7.452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hvalp har slugt en fugleunge Hvalp har slugt en fugleunge

Min Dansk svensk gårdhund på 18 uger må være rigtig god til jage, så han havde fanget en lille fugleunge idag smiley Jep den havde fjer og det hele. Jeg prøvede lokke ham med ALLE godbidder, selv et stykke kylling filet fra igår, men nej det virkede ikke. Han slugte fugleungen hel smiley

Jeg har virkelig hel kvalme. Måtte også ringe til dyrlægen bagefter, for jeg er da virkelig meget usikker på om den nogensinde kommer ud af ham igen.

Jeg skulle ikke være så nervøs, de kan sagtens få den ud igen. Men det kan da godt være han får lidt mavepine når de fjer skal fordøjes smiley

Det må simpelthen være det absolut klammeste han nogensinde har spist smiley

Dyrlægen sagde, at hvis han fanger en mus, så æder han også den - er det rigtig?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp har slugt en fugleunge
  • #1   7. aug 2014 ja, det er jo en jagt hund du har. Og hunde æder andre små dyr. Det er der ikke noget mystisk i.

• #2   7. aug 2014 Altså - det er en hunds naturlige føde.. selvfølgelig er det ok..

• #3   7. aug 2014 Altså, en d.s.g. er en jagthund i gamle dage brugt til at tage mus og rotter på gården og din er altså en aktiv en af slagsen..... smiley

• #4   7. aug 2014 smiley hunde spiser faktisk byttedyr, fx mus, fugle, ænder m.m hvis de fanger det og det har intet med jagthund eller ikke jagthund at gøre;) og nej hunden får altså ikke mavepinen af en fugl;) det er naturlig kost for den

• #5   7. aug 2014 Dansk svenske gårdhunde er simpelhen bare musse og rottefangere smiley De fanger og spiser dem smiley

• #6   7. aug 2014 UF hehe smiley Det så bare SÅ ulækkert ud. Men den måtte da være god siden kyllingen fra igår ikke virkede som lokkemiddel. Tænker bare, den havde næb og klør og det hele smiley Kunne forstå han havde tygget den, men den røg bare ned hel. Håber så ikke den også kommer hel ud smiley

• #8   7. aug 2014 Den fordøjer den jo....

• #12   7. aug 2014 Ja hehe, jeg kunne godt se han gik helt i panik over om jeg selv kunne finde på æde den der lille fugl smiley Dyrlægen sagde der godt kunne gå nogle dage med fordøje sådan en lille lækker fugl smiley

• #13   7. aug 2014 Jeg er helt med på den med ormekuren. Han fik også her for en uge siden. Heldigvis har vi ingen gnavere her i haven smiley Men hvis jeg ser han æder en gnaver, så får han fluks en ormepille. Det anbefaler dyrlægen nemlig også.

• #14   7. aug 2014 Dana og Baby har spist hele fasaner med fjer næb og kløer .... smiley

Arh ok.... de største fjer lå tilbage på græsplænen, men ellers skete der intet ud over at Dana bliver helt elektrisk hver gang hun ser en fasan.... hun tænker nok : AFTENSMAD ... smiley smiley

• #15   7. aug 2014 Ja som de andre skriver så er det helt normalt smiley
    Du skal først begynde at reagere når:
    hunden begynder at bygge rede
    Eller Hunden kan ikke komme ud af fjererne om morgenen smiley

• #16   7. aug 2014 Når man har en musse og rottefænger til hund er det en super idet at have "aktivt kul" http://www.apoteket.dk/apo.Frontend/Pages/Produkt.aspx?vareFamilieId=AKTIVT9513 ( koster 66,25 kr) liggende. Hvis /Når hunden så får fat i en mus /rotte der har fået gift (de begynder at kaste op og så kommer de blå eller pink korn (giften) med op) så drøner man lige kultabeletterne i hunden. Kullet suger giften og dermed stopper man forgiftningen FØR man rammer dyrlægen og kan derved redde sin hunds liv.

Taler af erfaring : jeg boede sammen med glathåret Foxterrier i 14 år der lavede det der. Og hun har mere end en gang reddet livet ved vi havde kul i huset.

profilbillede
  • #18   7. aug 2014 Kan godt være det er den virkelige verden. MEN, min dyrlæge sagde at i 98% af tilfælde ender det godt, når en hund sluger et dyr. Hun sagde også, at hun havde haft 5 tilfælde i sin karriere, hvor 3 af hundene ikke stod til at redde, da mavesæk og noget af tarmen var ødelagt, netop af at have ædt en fugl. Så det er ikke helt uden risiko.

HELDIGVIS bor jeg inde i byen, og har aldrig set en mus eller rotte, men det kan da godt være min hund gør på et tidspunkt. Jeg vil helt sikkert lige have det der kul liggende smiley Min dyrlæge sagde, at man da også godt kunne få ham til brække den fugl op, men det ville være synd for ham, for det er hårdt for hunden med det brækmiddel og skaderne kunne være større, hvis fuglen blev brækket op.

• #19   7. aug 2014 Hvis det var farligt for hunde at spise fugle, så ville arten ikke eksistere.
    Småfugle og fugleunger er det perfekte hvalpemad og netop noget af det føde der har sikret artens overlevelse.

• #20   7. aug 2014 Jeg har også boet i byen og alligevel fangede hun ting og sager..

• #22   7. aug 2014 Fedt smiley så har han da fået et naturligt måltid i dag smiley Så længe fuglen ikke har fejlet noget, så er der ingen skade sket, nærmere tværtimod smiley

Jeg regner da med min hund engang imellem får en af ilderens daggamle kyllinger som en lækker lille haps... smiley

• #23   7. aug 2014 Kan godt forstå du synes det er lidt grænseoverskridende, min yngste gør det desværre også hvis hun kan komme afsted med det, har endda fanget en da hun sad på kanten af en højt bed, da den kom flyvende lavede hun et flyvehop og fangede den i flugten ... føj .. Men ja som de andre siger det er jo naturligt nok....

• #24   7. aug 2014 Så sparede du lidt penge i tørkost :o)

Kommentér på:
Hvalp har slugt en fugleunge

Annonce