4.040 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hund der lige pludselig er blevet Sky/Bange + ryster :( Hund der lige pludselig er blevet Sky/Bange + ryster :(

Min hund Charlie sad ved min side i sofaen igår aftes, jeg valgte at åbne vinduet for at få noget luft ind.
Efter jeg åbnede vinduet er han blevet MEGET bange og begyndte at ryste og vil OVERHOVEDET ikke op i sofaen eller noget som helst!
Min mand er ved at lave vores gang og vi hørte musik igår da det skete.
I nat og i morges har der intet været, men her til morgen og indtil nu er han stadig bange/ryster. Han sidder ude i vores gang og vil ud hele tiden (vi har lige været ude og lege i 40 min cirka.)
Der er ingenting når vi er ude der er han sig selv, men lige så snart vi kommer ind så stivner han helt og sætter sig ned og begynder og ryste! smiley
Nogen der har oplevet noget lignede ?
Er helt bekymret om der er noget galt eller andet?
Håber i kan hjælpe smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund der lige pludselig er blevet Sky/Bange + ryster :(
  • #1   8. nov 2014 Håber han er blevet normal igen, eller bliver det snarest.

Jeg har oplevet noget lignende. I juni blev vores yngste Ipsen bange for ting fra det ene øjeblik til det andet, for ting og situationer hun aldrig tidligere havde været bange for... og det kom ud af den blå luft, vi fattede intet.

Det var meget slemt henover sommeren, men da jeg ikke anede hvorfor trænede jeg hende i små situationer, ros, ros og godbidder, og ganske langsomt blev hun næsten normal, men det tog lang tid ... jeg kunne faktisk ikke kende min hund længe.

I august blev hun meget træt, og knap så udholdende som hun plejede at være på gåture, i hundeskov og til et skottetræf var hun bare slet ikke den hund hun ellers var....

Så gik jeg til dyrlæge .... fik taget blodprøver blandt for flåtbårne sygdomme ... hun slog MEGET lavt ud for anaplasmose, og så gik jeg da helt i panik, da jeg har en kollega der mistede sin hund på dette.

Begyndte at læse alt hvad jeg kunne finde, og kom i en gruppe på Fb med erfaringer fra andre der har, eller havde haft flåtlidelser.

Der fandt jeg ud af at det kan starte med pludselig ud af det blå angst, dette skyldes at parasitten så sidder på hjernen.

Jeg vidste med sikkerhed at hun kun havde haft 1 eller 2 flåter og det var i april, men det passede meget godt med at sygdommen så kom et par måneder efter, altså da det hele startede i Juni.

Efterfølgende blodprøve viste ikke aktivitet, og hendes tal kunne lige så godt være antistoffer, og hendes normalisering generelt tyder på at hun selv har fået bekæmpet skidtet...

men bliver din hund ved at have symptomer så ville jeg for foretaget både en blodprøve der måler Titter værdier, samt få taget en PCR test der kan vise om det er en ny smitte der er aktiv....

• #2   9. nov 2014 Tak for dit svar.. Han har det bedre men han gør det stadig, jeg har prøvet at give ham lidt udfordringer og selvfølgelig godbidder dertil .. Jeg ser lige med i morgen om det ændre sig eller ej.. men tror jeg tager til doktor kvinden alligevel.. smiley

• #3   9. nov 2014 Hvis det ender med dyrlæge, så vær obs på at mange dyrlæger ikke ved ret meget om flåtbårne lidelser ... så selvom der rynkes på næsen så få taget en blodprøve for Borrelia og Anaplasmose.

Ipsen var i perioden med angst helt normal omkring de fleste ting, men der var nogle helt specifikke og for os at se ikke truende ting, som hun bare blev voldsomt bange for, blandt andet kunne vi ikke røre ved vandslangen i haven uden hun fôr ind og rystede .... og gå forbi du ved sådan nogle blomster kummer, eller liidt store krukker var bare så svært ...

• #4   9. nov 2014 Okay, meget god info at få med dyrlægen smiley Han har det meget bedre i dag og er ikke bange mere.. Tror da jeg åbnede vinduet må han have hørt en ny lyd som han er blevet obs på .. Tak for dit svar smiley

Kommentér på:
Hund der lige pludselig er blevet Sky/Bange + ryster :(

Annonce