1.026 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Boxer - Alene Hjemme Boxer - Alene Hjemme

Skal op og besøge opdrætter og nogle skønne hvalpe her i weekenden.. smiley

Jeg har i de sidste mange måneder læst og læst og læst om Boxeren.. + læst forskellige emner herinde hvor opdrættere også svarer på spørgsmål.. smiley

Et spørgsmål bliver dog ved med at vende tilbage, som jeg ikke rigtig kan finde et godt og brugbart svar på..

Mange steder står der at Boxeren har problemer med at være alene hjemme, så hvordan træner man den bedst?
Og vil det være en stor hjælp at der er en anden hund?

Jeg havde jo Kato da jeg fik Afrodithe, og hun lærte at være alene hjemme sammen med ham..
Altså jeg har egentligt aldrig trænet alene hjemme, fordi at hun lærte det af Kato..

Mange steder læser jeg at folk bruger et bur til træningen.. Men synes at det vil være lidt synd at smide den ene i bur og lade den anden (Afrodithe) fise rundt i hele huset som hun plejer..
Men jeg er med på at pladsen skal begrænses i starten når jeg ikke er hjemme..
Og da Afrodithe (og kattene) er der, så vil Boxeren aldrig være helt alene, da en stor del af flokken jo stadig er hjemme..

Jeg vil selvfølgelig spørge ind til alene hjemme træningen hos opdrætter, men jeg kunne også godt tænke mig at hører jeres mening.. smiley

Håber ikke at jeg fik skrevet det alt for forvirrende.. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boxer - Alene Hjemme
  • #2   12. feb 2015 Har skrevet en lille liste med hvad jeg vil spørge hende om, og alene hjemme står på.. smiley

Det er jo en ret vigtig ting for mig, at vapsen lærer det.. Og helst gerne at den kan bevæge sig rundt i hele huset sammen med Afrodithe (som hun er vant til)..

Så håber at det er en stor fordel at hun også er der og ikke er bange for at være alene.. Altså at hun udviser en ro, som viser den lille, at det ikke er farligt når mad-mor går ud af døren.. smiley

Men det kan være at jeg allerede nu, skal undersøge mulighederne for at have et bur stående herhjemme, i tilfælde af at det bliver nødvendigt.. smiley

• #3   12. feb 2015 Badeværelsesdøren bliver sjældent lukket herhjemme (når jeg altså er alene).. smiley

Der er dog børnegitter på, kattebakken står nemlig derude og der findes altså ikke noget mere ulækkert end en hund som går og gnasker katte-møg..

Afrodithe kan nemlig finde på at gå i bakken når hun er alene.. Så det er blevet løst med børnegitter..

• #4   12. feb 2015 Hvorfor bur?? Der er der i mit hoved ingen som helst grund til at stoppe en hund i bur og forlade den, lær da hvalpen at være alene i hele huset, det er nøjagtig lige så let eller svært
    smiley et bur uden lukket låge er fin som hule:) så kan hunden gå der ind hvis den ønsker det smiley

• #5   12. feb 2015 Bodil - Bur er også noget jeg helst gerne vil undlade at bruge..
    Men i nogle tilfælde, kan det jo blive nødvendigt for nogen hunde..

Jeg satser stærkt på at alene-hjemme træning og det at Afrodtihe også er der, er nok til at lære en lille krudtugle at være alene hjemme.. smiley

Og så har jeg heldigvis heldigvis en familie, som hellere end gerne går ned til mig og henter begge hunde når jeg ikke er hjemme i starten (som hjælp til træningen) og som hellere end gerne vil passe når det er nødvendigt..

• #7   12. feb 2015 Mojo - Hehe, hos mig står der aldrig noget spiseligt fremme.. Men det er pga kattene..

For dælen de kan være kreative.. smiley

• #9   12. feb 2015 Det sjoveste bliver at hvalpesikre huset..
    Det har jeg jo ikke prøvet i 100 år og en madpakke.. smiley

Både Kato og Afrodithe har været nogle pragteksemplar af hvalpe og unghunde.. Aldrig noget ballade, aldrig ødelagt noget og været renlige næsten fra dag 1..

Skal da ikke undre mig, hvis vapsen bliver en totalt modsætning af de 2.. smiley
    Har forberedt mig på det værste.. smiley

Og tusind tak.. De er vildt lækre alle 5.. smiley

• #11   12. feb 2015 Hehe, ja lømmelalderen.. Den har jeg heller ikke haft problemer med før..
    Så det bliver spændende.. smiley

• #12   12. feb 2015 Altså, hun en af mine 4 boxere har haft problemer med at efterlades. Men hun var et særtilfælde, ompaceret som 10 -11 mdr, stresset og der lå meget arbejde i hendes. Men hun lærte det nu hurtigt. Ingen af de øvrige har været noget problem overhovedet.

En boxer i lømmelalderen er da noget af det fedeste:D seriøst! Love it!

smiley

• #14   12. feb 2015 Nu skal vi ikke gøre det slemmere end det er. Boxere kan ligesom alle hunde lære at være alene hjemme, hvis man gør det på den rigtige måde. Min hvalp på 6 måneder kan være alene (sammen med anden gammel rolig hund). De er ude i en stor rummelig gang og badeværelse - hvor der er gitter for ind til stuen, og det fungerer perfekt. De har prøvet det et par gange i 8 timer ellers er det højest 4-6 timer en gang imellem. Hende jeg har nu er ikke i bur når hun er alene eller noget det bruger vi kun i bilen, men har haft et par stykker i mit boxerliv der splittede alt ad, så der byggede vi en hundegård med isoleret hundehus, de kunne være i når de var alene hjemme. Men det er en træningssag hvor man skal gå langsomt frem over en lang periode, og hvor hvalpen finder ud af at du går mange gange ud af døren om dagen og at du altid kommer tilbage.

• #16   12. feb 2015 Nu skal det ikke lyde som at jeg tror at Boxere generelt har mere svært ved at være alene hjemme.. For det tror jeg ikke.. smiley

Spurgte bare til det, da jeg havde læst flere steder at der kunne være problemer med det.. smiley

Jeg vil mene at jeg har en fordel ved at jeg har Afrodithe (og kattene).. Kan godt være at hun (også) er monster lalleglad, men hun laver ikke ballade når hun er alene.. Vil tro at hun ligger og sover på sofaen.. smiley
    Men når jeg går ud af døren, så er de jo stadig hele flokken på 4 derhjemme.. smiley

• #17   12. feb 2015 Jeg er overbevist om at jeg sagtens kan lære den lille mand at være alene hjemme, sammen med de 3 andre..

Det er jo lykkedes før med Afrodithe uden træning men med hjælp fra Kato, så mon ikke at det lykkedes igen, dog med træning og med hjælp fra Afrodithe (og familien)..

Men man kan jo ikke undgå at blive lidt "bekymret" når man læser, at de kan have svært ved det.. smiley

• #19   12. feb 2015 Det er jeg overbevist om, at det gør.. smiley

Men jeg er også overbevist om, at det kræver mere arbejde end det gjorde med den unge dame herhjemme.. smiley

Må bare købe mig fattig i aktivitetsbolde, legetøj, tyggeting osv.. smiley

Kommentér på:
Boxer - Alene Hjemme

Annonce