{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Anne Jackson
Anne Jackson
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 51

Kontaktøvelser! {{forumTopicSubject}}

ja, overskriften siger næsten sig selv.. Jeg vil rigtig gerne have mere "kontakt" med min lab. Når vi er på gåtur og generelt bare kunne være sikker på, at han vil komme tilbage, når jeg kalder på ham.. Herhjemme, har vi god kontakt, men så snart alle de dejlige dufte og omgivelser er der, er det en smule svært at høre efter smiley han er to år, hvis det har nogen betydning.. Er der nogle som har gode øvelser?

God dag!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontaktøvelser!
  • #1   16. jun 2015 Hvis der er for mange distraktioner på tur, så er du gået et "niveau" for hurtigt frem, så at sige smiley Hvis kontaktøvelserne er gode derhjemme, så find et sted, der er lidt mere distraherende men ikke så meget at det kommer dertil, hvor han ikke kan koncentrere sig.
    Fx. gå ud på græsplænen hvor der er lidt at snuse efter MEN ikke biler rundt omkring. Så øver man det her, indtil man er SIKKER på, at der kan skabes kontakt, og så hæver du niveauet en lille smule ved at putte lidt flere distraktioner ind, men det skal netop ikke være så meget at kontakten er helt uden for rækkevidde smiley

• #2   16. jun 2015 Altså som jeg har forstået det så har i allerede fået etableret en "kontakt-kommando" derhjemme?

• #3   16. jun 2015 Robin på 5 år kan også være svær at få kontakt til især når der er andre hunde. Vi går til træning og det er blevet bedere derefter smiley han er meget interesseret i godbidder

• Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

Emner: 2 Svar: 120
    #6   17. jun 2015 Kontakten på turene opbygges efter min erfaring ikke ved at lære sin hund at tage kontakt på signal, men ved at have nogle tilbud som slår dem, hunden kan finde på egen pote, så hunden selv vælger at holde sig til.
    Du kan indlægge en masse aktiviteter og småøvelser på turene, så din hund erfarer, at du er et overflødighedshorn af gode oplevelser.
    Afhængig af hvor langt din hund trækker væk fra dig lægger du disse aktiviteter med korte intervaller, f.eks. med en hund som allerede er "væk" inde i sit hoved efter få skridt, bruger jeg, i starten, at lægge en aktivitet for ca. hvert 5. skridt.
    På denne måde lærer hunden lynhurtigt, at det er hos dig det sjove foregår og begynder selv at blive tæt på dig.
    Aktiviteterne kan være alt lige fra at man går baglæns et par skridt og belønner hunden for at følge med (uden kommando), at man stikker i løb modsatte vej og kalder lige når hunden når en, at man "finder" et stykke legetøj til den mv. Det kan også være formelle øvelser. Kun fantasien og området sætter grænserne, det primære er, at man laver noget sjovt og spændende samen på turene, det er det som er limen mellem en selv og hunden.
    Når hunden har valgt at følges bliver indkald kun en formsag og man kan nemt øge intervallerne mellem aktiviteterne.

Kommentér på:
Kontaktøvelser!

Annonce