813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvalpefoder eller voksenfoder? Hvalpefoder eller voksenfoder?

Hej hunde-venner.

Jeg har en malteser på 4,5 måned, som vejer 2,9 kg. Dyrlægen siger, dette er normalt, da racen hurtigt når voksenvægten. Det, der dog undrer mig, er, at jeg netop har fået en pose fra Acana med hvalpefoder, hvorpå der står, at de anbefaler voksenfoder, da han har nået sin voksenvægt ??

Synes jeg har læst (næsten) alle andre steder, at de skal have hvalpefoder til fylder et år? Han er ikke engang halvvejs??

Hvad ville I gøre?

Kærlige kram fra en forvirret HVALPEejer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpefoder eller voksenfoder?
  • #1   30. jul 2014 Ja jeg har fodret med hvalpefoder til mine var omkring 8 9 mdr Og det så både den stor og den lille smiley

• #2   30. jul 2014 Men hvor meget skal jeg så give ham? :-S
    Fodervejledningen går ikke op til ham. Det er meget mærkeligt. Der står 1-5 kg, men vejledningen påstår, at man skal give hvalpefoder fra mere end 2 kg.?

• #4   30. jul 2014 Normalt står der forventet voksenvægt, og så hvor gammel hunden er. Men på Acanas står der forventet voksenvægt og hvalpens vægt. Det er også det, der forvirrer mig lidt.

Jeg hældte også mest til at forsætte med hvalpefoder, men ville lige høre andres mening smiley

• #5   30. jul 2014 Vi skifter til voksenfoder når hvalpen har nået sin voksenhøjde.

• #6   30. jul 2014 du skal fodre efter at den forbliver slank så du tydeligt kan mærke ribben og rygsøjle men der skal være et tyndt lag fedt under huden smiley

vægt er meget forskellig - og afhænger jo også af hvor mangle muskler hunden sætter smiley

• #7   30. jul 2014 Hvad vejede forældrene? Og bedsteforældrene?
    Lyder som en ret stor malteser..

Når hunden har nået 80%af sin forventede voksen højde skiftes til voksenfoder.
    Jeg ville have skudt det til at ske i ca. 6 månedersalderen for en typisk malteser.
    Det kunne lyde til han enten bliver stor, eller er vokset alt for hurtigt..
    Alt efter hvordan hunden ser ud, så tror jeg faktisk jeg var skiftet over på halvt halvt et par måneder, og så på voksen rent.

• #8   30. jul 2014 Forældrene vejede lige omkring 3,5 kg. smiley

Lyder ikke som nogen helt dårlig idé med at begynde at blande nu smiley

Kommentér på:
Hvalpefoder eller voksenfoder?

Annonce