{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

sterilisering - overnatte hos dylle {{forumTopicSubject}}

Jeg har igår bestilt tid til at Trille skal steriliseres!
Da min egen dyrlæge ikke udføre indgrebet da hun er ene mand på klinikken, har jeg bedt om at hun anbefalede hvor hun skulle hen, derfor har jeg valgt denne klinik, som er varmt anbefalet af de fleste og af alle jeg kender der har brugt den.
MEN! da eg bestilte tid sagde hun at de vil beholdeTrille i et døgn efter operation, dvs. jeg skal aflevere Trille torsdag morgen og kan så først hente hende fredag eftermiddag.
Det må jeg ærligt indrømme det er jeg ikke meget for!
De siger at man har fundet ud af at det hjælper på blødning og dermed arvæv. (jeg går ud fra at det hjælper fordi de ved at hunden ligger stille)
Men hvis jeg nu kunne aflevere hende til operation fredag og hente fredag, så kunne jeg jo selv sørge for hun var stille (hvilket ikke er noget problem med hende)
Jeg bryder mig ikke om hun skal ligge i et lille bur i halvandet døgn, et fremmed sted, med fremmede mennesker, uden mulighed for at putte sig og blive nusset osv. som hun jo elsker.
Hvad har i af erfaringer ved dyrlægen? Jeg har nemlig ikke hørt det før at man gør sådan efter en sterilisering.
Hvad ville i have gjort?

Jeg har mailet til min egen dyrlæge for at høre hvad han ville anbefale som dyrlæge på dette punkt, men har ikke fået svar endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sterilisering - overnatte hos dylle
  • #1   28. okt 2014 Der er sikkert en fornuftig forklaring. Jeg havde bare ikke gjort det.

  • #2   28. okt 2014 Min hund skulle ikke overnatte. Jeg er overbevist om at jeg som ejer bedst kender min hund. Er man en ansvarlig hundeejer har man jo også sørget for at have fri/er hjemme når man henter hunden efter operation.

    Jeg fik min tæve hjem 3 timer efter hun blev steriliseret


  • #3   28. okt 2014 Jeg kan godt forstå at du ikke er meget for det. Jeg havde ikke gjort det. Det er lang tid for hunden at være i uvante omgivelser + den har været igennem en operation og har smerter. Da Nessie blev steriliseret afleveret jeg hende om morgen og hentede hende om eftermiddagen.

  • #4   28. okt 2014 Det ville aldrig blive aktuelt for min hund. Hun ville være dybt fortvivlet, urolig og stresset i sådanne omgivelser, hvis ikke hun var bedøvet konstant.
    Det ville ikke just mindske blødningsrisikoen. Kia er ret ligeglad med hvor flot arret bliver smiley

    Jeg ville vente til jeg kunne få det gjort ved en dyrlæge, hvor jeg kunne hente hunden så snart det er forsvarligt. Så holder man selvf. vovsen i ro når den kommer hjem.

    Medmindre der er tale om at det er andet end en rutineoperation? Er der noget der øger risikoen for komplikationer ved din vaps?


  • #5   28. okt 2014 Tak sådan har jeg det også!
    Jeg tvivler ikke på dyrlægens kompetence overhovedet! men jeg vil bare gerne have hende hjem!

    Kathrine nu har jeg så ikke mulighed for bare at tage fri, men hendes operation er jo så planlagt efter at jeg havde hele weekenden hos hende istedet, ikke alle kan bare lige tage fri, så må man jo planlægge det i forhold til de dage man HAR fri.


  • #6   28. okt 2014 Sanne - nej det er der ikke, de kender ikke Trille eller noget. Jeg vil bare have hende steriliseret og det er sådan de gør det hos alle dyr uanset art efter operation, da de så er bedre sikret imod blødninger og dermed arvæv smiley

  • #7   28. okt 2014 Det var slet ikke ment som et angreb !! Men ment som at man jo ikke bare hentet hunden og aflevere den til et tomt hus uden opsyn smiley som du selv siger, derfor op til en weekende

  • #8   28. okt 2014 Okay, lød bare sådan lidt, men det er også nemt at misforstå, beklager smiley
    selvfølgelig må man jo så ellers sørge for pasning.
    Trille har ALDRIG været syg og dermed aldrig været i narkose så jeg er også vildt nervøs for det og vil gerne bare have hende hjem i vante omgivelser, det er jo også nyt og uvant for hende at være døsig og små stiv efter sådan en narkose.


  • #9   28. okt 2014 Jeg ville ikke gøre det, men min hund ville også have været tusind gange mere stresset over at skulle være et andet sted end hos mig.
    Jeg afleverede min hund om morgenen og sad hos hende, til hun sov. Jeg kørte nok hjem omkring kl. 10.00. Kl. 14.00 havde jeg min hund hjemme igen, og alt gik fantastisk, uden smerter, uden komplikationer og fin, fin heling. Så fin, at man en måned efter faktisk ikke kunne se noget ar.


  • #10   28. okt 2014 Bente - okay, jeg ringer til samme dyrlæge imorgen og snakker med dem, hvis ikke de vil lave det om så finder jeg et andet sted.
    Jeg ved hun også vil stresse, Trille hader i forvejen dyrlæger så jeg synes ikke det er optimalt for hende (eller for en pylret hundeejer som mig) at hun skal overnatte der.


  • #11   28. okt 2014 Hvis de insisterer på at beholde hunde, så må de tage dig med i købet smiley

    Jeg må indrømme at jeg ville være mere end ked af det, hvis jeg skulle lade en af mine hunde overnatte hos dylle, med mindre det gælder liv eller død. Jeg har lidt svært ved at forstå, hvordan det skulle hjælpe at hunden ligger i et bur hos dylle fremfor hos mig. Men bed dem forklare det endnu engang, og med vægt på hvad det er der hjælper.


  • #12   28. okt 2014 Ikke på vilkår med mindre jeg også kunne sove der.

  • #14   28. okt 2014 Jeg har vist bestemt mig, hvis de insistere på at beholde hende så bliver det et andet sted, så vil de ikke tjene penge åbenbart.
    Jeg må lige ringe og spørge dem også selvfølgelig spørge dem hvad jeg skal gøre her hjemme for hende hvis det er jeg får hende hjem samme dag.


  • #15   28. okt 2014 Nu har jeg jo kun hanhund, men aldrig om han skulle blive hos dyrlægen, uden en virkelig god grund, som f.eks. at han døde hvis han kom med hjem eller akut eller lign.

    Da han blev kastreret (ved godt det er et delt mindre indgreb) skrev de ligeså snart han begyndte at overveje at vågne, og jeg kom en time før de havde sagt jeg skulle hente ham, for jeg ville hen til ham inden han blev for vågen. og den lille hund blev så glad selvom han stadig var helt væk i narkosen.. Han var dog så vågen at han godt kunne gå lidt selv. men stadig så langt væk at han tissede i søvne et par gange, stakkels lille skat. men jeg var også hjemme ved ham smiley

    men dyrlægen sikrede sig jo selvfølgelig at alt var ok inden vi tog afsted med ham, og vi vidste vi kunne ringe eller komme forbi hvis der var det mindste. smiley

    og om din lille skat ligger ned på klinikken eller hjemme hos dig giver vel det samme? smiley


  • #16   28. okt 2014 Altså det giver vel det samme for dyrlægen, men ikke for Trille og mig smiley
    Jeg ser bare min lille hund helt forhutlet og ensom i et lille bur, mens hun ligger og ryster og piver smiley ej jeg ved godt det er lidt overdrevet, men jeg ved bare hun vil ligge og pive efter os, vi kan jo ikke engang få hende passet hos min mor eller svigermor uden hun piver efter os...


  • #17   28. okt 2014 Hihi det var også det jeg mente, altså i forhold til aret og dyrlægen.. Selvfølgelig er det ikke det samme for jer..

    jeg ville som sagt heller aldrig nogensinde lade Lucky blive uden mig, medmindre det var nødvendigt i forhold til om han levede eller ej.


  • #18   28. okt 2014 Har fået begge mine piger hjem samme dag (Einstein var jeg med under operationen...)

    Ikke på vilkår om jeg ville lade en hund blive og overnatte hos dyrlægen for så lille en operation!


  • #19   28. okt 2014 Jeg er glad for det ikke kun er mig der har det sådan!
    Kæresten siger hele tiden "men det er jo for hendes bedste"
    Der er jeg bare ikke sådan heeeeelt enig! synes ikke rigtig det bedste for hende er at være et fremmede sted uden nogen af os under sådan en fremmed og ubehagelig situation.


  • #20   28. okt 2014 Jeg kan godt forstå dine følelser.

    Men jeg har selv fået 4 tæver steriliserede ved den samme dyrlæge, og han insisterer også på at hunden overnatter. Forsøgte virkelig sidste gang at sige om ikke bare jeg skulle hente den hjem, og han sagde at det jo klart var mit valg men det var deres erfaring at de jo stort set sov og bare ville ligge helt stille det første døgn og deres erfaring var at det gjorde hunden bedst ved at overnatte.

    jeg ved ikke om det er korrekt, men jeg gjorde det, og har ikke haft nogen problemer efterfølgende ved nogen af tæverne. Det ene måtte jeg dog bede om noget stærkere smertestillende til og hun var øm og berørt en lille uges tid, den sidste var nærmest på benene få timer efter jeg hentede hende, altså godt et døgn efter indgrebet.

    jeg var ikke glad for det med overnatningen, men da han også netop med sterilisering har et godt ry for kompetent arbejde, valgte jeg at det var vigtigst, så jeg gjorde det, havde det skidt med det men overlevede da...


  • #21   28. okt 2014 Okay Hanne, ja selvfølgelig vil vi overleve, men ja er nok en pyller mås smiley
    Prøver lige og ringe og spørge ind til præcis hvorfor de vil beholde hende og hvorfor jeg ikke kan gøre det lige så godt her hjemme smiley
    Går også ud fra Trille bare vil sove, men jeg ved hun ikke vil være tryg et helt fremmed sted. Så er hun fx meget kuldeskær, da hun jo er vant til at ligge under dynen og hurtig kommer til at fryse udenfor, så er jeg bange for hun vil ligge og fryse hele natten osv.
    Men hvorfor er det så din dyrlæge insistere på at have hundene? Altså hvad er fordelene ved det?
    Denne dyrlæge er også en dyrlæge af ældre kaliber, hun fik det til at lyde som om det var helt ny viden da hun sagde det, men måske det istedet er "gammel viden" ?


  • #22   28. okt 2014 Hmmm ..... mon dyrlægen så bliver hos hunden hele natten i klinikken ?? .... eller skal den ligge alene i buret om natten , mens dyrlægen er hjemme hos sig selv ?


  • #23   28. okt 2014 stine - det lyder som en plan at ringe og spørge ind til det, men jeg ville godt nok vælge en anden, hvis de insisterer.
    Min hund var på benene, da jeg hentede hende, hun havde endda lige tisset. Var glad, da jeg kom, og hun gik direkte ind og spiste, da vi kom hjem. Hun sov noget, men meget langt fra hele dagen. Hun var en lille smule stille, det var den eneste forandring, der var. Dagen efter var hun fuldstændig upåvirket, og mit største problem var at holde hende i ro.

    I "gamle dage" overnattede de hos dyrlægen, det har jeg også prøvet for mange, mange år siden.


  • #24   28. okt 2014 Han siger bare at det er det med at hunden helt sikkert ligger mere stille og mere uforstyrret hos dem...

    De sendte mig en mms efter hun var kommet i buret (den sidste jeg fik det gjort ved) og der lå hun med tæppe på og så stille og rolig ud, og sov bare ...

    @ Nittib, nej det spurgte jeg også om, og nej de er der ikke, men han bor lige ved siden af og har overvågning med billede og lyd fra klinikken og til hans hjem ....


  • #25   28. okt 2014 NITTIB det tænkte jeg også ? så kan hun jo lige så godt være hjemme her kan jeg jo holde øje med hende? Men jeg tror måske også han bor i samme bygning eller lige ved siden af som Hannes dyrlæge, men jeg synes stadig ikke det er så betryggende, jeg ved jo så ikke hvad han har af overvågning.



  • #26   28. okt 2014 Hanne nu kan jeg se du bor i Østjylland, hvad er det for en dyrlæge du snakker om?

  • #27   28. okt 2014 Egentlig kan jeg godt følge dem lidt i det med at hunden får helt ro ..

    ved at når de er her og var det lige efter en operation, så skulle jeg da lige hen og røre, ae osv...

    Og så er jeg så heldig at kunne planlægge mit arbejde selv, så den dag jeg afleverede arbejdede jeg længe og så holdt jeg fri dagen efter så jeg kunne hente fra morgenstunden... den anden sidste var op til påske så der havde vi automatisk fridage, og ved den sidste var det en onsdag tror jeg og holdt så fri fra torsdag og henover weekenden ...


  • #28   28. okt 2014 Hanne: Er der nogen i samme rum som hunden om natten når den er indlagt natten over?

    Det ville være et absolut krav fra min side af hvis det var.

    Kan se at du har svaret nej :o) Ja så ville det være totalt no go for mig.

    Jeg kender min hund bedst og hvis ikke jeg havde været sammen med hende, kunne der gå lang tid inden en fremmed ville se evt. symptomer på komplikationer.

    Især uden at have kendskab til hunden og via en skærm og audio.

    Mine dyrlæger havde aldrig stødt på at et dyr er allergisk over for de suturer de bruger.
    Min hund endte med blodforgiftning 2 gange pga. de suturer.
    Kun fordi jeg kender hende og rent faktisk var sammen med hende, kunne jeg se at hun udviklede symptomer på sepsis.

    Havde hun skullet ligge og glo i et bur for sig selv ... uhh jeg gruer ved tanken.

    Du kan ikke se eller høre på en skærm om hunden brænder op af feber, at hjertet hamrer uregelmæssigt, at bevidstheden er sløret og hunden er forvirret eller bevidstløst.
    De kender ikke hendes symptomer på et allergianfald ned til mindste detalje og vil kunne affeje essentielle symptomer for uvæsentlige, fordi de ikke ved at det lige for hende er et symptom en afvigelse fra normalen ... Måske ikke en afvigelse for normalen fra hundene i tekstbogen, men for MIN hund.

    Det giver ikke mening for mig overhovedet, at skulle have hunden indlagt natten over. Det er de færreste nyopererede der ikke har gavn af at komme på benene efter en operation. Selvf. skal den tages med ro men alting med måde.

    Hvis ejer kan være sammen med hunden og holde den i ro har den alt andet lige bedst ved at komme hjem.


  • #29   28. okt 2014 Jeg hentede min hjem efter operationen, jeg ville ikke lade hende overnatte, det blev jeg nu heller ikke præsenteret for, som en mulighed.

  • #30   28. okt 2014 Nu er det jo ikke fordi jeg syntes det var fedt, Ts spurgte om nogen havde prøvet det og det havde jeg så. Jeg havde bare stor tiltro til at han var dygtig til indgrebet og det endte med at blive det jeg traf beslutningen ud fra.

    Til TS spørg evt om du kan få tid som den første operation den dag og så kan hente den lige inden de lukker, så burde de have tid til at observere hunden.


  • #34   29. okt 2014 Jeg har hentet begge mine hunde tre timer efter sterilisation.
    Hvis mine hunde skulle overnatte hos dyrlægen, så skulle de være meget syge.
    Jeg føler mig helt overbevist om, at vi hundejere godt kan holde en nyopereret hund i ro lige så godt, som hvis den lå i et bur hos dyrlægen.


  • #35   29. okt 2014 Palle: Kia var ikke urolig, hun var mere eller mindre bevidstløs, mens hun brændte op af feber og hjertet kæmpede. Hun sagde aldrig en lyd.
    Jeg vidste hun var bedring den dag hun igen begyndte at "snakke" igen :o)

    Hvis han sover kan han have nok så mange monitorer oppe.

    Insisterer man på at beholde hundene natten over fordi de vil have det bedre af det, så sætter man selvf. en person på til at være der sammen med dem. Ellers er der ingen som helst idé i at de skal være der, udover at kræve penge ind.


  • #36   29. okt 2014 Jeg har altid fået mine dyr hjem, når de var vågnet af narkosen.
    Også efter større operationer, men jeg går også hjemme. Han/de siger for øvrigt, at et dyr kommer sig hurtigere, hvis det kan være hjemme under opsyn, for stress (og smerter) = langsommere heling.


  • #37   29. okt 2014 Sanne - det koster ikke ekstra at have dem natten over, denne dyrlæge er billigere end de to hjemmesider med dyrlæger jeg har set her i omegnen, så det er ikke for at få penge ind overhovedet.

    Jeg snakkede med dyrlægen og jeg kunne godt få hende hjem torsdag, men han var dog meget mopset over jeg ville have hende hjem , startede med at sige at hun jo godt kunne være urolig i løbet af natten osv. Sagde at det havde jeg ikke noget imod, jeg ligger gerne vågen hele natten, det havde jeg nok gjort no matter what!
    Derefter siger han så at de ikke plejer at opleve problemer og at hundene ofte bare sover... synes det var lidt en modsætning til det andet han sagde?
    Jeg sagde så at det kunne godt være men jeg ved at det her vil hun ikke kunne lide.
    Han siger så til mig, her bliver jeg faktisk lidt irriteret "du skal bare vide det er ikke for hundens skyld du tager den hjem" jeg svarede at for hendes psyke mente jeg det var det bedste for hende! Det var han bestemt ikke enig i.
    Sig mig hvis hund er det lige? Og hvem helvede kender hende bedst din gammel kloge nar!
    Det er skide irriterende for jeg ved han er dygtig ham her, jeg har bare ikke lyst til at ligge mine penge hos ham længere!
    Han sluttede af med at sige at vi lige kunne snakke om det i morgen, der bliver så bare ikke så meget at snakke om for mig, udover hvad tid jeg kan hente hende og hvad hun må og ikke må.
    Har fået arrangeret pasning til fredag, da dyrlægen har fri om fredagen åbenbart, så hun ikke blive opereret der.
    Jeg overvejer at aflyse, men jeg er en pylre røv og jeg ved jeg ikke får bestilt en ny tid. Allerede nu sidder jeg og flæber over hun skal opereres imorgen!


  • #38   29. okt 2014 Klaphat, kan godt forstå du føler dig lidt ....hvad skal man sige.....belært om noget du ikke har bedt om belæring på. Var det mig havde eg aflyst tiden og det med det samme! Du skal nok få dig taget sammen til at få bestilt en ny tid ved en anden, som kan rumme ejernes følelser også

  • #39   29. okt 2014 Jeg gav heller ikke ekstra fordi de overnattede...

    Men har du det bedst med at få hende hjem så insisterer du på det, han kan jo ikke beholde hende med tvang.

    Sørg for at du får piller til ordentlig smertedækning ...


  • #40   29. okt 2014 kunne du ikke sende mig en pb med hvem det er ... selvom min også helst vil beholde dem om natten så er han altså ikke sådan en ufølsom klaphat....

    Hvis du mener han er dygtig og du er tryg ved hans faglighed, så ville jeg nu give hans holdninger f-fingeren og få operationen overstået.


  • #41   29. okt 2014 Hvordan er din mavefølelse med det her, TS?

    Jeg må ærligt tilstå, at jeg havde aflyst, hvis det var mig. En dyrlæge skal i mine øjne have lige så meget fokus på det psykiske hos hunden OG kunne rumme ejeren.
    Det dér ville jeg slet ikke kunne deale med.


  • #42   30. okt 2014 Jeg snakkede med min egen dyrlæge som sagde at hun sagtens kunne forstå hvorfor dyrlægen ville beholde hende. Min dyrlæge forsikrede mig om at hun virkelig ville være i gode hænder derude, så jeg endte med at beholde min tid.
    Jeg tog derud idag og der var dyrlægen super sød, han sagde stadig at han mente at det var for hundens bedste han gjorde og jeg ikke tog hende hjem for hendes skyld. Jeg var klar til at tage hende med hjem igen, hvis han stadig var nedladende men det var han slet ikke.
    måske jeg bare misforstod det hele, eller lagde mere i det end der var.

    Jeg fik en sms her for en halv time siden at hun nu er opereret og er ved at vågne og alt gik som planlagt og jeg henter hende kl 18 smiley

    Hanne jo sender lige en besked smiley


Kommentér på:
sterilisering - overnatte hos dylle

Annonce