{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundefoder test på DR1 i aften
  • #2   2. okt 2014 Aner det ikke .. men må da hellere lige se med

  • #3   2. okt 2014 Så kan man jo håbe de kigger på indholdet og hvor foderet kommer fra. Og ikke kun på om det er til at overleve på.

  • #4   2. okt 2014 Jeg har ikke har tv-kanaler, så følger jeg lige med her om resultatet.

  • #6   2. okt 2014 Kat - du gættede den.. Supermarkedsfoder.. Kontra Hills..

    Men det var da rart at høre flere af dem de spurgte på gaden, brugte kvalitetsmærker smiley


  • #7   2. okt 2014 Gad ikke at se mere, da jeg så hvilke mærker de havde valgt.

  • #8   2. okt 2014 Præcis.. Elendig test som de plejer, og ingen snak om, hvad det er lavet af..

  • #9   2. okt 2014 Det er jo bæ. Ja undskyld. "Her er det billige - Budget" "Her er det dyre - Pedigree". Går hundefoder KUN ud på om hunden kan overleve på det?? Hvad med korn-indhold, decideret affald i foderet mv?

    Ej, jeg var lidt skuffet..


  • #10   2. okt 2014 Øhm, den test indehold intet. Self opfylder de alle de ernæringsmæssige krav ellers blev de jo ikke solgt i dk.

  • #11   2. okt 2014 Tam undersøgelse må jeg sige.. "de opfylder alle kriterierne". ja tak, men hvad er der så i de forskellige produkter? Hvad ER et godt produkt for hunden? ... hmpf.

  • #13   2. okt 2014 Virkelig skuffet ...

  • #14   2. okt 2014 Ja, det kunne man ikke rigtig bruge til noget smiley
    Troede de ville undersøge indholdet, enhver kan jo glo på sækken og konstatere det er lovligt !


  • #16   2. okt 2014 Jeg sad og ventede på en sagde de syntes det var billigt det de fodrede med.
    Helt ærligt - hvor mange kan nøjes med at bruge 5000kr til to familiemedlemmers mad om året?
    Nej vel..


  • #17   2. okt 2014 Jeg koster F.eks. 1500kr i måneden på mad.. Min kæreste er lidt billigere.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #19   2. okt 2014 Enig. Er underligt at man ikke ser på de helt dyre mærker og de helt billige.

    Ginne. Man kan ikke ud fra pris gå ud fra hvad ens hund trives på. Jeg har prøvet dyrt hundefoder som jeg ikke vil bruge fordi hunden ikke trives på det. Folk har så travlt med at det skal være det ene og det andet i det foder de køber,i stedet for at se på hvad hunden har det bedst med


  • #20   2. okt 2014 Har jeg skrevet det max?
    For jeg er helt enig med dig. Hunden skal ikke spise prismærket - men fodret..
    Derfor gad jeg godt flere gik op i foderet, og mindre i prismærket..


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #23   2. okt 2014 Patte. Enig. Jeg fuldstændig ligeglad med hvad der er brugt så længe min hund spiser og har det godt. En hund er fra naturens side ikke kræsen. Jeg tror det er langt vigtigere at gå op i at hunden har et aktiv liv og at man fodre med omtanke.

    Det er efterhånden sådan at der er folk der mener at det er synd at ikke fodre med det ene og det andet og er jo helt væk. Det er synd såfremt hunden ikke trives på sit foder og det uanset om det er billigt eller dyrt.



  • #24   2. okt 2014 Hvilke fodermærker sammenlignede de?

  • #26   2. okt 2014 Miemiv - budget, pedigree og Hills.. Sammenlignet er så meget sagt, han læste bare hvor meget fedt og energi der var i foderet, og det var det smiley

  • #27   2. okt 2014 Hills adskiller sid da ikke ret meget fra Pedigree og andre supermarkedsprodukter andet en på prisen. (Ja jeg regner Pedigree på linje med øvrige supermarkedsprodukter, bortset fra, at det er alt for dyrt og opreklameret i forhold til f.eks. Brugsens eller Aldis mærker)
    Hvis man læser på ingredienslisten indeholder de alle (også Hills) en stor mængde korn (majs og ris er også korn), maskinudbenet, tørret kødprodukt, kødmel, roetrævler o.s.v. og så er der noget olie, fedt, soyaprotein etc. for at opnå den energifordeling, som fødevarestyrelsen siger, der skal være, samt tilsætning af vitaminer og mineraler.
    De har jo ikke sammenlignet kvalitetsfoder med discountfoder.

    Desværre lytter "hr. og fru Danmark" og tror den hellige gral er velforvarret, hvis de køber "skodfoder", for "Det har vi lige hørt på TV, at det er ligeså godt, som det dyre" SUK!


  • #30   3. okt 2014 Jo, selvfølgelig kan de det, Patte. Det jeg sådan set stejler lidt imod er, at Pedigree og Hills bliver sat op som "bedre" foder, fordi det er dyrere, og så er der nok nogen som ikke ved, at man kan få et foder til nogenlunde samme pris, som ligefrem indeholder rigtigt kød og er lavet på måske mere miljøvenlige vilkår og har en bedre ernæringsmæssig sammensætning.

    Én ting er at leve op til mindstekravene, noget andet er kvalitet.

    Jeg vil da også hellere lave min lasagne fra bunden fremfor at købe en færdiglavet fra frysedisken i Fakta. Der er da både protein, fedt og kulhydrater i begge dele, så jeg klarer mig nok, men jeg ved da godt, hvad der er sundest, og hvad jeg helst vil betale for.



  • #31   3. okt 2014 Selve proteinkilden og optageligheden af foderet blev nok ikke berørt.
    De skulle f.eks. have oplyst, at næb, fjer og brusk er protein - og at kød også er det.

    Men det anede mig, at udsendelsen ville være lige så elendig og overfladisk som den, der i sin tid blev sendt om kattefoder, så derfor så jeg den ikke.

    Kunne have lyst til at sende DR1 et link til denne tråd.


  • #32   3. okt 2014 Men det var da positivt at høre ekspedientens i maxizoos rådgivning.
    At folk taler sammen, og at folk køber det de kan se og erfare virker.. Det er da sundhedstegn..


  • Linda B
    Linda B Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #33   23. mar 2019 Hej alle.
    Det er en spændende debat i har her om indholdet i hundefoder kontra pris, reklame m.m.
    Hvad er jeres konkrete bud på, hvilke mærke hundefoder, hvor man får mest for prisen?
    Jeg får en labradore hvalp i næste uge, og har svært ved at gennemskue markedet lige nu.


Kommentér på:
Hundefoder test på DR1 i aften

Annonce