{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

lade de gamle overtage min hund??? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at lade mine forældre overtage min hund (af personlige årsager) men har det ret dårligt med det, da jeg tænker at det vil forvirre ham, at jeg tit vil komme og besøge dem/ham, uden at tage ham med hjem som jeg plejer - han er tit derude og blive passet og er glad for at være der, men småpiver os engang imellem fordi han savner mig.. hvad er jeres holdninger herinde, tror i at han kan vænne sig til den nye situation, eller ville det nærmest være dyreplageri, hvis jeg gav ham til mine forældre, når han nu er så knyttet til mig??? :s.

Mvh. Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lade de gamle overtage min hund???
  • #1   20. aug 2014 Hvis en omplacering er på tale alligevel, og han er tryg og glad for dine forældre, så ville jeg da helt sikkert foretrække, forældrene. da du kender dem, og ved at han får det godt, og du stadig har mulighed for at se ham smiley

  • #2   20. aug 2014 Helt enig med C&N
    Hunden skal nok hurtigt vænne sig til, at ferieadressen er blevet permanent.
    Og du måske, bliver den nye ferieadresse.


  • #3   20. aug 2014 Helt enig med de andre. Det er da den ideelle løsning hvis både hund og forældre trives med hinanden. Plus det at hunden ikke er HELT væk, men at du stadig kan have kontakt til den. HELT klart en løsning jeg ville vælge hvis det var mig.

  • #4   20. aug 2014 Mine forældres hvalp bor nu hos min mors veninde, da mine forældre ikke lige var med på hvor meget arbejde en hvalp kræver, hvor meget den fælder og hvor stor en blandingshund kan blive, selvom begge forældredyr er forholdsvis små.. Anyway.. Baily har det fint hos min mors veninde og hendes 4 unger. Når mine forældre er i nærheden af den, følger den dog min mor i røven og viger ikke fra hendes side på noget tidspunkt, andet end når den skal tisse.. Men den ved godt hvor den bor og hører til..

    Du skal bare være klar på, at det kan være rigtig hårdt at skulle besøge dine forældre efterfølgende.. Min mor savner stadig hunden og er ked af detg næsten hver gang de har haft besøg/besøgt veninden..


  • #5   20. aug 2014 Tror bare det er mig der tildeler ham lidt for menneskelige egenskaber, og frygter at han aldrig vil glemme og tilgive! ;p

  • #6   20. aug 2014 Tilgive vil han helt sikkert.. Er dog ikke sikker på han glemmer.. Men hvis han har får det godt det nye sted/hos dine forældre, så er der vel intet at tilgive? smiley

  • #7   20. aug 2014 Han vil få det som blommen i et æg! smiley

  • #8   20. aug 2014 Det lyder som om du godt kender svaret på dit spørgsmål.. smiley

  • #9   20. aug 2014 Det lyder da som den perfekte løsning.

    Forstår ikke hvorfor du tvivler, du vil altid kunne følge Dalton og han finder da hurtig en rytme hos dine forældre, også selvom du kommer på besøg


  • #10   20. aug 2014 Ja, jeg tror bare at det er min samvittighed der plager mig smiley at han er så tæt knyttet til mig, og at jeg "svigter" ham... men som i selv siger, så er det jo den bedste løsning, hvis det skal ske smiley

  • #11   20. aug 2014 Min Sigurt bor nu permanent hos mine forældre. Sigurt har aldrig været en ret god lejlighedshund. Så vi synes han skulle have lov til at nyde sit otium på landet, og nyde det gør han i stor stil. smiley
    Han er ellevild når vi kommer på besøg, men han vil ikke med hjem og han leder ikke efter os når vi ikke er der.


  • #12   20. aug 2014 Jeg syntes ikke, du kan gøre noget bedre, når du nu skal af med ham
    Du ved ,han vil få det godt, hos dine forældre Et helt fremmed sted ,ved du ikke hvordan han får det Så helt klart, gi ham til dine forældre ,både for din ,og hundens skyld smiley


  • #14   20. aug 2014 Jeg havde en veninde da jeg var barn, som havde en dejlig islandsk fårehundetæve. Hendes familie skulle flyttte i lejlighed i byen, og de syntes det var synd at tage hunden med, så den endte med at flytte ud til os.
    Min veninde kom jo fortsat regelmæssigt på besøg, og når forældrene var i vores område, kørte de gerne forbi og lånte hunden med på en gåtur e.l.

    Ingen tvivl om at hunden var glad for at se dem -de fik en noget varmere velkomst end andre gæster fik. Men den var ikke ked af det når de kørte og efter den lige var faldet til, var det osse tydeligt at den nu var vores (den søgte os fremfor dem osv)


Kommentér på:
lade de gamle overtage min hund???

Annonce