{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

hvorfor fanden kan det være så svært langt indlæg {{forumTopicSubject}}

at sætte snor,på sin hund.som er en eller anden blanding af div."listehunde", nogen siger en blanding af en armstaff,andre en pittbul. osv.

Det korte og det lange er,at han hunden nu er 8.mdr.gammel,og er meget voldsom,overfor både mennesker,og andre hunde.

ENDNU IKKE voldelig adfærd.Men voldsom er den.Man skal helst stå op af en træstamme,når den vil hilse
.
Der var en dum episode i fredags,hvor en ung pige med en lille hvalp,der blev bange,og hun havde også en stor voksen hanhund,der ville beskytte hvalpen
.Resultatet var,at pigen og hvalpen blev bange,hendes hanhund,var vred
.Det var selv.et fritløbsområde,vi var på."listehunden"fløj over en befærdet vej,nok ikke for at bide,blot lege.Men pigen,hendes hunde,og jeg var bange på deres vegne.

der var nogen bygningsarbejdere,der så optrinet,og råbte til den unge fyr,at nu skulle han fand.....tage den køter i snor.

Jeg stod der,og følte mig fej

,men Verner er ikke skrøbelig psykisk,men han har kun et øje,så jeg er nok lidt påpasselig,for jeg ved at,han ville hjælpe både pigen,hvalpen,og hanhunden.Men Verner er STOR psykisk,men knap så stor fysisk.Og,ja jeg følte mig meget fej.

Jeg har tit talt med den unge mand,med "listehunden",han har spurgt om råd,vedr.lopper,tæger,mad ect...altså almindelig ting vi hunde ejere taler om
.
Men så,er det jeg tit har sagt til,så tag da,for helvede din hund i snor,hvort svært,kan det være at,bøje sig ned,og give kræet snor på.

Og,så siger han :,
ja vi hernede kender ikke til hundepsykologi.En,hund skal være løs.Og,vi hundemennesker hernede har ingen "hunde karma".
Og,så opgiver jeg og andre videre kommunikation.

Vi er faktisk nogen meget venlige og tolerante hundeejere her omkring.

Og,da vi så hunden første gang ,faldt vi alle i "svime"over hvor sød,yndig den var.Anede ikke hvad det var for en race.Indtil en "kynisk" hundejere,sagde:
ja,yndig er den nu,men bare vent,om nogle mdr.,så er den ikke så yndig mere".Vi så på hinanden og tænkte ,at han var en fordømmende,intolerant hundeejer..

Situationen,med hvalpen,og hanhunden,var fredag.

I går lørdag,nøjagtig det samme,"listehunden" kom,og ville måske lege med ,Verner var løs,og min nabo,hvis hund altid er i snor,blev lidt nervøs,måske på verners vegne(de er næsten vokset op sammen),
og lige pludselig snoede naboens hundesnor sig sammen om mine ben,naboen forsøgte at,få snor på Verner,altså alt koksede,og imens,råbte jeg angst,så tag da for helvede din køter i snor,hvor svært kan det være.
Så,igen,vi hernede i parken har ingen "hundekarma".

Jeg er DØDTRÆT af div "listehunde",og forstår godt,at der efterhånden er hunde forbud,i flere boligselskaber.

Men jeg har for fanden en mops,der kun måler ca.14.cm i skulderbredden.Nogle boligselskaber har sat skulderbredden til allerhøjst 53.cm,for at,få en hunde godkendelse.

Jeg er DØD træt af div."listehunde".

og ,forstår godt,at schæfere,rotweilere,doppermand,div.store sorte schausner,(forkert stavet)skal godkendes FØR,man flytter ind i en alm.bolig..De fleste af dem er helt givet,meget meget søde hunde i de rette hænder.

Nu,får jeg helt givet på "hattepulen"når jeg generaliserer,div.hunderacer,det "æder" jeg gerne
.
Man kan helt givet også,sige en masse om mopsen,den franske bulldog,men totalt vilde har jeg aldrig oplevet dem.

nå,jeg fik luft,Men hvorfor helvede,kan den unge mand,bare ikke lige bøje sig nedi 2 sekunder,og give kræet snor på,OG så lade være med at,løsne hunden FØR vi har snor på vores(det er altså et fritsløbsområde,vi taler om).

gjorde han det,,ville han aldrig hører et ondt ord fra os.

Og,nej,den har IKKE navneskilt på,og havde den,ville vi jo ikke have en jordisk chance,for at,se det.

det var et "surt" opstød

m.v.h.
vibeke,
,



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor fanden kan det være så svært langt indlæg
  • #1   2. nov 2014 Jeg kan godt forstå dit sure opstød ... uanset hvilken race vi taler om så må det være almindeligt pli at en hund ikke skal komme drønende mos andre, heller ikke selv om det bare er fordi den er en krudtet ung hund der vil lege....

    Mine skotter hilser gerne på andre hunde, men kommer en hund drønende hen mod dem, så hakker de altså af for det er for voldsomt for dem i den str. de nu en gang har.
    Kommer en hund derimod stille og roligt er der aldrig problemer...

    Jeg kan så slet ikke forstå at han vil være så uansvarlig, en dag møder han måske et ikke tolerant menneske, og så risikere han da en anmeldelse ...


  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #2   2. nov 2014 Jeg kan sagtens forstå din frustration men kan ikke se hvad det har med racerne at gøre, og kan slet ikke se hvorfor en listehund er så meget værre end andre. I det her tilfælde er det tilfældigvis bare en listehund - efter sigende - men det kunne have været alt andet. Vi har TIT oplevet løse, voldsomme og aggressive hunde men det har ALTID været labrador, franske bulldogs og chihuahuas.

    Den eneste fejl jeg ser i din historie er ejerens sløseri! Men det har jeg som sagt set tusind gange før og det har 9 ud af 10 gange været ejere til helt "almindelige" racer.
    Folk skal bare lære at sætte snor på deres hund, om det er en mops eller Husky er fuldstændig ligemeget, der skal bare være kontrol over situationen.


  • #5   2. nov 2014 @ M, synes heller ikke der er nogen forskel på om det er en listehund (hvis det er det den er) eller om det er en anden race. Men ejeren af den pågældende hund risikere vel dens liv, hvorimod lovlige racer vel højst risikerer en bøde hvis man møder folk der anmelder en løs hund.... det synes jeg så er en uansvarlig opførsel af den pgl. ejer, på hundens vegne ...

  • #7   2. nov 2014 Men er det ikke alle hunde/racer du mener, som burde være i snor?

  • #8   2. nov 2014 m


    for det første har den unge mand,selv "halvt pralende",fortalt os "almindelige" hundeejere,at hans kræ er vel mere eller mindre forbudt.Det udsagn kunne vi jo ikke på daværende tidspunkt bruge til noget.Udover træning-træning ect....sagde vi.

    Jeg har ALDRIG,oplevet en fransk Buldog aggresiv
    ,ja,de er ivrige(som mopsen),efter kontakt,dyr/mennesker,af og til lidt "damp",som visse mopser,også kan have."Desværre" ikke min,han er af og til lidt "flamatisk"

    .En,Chi,har heller ALDRIG,gjort mig bange,nervøs.Den gør,ad helvede til,er lidt ambivalent,overfor tilværelsen,i al almindelighed.MEN jeg har aldrig været bange for en Chi,blot lidt irreteret,over dens gøen.Men aggresiv,NEJ.

    Du skriver efter "sigende",altså,den unge mand har selv fortalt om hunden,og så store "idioter,og hundekendere",her i området,er vi altså ikke.,at vi ikke kan kende "skidt fra kanel".


    Vedr.Labradore,ja,så hilser man da mange på sin gåtur.

    Om,de er aggresive eller ej,dem jeg møder er det ikke.De tigger bare om lidt godbidder.Nogen gange får de,andre gange har jeg ikke nogen.Har ALDRIG mødt en aggresiv golden retriver,kun madglade.,.

    Jeg har faktisk aldrig oplevet en fransk bulldog aggresiv

    ,jeg har kun oplevet div.chier,gøende,halvt bange halvt opsøgende. MEN jeg har ALDRIG været bange for en lille chier. lad dem da gø,jeg er ligeglad,de bor ikke hos mig,og mopsen.

    til slut,vil jeg da lige fortælle,at,og tror også det gælder for fransk Bulbulldrog

    ,,de har faktisk nogle tænder der er "kastet ind i kæften" på dem,så de kan faktisk IKKE bide,hverken mennesker og dyr,altså lave dybe hundebid sår,ect...og lave svære bidskader.Jeg vil IKKE sige at F.B. og Mopser er de rene "engle",vist er de ej.De er stædig,selvstændige, stædige,og tror nogen gange de er "verdens Herskere",især når der er tæver i løbetid.
    Men "barske" er de ikke.


  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #9   2. nov 2014 Jeg har mødt enormt mange aggressive Franske Bulldogs.
    Og når jeg siger mange, så MENER jeg virkelig mange.
    Min hund er blevet overfaldet en håndfuld gange - mindst 5 gange af chihuahuas (som var løse et sted hvor de ikke måtte være det) og der er rigtig rigtig mange FB'er der har gjort voldsomme udfald mod ham, og nogle få af dem mod mig.
    Netop de to racer har vi været rigtig uheldige med.
    Vi har haft et par enkelte uheld med labradors og shcæfer, men listehunde eller andre "farlige" racer har vi så godt som aldrig oplevet noget negativt med.
    Den eneste grund til de små racer ikke er barske, som du siger det, er jo pga deres størrelse. At de er små gør dem ikke mindre temperamentsfulde.

    Jeg mener slet ikke i er idioter der ikke kan se forskel på racerne, men MANGE tager ofte fejl af racer, og derudover skrev du listehund i gåseøjne, derfor antog jeg at i ikke vidste præcis om den var ulovlig eller ej smiley

    Det virker blot som om du anklager hunden fordi det er eb listehund, og det forstår jeg virkelig ikke smiley
    Det er jo ejeren der er en skovl, både fordi han anskaffer sig en ulovlig hund men også fordi han ikke kan håndterer den ordentligt. Jeg siger bare, at skylden ligger på ingen måde hos hunden eller hos racen.


  • #10   2. nov 2014 Et friløbsområde betyder ikke at hunde skal rende rundt og overfalde andre hunde, hvad enten det er leg eller ej.
    Den skal kunne kaldes tilbage, ellers har man ikke styr på sin hund og så skal den i snor.

    At den så hører hjemme i den kategori at den rent faktisk skal have snor og mundkurv på burde vel påpeges over for den unge mand.

    og næste gang han kommer med sin hundekarma, så gør ham opmærksom på at den mangler han vist selv en hel del af smiley


  • #11   2. nov 2014 @ TG ... den kategori hører den vel ikke engang ind under, det er jo hunde født før forbuddet ... den hører vel under kategorien af de der aflives uden diskussion grundet dens alder ... så igen fatter slet ikke ejer tør løbe nogen risiko for at nogle bliver så irriterede at de melder ham ...

  • #12   2. nov 2014 dk med soulmates

    Ved du hvad.Nu har jeg og andre gået i det fritsområde i flere år.Selvfølgelig,har der været kontroverser,hund og hund imellem,sådan er det jo.
    Det er jo heller ikke alle mennesker der er "venner".

    Men gu,vil jeg ej,lade mig tyraniserer,af en ung mand.

    ,der sågar har spurgt mig,om råd og andre,vedr.hundens mad-lopper-tæger ect...og,vi kan jo se,at den hund bliver større,mere "legeglad".gu,vil vi ej lade os tyraniserer,af en teen-age hund,på "listen",han har jo selv fortalt det.

    Jeg er heldig,jeg kan altid,putte mopsen,op i cykelkurven,og kører videre,uden kommentarer.

    Men jeg følte mig fejg,over jeg ikke kunne hjælpe den unge pige med hvalp og stor beskyttende hanhund,da "liste" hunden løb over en befærdet vej,for at,måske ville "lege",med hvalp,og hanhund.

    Og,den unge mand råbte,også til bygnings arbejderne,at de ikke havde nogen "hunde karma".


    næ,jeg var kun bange for hendes hunde,min mops havde jeg i "kampens hede"kastet op i sin hundekurv.

    Og,når det kommer til stykket,vil jeg skide hul i karma,både hunde/menneske karma ,jeg var bare træt,da jeg kom hjem.Tog "90" cigeratter og et stort glas vermouth.

    hav det god

    vibeket

    vibeke



  • #13   2. nov 2014 " af en teenage hund på listen "
    For mig lyder det som om, at det hele tiden er et problem at det er en hund af bestemt race?


  • #14   2. nov 2014 altså badetøfel

    Vi,her i fritløbet område,har i den grad opgivet,at fortælle ham,om hans "mangel" på karma.

    For at,sige det mildt,så har jeg lidt ondt af den unge fyr

    .Han har spurgt,til div.hundeting,jeg og andre har svaret.pænt,har måske haft lidt ondt af ham.


    Han er ikke dansker,tror måske han er lidt psykisk ustabil.Han går og "pulser" løs på "en fed",

    Nå,for fanden,man kan jo ikke gå og "lege" mor,for et ungt menneske,med en "listehund",.

    der går og "pulser",og nogen gange spørger ind til,hvad,der er bedst for hunden.og sige "tag så for fanden den snor på",ellers mister du ham en skønne dag .Og,så får at vide,vi ingen "hunde karma" har.

    nå,vi må se hvordan det kommer til at.gå.
    MEN,ingen af os "gamle" hundeluftere,på 10 år,agter at,lade sig tyranniserer,at vi ingen "hunde karma".har

    Men lidt ondt har jeg af ham.Han virker slet ikke voldelig,lidt ked af det virker han.

    Hvis han da for fanden ville tage den endnu IKKE barske hund i snor,så kunne vi jo nede i parken,sige hej,hvordan har du det,og din hund,det er koldt nu ikke også ect.....altså almindelige "small talk".

    nå,det var det

    m.v.h.
    vibeke


  • #15   2. nov 2014 staffortshire


    aner ikke hvad du mener,med dit indlæg.

    Ved blot at det i "folkemunde" kaldes "listehunde"

    Men for IKKE at "tækkes" dig,så er det et dejligt billed af din hund du har sat ind.,ved ikke hvad det er for en race,men den griner,ogt det gør min mops også,af og til med sine skæve tænder


    vibeke


  • #16   2. nov 2014 åh sådan en dejlig hund havde vi også herude.. En Kangal x blue nose pit bull som også terroriserede alle når trunte gik med hende smiley - En stor dejlig unghund som man bare vidste gik en forfærdelig skæbne i møde fordi hun havde to fuldstændig inkompetente ejere.
    Men det eneste jeg kan sige er, enten skal du gå et andet sted hen eller tage din hund i snor og gå når han kommer. Så forstår han nok budskabet på et tidspunkt.


  • #17   2. nov 2014 Mine forældre havde en fransk bulldog som blev aflivet bl.a. Pga han var aggressiv . Han var indtil han blev 3 år den sødeste hund der elskede alle.. Men så Han bed smeden og postbudet..

    En varm sommerdag. En lørdag sad jeg og min kæreste og spiste morgenmad- (boede ved siden af mine forældre på det tidspunkt) posten kommer og smider post i postkassen som står uden for indhegningen.. Postmanden kan ikke komme ind til den franske uden at gå over et 80cm højt hegn.
    Den franske opdager postbudet, gøer, blotter tænder imens hunden springer over hegnet og bider sig fast i postbudets bukseben.

    Min kæreste løber ud i bare underbukser for at få mine forældres hund til at slippe.. En episode der ikke sku ske.. Stakkels postbud!

    Det endte med den franske blev aflivet.. Han fejlede ikke noget fysisk..


  • #18   2. nov 2014 Ja, Bella er en lovlig liste listehund, der 5 gange er blevet angrebet af ikke listehunde. Det får mig da ikke til at dømme forskellige racer. Men jeg har lyst til at sparke ejerne til månen. Så koncentrer dig om at være gal på ejeren og ikke hunden. Den har trods alt ikke fejlen...

  • #19   2. nov 2014 my love my dog

    sørgelig historie.

    Ja,selvfølgelig,kan alle hunde,uanset race tænde "af".

    Har faktisk aldrig hørt dem om en fransk bulldog,der bider.Men selvfølgelig,når du skriver det,ja,så er det sandt.

    Det de fleste franske bulldogs lider af,kan være "damp",og det kan også gælde for mops.Begge racer,kan faktisk bedst lide mennesker,især børn.Min verner er lidt flegmatisk,undtagen når der en skøn hun hund i farvandet,det gælder både udenfor løbetiden,og især i løbetiden.

    m.v.h
    vibeke.


  • #20   2. nov 2014 Derfor hader jeg ikke franske idag.. Pga de episoder med mine forældres FB .. Min søster har en fransk idag som er lidt over 3 år som bare er en dejlig hund..

  • #21   2. nov 2014 kristine p

    nej,jeg vil IKKE terroiseres af en dum ung "karma fyr",med ENDNU lige lovlig livlig hund.Nu,har jeg gået her i parken UDEN de store problemer,gælder også for andre som går her hver dag.Gu,vil vi ej teroseres.

    Jeg er heldig,,kan til enhver tid,lodse mopsen,op i cykelkurven.Og,er bedøvende ligeglad,om det er hunde pædagogisk forkert,at mopsen,ikke får lov til at,forsvarer sig,og "udkæmpe" en hundekamp.

    For det første kan min hund dø af en sådan kamp,eller få svære skader,der gør mege meget ondt.Og så vil det koste mig en formue,for at få ham,rehabiliteret igen,og måske med varige men.

    Nej,han skal i sin kurv,hvor jeg ved han er tryg
    ..
    Så, selv om det ikke hunde,psykologisk korrekt er jeg bedøvende ligeglad med..
    For jeg elsker Verner,overalt på jorden.

    m.v.h.
    vibeke



  • #22   2. nov 2014 henriette

    jo,vi ville gerne sparke den unge mand til månen.Men vi kan jo ikke "nå" ind til ham.
    ,når han råber og skriger,om karmaog vi har ikke forstand på hunde,og alle hunde skal være løse,
    altså,jeg er lidt træt af hans råben og skrigen,og kan faktisk godt se,at han har det ikke særligt godt
    .Han går altid alene med sin hund,og som før skrevet,spurgt om råd.Hunden er indtil videre sød,MEN meget meget voldsom i sin adfærd.Den er bleven meget stor,og tung i det.Og,når den som de sidste par dage,har været for voldsom,bliver den trukket i halsbåndet,i ørene,og skældt ud.Får så snor på,og efter 5.min.løsner han den igen.J
    eg er ikke helt tryg ved den,her på det sidste.

    Den unge mand,virker som sagt lidt trist.Jeg har bare hverken kræfter,energi,til at,rigtigt at,tale med ham.
    Har selv et par "små ting" der skal ordnes,SNART,ny bopæl,for mig og Verner.
    m.v.h.
    vibeke


  • #23   3. nov 2014 Altså kan godt se det er rigtigt øv for dig og hundevennerne men hvis du ikke rigtig selv magter og snakke med ham om og beholde snoren på kunne der så ikke evt. Være et par stykker(hunde vennerne ) som forklarede ham det på en pæn måde

    Hvad er der galt i at han går og ryger den fede ??? #14?


  • #25   3. nov 2014 Altså hvis man ved/har kraftig mistanke om at hunden er en ulovlig hund og den er til gene for andre og man HAR prøvet at snakke fornuft med ejeren, så er der vel egentlig kun en ting at gøre: Melde ham til politiet.
    Og så ellers gøre som Majken foreslår.


  • #27   3. nov 2014 miss db


    jeg er da fandme ligeglad,med at han ryger "en fed".

    Men poienten er:

    at,vi kan IKKE komme i kontakt med hamHan råber og skriger.

    Og,jeg er kommet til det punkt,hvor jeg faktisk,er bedøvende ligeglad,med hans råben/skrigen.Gider ikke lege "psykolog",og forstå ham.

    Har selv.p.t.,lidt at "slås" med.


    Men fremover når jeg ser ham,ja,så tager bare mopsen op i sin kurv,og så kan "karma manden" passe sig selv.


    Og,for min skyld kan han,fyre lige mange "fede" af som det passer.


    Gider bare ikke ,diskuterer hans evenlige karma sludder af,og vi andre faktisk "garvede" hunde ejere,bare er fuldkommende uegnet som hunde ejere.

    Længere er den historie ikke.
    Lad ham "karme sig i fred",men hold,os andre h.ejere udenfor

    m.v.h
    vineke


  • #28   4. nov 2014 Hvorfor melder I ham ikke bare hvis det er så stort et problem?


  • #29   4. nov 2014 diva

    vi kan da ikke bare melde ham.

    For det første har kræet intet halsbånd på,og den har endnu ikke været direkte aggresiv,men bare meget meget voldsom.

    og,så er vi hundemennesker her i fritløbs området,generelt,nogen med en meget "lang lunte".


    Og,endelig,har vi måske nok lidt ondt af den unge "karma" fyr.
    Men vi gider ikke "kamaer" mere.


    Jeg er heldig,at jeg til enhver tid,kan lodse mopsen op i cykelkurven,hvis "karma" hunden bliver for voldsom..

    "karmahunden" er nu omkring 6.mdr,og den er stor,og bliver vel større,men flot er den

    vibeke.


  • #31   4. nov 2014 caroline,giver dig ret.

    Men da den ENDNU ikke har overfaldet nogen,eller skambidt nogen.
    Så er det i sagens natur,svært at,ringe til politiet,og sige vi har her i området en hund,sådan og sådan.


    Og,jeg kan næppe tænke mig,at politiet sætter mandskab på,når vi ikke kender,hverken den unges fyrs navn,adresse,eller har set et lovpligtigt halsbånd på hunden.

    Det eneste vi har gjort,er at råbe,tag nu for fanden hunden i snor.Og,gør han det fremover.Så,er der vel ikke så meget at komme efter.

    Bortset fra,ja han er torskedum,totalt naiv,med sit "karma",at han har anskaffet sig en sådan hund,der er forbudt.Og,ovenikøbet,ikke til mig,pralet lidt med,at han godt ved,at hunden er på "listen".

    Men,tro mig,politiet gør INTET,FØR,der sker noget slemt.

    En historie,for et par år siden.En dame og hund,kom gående ,forbi en legeplads(hunden var i snor,p.g.a. legepladsen).Der sad to unge mennesker,og gyngede,med hver sin LØSE kamphund.

    Damen blev nervøs,og bad dem om at tage snor på deres hunde,hvortil den evige bemærkning kom:

    vær ikke bange,de er så søde ved børn og andre hunde ect.....
    som de altid siger.

    De tog stadig ikke deres hunde i snor,men heldigvis,var der nogle parkarbejdere,hvor hun fik lov til at smide,sin hund op på deres vognlad,for derefter at ring til politiet.om de to hunde.


    De unge mennesler grinte og sagde:

    Politiet gider sgu,da ikke at komme,for at tage vores hunde,det har de for travlt til.


    ja,ganske rigtigt.damen blev næsten forhørt,af politiet,vedr.sit cpr.nr.som,hun jo gjorde,og også sin adresse,og hvor hun stod,helt eksakt.Hun følte at,det var hende der var "forbudt".

    Efter telf.samtalen,sagde politiet,iøvrigt,vi har ikke tid nu,til at hente hundene,men om ca.1 times tid,kan vi komme.

    mændene grinte og sagde:hvad sagde vi",så de gik grinende videre med deres stadige løse hunde.

    Så,det der med politiet "dutter" ikke,FØR der sker noget,og så gider ordensmagten nok ikke alligevel.

    Så,hvad fanden,kan den liste om de forbudte "listehunde"bruges til.;;;;

    Jeg har sådan set ikke noget imod div."listehunde",udover jeg er lidt bange for dem

    .Men jeg har meget meget imod,de tåber,der anskaffer sig sådan en hund,og deres evindelige:den gør ikke noget,den er så sød mod børn,og mennesker."

    ja,muligvis,men hvad med andre hunde ;;;

    Jeg vil faktisk hellere knalde en af "de båtnakker"en på kæben,fordi de er så hjernedøde,og omgås loven,end jeg vil give en sådan "listehund"et par på tæven.

    m.v.h.

    vibeke


  • #33   4. nov 2014 det er jo det,caroline

    jeg har så tit tænkt på den "forbudte listehund".

    Hvem vil have konduite,til at ringe til politiet,når ens hund,sidder i "gabet" på en "listehund".Andre der har overværet situationen,ville nok være hurtige med mobilen,og kontakte politiet.

    MEN,så er hunden "i gabet",nok død eller svært skadet.,og "båtnakken" gået sin vej.med hunden.

    Personligt,ville jeg nok hellere konsentrerer mig,om den stakkels skadet hund,og ejer,og helt glemme,at få "båtnakkens",navn og især hundens oprindelse.

    En meget sjældent gang,når der gåes tur med"hund skal være i snor",kommer der en parkvagt,måske en politibil,men aller højst ,2.gange pr.år.Jeg har aldrig,i fritsløbs området,set hverken politi eller park vagt.

    Så,derfor kan jeg ikke rigtigt se,hvad den forbuds liste kan bruges til ;;;

    udover den kan virke præventivt.Men det blæser div."båtnakker",jo højt og flot på.

    Men retfærdigvis,er her i området,nogen med "liste"hunde,og de er altid i snor,.
    Så,vi "andre",hilser og nikker og "råber" en sludder.For de er jo i snor,og det indikerer,at vi andre uden "listehunde",skal respekterer,"snor hundene".Og,det gør vi på afstand.

    m.v.h.
    vibeke


  • #34   4. nov 2014 Sådan som jeg forstår det så løber hans hund løs? og over til andre? så kunne man jo sige at han ikke har kontrol over hunden og igen har vi en lovovertrædelse. Så hvad er det egentlig du vil med dette indlæg? du har fået råd men ikke nogle du agter at følge, så måske det bare er en gang galde over racen? hvilket er helt ok, så behøver folk bare ikke spilde tid på at komme med råd smiley

  • #35   4. nov 2014 diva

    du har ikke læst en dyt af hvad jeg har skrevet.

    Jeg har igen og igen skrevet,at han råber og skriger.Vi har ikke en "kinamands" chance",for at få fat i kræet,da den IKKE har halsbånd på,den render jo bare afsted.

    ,med ham bagefter,hvor han skriger sit åndsvage "kama!.

    Jeg har YDERLIGERE skrevet,at i starten af hans besøg her i området,har spurgt ind til div.hundeting,mad,lopper tæger ect....ALTID har talt med ham,om ja,det han nu spurgte om.Dengang var hunden bare nogle måneder gammel,sød og kær..

    Nu,er den knap så sød og kær,MEN stor og voldsom.

    Ja,jeg har fået gode råd herinde.

    MEN,hvis du nu er så klog,at læse,at i div.indlæg,kan de godt se det er fandens svært at,kontakte div.myndighede.NÅR,vi ikke kender fyrens adresse,navn,og man ikke haar en jordisk chance,for at se hvor hunden bor,og racen.For den har IKKE halsbånd på.

    Og,hvis du nu er så klog,kan du jo også læse,at jeg i starten,havde lidt ondt af fyren,virkede lidt ensom.MEN,nu er jeg død træt af hans "karma",og vi andre hundeejere bare er nogle idioter,ja,så gider jeg ham ærligt talt ikke mere.

    Og,hvis du stadig kan læse,så skriver jeg:

    Jeg har i grunden IKKE noget imod "listehunde",at jeg er lidt bange for dem,er vel min egen sag,.

    Og,endvidere,at det er "båtnakken",der skulle have et par "flade",for ikke at overholde loven,og han risikerer at miste hunden.,for det er den der får et "par flade,med det mener jeg en evt.aflivning.

    I øvrigt har jeg IKKE bedt dig om råd.Jeg har fået kompotente råd i denne tråd.


    Min overskrift lød:

    hvor svært kan det være.....og,når alt kommer til alt,så handler det jo bare om at sætte snor på sin hund,NÅR det er påkrævet.


    vibeke


Kommentér på:
hvorfor fanden kan det være så svært langt indlæg

Annonce