{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Ny hvalp, i et kattehjem - God råd søges! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Vi står og får vores nye hund hjem på lørdag, (en dansk/svensk gårdhund - tæve), vi har i forvejen to unge katte (ca. 7 mdr begge to og hunkatte begge to).
Nu er mit spørgsmål, hvordan i har introduceret dem for hinanden? Vores katte har været sammen med hunde før og har aldrig rigtig sagt noget til det, men det har ikke været herhjemme, jeg er bange for hvordan de reagerer på det i deres eget hjem.
Har i nogle gode råd til hvordan jeg gør det bedst muligt?
Jeg har læst en del på nettet, men det mest sådan noget med at skulle holde dem seperat i en periode, men selvom vi har et stort hus bliver det svært i forhold til hvordan stue/køkken/spisestue er i forhold til hinanden. Håber i har nogle god råd og en masse god erfaring i vil dele ud af.

På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp, i et kattehjem - God råd søges!
  • #2   11. feb 2015 Orh det er virkelig godt at høre, så du holdt dem slet ikke adskildt?
    Nej hvor er jeg glad for at høre at det kan lade sig gøre, heldigvis har vi så førstesalen hvor kattene kan rende op i den periode hvor Agnes(hunden) ikke kan komme op ad trapperne smiley
    Mange tak fordi du delte din erfaring!


  • #5   11. feb 2015 Haha ja det lyder til at give mening smiley Jeg prøver at bevare roen.. (Selvom det er svært ;-)),
    Hvordan med foderet? Spiser de hinandens? Eller har du lært dem på en måde at det må de ikke? smiley


  • #7   11. feb 2015 Det skal nok gå helt fint smiley

    Sørg for at kattene har et fristed, hvor hvalpen ikke kan komme til dem.
    Tving ingen af parterne til samværd, det skal nok komme af sig selv.
    Stop og afled - hvis hvalpen er for vild eller jagter kattene, beløn for god opførsel smiley

    Vi har 3 katte og 4 hunde, som fungerer rigtigt godt sammen smiley


    profilbillede
  • #9   11. feb 2015 Ja, kong Harald er sådan en god babysitter og lærermester i hvordan man skal omgås katte med respekt smiley

  • #10   11. feb 2015 Haha ja det var selvfølgelig en måde at undgå det på, vi har bare ikke så store vindueskarme desværre smiley
    Men vi finder nok en anden løsning, når den tid kommer smiley

    Orh ja det er virkelig et godt billede! hehe Kong Harald? Genialt navn smiley
    Og tak! Jeg er virkelig meget mindre bekymret nu end jeg var!


  • #11   11. feb 2015 Et gulv til loft kradsetræ har været løsningen her, foderet på en af de øverste platforme smiley

    De to nogle år og kilo senere smiley


    profilbillede
  • #13   11. feb 2015 Min ene kat kan ikke komme over børnegitter.. smiley

  • #15   11. feb 2015 Keg introducerede hunden og katten lige efter bogen. Jeg havde virkelig læste meget om det og havde gode forventninger.....

    Desværre er det ikke endt sådan smiley Hunden kan ikke lade katten være og er alt for voldsom, det har resulteret i at katten er blevet meget bange for hunden smiley

    Nu lever hun nærmest i vores kontor, hvor vi også har kattelem med et børnegitter i døren ind til køkkenet. Om natten er hun dog i stuen m.m Det opdager jeg når jeg er oppe om natten ( hunden er med i soveværelset)

    Det gør ondt i mit hjerte at det skal være sådan og har haft mange søvnløse nætter. Er i perioder ved at opgive smiley


  • #16   11. feb 2015 Sørg for at katten har steder den kan gemme sig, OGSÅ i højden... Og så hav i mente at en DSG har et stort jagtinstinkt, og at hunkatte kan finde på at være nogle kællinger smiley

  • #17   11. feb 2015 Det er Ragdoll`en.. han kan ikke klatre, springer ikke op på noget han ikke kan lande på, og aldrig højere end en lille meter smiley


  • #18   11. feb 2015 Jeg har en kat på 1,5 år. Vi hentede Mika en eftermiddag og hun havde snor på indenfor. Hver gang hun ville sætte i løb efter katten blev der sagt nej og hun blev holdt tilbage. Når hun ignorerede katten fik hun godbid. Det brugte vi hele aftenen på. Næste dag kunne hun gå uden snor uden at jagte katten og de nærmede sig hinanden stille og roligt og fik snust til hinanden. De accepterer hinanden men er ikke bedste venner. Det er helt klart katten der bestemmer. Der er børnegitter ind til kontoret, hvor katten kan være sig selv og hvor hans mad står. Det var meget vigtigt for mig at hunden ikke fik lov at jagte katten. Vi passede en hund på et tidspunkt i 14 dage før vi fik Mika. Det første hunden gjorde var at løbe efter katten, som løb ud af kattelemmen. Katten ville ikke ind efter det, han holdt sig i starten i nærheden af huset, men gik længere og længere væk. Efter 7 dage måtte vi fange ham og lukke ham på kontoret. Han var rædselsslagen for hunden, som jo heldigvis skulle hjem igen. Så det første møde er meget vigtigt.

  • susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
    #19   11. feb 2015 her er det så omvendt smiley .jeg har en hvalp , og fik en kat for 4 uger siden 3 mdr gammel ..jeg satte et hegn op midt i stuen , så katten kunne ha en helle , de første dage ville de slet ikke hilse på hinanden , og så begyndte de at "snakke " hver på deres side af hegnet ...efter 14 dage tog jeg hegnet ned og lod dem være sammen en ½ times tid af gangen , flere gange dagligt , og nu her 4 uger efter , er der ingen problemer ..måske du kan bruge rådet om hegnet smiley

  • #20   12. feb 2015 Det med hegnet lyder som en rigtig god idé smiley
    Tror jeg jeg vil prøve, men heldigvis har kattene jo altid 1.sal de kan løbe op på hvis de ikke er glade ved situationen smiley

    Mange for for svarene allesammen! smiley


Kommentér på:
Ny hvalp, i et kattehjem - God råd søges!

Annonce