2.555 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Hjælp! Tvivl om race :/ Hjælp! Tvivl om race :/

Hej smiley
Min veninde har købt denne hvalp, men selv dyrlægen er i tvivl om Milo virkelig er en blanding af de oplyste racer fra sælger.

Han skulle være en blanding af en gravhund og en cavalier king charles

Er der nogle af jer garvede hunde elskere der har et bud på om sælger har oplyst forkert?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Tvivl om race :/
  • #1   14. nov 2014 Din veninde har købt en blanding, så alt er muligt. smiley Men altså er det vigtig for hende at vide hvad der er i hvalpen?

• #4   14. nov 2014 Egentlig ikke, vi har bare snakket en del om det da der er mange suspekte ting ved sælgeren smiley

• #5   14. nov 2014 Jeg kunne godt se noget puddel. Men jeg er ikke ret stærk i de der pelsede racer. smiley

• #6   14. nov 2014 Jeg tænker Chineese chrested powder puff...

men hey.. Selskabsracer er ikke lige min spidskonpetence

Omvendt ville det nok være et argument for højere pris hos en suspekt sælger, så det er det nok ikke alligevel

• #7   14. nov 2014 Hvilken en er moderen .... så er vi lidt tættere på ???

• #8   14. nov 2014 Med en blanding er alt jo næsten muligt
    Men nej umiddelbart var det ikke de racer jeg ville gætte på
    Nærmere noget puddel
    Men hvorfor har hun dog købt hund af en suspekt sælger?

• #9   14. nov 2014 Jeg tænkte straks powder puff.
    Hvor er det ærgerligt, at din veninde har støttet sådan en avler. Nu har de jo kapital til at fortsætte.

• #10   14. nov 2014 NITTIB, spørger lige smiley

Ditte, fordi at hun ikke fandt noget suspekt da hun hentede ham, men jo mere vi er kommet til at snakke om det og efter at hun har haft ham til dyrlæge er tvivlen dukket op om en masse ting smiley

• #11   14. nov 2014 Hvad er det der virker suspekt ?

Var der mange hunde af forskellig race ?
    Var der flere kuld hvalpe samtidigt ?
    Var voksne hund i huset eller i staldbygning ?

• #13   14. nov 2014 Der var ikke andre hunde at spotte nogle steder i huset, men vi har efterfølgende opdaget at hun har sat et nyt kuld til salg af helt andre racer, som aldersmæssigt burde have været i huset på samme tid som da hun hentede Milo.
    Hun bor på en nedlagt gård, så vi frygter lidt forholdene og hvor mange hunde der egentlig er.
    Men vi har dog kontaktet dyreværnet så de kan tjekke op på det smiley

• #14   14. nov 2014 Min tanke var også powder puff eller noget puddel blandet med et eller andet smiley

• #16   14. nov 2014 Hvis nu det er en ruhåret gravhund og en af de brogede cavaliervarianter, der er indvolveret så er det ikke umuligt at det faktisk er rigtigt smiley Gravhundenes dværgvækstgen plejer dog at give forholdvis korte ben på blaningsafkom, så hans lange ben stemmer ikke sådan helt.
    Hvis gravhunden er korthåret eller langhåret og cavalieren enhver anden farve end broget, så vil det være genetisk umuligt at Milo kun indeholder gravhund og cavalier.
    Men som sagt så er han en blanding og ofte vides det aldrig med 100% sikkerhed hvad sådan en rent faktisk indeholder af racer.

• #17   14. nov 2014 Det kunne jo så også være ulovlig import....

• #18   14. nov 2014 Min første tanke var Chinese Crested (Powder puff) men det kunne også være papillon. Cavalieren kunne det også sagtens være med de farver.

• #20   14. nov 2014 Skrev forkert, hun så hans mor, men ikke de andre hunde hun åbenbart har haft på samme tid .. Tvivler på import da han blev hentes hos en ældre dame

Ser lige om jeg kan fange et billede hvor han står op, passer ham nemlig til hun kommer hjem fra skole i dag smiley

• #21   14. nov 2014 Tænkte meget hurtigt på CC powder puff.
    - Synes ikke helt, den passer med de racer, der er oplyst, i hvert fald ikke ud fra det der billede. Ikke at det er umuligt, men i så fald, tror jeg der er noget mere indover.

• #22   14. nov 2014 Fra siden, med lidt hjælp smiley

profilbillede
  • #23   14. nov 2014 Den ser i hvert fald sød ud smiley

• #24   14. nov 2014 Han er rigtig dejlig, og heldigvis sund og rask smiley
    Nyder virkelig at passe ham, ham og Charger hygger sig rigtig meget

profilbillede
  • #25   14. nov 2014 Synes stadig godt der kunne være cavalier i. Gravhunden ser jeg slet ikke.

• #26   14. nov 2014 CC powder puff eller noget puddel?
    Kan ikke se gravhunden i den. Men sød det er den! smiley

• #27   14. nov 2014 Måske dumt spørgsmål Men hvad får opdretter ud af, ikke at sig ,hvad den er blandet med ?

• #28   14. nov 2014 Inger: Nogen gange aner opdrætter rent faktisk ikke hvad der er i hunden smiley Nogle gange er hvalpenes mor er måske ikke selv 100% renracet og faderen er måske heller ikke helt ren. Så siger man bare det der er nemmest smiley Nogen mennesker har også et lidt andet syn på hvad der skal til for at man kan kalde en hund for renracet. Jeg har godt nok kendt mange 'labradore' ude på landet, der fx var halvt golden, halvt 'spanier' (et åbenbart meget brugt ord for en Cocker Spaniel smiley ), kvart boxer osv. Ejerne kaldte dem 'labradore' - selvom 'blanding' havde været mere beskrivende.

• #30   14. nov 2014 Nej, de var bare helt almindelige 'labradore' - sagt med rimelig god midtsjællandsk accent smiley
    Og ja, DSG'en er også en klassiker. I min barndom var en mindre hvid hund med farvede pletter en 'Foxterrier' (selvom den egentlig ikke havde den fjerneste ligehed med vores engelske foxterriers smiley ).

• #32   14. nov 2014 Ja min er jo foxterrier blanding til trods for at hun ikke deler en eneste lighed med racen. Jeg skyder mere på at hendes far er sådan en hvid hund med pletter som kaldes foxterrier. Men man vil jo helst ikke sige opdrætter i mod.

• #34   14. nov 2014 den er ihvertfald sød.
    , den lille "rundkørsel".Han skal nok charme sig ind,i hundeverden og de mennesker han møder på sine gå ture, .

hilsen
    vibeke

• #35   14. nov 2014 Hun skal nok forvente at lære sig noget om pelspleje!
    Evt. Kan hun kontakte en hundefrisør, og få en grund instruktion i hvordan hun selv holder pelsen. For det får hun behov for. Hun ska også igang allerede nu med at træne det med hvalpen!

• #36   14. nov 2014 Hun har allerede haft kontakt med en hundefrisør, der skal stå for pels pleje smiley

• #42   15. nov 2014 Han har kostet 2500, så tvivler på at han er Lagotto, men kan godt se at den ene hvalp ligner ham rigtig meget smiley
    Kan ikke oplyse om hvor han er købt da sælgeren er blevet meldt til dyreværnet.

Hende min veninde så der skulle være hans mor var cavalier king

• #45   15. nov 2014 Pudler kan skam sagtens have et snudeparti der minder om dennes Birgitta. At det er lidt kortere, kan jo skyldes, at det er en blanding.
    Og pudler findes også i 2 farve.
    Så det holder ikke helt smiley

Syntes også det er liiiidt voldsomt at antage at det skulle være en hvalp, efter en stjålet lagotto smiley

• #48   15. nov 2014 Brigitta - hvordan ville hun kunne finde ud af om han skulle være far? smiley
    Tvivler altså virkelig på at man ville sælge hvalpene til 2500 hvis den ene af forældrene var SÅ værdifuld

Men som sagt tidligere er alle vores tanker/mistanker/frygte osv videregivet til dyreværnet som var meget opsat på at undersøge sagen smiley

• #49   15. nov 2014 Den hund hun så der skulle være hans mor var cavalier king charles og efter hvad sælger sagde skulle hans far være gravhund smiley

• #50   15. nov 2014 Til ... Birgitta L ....... øhhh .... pudler er ALTID ensfarvede ..... eller ??
    Man kan altid blive klogere ...... ha ha ha

https://www.google.dk/search?q=harlekin+puddel&biw=1008&bih=591&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=tHBnVPTSLoPqyQOl4ILABA&sqi=2&ved=0CCUQsAQ

• #51   15. nov 2014 Den oprindelige puddel var 2 farvet, var den ikke? Eller husker jeg forkert?

• #52   15. nov 2014 NITTIB - er du svimmel hvor nogle af de hvalpe ligner Milo helt vildt ! smiley

• #53   15. nov 2014 NITTIB, efter et besøg hos min bedste ven Google har jeg løst gåden smiley

Milos far burde være gravhund
    Chargers far (min hund) burde være puddel

De er begge købt hos den samme gamle dame, og efter jeg købte Charger kom vi til at snakke om alle de ting vi ikke helt forstod.. smiley

Jeg er nu kommet frem til takket være dit link og lidt logisk tankegang at den gamle dame simpelthen har byttet om på hvilken hund der er far til hvem, da der bestemt ikke er noget puddel at se i Charger men derimod minder han meget om nogle billeder af hvalpe der er langhåret gravhund

profilbillede
  • #54   15. nov 2014 Det ser også mere rigtig ud! smiley

• #56   15. nov 2014 Birgitta: Jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver? Ingen påstår da at hunden er en raceægte puddel...?

• #57   15. nov 2014 De arbejder på, at få anderkendt den 2 farvede puddel.
    Men du har ret, som det er nu, kan de ikke stambogsføres. Meeen der er jo ingen der har påstået at den er ægte puddel! Du skrev bare, at pudler, ALTID er ensfarvede...

Min er ikke ensfarvet over det hele, men han har DKK bog....

• #58   15. nov 2014 Er den 2-farvede ikke blevet anerkendt nu? Det mener jeg da at have læst.

• #60   15. nov 2014 Ah, okay.

• #61   16. nov 2014 Jeg tænkte også netop på en harlekin-puddel eller blandings-puddel som den ene forælder og en cavalier som den anden.. Damen har nok byttet om, som du selv siger.. smiley Købt I jeres hunde samtidig?

• #62   16. nov 2014 Husk i øvrigt, hvis der er cavalier i begge jeres hunde, at få tjekket deres hjerte grundigt minimum 1 gang om året..

• Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 58
    #64   16. nov 2014 "Han skulle være en blanding af en gravhund og en cavalier king charles

Er der nogle af jer garvede hunde elskere der har et bud på om sælger har oplyst forkert?
    "

Tjaaa, mor'en ved man jo altid hvem er. smiley

Det er vel det der er lidt sjovt/spændende ved, at anskaffe sig et gadekryds. Man kan ikke være helt sikker på hvad man får.

For et års tid siden mødte jeg en ung kvinde med en hundehvalp, min hund hilste på, den og jeg spurgte hvad det var for en. Hun havde fået at vide af sælger, at den var en blanding af dværgpinscher og gårdhund, og det så da også meget sandsynligt ud.

Senere på foråret mødte vi dem igen, inden vi nåede helt hen til dem så hvalpen på mig så jeg så den lige forfra, så troede jeg ikke længere på den med gårdhunden. smiley
    Jeg har selv haft schipperke, 2 x, og det var præcis som at se et "schipperke-rævefjæs". smiley
    Jeg foreslog ejeren at se på billeder af schipperke på nettet, og næste gang vi mødte dem gav hun mig helt ret.
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hendes gadekryds er en blanding af dværgpinscher og schipperke.

Men sælger kan jo godt have troet, at far'en var en gårdhund. Måske har der været et hul i hækken. smiley

Det kan være svært at se så længe den er hvalp, men når den bliver voksen kan i måske bedre gætte jer frem til hvad den indeholder.

• #65   17. nov 2014 Skal nok sørge for løbende at sætte billeder op af ham når de leger sammen smiley

Nej de er ikke købt på samme tid, der er tre uger imellem dem aldersmæssigt og de er købt med ca en måneds mellemrum smiley

• #66   17. nov 2014 Men ja er rigtig spændende at se hvordan de begge udvikler sig smiley

Kommentér på:
Hjælp! Tvivl om race :/

Annonce