{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontaktøvelser
  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #1   9. nov 2014 Stille fremad, hvis hun kan hjemme i stuen, så træn kontakt i haven, kan hun det så træn kontakt på fortovet hvor der ikke er mennesker, så øger du gradvis sværheds graden, med flere forstyrrelser.
    Når du træner nye steder, så hav de lækreste godbidder med.
    Du kan evt træne at belønne med leg, så hun vil lære at lige meget hvad der sker rundt om, er du det bedste at kigge på
    https://m.youtube.com/watch?v=u0isC60jgn8

• #2   9. nov 2014 Du må have større afstand til, hvad der nu engang forstyrre hende. I skal så langt væk, så hun kan fokusere på dig. Når hun så kan det, så rykker I tættere på forstyrrelsen, og bevæger jer langsomt fremad på den måde. Husk korte intervaller, når det kun er en hvalp. Er hun nysgerrig, så lad hende endelig være det, det er nu hun lære af hendes omgivelser og lære at omgås andre dyr/mennesker. Sørg for ro på. Sæt dig evt. ned hos hende, mens hun kigger omkring. Er hun helt oppe i det røde felt, må du vende om med hende og lokke hende væk.

Forstyrrelser skal altid starte i det små, og så bygger man mere og mere på.

• #3   9. nov 2014 Okay. Vi tog nemlig til ringtræning i dag og kunne ingen kontakt få når vi gik i ringen, hun hev bare i snoren til hun nærmest blev kvalt

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

#4   9. nov 2014 Hvis det var første gang til Ringtræning, har det hele også været nyt og meget spændene smiley

• #5   9. nov 2014 Ja Amalie smiley hun syntes det var mere spændende at slås med de andre hvalpe hvilket jeg godt forstår smiley hun syntes slet ikke jeg var spændende, uanset hvad jeg gjorde og havde gode godbidder. smiley

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

#7   9. nov 2014 Men som Tanja skriver så kom ud og træn kontakt steder som ikke er alt for svært smiley så skal kontakten i ringen nok komme stille og roligt smiley

• #8   9. nov 2014 Hun skal ikke hen til de andre hvalpe til træning.

• #9   9. nov 2014 Okay. Hvad kan kontaktøvelserne gå ud på - er det at give godbid når hun kigger i mine øjne? Er der andre øvelser?

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

#10   9. nov 2014 Prøv at se videoen som Siri renee har lavet, har linket i første kommentar

• #11   9. nov 2014 Ok tak smiley

• #12   9. nov 2014 Problemet er at hun ikke interesserer jeg for godbidder (særligt længe). Uanset om det er ost eller hvad det er. Kan man bruge legetøj istedet? I så fald, hvordan?

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

#13   9. nov 2014 Ja, du skal være meget obs på stress hvis du bruger legetøj. Men se siris hvalpe video om bytteleg

• #14   9. nov 2014 Okay. Ja jeg vil ikke have hun stresser - hun er jo en toller, så vi skal træne meget ro og sådan. Ved bare ikke hvordan jeg skal få hende til det, altså hvilken belønning hun finder acceptabel

• #15   9. nov 2014 Hun mister hurtigt interessen, hvis det ikke sker hurtigt nok også. Hun står ikke og venter, hvis jeg ikke er hurtig nok til fx at forklare hende hvad vi skal

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

#16   9. nov 2014 har du gået til alm hvalpetræning? der lærte vi om kontakt.

• #17   9. nov 2014 Amalie ja vi begyndte igår men hun er kun 11 uger så kan være det bliver bedre med alderen ohså. Lige nu er alt jo helt nyt og spændende

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

#18   9. nov 2014 Så snak med træneren om hvad du kan gøre for at opnå kontakt.

Da Stella var helt lille og gik til hvalpetræning, havde jeg en klat leverpostej med i en beholder, det virkede for hende. Hun var også totalt ligeglad med frikadeller og pølser.
    Så belønningen var at jeg tog lidt postej på fingeren og hun slikkede det af, noget være gris smiley

• #19   9. nov 2014 Der sker så meget for en lille hvalp på 11 uger, så jeg tror nu nok det skal komme. Lige nu har hun bare meget at forholde sig til. Når du er til træning, så tag det mere som at du får udleveret nogle værktøjer, du kan bruge derhjemme, og forvent ikke det store på træningspladsen her i starten. Det er bedre, at du giver hende lidt space til træning, end at du presser på, for hun vil blot stresse op, og så ødelægger man mere end man får opbygget. Når du så kommer hjem, kan du træne videre, men husk stadig kun korte intervaller, og så langsomt træne med flere og flere forstyrrelse, og så lige pludselig, så er den der også på pladsen. smiley

En toller skal gerne have variation, ellers kommer de hurtigt til at kede sig, og begynder at lave unoder, så det gælder om, at være kreativ og ikke lave den samme øvelse for mange gange i træk, for så kan de hurtigt miste interessen.
    Brug gerne legetøj, hvis ikke godbidder virker, men pas på med ruske, trække leg, så kan hun begynde at stresse. som Amalie skriver. Giv hende i stedet legetøjet, så hun kan bære det. Tollerer elsker at bære ting. Lær hende at gribe en lille bamse eller hvad du nu har, så har du nem belønning, som du hurtigt lige kan kaste til hende, når hun skal belønnes, og så skal hun selvfølgelig også lære at aflevere den igen smiley

• #20   9. nov 2014 Okay smiley tak smiley ja hvordan lærer hun at aflevere den igen???

• #21   10. nov 2014 Der skal du bytte med noget andet. I det samme hun slipper den hun har i munden, så siger du aflever, slip, tak eller hvad du nu ønsker at bruge, så vil hun hurtigt forstå, at når du siger signalet, så skal hun afleverer genstanden. smiley

• #22   10. nov 2014 Ok ja det vil jeg prøve at øve, når hun først er blevet god til kontakt

Kommentér på:
Kontaktøvelser

Annonce