{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Stop gøen - når jeg er i bad? {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for noget hjælp/input.

Jeg har aldrig selv haft hunde, der har været slemme til at gø. Kun hvis der kommer nogen ind af lågen, og så må de gerne.

Men nu passer jeg én i 6 uger, for nogle venner, der er på ferie, og han vil helst gø af hvad-som-helst, som han kan se ude i haven (når han kigger ud af vinduer, terassedør osv)
Jeg synes allerede, jeg har fået ret godt styr på det, så han gør det faktisk sjældent, når jeg er i rummet sammen med ham, og et "ssshhh" eller et "pssstt" er nok til at stoppe ham, allerede når det er små bjæf, og inden det udvikler sig.

Men - han har et ret dum vane med, at så snart jeg går i bad, uanset om jeg lukker døren eller ej, og uanset hvor han er, når jeg går derind, så benytter han straks lejligheden til at løbe gøende rundt inde i stuen. Det nytter (selvfølgelig) intet som helst, at råbe af ham ude fra badeværelset af, og selvom jeg så indimellem har forladt badet, og er gået ind for at stoppe ham - så fortsætter han, så snart jeg er inde i badet igen...

Er der nogen, der har nogle gode ideer, til en måde at løse det på? Lige nu er jeg ude i, at han bare må være ude på badeværelset imens, for at bryde adfærden, men det synes jeg måske heller ikke liiiiggge er en optimal løsning smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stop gøen - når jeg er i bad?
  • #2   16. feb 2015 Tænker også du bare skal tage den med ud på badeværelses smiley kan være det hjælper

• #3   16. feb 2015 Hmmm ok, Tænkte bare at et varmt rum, der når at blive rimeligt til-dampet ikke var det rareste sted for ham at være, men det må han så bare finde sig i smiley

• #6   16. feb 2015 Ved du hvorfor han gør?
    Altså er det fordi han ikke lide at være alene, eller det bare fordi han kan?

Tænker, at hvis det er fordi han ikke kan lide at være alene, så tag ham med der ud...

Men er det bare for at være "irriterende" at han gør der, så ville jeg nok træne det væk ved at tage ham med hen til badeværelset - tænde for vandet - bede ham lægge sig eller sitte - Lukke døren 2 sekunder - åbne igen og beløn.
    Og så derfra trække tiden...

Men spørgsmålet er også hvor meget træning man vil ligge i ham, hvis det "kun" er for 6 uger smiley

• #7   16. feb 2015 Vil også tage am med ud på badeværelse hvis jeg var dig. Det må han bare finde sig i når han ikke vil klappe kaje når du beder ham om det smiley

• #9   16. feb 2015 vi har en lille gravhund , og han er bare med inde på badeværelset , ligger på gulvet , og siger ikke noget .
    Nå men du kunne prøve , og tage ham med der ind , start for vandet så han ser hvad der skal ske hvis han gøer ,så tager du ham ud fra rummet , lige så snart han tier stille , tager du ham med ind , ros ham , så skulle du nok kunne gå i bad også med døren lidt åben så hunden kan gå ind til dig eller være ude på gangen eller hvor den nu kan lide og være . For råbe over ham , så kan du lige så godt råbe af væggen smiley .
    vil lige sige en lille ting her hjemmefra os , den gang vores var lille hvalp , og skulle have mad begynde han også at gø , så jeg tænkte nul putte det gider vi ikke og høre på , så da jeg nærmede mig madspanden og han begynde , ja så lage jeg låget på og gik ind i stuen , ventede lidt , og startede forfra , ja det gjorde han kun 3 gange , og fandt ud af , at der ikke kom noget i madskålen , og det har han ikke gjort det siden , Og nu bliver han 2 år , smiley . Ville bare dele vore lille historie , at det kan lykkes . Og det vil det også for dig , Nyd dit bad

• #10   17. feb 2015 Han har ikke noget problem med at være alene. De to andre hunde er der også, og det virker ikke som utryghed. Mere som "Hov, nu går der nogen ude på gaden - jeg bjæffer lige lidt.. nå, der var der ikke nogen, der havde noget imod... så kan jeg da også gø af dem"-agtig... Og som sagt har jeg i flere omgange haft døren åben ind til badeværelset, så han bare kunne komme derud, hvis han havde brug for at checke, hvor jeg var.

MEN - tror at det har været noget med, at han lige skulle falde til. Her til morgen, var der kun lige et par enkelte VUF, da jeg var ved at være færdig. Det er acceptabelt nok.

De første dage derhjemme gøede han jo også en del, når jeg var sammen med ham, hver gang der var lyde eller bevægelser, og det er stort set også væk nu. Så det skal nok gå.

Tak for alle jeres gode input!

Kommentér på:
Stop gøen - når jeg er i bad?

Annonce