Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken til Boxer
  • #1   19. okt 2014 Det er rigtigt svært, nu er det nogle år siden jeg havde brug for et til min tæve, men jeg endte med at få et syet specielt til hende.
    Hun var ret kuldskær i forhold til de øvrige boxere jeg har haft tidligere.
    men der er nok kommet nye modeller på markedet siden, så mon ikke der er et der kan passe ordentligt?

• #2   19. okt 2014 Ja det er nemlig svært især pga. deres dybe brystkasse, jeg har et der passer okay, men ville gerne have et nyt da det ikke er vandtæt mere, og så lidt bedre pasform.

• #3   19. okt 2014 Måske dumt spørgsmål smiley

Hvorfor skal hunde have "tøj" på?

Har haft boxer, for flere år siden, tænkte slet ikke i de baner, og den klarede sig fint i al slags vejr smiley

• #4   19. okt 2014 Der er to årsager i år: den første Rocko ryster af kulde og blir helt kold, især når det regner meget.
    Den anden er at han er bar på rumpen i år fordi han blev opereret i juni md. og de hår er ikke kommet frem endnu, pga. de piller han får og så har han tabt pelsen nogle steder også pga. pillerne, så i år er det endnu kolder for ham.

• #5   19. okt 2014 Så bar er han :0)

profilbillede
  • #6   19. okt 2014 Mie H, den anden årsag forstår jeg.

Første årsag forstår jeg ikke helt, min boxer blev meget sjældent vasket og havde de naturlige fedtstoffer i pelsen, selv om boxeren er korthåret, så pelsen var vandafvisende, og den frøs ikke ved regnvejr, ud over den blev en smule våd.

Når de naturlige fedtstoffer er i pelsen, kan den ryste sig og det meste af vandet forsvinder.

• #7   19. okt 2014 Inger nu er hunde forskellige selvom de er samme race, min blir heller ikke vasket , jo lige nu i en periode pga. hans hårtab skal han vaskes 2-3 gange om ugen.
    Men det ændre ikke på, at jeg ved at hver vinter, blir han hel kold og frysser især i regnvejr, derfor har han altid haft dækken på.

• #8   19. okt 2014 min tæve var eneste boxer ud af 4 der havde brug for varmen, hun var kronisk syg, og deraf kuldskær.
    eneste hund jeg nogensinde har haft, der har haft brug for tøj om vinteren. og det var kun når det var rigtigt koldt, eller vi skulle være ude i længere tid med inaktiv ventetid.

• #9   19. okt 2014 Prøv at søge på dækner til mynder.

http://www.chillydogs.ca/img/home/slideshow/GWN_Arkus-Craig.JPG

dansk side med chilly dækken
    http://www.galgo-moedestedet.com/butikPithos%20laeder.htm

• #10   19. okt 2014 Nogle hunde har bare brug for den ekstra varme som et dækken giver..

Min Afrodithe bliver f.eks hold kort klippet, fordi at hendes hud har brug for luft (lang pels = tør hud og skæl).. Så hun fryser meget let når det bliver frost vejr, så derfor har vi et dækken..

Det kommer dog først i brug når frostgraderne kommer (frost døgnet rundt) og bliver pakket væk igen når det bliver + grader.. smiley

Min mors tæve (Afrodithe's mor) har f.eks slet ikke brug for dækken om vinteren selvom at hun f.eks er blevet klippet kort..

Det samme gælder min gamle hanhund Kato (Afrodithes onkel).. Ingen brug for dækken hos ham..

Så det er meget forskelligt fra hund til hund.. smiley

• #11   19. okt 2014 Håber at du finder et dækken til din smuksak.. smiley

• #12   19. okt 2014 Game Chaser: Chillydogs laver rigtig gode dækkener med en rigtig god pasform... Men en boxer kommer aldrig i et myndedækken.

Chillydogs laver også "All breed" dækkener.
    Kan bestilles direkte fra Canada via denne side.

www.chillydogs.ca

• #14   19. okt 2014 Mange tak Carina.

Game Chaser tak for linkene men ja tvivler også på at et mynde dækken passer en Boxer :0)

*lb* tak for linket, bare langt væk at bestille, hvis ikke det passer.

Jinx det også sådan han har nu, kan være det blir det igen. Men ville bare gerne have noget andet :0)

• #15   19. okt 2014 Mie. Man skriver hundens mål og race så der er ret stor sikkerhed for at det passer. Evt skriv en mail til dem.

• #17   19. okt 2014 Sara D hvilken Maxi zoo var I i, og kan du huske hvad der var den største størrelse de havde?

• #18   19. okt 2014 *Ib* ok må lige kigge på det :0)

• #19   19. okt 2014 Jinx forresten hvad er det for en sele jeres Boxer har på?

• #21   20. okt 2014 Mange tak Jinx, den ser god ud. Hvor købt I jeres?

• #23   20. okt 2014 Jeg bruger de her til min Dobermann, som jo altså også har en dyb brystkasse.
    http://www.stald-direkte.dk/shop/rambo-dog-rug-5441p.html
    http://www.stald-direkte.dk/shop/rambo-newmarket-hunde-1411p.html
    Hun er en frossenpind og får dækken på, når vi går tur og det er koldt. Når hun skal vente i bilen om vinteren når vi er til træning så er newmarket-dækkenet genialt.
    Det er ikke nødvendigt at give hende dækken på når vi træner, så knokler hun på og fryser ikke smiley

• #27   20. okt 2014 Jeg må indrømme, at jeg har ikke læst hele den lange tråd.

Men men jeg forstår ikke hvorfor man ikke lader hunden udvikle sin naturlige pels og ikke vasker den for ofte så den har de naturlige fedtstoffer i pelsen.

Ja, det kan være jeg er lidt gammeldags smiley

Min hund kan ikke lide regnvejr, men han kommer alligevel ud at gå uden "regnfrakke" da han har de naturlige fedtstoffer i pelsen og er ikke gennemblødt når vi kommer hjem.

"Tøj" til hunde er udviklet til en hel industri, og man overbeviser hundeejere om, at det er nødvendigt, for at skabe en indtjening, desværre set efter mit synspunkt.

• #31   20. okt 2014 Inger: Mine hunde bliver faktisk aldrig vasket så de har deres naturlige fedt i pelsen osv. Men der er altså forskel på hundepelse og ikke alle hunde er fra naturens hånd udstyret med en pels, der passer til det danske klima. Min dober har en tynd blød pels uden underuld overhovedet. Hun bliver gennemblødt og kold i regnvejr trods naturligt fedt i pelsen. Hun synes gåtur i regnvejr om efteråret/vinteren er rigtigt ufedt og hun fryser - hvis altså ikke hun har fået dækken på; så vil hun mægtig gerne ud. Om vinteren til træning skal hun først ligge i bilen i knapt 2 timer mens jeg har hold inden hun selv skal på. Det ville da grænse til dyrplageri uden dækken, da hun seriøst ville sidde og fryse måsen af.
    Min anden race Irsk Terrier har en tyk uld under en strid tyk dækpels. De behøver ikke dækkener med mindre det er tis-øsende regnvejr, når de er nytrimmede og derfor mangler deres dækhår. Jeg har haft en irere med en fejlpels næsten uden uld. Han frøs når det var koldt og vådt og måtte gå med dækken. Dækkener er altså ikke kun noget industrien har opfundet for at tjene penge på os hundeejere, selvom jeg også selv nogen gange undre mig når jeg ser en pelsrace med dækken. Min mormors dobermann gik altså også med dækken om vinteren og den levede altså i 1970'erne smiley Dengang var der ikke ret meget industri der tjente penge på kæledyr, så dækkenet var hjemmelavet.

• #32   20. okt 2014 Inger H så læs dog vore begrundelser for at give vores hunde dækken på, det er ikke for at pynte dem.
    Men fordi de faktisk fryser. Men det da altid rart med en person som dig, som syntes du ved mere om min hunds velbefindende når det er koldt.

Kommentér på:
Dækken til Boxer

Annonce