1.136 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Spædbarn og Hund? RÅD Spædbarn og Hund? RÅD

Min kæreste og jeg har en papillon på 5 år, en dejlig tæve. Hun er en meget følsom hund, meget!
Jeg er højgravid og har termin sidst i November, spørgsmålet er så bare om jeg kan forberede min hund på at der kommer et spædbarn som hun skal dele mig med?
Hun er enormt afhængig af mig, og bliver jaloux hvis jeg snakker med andre hunde. Hun skal helse sove ved mig, og hvis der kommer andre hunde over til mig, knurre hun og viser tænder. Det er blevet mere ekstrem nu når jeg er gravid, og faktisk er ved at nå enden på graviditeten.
Jeg plejer at sige "nej", med en fast stemme, og det resultere i at hun kigger på mig med hendes øre helt nede og hun kommer over og puffer til min hånd.
Jeg vil for alt i verden ikke skille mig af med hende, hun har været min tro fælgesvend siden hun var 8 uger.
Min søster har en datter på 3 år, og hun elsker ellers børn, slikker den på hænder, ansigt og er helt vild, men jeg er nervøs for om hun acceptere når det er mig som skal have en lille baby.

Kan jeg forberede hende?
Eller er hendes signaler bare tegn på at hun beskytter mig?
Kan jeg gøre noget når baby kommer?

Råd søges.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spædbarn og Hund? RÅD
  • #1   6. nov 2014 Jeg tror at du skal tage det stille og roligt. Hun lyder som en helt normal hund, og hun skal nok finde ud af det....

• #3   6. nov 2014 Min kæreste har en voksen rottweiler der var vant til kun at være i centrum for hans far . Fandt sammen med ham kort efter min datter blev født . Mærkede godt hundens jalouxi men jeg tog hunden med ind i mit liv og og brugte lang tid på hunden sammen med børnene . Idag har hunden det bedste forhold til min datter hun må stort set gøre alt ved ham . Så lad hunden være en del af den kommende babys liv . Hold selvfølgelig øje men lad den være med så skal det hele nok gå .

• #4   6. nov 2014 Jeg synes der er givet mange gode svar, jeg tror også det handler om, at I ikke må glemme hunden og holde den væk.
    Hunden skal lære baby at kende og så skal den have alenetid med dig også, hvor I går en tur, træner eller hvad I ellers plejer at gøre sammen.

Jeg arbejder på en barselsafdeling, der er flere hundeglade forældre der tager et stykket tøj med hjem til hunden som baby har haft på, så den kender lugten inden barnet kommer hjem, om det virker finder jeg jo aldrig ud af, for så er de udskrevet smiley
    Jeg kendte en familie der havde en stor schæfer, da de kom hjem fra barselsafdelingen satte de liften på gulvet og lod hunden snuse og så lagde den sig ved siden af liften og barnet var accepteret.

Så ligesom med større søskende, så tror jeg inddragelse (som det nu er muligt med en hund) og fortsat opmærksomhed er vigtigt, så undgår man jalouxi.

• #5   6. nov 2014 Ja du kan - og bør - forberede hunden.
    Lær den at gå tur ved siden af den tomme barnevogn, lad den snuse til alt babytøjet og være med til at vaske det. Lyt til lydfiler med gråd, vis den bleerne osv. Det kaldes miljøtræning.

Jeg ville aldrig have sådan en hund sammen med et lille barn, af frygten for ressourceforsvar, men hvis du føler du kan håndtere det, så forsøg da endelig.
    At hunden sover i sengen er virkeligt ikke optimalt med en baby. Du må prøve om du kan lave en hule til hunden ved siden af sengen, helst din kærestes side, så du har hænderne fri til baby og ikke skal frygte at hunden kradser baby, slikker eller lægger sig på baby.

Når baby er født, tager din kæreste en stofble med babys lugt med hjem til hunden. Den lægger I i kurven. Så er baby familie når den bæres hjem. Hjemme skal I behandle hunden som før og lade den indgå i opgaverne, hvis den vil. Hold skarpt øje med adfærden fra hundens side.

• #6   6. nov 2014 Tusind tak for alle jeres råd, og gode ideer til at gøre lidt forarbejde med hunden inden baby ankommer smiley

Jeg kan egentlig godt forestille mig at man måske har tendens til at skubbe hunden fra sig når man kommer hjem med et lille barn, det vil jeg være ekstrem opmærksom på ikke sker, men i stedet tager hunden med og lader hende komme tæt på under opsyn smiley

Vi vil prøve at tage en bluse eller en stofble med hjem fra sygehuset, som har duft af baby, som hunden kan snuse godt til smiley

• #9   7. nov 2014 Når du har født.. Så skal din kæreste køre hjem med noget af babyens tøj eller stofble, som baby har brugt, med hjem til hunden, og lad den lugte til det, så den kan vende sig til duften inden i kommer hjem.. Når i så kommer hjem med baby, så lad endelig hunden undersøge hvad der er i babystolen.. Så plejer det at komme hel af sig selv..

Mine svigerforældre har en ruhåret gravhund, som er ret specielt.. Den elsker nu vores datter, men vi lader dem dog aldrig være alene sammen.. Men det burde ingen hunde og børn være. Min svigerinde og svoger har også fået et barn, og her har hunden også lært at acceptere barnet.. smiley

Kommentér på:
Spædbarn og Hund? RÅD

Annonce