis jeg ikke gør det, så får hun kramper nøjagtig som denne hund. Samme tidsinterval og helt på toppen og klar til vandet igen bagefter (hvilket hun selvfølgelig ikke får lov til).

Så nej, jeg tror ikke på at den besvimer af glæde men af hyperventilation nøjagtig som Kaido. Og det er ikke spor sjovt at se på smiley

• #20   26. jul 2014 Teknisk set, så ja, det er muligt. Epilepsi-anfald kan fremkaldes af stressede situationer. Det er en forstyrrelse i hjernens celler som fremkalder anfaldene.

• #22   26. jul 2014 Nadia A: Jeg er godt klar over at epilepsi-anfald giver sig til udtryk på forskellig vis smiley Jeg har selv oplevet flere af slagsen på egen krop, og derudover har min fætter haft 2 hunde (ikke samtidig heldigvis) der led af sygdommen, så har også set anfald hos hunde.

Epilepsi er som sagt en forstyrrelse i hjernens celler, og denne forstyrrelse kan blive fremprovokeret af rigtig mange ting, men den kan blandt andet også fremkaldes af situationer hvor hunden er stresset eller oppe at køre - deraf kan det altså også fremkaldes hvis hunden er meget overgearet af glæde når ejeren kommer hjem.

• #24   26. jul 2014 Hunden tumler, den besvimer ikke - i hvert fald ikke sådan som jeg ser det-, men virker derimod en smule omtumlet. Jeg siger ikke at det ikke er et epilepsianfald, men jeg tror nu stadig mere på at der er tale om noget hyperventilering fordi hunden er kommet så meget op at køre.

Min far og hans kæreste har en papillion. Han er boldfikseret, og når han bare så meget som ser en bold så kommer han helt op at køre, og kan slet ikke styre sig, hvis ikke man tager bolden fra ham, så hyperventilere han og det ser ud meget lig det der smiley

• #26   26. jul 2014 Det kan sagtens være epilepsi. Det kan også være hjertet. Ophidselsen bliver for meget og hunden besvimer.

Min gamle hund måtte de sidste 2-3 år af sit liv ikke ophidses alt for meget. Hun hyperventilerede, hostede og hvis ikke det stoppede besvimede hun.

Hendes hjerte var slidt (forståeligt nok med tanke for at hun blev 16 år og levede et ret aktivt liv langt de fleste af dem).

Hendes hjerte slog fint ved sundhedsundersøgelserne når hun var rolig. Så det blev først konstateret i en situation hvor hun stressede for vildt op.

Så vi skulle være meget obs. når vi kom hjem på besøg (de sidste år var vi alle flyttet hjemmefra).

Ang. video nummer 2 så er det så vidt jeg ved LANG tid (8 mdr.) siden vovsen har set sin ejer da han har været udsendt.

Kommentér på:
Besvimer næsten af glæde

Annonce