{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Kontaktøvelser {{forumTopicSubject}}

Hej HG :o)
Nu er jeg så heldig at jeg fik hund nr. 2 i går.. han har kun været her i lidt over et døgn og er selvfølgelig ikke faldet helt til ro endnu. Men han elsker nu at sove på mit skød smiley
Jeg savner lidt en måde at aktivere ham på (ud over gåture), altså mental stimulering (som IKKE koster kassen, altså ikke diverse fine legetøjsting). Jeg søgte lidt rundt i forummet her på HG og så at der var mange der foreslog kontaktøvelser - hvad er det? :o) I må meget gerne skære det ud i pap, altså konkret hvad man skal gøre.
Tak på forhånd :o)

Skal lige siges at han er 1½ år, og en dansk/svensk gårdhund, labrador formel 1 og springer spaniel blanding.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontaktøvelser
  • #1   6. feb 2012 Det er en aktiv lille en, du har fået dig, afslører racesammensætningen ;o)

Øvelser, der giver kontakt mellem dig og hunden er i princippet mange forskellige ting..
    Men udgangspunktet er øjenkontakt. Og det starter man ganske simpelt op ved at vente på at hunden kigger på en, og belønne for det. Det gør man en hel masse, og når hunden viser, at den har fanget at det udløser en belønning at kigge i øjnene, så begynder man at udvide tiden inden belønningen falder.

Til at starte med er det rigeligt at hunden lige strejfer ens øjne - og det bygger man så hurtigt op, så hunden kan holde i længere tid.

• #2   6. feb 2012 kontaktøvelser er når du belønner når hunden tager kontakt til dig( Altså kigger på dig) Navneøvelsern er selvfølgelig et must, sig navnet med lys stemme og lige idet hunden kigger på dig kommer belønningen. Det samme kan du gøre ved at gå rundt i huset med en godbid oppe ved dine øjne, når hunden følger dig og kigger op får den godbidden. Derudover er det kun fantasien, der sætter grænser. Gem godbidder rundt omkring og hjølp hunden med at finde dem, gem godbidder under et viskestykke og lad hunden "regne" ud hvordan den får fat i dem, hjælp den om nødvendigt.
    lær den små sjove tricks og husk altid at belønne MENS den gør det du ønsker ikke før og ikke efter. Godbidderne skal være meget små og lækre fx pølse eller andet kød klippet i stykker

• #3   6. feb 2012 Lotte D - hvorfor godbidden oppe ved øjnene? Det er jo hverken hånd eller godbid, hunden skal kigge på?

• #4   6. feb 2012 Ja, han er meget aktiv, en super dejlig hund er han :o)

Super, det skulle jeg nok kunne klare..

Lige et sidespring; hvordan har I lært jeres, at rulle rundt? Ham den nye her (Joey) har jeg forsøgt at lære det, på samme måde som min lab - dække ham og så simpelthen rulle ham rundt selv, indtil han lærte det :o) Min lab er super lærenem og opfattede det meget hurtigt og har siden kunne bygge videre på tricket..
    men når jeg forsøger at "gøre det med magt", altså skubbe Joey ned, springer han op. Nogle forslag?

• #5   6. feb 2012 Du kan føre ham med en ekstraordinær lækker godbid. Først ned, siden rundt.
    Uden selv at røre hunden, men blot ved at der er næsten-kontakt mellem hundens næse og godbidden mellem dine fingre :o)

Det ender også med at blive et håndtegn for hunden - så kan godbidden sorteres fra, så hunden ikke bliver afhængig af den. (altså afhængig af synlig belønning, belønnes skal den naturligvis).
    Og så kan du sideløbende sætte verbal kommando på - en dag kan den det uden håndtegn.

• #6   6. feb 2012 ang. rulle rundt, så bruger jeg en godbid og fører sådan så hovedet vender sig efter det og hunden så triller rundt fra en dæk smiley

Ved ikke om det giver mening?

• #8   6. feb 2012 Ja, det har jeg også prøvet, men han springer op igen - når han dækker ligger han meget "på spring". Altså ligger med frøben. Tænker at jeg først skulle lære ham at ligge sig ned på siden? Men hvordan gør man så det?

Kommentér på:
Kontaktøvelser

Annonce