3.748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hund med fly Hund med fly

hej alle ??
Nu håber jeg, at vi skal en tur til Spanien for at udstille vores Harlekin Pudel Polly til februar.
Hvordan foregår flyrejsen? Har man hunden hos sig i kabinen, eller er den lukket inde i et lastrum?
Har også tænkt på at køre, men der kommer det an på om det er syd Spanien eller oppe nordpå.....??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med fly
  • #1   30. sep 2014 Jeg mener at en lille hund må stå på gulvet ved siden af en. smiley

• #2   30. sep 2014 Så vidt jeg ved kommer det an på hundes vægt og det enkelte flyselskab.

• #3   30. sep 2014 Nogle selskaber accepterer hunde i kabinen.
    Nogle siger max. 8 kg inklusiv taske andre 10 kg.
    Vejer den mere skal den i lastrummet.

• #6   30. sep 2014 Hun vejer ca 3 kg indtil videre smiley Jeg har stadigvæk til slut februar, så jeg undersøger lige. Tak, venner smiley Glæder mig helt vildt, da det er en udstilling hvor Harlekin Pudlerne er mere end velkomne smiley

profilbillede
  • #9   30. sep 2014 Ok....kan forstå, at det kan blive en udfordring smiley Giver man sin hund en lille pille for at slappe af? Vi aner jo ikke, om hun er tryg ved inden vi har været afsed smiley

• #11   30. sep 2014 Jeg satte mig i sin tid meget ind i de der såkaldte "IATA-krav" som mange selskaber henviser til.
    IATA har ingen krav til str. eller udseende på det, som hunden transporteres i. De har anbefalinger til de transportbure, som skal i lastrummet, og intet andet end at den taske, man har hunden i ved håndbagage er vandtæt, således at evt. tis ikke kan komme ud.

Det er en utrolig udbredt misforståelse både blandt almen befolkningen og åbenbart også flyselskaber, at IATA har sat nogle krav op, det har de ikke.

• #14   30. sep 2014 Har lige fået svar fra Norwegian. Der skal vovsen ned i lastrummet smiley hvilket selskab fløj du med Fru Mormor? smiley

• #16   30. sep 2014 Da jeg fløj med Cimber var han på skødet. Kvinderne var helt vilde med ham smiley

Jeg gav ham faktisk bare et tyggeben og så var han beskæftiget under hele turen til Schweiz (1½ time), men nu er han heller ikke så sart og tager tingene i stiv pote

• #19   30. sep 2014 Jamen undskyld mig at jeg kommer med et input da..
    Da jeg for et års tid siden kiggede på et par forskellige (for mig relevante) fyselskaber, kunne jeg læse mig frem til at de henviste til IATA's krav. Derfor læste jeg deres vejledning, og kunne konstatere, at de ingen krav har. Nogle dyrebutikker sælger også transporttasker, som er IATA godkendte, men der står specifik i deres vejledning, at de ikke anbefaler nogle tasker/bure fremfor andre.
    Så jeg håbede såmænd bare, at det kunne hjælpe TS til fx ikke at storme ud og bruge penge og tid på at finde og købe en sådan, for det eksisterer i princippet ikke.

Og jeg har da ikke skrevet, man ikke skal sætte sig ind i det enkelt selskabs krav? Jeg håber da sådan set at mit indlæg netop lægger op til at TS sætter sig grundigt ind i tingene. Som du selv siger er der meget forskellige oplevelser med den slags, du har jo åbenbart selv haft yderst dårlige og yderst gode oplevelser.

Men Fru Mormor har vidst hånd om tingene i den tråd, så andre må hellere blande sig udenom, som jeg forstår det..

• #21   30. sep 2014 http://www.sas.dk/alt-om-rejsen/ovrigt/rejse-med-dyr/dyr-i-kabinen/
    Giver A-S ret, der er i kabinen ingen krav andet end at tasken skal kunne lukkes og at den skal være vandtæt.
    Jeg har aldrig fået målt mine.
    Og så en lille tilføjelse.
    Der er forskel på hvor mange hunde, der må være ombord på de forskellige flytyper.
    Fandt lige nogle rigtige billige billetter til Rom med Allìtalia, men der må kun være en hund med på hvert fly.

• #22   1. okt 2014 Fru mormor, hvilket selskab fløj du med?

• #23   1. okt 2014 Jeg fløj med Freya til Italien med SAS, da hun var 8 måneder og vejede klap 7 kg. Havde en taske i forvejen som var højere end de angivne mål og ringede derfor til SAS for at høre om det var nødvendigt at købe en ny. Her fik jeg af vide at min taske var ok, eftersom den var blød i toppen som kunne skubbes ned så den kom under de rigtige mål. Det vigtigste var at den var vandtæt og kunne pas ind under sædet.

Da vi skulle flyve fra kbh. var der ingen problemer i lufthavnen. Og i flyet satte jeg tasken og hund ind på plads. Efter vi var lettet gik der pludselig en stewardesse forvirret rundt omkring vores rækker. Til sidst spurgte hun om nogen havde set en hund for hun var oplyst at der var en med på om bord men kunne ikke finde den. Viste hende Freya som allerede lå og sov. Fik af vide at jeg sagtens måtte åbne tasken og tage den på skødet, og at det eneste tidspunkt hun skulle være under sædet var når vi lettede og landede.

På hjemturen (også med SAS) tog vi derfor Freya op på skødet (i tasken) efter vi var kommet op i luften. Her var en stewardesse så over og venligt sige at hunden kun måtte være under sædet. Samtidig sagde hun at der nok ikke var nogle som ."opdagede" hvis vi åbnede tasken så hun kunne få lidt mere plads på gulvet.

Så vil sige det er meget forskelligt Hvordan regler bliver fortolket.
    Freya fik forresten intet beroligende og hun lå bare og sov det meste af turen. Men hun er også vant til at være i taske når vi med bus og tog. Og hun ELSKER sin taske.

• #25   1. okt 2014 Primera Air tillader kun håndbagage op til 5 kg pr. person og det gælder også for hunde.. Så du kan IKKE regne med at det er 8 kg ved alle flyselskaber..

• #26   1. okt 2014 Tak for Info smiley jeg har fået grønt lys fra SAS. Hun skal under ingen omstændigheder ned i lastrummet smiley

• #27   1. okt 2014 God ide til flyturen er at købe et af de der firkantede absorberende underlag med plastbund og blød sugende top, hvis der skulle ske et uheld under turen, så skal hunden ikke ligge på et vådt underlag smiley

• #29   1. okt 2014 Der skulle gerne komme hvalpe om ca 1 1/2 års tid smiley der er allerede venteliste smiley

• #30   1. okt 2014 Haaber det er ok jeg lige kommer med et spoergsmaal? smiley jeg skal flyve med min hund om to uger, dog med pegasus. Har ringet til dem og de siger det ikke maa vaere en taske , kun en box. Og den maa max vaere 20cm hoej pga den skal staa under saedet. Men min hund kan saa slet ikke staa oprejst og i dyreforhandleren siger de ogsaa det er en alt for lille box og de forhandler dem slet ikke? Har andre rejst med saadan en lav box? Overvejer at koebe den mindste som dog er over 20cm, og haabe de ikke tjekker. Og ellers koebe/leje en box i lufthavnen.

profilbillede
  • #31   2. okt 2014 Det er kun, hvis din hund skal i lastrummet, den skal være i en godkendt box, der skal være så stor, at den kan stå oprejst i den.
    I kabinen må den godt være i en taske :), så det skal du ikke være nervøs for.
    Se billedet af tasken på det link til SAS, som jeg har sat i ovenover.
    Det er en ganske almindelig blød hundetaske.
    Og der er ingen, der kontrollerer om den også kan stå oprejst i den.

• Jette G
    Jette G Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #32   18. maj 2015 Må man ha hunde med hos RYAN AIR?

• #33   19. maj 2015 Nej, desværre.

Kommentér på:
Hund med fly

Annonce