{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Hollaender
Hollaender
Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63

En hund til mine behov? {{forumTopicSubject}}

Bøh, hyggeemne.
Jeg er fortsat sikker på, jeg vil have egen hund, når jeg endelig har fået styr på mit liv (rejselyst, økonomi, o.sv). Men hunden skal, naturligvis, passe til mig, så jeg ikke ender med at tage munden for fuld smiley

Kender I nogle tests/sider, hvor man kan ... Eh, kalkulere, hvilken hunderace, der ville passe bedst - sådan, nogenlunde da?

Jeg har nævnt, i et af mine tidligere emner, at jeg godt kunne overveje en hund fra et internat. Og der findes jo mange blandinger, men hvis I skulle give mig et godt råd, ville det så være "hold dig væk fra blandinger" eller hvordan? Jeg ved, der er mange, mange, mange meninger om blandingshunde smiley
Men phew, de overvejelser må komme senere. For nu vil jeg bare gerne kigge lidt på hunderacer, fordi det er kedeligt at være syg.

Underhold mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En hund til mine behov?
  • Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#2   30. okt 2014 Tusind tak, Anne smiley

• #4   30. okt 2014 Der er som sådan ikke noget i vejen med blanding. HVIS du fx. finder ud af, at en retriever passer perfekt til dine behov, så kan du fint anskaffe en blanding mellem labrador og golden retriever.

Omvendt, hvis du gerne vil have en mindre selskabshund, så er du også rimeligt på den sikre side, hvis du finder en blanding af 2 (eller flere) af de små selskabsracer.

Det uberegnelige kommer først, hvis man enten ikke aner, hvad der ligger i hunden (og dermed ikke kan vide, om den på nogen som helst måde vil passe til ens dagligdag) eller hvis man har blandet to hunde fra helt forskellige grupper (såsom spidshund med hyrdehund, selskabshund med jagthund osv.) for så står man igen og kan ikke vide, hvilke egenskaber den voksne hund vil ende ud med. Og man kan ende med en meget frustreret hund, hvor dens instinkter er i konstant konflikt med hinanden.

• #5   30. okt 2014 Off topic. Lidt sjovt jeg tog testen den sagde jeg burde få en rottweiler eller Beauceron

• #7   30. okt 2014 Jeg vil anbefale en finsklaphund (-; det er en skøn hund med et godt temperament, den er blevet brugt som lejr hunde af samerne(-: gå ind og tjek vores hunds profil hvis du vil se billeder af den

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#8   30. okt 2014 Anna Helga, jeg læste "finsklaphund" som "fin-klaphund" ... smiley Woops! Men dejlige ser de ud! smiley

• #9   30. okt 2014 Når nu du er førstegangshudeejer (det er i hvertfald sådan jeg læser det), så ville jeg købe en racehund fra en rigtig god opdrætter, på den måde ved du ca. hvad du får, og du har en rigtig god livline i opdrætter. smiley

• #10   30. okt 2014 Ifølge den test, der er ingen racer registreret, der passer til mine kritier... smiley
    Synes ellers der er massere af racer, der passer til mig :b

Jeg ville ikke være bange for internat-blandinger, da som der nævnes, du kan teste dem. Men stadig - Blanding indenfor samme type! Ikke noget med en schæfer/husky eller andet skørt.

Hvis du ikke hjælper en internathund, ville jeg anbefale en hvalp med tavle. Til hver en tid.

• #11   30. okt 2014 Haha ja det er en skøn hund smiley

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#12   31. okt 2014 Anne Julie: Mhmm ... Førstegangsejer ... Tjo, det er første gang, JEG ejer hunden, og ikke hele familien smiley Men hunde har vi skam haft i mange år.

• #13   31. okt 2014 Der er rigtig stor forskel på at have haft hund i familien, og så stå med sin egen. Det synes jeg i hvert fald der var.

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#14   31. okt 2014 Anne Julie, helt bestemt! Man står pludseligt med al ansvaret selv, hvor mine forældre jo tager sig af en stor del lige nu - også selvom det altid har været en fælles opgave. smiley

Kommentér på:
En hund til mine behov?

Annonce