{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.827 visninger | Oprettet:

Min hvalp vil ikke sove igennem eller være alene {{forumTopicSubject}}

hej allesammen

Min mand og jeg er så heldige at være ejere af en lille maltipoo pige på næsten 14 uger.

Vi har nu haft hende hjemme i 4 uger og hun er super dejlig og nem.

De første par nætter sov enten jeg eller manden på en madras med Molly ved siden af i sin kurv.

Siden har vi haft hende i hendes transportbur, med kurv og tæppe, lige ved siden af sengen.
Jeg har altid åbent i toppen så jeg lige kan stikke hånden ned og berolige hende om natten. Problemet er bare at hun rejser sig op på bagbenene og prøver at kravle ud, det er lykkedes hende to gange.

Når jeg så blidt skubber hende ned igen bliver hun legesyg og vil ikke sove.

Hun sover normalt fra 22 til 2 hvor hun så begynder at hoppe op og pive. Så kommer hun ned og tisse og så op i seng igen, og her plejer hun for det meste at sove videre. Så vågner hun igen senere på natten, tidspunktet er meget forskelligt, men vi tager hende igen ned og tisse, og det er så her hun bliver legesyg og vil bide fingre, og hvis hånden ikke er dernede hopper hun op og piver.

Vi har også prøvet at lade buret stå åbent så hun selv kunne lægge sig til at sove, hvilket resulterede i at hun ville lege hele natten.

Jeg er efterhånden lidt træt af ikke at få en gel nats søvn, så håber der er nogen gode råd derude smiley

Det andet problem vi har er at hun ikke er ret glad for at være alene. Bare vi lukker døren i 2 sekunder så piver hun med det samme. På trods af lækkert tyggeben og bold med guf indeni.
Vi har et stort spejl ude i bryggerset hvor hun skal være alene, kan det være et problem? Hun kan også nå op til ruden i bagdøren og kigge ud.

Vi har købt et børnegitter og sat på døren til køkkenet så hun både har bryggers og køkken at være i. Men selvom jeg sad lænet op ad gitteret i en halv time så pev hun som om hun var helt alene i verdenen, og jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre ved det, for hun skal lære at være alene, farmor kan ikke blive ved med at passe hende når vi skal på arbejde smiley

Beklager at det blev lidt langt, men som førstegangsejer vil man jo det bedste for det lille kræ smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hvalp vil ikke sove igennem eller være alene
  • Mie N
    Mie N Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #1   13. jan 2015 Hej Vicki, jeg følger lige lidt med her...bøvler lidt med det samme selv. Har på fornemmelsen at vores hvalpe kunne være søskende - der var i hvert fald en Molly i min hvalps kuld....også en Maltipoo på 14 uger nu smiley Min er en sort han ved navn Bille....

• #4   13. jan 2015 Jeg vil egentlig også gerne høre med på denne tråd smiley

• #5   13. jan 2015 Det er nu ingen selvfølge Ulla, mit lille kræ på 12 uger sover fra 23-8 smiley men du har ret ofte er det nødvendigt med en tissetur eller to i løbet af natten.

• #8   14. jan 2015 Mie N - hvor sjovt, det lyder som om du har Mollys bror smiley mor er Bine ikke?

Vi har kun buret åbent i toppen, så hun kan ikke selv komme ud, hvis det er åbent så leger hun med alt! ikke kun legetøj, men bider i vores madrasser, tæpper, tøj osv.

Jeg havde bare læst at der kun ville gå en til to uger før de ville sove igennem. I starten sov hun 'igennem' fra 23 til 5, men nu skal hun helst ud kl. 2 og ved ikke om det er en dårlig vane, men vi har aldrig haft alarm til at ringe, bare lyttet om hun piver.

Hun er selvfølgelig kørt helt træt både fysisk og mentalt hver aften smiley

Lige så snart hun så får mig hevet op for at lege kl. 5, så går hun kold på sofaen med det samme. Kan det være hun har brug for at være tæt på os om natten i nogle flere nætter?

• #9   14. jan 2015 Opholder I jer sammen med hunden i bryggerset og køkkenet i løbet af dagen? eller er hunden der kun, når den skal være alene? Er det et rart sted at være, eller er det et mærkeligt sted med fremmede lugte, som kun bruges, når den skal
    Være alene?

• #10   14. jan 2015 Vi opholder os i køkkenet når vi laver mad, hvor hun også er der, og så træner vi også med godbidder derude.

I bryggerset står hendes vand - og madskål, så jeg synes jo det burde være et positivt sted.

Jeg kan også prøve at lukke hende inde i stuen, så hun kan ligge sig op i sofaen som hun elsker, men så kommer hendes vand - og madskål bare til at stå et uvant sted?

• #11   14. jan 2015 Det har aldrig betydet noget for min hund, hvor skålene står.
    Min kan ikke være alene andre steder end i soveværelset. Køkken og andre "praktiske" steder er afprøvet med en hylende hund til resultat.

Kommentér på:
Min hvalp vil ikke sove igennem eller være alene

Annonce