{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

En hund til? {{forumTopicSubject}}

Jeg har i noget tid overvejet at købe en Chi mere. Min mor er ikke helt begejstret for idéen, men da jeg ikke bor hjemme siger hun at hun ikke ville sige nej hvis bare jeg er helt sikker på at det er det jeg ville..
Eddie som jeg har nu, er ikke meget for at dele mig. altså, han snerre af andre hunde hvis jeg snakker med dem, men er det ikke ret normalt? og kunne det ikke tænkes at det ville være anderledes med en lille valp der kommer til at bo hos os? han er heller ikke vild med at dele sin mad med andre hunde. Han gør ikke noget hvis det er et menneske der kommer til hans mad, men hvis det er en anden hund der snuser til hans madskål går han helt amok. ville det også kunne ændre sig? Han elsker at lege med andre hunde og bliver vildt glad hver gang vi besøger nogen med hund.
Mit spørgsmål er egentlig bare om i tror Eddie ville kunne acceptere en ekstra hund? og hvor besværligt er det at have en ekstra hund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En hund til?
  • #1   14. jul 2011 Vil ikke sige det er normalt at en hund snerrer hvis ejeren snakker med andre hunde.. Jeg ville aldrig nogensinde finde mig i at mine gjorde det..
    Mine lader også andre hunde gå i deres madskål..


  • #2   14. jul 2011 Altså der er også nogle af ine der snerrer af de andre hunde hvis de står og spiser.. Dog ville jeg lærer Eddie at accepterer du snakker med andre hunde.. Tror sagtens han ville kunne dele dig. Han er jo fra et sted med mange andre hunde, og de lærer det hurtigt..

    Jeg ville aldrig undværre at have flere chier. de har så meget glæde af hinanden, og glæden ved at se dem hygge, lege og have hinanden er kæmpe...


  • #3   14. jul 2011 jeg synes, at han nok vil være glad for at har en at lege med og de skal nok blive enig, mine har det også nogle gange, at de fx ikke gider at de andre spiser, når de er i gang med at spise, men de bliver altid enig uden at være alt for ond mod hinanden

  • #4   14. jul 2011 Har man råd, tid og vilje til fuld pleje og opmærksomhed, så er det helt uvurderligt megen glæde, to Chier (eller anden småhunderace), har af hinanden. Man vil glæde sig over, at se den nærhed, kærlighed og legelyst, de to kan få i selskab med hinanden, så man ikke kan forstå, hvordan man overhovedet, kunne klare, kun at have en :o)

  • #5   14. jul 2011 Han har ressourceforsvar, og det tror jeg næppe forsvinder af sig selv bare fordi han får en sambo.
    Men dermed ikke være sagt at han ikke skal have en sambo. Det kræver blot at I sætter jer ind i hvordan I bedst tackler situationerne, personligt ville jeg spørge en moderne adfærdsrådgiver til råds.

    Selve det med maden tror jeg umiddelbart kan tackles ved at servere mad for hundene med så tilpas meget afstand at der ingen reaktion bliver. Det er grundpillen i moderne hundeadfærdsbehandling at man arbejder under hundens reaktionstærskel. På den måde kan man hen ad vejen få hundens grænser flyttet blivende, i modsætning til hvis man tvinger dem til at spise ved siden af hinanden her og nu, og skælde ud hvis de bliver vrede, for nu at blive i det samme eksempel.

    Min tidligere chi var en enehund, det var det bedste for hende, hvorimod min nuværende nok gerne ville have en sambo hvis han kunne bestemme:) Og hvis din hund er rigtig glad for at være sammen med andre hunde, kan jeg ikke se at resourceforsvar skal være hindringen, men det skal tackles på en god måde, og det kræver selvfølgelig en indsats fra ejerside.

    Der er uden tvivl masser af fordele ved to hunde, jeg er også ind imellem fristet til at få en mere:) Men det der bl.a. holder mig tilbage er at jeg ikke har bil, og ikke plads til 2 i cykelkurven, og at min ryg ikke er vild med at skulle bære på 2 hunde i offentlig transport:( Min hund er meget med mig ude i det pulveriserende liv, og jeg synes det er rigtigt godt at jeg kan tage ham op i et snuptag hvis det bliver nødvendigt. Jeg ville ikke kunne handle så hurtigt hvis jeg havde 2 hunde.






  • #6   14. jul 2011 Lige en tilføjelse: Er din hund stadig hvalp? For de fleste anbefaler at man venter med at få nummer to til den anden er blevet voksen, og at man lige har set at den er velfungerende først. For den vil i høj grad opdrage på den næste, og så er det jo bedst hvis den viser den nye nogle fornuftige ting:)

  • #8   15. jul 2011 Mange tak for jeres svar (:
    Det skal lige siges at jeg godt ved det ikke er i orden at han snerre af andre hunde hvi jeg snakker med dem, så det arbejder vi også på, men det er svært når vi ikke så tit møder andre hunde udover til hundetræning, hvor det egentlig ikke er det store problem.. *

    Vivian, han er næsten lige blevet et år.

    Med hensyn til at have tid, hor lang tid ville i så anbefale at man går hjemme når man har fået en ny hund? For jeg begynder i skole igen om en måned, men det er godt nok kun 24 timer om ugen og jeg har aftalt med min storebror (han bor ved siden af) at hvis han kommer hjem før mig tager han Eddie ind til ham til jeg kommer hjem..


  • #9   15. jul 2011 jeg ville nok synes, at man gerne skal være hjemme hele tid i den første uge og derefter har man så fået et indtryk af hvordan de hunde har det sammen og hvordan det går og så kan man vurdere ud fra situationen, om man har brug for mere tid derhjemme...ved nu ikke hvordan det er hos den skole du skal starte hen, men for det meste er det jo ferie i oktober igen, så det ville måske være en god tidspunkt

  • #10   15. jul 2011 Ja der må jeg indrømme, at jo mere tid, man har til at hund og mennesker skal vænne sig til hinanden, jo bedre, synes jeg. Og at man lige så roligt, kan indkøre alene-hjemme praksis over tid, så den lille ny, ikke får nogle voldsomme og pludselige overraskelser.
    Hvis man overhovedet har mulighed for det, ville jeg prøve at få 2-3 ugers ferie op til sådan en familieforøgelse. Det er altså også en gave, at have så megen dejlig tid, til at nyde sådan en lille spirrevip indtage sit nye domicil :o) Held og lykke.


  • #11   16. jul 2011 Forresten, hvis du vil have en hund nr 2, er det godt at lade nr 1 have nogle privilegier. Det mindster risikoen for at der opstår spændinger. Privilegier kan være så meget. Men f.eks. at give nr 1 tyggeben først, eller at lade ham få line på som den første når I skal ud at gå tur. Små ting i dagligdagen.

    Vi mennesker er så vant til at tænke "gæsterne først", men i hundeverden tror jeg det er mere logisk at at ejer giver sin egen hund opmærksomhed før andres hunde.
    Når Guincho er på besøg hos bedsteveninden, vil hendes ejer tit give Guincho mad/godbidder først af høflighedsgrunde. Men det kan hendes hund faktisk godt flegne lidt over, så jeg kæmper lidt for at damen giver sin egen hund først:)
    Men hvis det er mig der serverer godbidfder i mit hjem, vil jeg helst give min egen hund først. Jeg synes det fungerer bedst på den måde.


  • #12   16. jul 2011 Vivian, det lyder ikke helt dumt det du siger, mange tak for rådet, det havde jeg nok ikke selv tænkt over (:

Kommentér på:
En hund til?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce