{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skiller sig af med hunden, vor herre bevares
  • #1   22. okt 2014 Ja, den har jeg også netop lige læst..
    Man undres..

• #2   22. okt 2014 Ej, det er jo den tid hvor man hygger sig indenfor med hunden smiley

• #3   22. okt 2014 Åhh ja men hvis man nu lige havde drømt om at slentre hen ad stranden med Fido i høj sol. Eller en hyggelig tur i skoven, parken, byen i sit fine sommerdress og sandaler så er det da også altødelæggende at det bliver mørkt, koldt, vådt og blæsende. Ja og tilmed bliver hunden BESKIDT af at gå en tur i sådan noget vejr. Neeeej så må man sige farvel til Fido.

• #5   22. okt 2014 sådan en mani og ligegyldighed fatter jeg slet slet ikke smiley

• #6   22. okt 2014 Ja Hanne jeg har set og skrevet på FB Jeg fatter bare ikke folk, at de ikke kan tænke før de får hund Det er simpelthen noget svinneri ,at behandle levende væsner på den måde smiley smiley

• #7   22. okt 2014 Jeg synes efteråret er en af de bedste tider at komme ud med hundene på ... farverne er så smukke og er det ikke lige styrt regn så er det ren balsam for min sjæl...

Og nej en så overfladisk holdning fatter man ikke ... men hvad søren, der er jo så mange hvalpe, så de køber vel bare en ny næste sommer smiley

• #8   22. okt 2014 Seriøst... Det er jo nu det begynder at være sjovt at være hundeejer igen!

• #9   22. okt 2014 Ja og det skulle være forbudt smiley smiley

• #10   22. okt 2014 @ Inger, åh ja både og, hundene får næppe et godt hundeliv hos ejere med den indstilling

• #11   22. okt 2014 Hanne Det giver jeg dig fuldstendig ret i Men for pokker da TÆNK da inden du får hund Det er den smide væk mentalitet og så med levende dyr Ja jeg fatter ikke en brik Og så bliver der idet heletaget avlet alt for mange hunde Markedet et jo mættet

• #13   22. okt 2014 Ja jeg må altså give Einstein ret, om sommeren er det så pokkers varmt, mine hunde pruster som en gale på tur og gider faktisk ikke rigtig gå, kun de der korte tisse ture, og jeg er også selv ved at gå til. Jeg er helt klart et vintermenneske, der er da ikke noget bedre end at gå tur med vovserne i snevejr, og det lyser op så man pludselig kan gå steder i mørket, som man ellers ikke kan.

Jeg syntes så også bare alt er meget mere hyggeligt i efteråret og vinteren, man kan pakke sig ind i dejlig varmt tøj, hygge med masser af stearinlys derhjemme, spise en masse lækker simremad osv. Ja jeg er altså efterårs/vinter fan smiley

• #14   22. okt 2014 Det samme hvert år, det er så trist..

• #15   22. okt 2014 For fuck sakes altså!! smiley smiley smiley smiley

Af en eller anden grunden så synes jeg er det mega hyggeligt at gå i regnen smiley
    I fuld regntøj påklædning og gummistøvler. Det skal virkelig stå ned i stænger før Sally ikke gider ud og snuse.

• #16   22. okt 2014 Det er da virkelig trist... Efteråret er da pis' hyg'ligt. Og flot.. Jeg er da glad for, at jeg bliver tvunget ud.

• #18   22. okt 2014 Vi bor i det nordligste Jylland, hvor vi har al slags vejr, også masser af det trælse, men når man er hundeejer, lærer man også at holde af netop det trælse, en travetur langs med stranden eller i plantagen i blæsevejr, er da bare skønt.....at komme indendørs igen. Vi har små hunde, men går mange ture netop i ruskvejr, når det er sæsonen, men nyder da også vejret, når der er godt. Man skrotter da IKKE sin bedste ven, fordi vejret ikke lige passer én !!!!

• #19   22. okt 2014 Uh godt du nævnte gummistøvler Isabelle, jeg skal have købt nogle nye, mine er nemlig slidt op, da jeg nærmest altid render rundt i dem smiley

• #20   22. okt 2014 He he Isabelle og Rikke jeg skal altså også invistere i nye gummistøvler Der er jo hul i Det opdagede jeg jo i sommer ved Blåvand ,men har endnu ikke fået købt nogle nye Der er jeg en nærrig røv smiley

• #21   22. okt 2014 Inger: Haha, jeg har også udskudt det, fordi jeg vil have et par magen til dem jeg har nu, og det er altså 500 kroner der ryger der.

• #22   22. okt 2014 Det er da heller ikke fordi jeg synes det er vildt fedt at skulle ud i regnvejr. Men når jeg så ser lyset i Charlies øjne og glæden i hele hans krop. Ja så overgiver jeg mig da ret nemt. Og når jeg så først ER kommet af sted så er det jo egentlig slet ikke så slemt.

• #23   22. okt 2014 @ Rikke ... ah ja, jeg elsker også at gå i gummistøvler... har et par Ilse Jacobsen (korte) jeg købte på hendes hjemmeside på udsalg (der er næsten altid nogen sat ned) leveret lige til døren, og man går mega godt i dem. og så har jeg et par jeg fandt i Føtex i sommer, med langt skaft sat ned til 50 kr .... et kup !

egentlig burde man have ondt af de mennesker, de oplevelser de går glip af..Tit når jeg kommer hjem fra arbejde, eller det er weekend med møg vejr, så er jeg da fristet til at lande i lænestolen, med computer, bog eller tv .... Men seriøst, der er da ingen bedre følelse ved at lande der, end når det er efter en lang tur ude i vejret, uanset hvordan det er, elsker selv rusk og blæst ... Susen i træerne, eller en tur i en vindstille skov .... havblik eller skumtoppe ....
    Oplevelsen af bid ag vejrets bid i kinderne, glæden ved at være derude med hundene, se deres begejstring og at alle bliver dejligt brugte ..

Hjem, evt. give hundene et ben, lave kaffe eller te, og så lande i stolen, jamen glæden, nydelsen er bare mere end dobbelt så stor ...

• #26   22. okt 2014 @ Isabelle ja, eller dette fra i lørdags

• #27   22. okt 2014 nu med billede smiley

profilbillede
  • #29   22. okt 2014 Åh hvor er de billeder gode smiley
    Ja nu har jeg haft våde sokker i 2 dage Hvorfor køber jeg så ikke bare et par nye smiley

• #30   22. okt 2014 Jeg tror såmen heller ikke at forargelsen går så meget på at hundene bliver afleveret, mere at folk ikke tænker længere inden de anskaffer kræet.

• #31   22. okt 2014 Jeg har invisteret i nye vinter-trave-støvler smiley

Men det kan være jeg er nødt til at skille mig af med vovsen, for mine gummistøvler er utætte smiley smiley

• #34   22. okt 2014 som skrevet kan der være mange gode grunde, men bare få hvor det skyldes man ikke gider fordi det ikke er så praktisk og dejligt at være ude mere, det er "få" for mange imo ....

Og som artiklen slutter så er der indikation på at det er fordi nogle ikke har gennemtænkt det at få hund , og det er imo ikke fair overfor et levende væsen....

• #36   22. okt 2014 Jeg bor i Sindal, som pt er hårdt ramt efter regnen i sidste uge..... Den dag det begyndte at regne, kom jeg hjem fra job til en forventningsfuld vovse. Jeg tog regntøj og gummistøvler på og afsted til skoven gik det. Og ja, jeg nød det faktisk! Og vi havde skoven helt for os selv smiley
    Jeg kunne da aldrig drømme om at sælge Louis pga regn og kulde.

• #37   22. okt 2014 som jeg også i en anden tråd og en tråd længere tilbage:skev:

hvad fa....sker der med de hvalpe som ikke har fået nogen j

købere.

har aldrig fået svar på.:
    at: min lille hund så gerne vil være hundemor, det kunne være rigtigt hyggeligt ,at få små og altid bedårende hvalpe.Men synes hundemoderen også det ;;;

men hvad søren gør ,en hvalpemor-altså menneske hvalpemoderen,når nogen af af de bedårende hvalpe aldrig bliver solgt.

hvad sker der for dem;;;

der er jo et hav af hvalp til salg ,både i den blå avis og gul og gratis,.
    tit og ofte til nedsatte priser.
    jrg "græmmes".

hilsen
    vibeke,

• #38   22. okt 2014 Jeg bruger også gummistøvler med for i, de er fantastiske. Også derfor jeg nærmest har dem på hver gang jeg går udenfor en dør, det er kun lige om sommeren jeg ikke bruger dem, da de er for varme smiley

• #39   22. okt 2014 @ verner .. det har jeg også tænkt på ... nogle ender vel på internat, andre er vel i statistikken på de mange raske hunde der hvert år aflives i DK og andre igen sælges så at de ender med at komme af med dem, nogle til et godt liv, andre ender måske ved nogle der ikke magter dem, også ender de også enten på internat eller med aflivning ...

• #40   23. okt 2014 Jeg tror helt bestemt, at flere mennesker godt kunne have tænkt sig lidt bedre om inden de skaffer sig en hund. Vi har nok alle læst annoncer hvor hunden sælges fordi tiden ikke er der alligevel, eller hunden der sælges fordi ejer skal i arbejde igen efter at have været arbejdsløs i en periode. Sådanne situationer kunne absolut være undgået, hvis folk lige havde undersøgt hvad det kræver at have hund, og havde tænkt lidt over fremtiden.
    Vil give Patte ret i, at det er bedre hunden får en ny ejer end at den skal tilbringe resten af sit liv i hundekurven og haven (lige for at overdrive lidt).

Jeg synes det er sjovest at gå tur, når vejret er godt, men for min golden retriever er det kun dårligt vejr, når det er solskin og varmt smiley Sne, regn, blæst er dejligt retriever vejr, så ikke noget med at gøre turen kortere selvom det regner eller er koldt. Ellers kræver det mere indendørs aktivering, man er jo en brugshund smiley

• #41   23. okt 2014 Nu scroller jeg lige ned og svarer:
    Det er sgu da lige netop i denne tid, at man oplever, hvor skønt det er at have hund!
    Hvis ikke jeg havde hund, var jeg nok bare en sofakartoffel, men hunden SKAL ud ig dermed skal jeg også = ergo får jeg så megen frisk luft, regnvejr og mudder under fødderne, som jeg ellers ikke ville have fået - og hold nu kæft hvor er jeg lykkelig for det, for ellers skulle jeg måske tilbage på antidepressiv medicin! Og det gids jeg ikke, så jeg siger bare: længe leve hundene!!! smiley

Folk aner sgu ikke, hvilket guld, de smider væk, når de skiller sig af med en hund. Jeg er glad for, at jeg ikke har så følelseskolde mennesker i min vennekreds!

• #42   23. okt 2014 I det møgvejr vi har her nu, ville jeg heller aldrig komme ud at gå. Neeeeeej så er det bilen der bliver luftet .Så godt jeg har mine hunde SOM SKAL ud smiley

• #43   23. okt 2014 Og nu er jeg lige kommet hjem efter en dejlig lang gåtur med min gamle hund - næsten 1 time ude i den stille nat (ca. 4 km uden snor, bortset fra de 5 min., hvor vi mødte en anden nattelufter med en Berner, men så gik vi hvert til sit og vi fortsatte, der, hvor gadelygterne holdt op smiley
    Vejret er en dårlig undskyldning...

• #44   23. okt 2014 Vi tager tit morgen turen i skoven, uanset vejr og vind, så må den bare stå på fransk vask og strygning når vi kommer hjem..

profilbillede
Kommentér på:
Skiller sig af med hunden, vor herre bevares

Annonce