En hund til mine behov? {{forumTopicSubject}}
Bøh, hyggeemne.
Jeg er fortsat sikker på, jeg vil have egen hund, når jeg endelig har fået styr på mit liv (rejselyst, økonomi, o.sv). Men hunden skal, naturligvis, passe til mig, så jeg ikke ender med at tage munden for fuld
Kender I nogle tests/sider, hvor man kan ... Eh, kalkulere, hvilken hunderace, der ville passe bedst - sådan, nogenlunde da?
Jeg har nævnt, i et af mine tidligere emner, at jeg godt kunne overveje en hund fra et internat. Og der findes jo mange blandinger, men hvis I skulle give mig et godt råd, ville det så være "hold dig væk fra blandinger" eller hvordan? Jeg ved, der er mange, mange, mange meninger om blandingshunde
Men phew, de overvejelser må komme senere. For nu vil jeg bare gerne kigge lidt på hunderacer, fordi det er kedeligt at være syg.
Underhold mig
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
jul 2014
Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.762
Omvendt, hvis du gerne vil have en mindre selskabshund, så er du også rimeligt på den sikre side, hvis du finder en blanding af 2 (eller flere) af de små selskabsracer.
Det uberegnelige kommer først, hvis man enten ikke aner, hvad der ligger i hunden (og dermed ikke kan vide, om den på nogen som helst måde vil passe til ens dagligdag) eller hvis man har blandet to hunde fra helt forskellige grupper (såsom spidshund med hyrdehund, selskabshund med jagthund osv.) for så står man igen og kan ikke vide, hvilke egenskaber den voksne hund vil ende ud med. Og man kan ende med en meget frustreret hund, hvor dens instinkter er i konstant konflikt med hinanden.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
jul 2014
maj 2007
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Synes ellers der er massere af racer, der passer til mig :b
Jeg ville ikke være bange for internat-blandinger, da som der nævnes, du kan teste dem. Men stadig - Blanding indenfor samme type! Ikke noget med en schæfer/husky eller andet skørt.
Hvis du ikke hjælper en internathund, ville jeg anbefale en hvalp med tavle. Til hver en tid.
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
jul 2014
maj 2007
jul 2014
En hund til mine behov?