15.830 visninger
|
Oprettet:
Brugshunde/Muskelhunde {{forumTopicSubject}}
Jeg starter denne tråd for at høre folkets mening omkring muskelhunde, jeg er selv tidligere ejer af en Muskelhund og er meget imod forbudslisten med alt hvad den indebærer, men hvad er jeres holdninger omkring disse 12 vidunderlige racer, og jeg skriver 12 da Tosa Inu racen er placeret korrekt, dem der kender til racen ved også hvorfor, men lad mig høre jeres holdninger:)
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 161
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 161
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 53
Kan i så også tåle når jeres hund bliver bidt?....eller er det der, naturmetoden bliver droppet, og i ringer til politiet?
Hvis jeg går tur med min hund, og din hund kommer løbende hen til min, og den så får sig en rusketur...hvad så? Er vi så stadigt med på naturmetoden...?
Naturmetoden er vel at din hund lærer, at den slags hunde skal man sgu ik' lige løbe hen til!
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.508
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
apr 2009
Jeg mødte i øvrigt, her i tirsdags da vi gik tur, en fyr som studerer Russisk på Universitetet.
Han spurgte om min hund, og fortalte at han var opvokset i Russland og at de også havde haft en vogtende hyrdehund i familien. En stor han.
Når de var i sommerhuset ude på landet, så var den løs rundt om deres hus.
Hvis der kom fremmede hunde ind på dens territorie, så slog den dem ihjel!
Sådan er det på landet i Russland....man kører efter naturmetoden.
Så der er rig mulighed for at tage steder hen, hvis man synes at naturmetoden er sagen..
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
apr 2009
Jeg kan høre at du ikke har været i Russland, og set de vogtende hyrdehunde de har!...og de mange omstrejfende herreløse hunde.
maj 2008
maj 2008
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 98
at diskutere videre, når I tilsyneladende, ved meget mere om hundeadfærd,
end de af den øvrige forskerverdens annerkendte hunde- og ulve-
adfærdsforskere.
Og tilsyneladende har I også vanskeligheder med at forstå forskellen på
hvad der er kulturel styret adfærd og naturlig styret adfærd.
Så jeg vil afslutte med at takke for en interessant diskussion.
Med venlig hilsen.
Steen
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
INGEN forsker i hundeadfærd med respekt for sig selv vil mene at det er naturligt, at alle hunde skal kunne med hinanden bare man slipper lortet løs.
maj 2007
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
Så vil jeg lige sige jeg går IND for forbudslisten.
Min Bitte sheltie på 5 kg siger nu RØV til mange hanhunde, fordi han er blevet overfaldet af en lortekøter til en listehund/blanding, som jo ikke gjorde noget. Så indtil nogen kommer på et bedre og mere stabilt alternativ så synes jeg det er skønt at vi har et forbud.
Nu er der jo en del forskel, men her er min Meeko ca. 8 mdr og vejede måske 4 kg. (Han vejede 2 kg som 8 uger gammel) Og han vejer idag 5,5 kg som det højeste. Jeg synes selv han er tynd, men uvidende vil sige han sikkert SER fed ud, grundet pels og de kyndige siger han er i flot stand når de er så heldige at få lov at pille på ham
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.382
Jeg fik en mand som fik en blanding af samme type som han tidligere har haft.
Vi ville gerne have hyrdehund igen men knap så skarp og krævende en race som belgierne kan være fordi vi også har en datter på 5 år så tiden er mindre end da vi ikke havde barn... Og kammerater skal kunne komme på besøg.
En collie passer perfekt.
jun 2012
jan 2011
Du og flere andre mangler åbenbart forståelse for,
at der er forskel på det der er naturligt,
og på det, som den menneskelige kultur har frembragt.
Og hvis jeg forsøger, at forklarer jer forskellen, er der tilsyneladende
meget lille chance for, at I forstår det alligevel!
Så dem der er interesseret i at forstå, - hvis der er nogen af Jer
der er det - vil jeg henvise til, at søge oplysninger andre steder!
Så derfor vil gentage, at jeg vil afslutte med at takke
for en interessant diskussion.
apr 2008
maj 2008
Og nej, jeg gider ikke prøve at forklare det for nogen. Blot sige "ikke forstå" og "ikke enig" er to forskellige ting.
apr 2008
maj 2007
Folk må hjertens gerne være uenig med mig. Men jeg sætter meget pris på at kunne forstå hvad de er uenige i, hvorfor og hvad de så helt konkret mener.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
Er ret sikker på,at det alt sammen er en god grund til at folk holder deres hund i snor og ikke lukker dem løs efter natur metoden.
Har set det i Amsterdam hvor mange hunde løber løs i de store parker. Når man kigger på det ser det fantastisk ud,at alle kan løbe rundt og have det godt. Når man så snakker med folk der kommer der dagligt,fortæller de at der sker mange uheld.
Går man ind for natur metoden,går man også ind for at den stærkeste vinder. Ikke så sjov,hvis man har den hund det kommer til at gå ud over.
apr 2009
apr 2009
Du kan jo sagtens løbe ind i en løs schæfer, som ikke kan lide små hunde og også bider din hund...
Listen er en dårlig løsning fordi det for det første er en falsk tryghed... Os der kender noget til feks de barske vogtende hyrdehunde, har stadigt en hel stribe af racer vi kan vælge i mellem, næste gang vi skal have hund...den skal bare komme fra et område, hvor den hedder noget andet end det de lige kalder den på listen...he,he.
Samtidigt får vi ikke taget denne diskussion i DK, som vi netop nu har her på siden, om hvad der er naturligt hundeadfærd, og forskellen på forskellige racers tænding, og hvorfor nogle hunderacer egner sig bedst til erfarne ansvarlige ejere, som ikke slipper dem løs nede i parken.
Hundeforbudet taler ned til mig...det er som en pædagog nede i børnehaven, der tager den store skovl fra mig, fordi den kan du ikke styre...
Men hvordan skal vi nogenside lære noget og blive klogere, hvis vi kun får udstukket forbud.
Vi mangler mere viden og undervisning om hundeadfærd, og de forskellige racers særpræg...
maj 2007
Der er amstaffs, am.bulls og blandinger heraf nok noget nemmere at have med at gøre.
jan 2011
Hvis du forledes til at tro, at jeg slet ikke er i stand til
at forklare mine påstande, er det noget jeg intet kan gøre ved,
i forhold til dig og andre, da det er op til dig selv, (og de andre)
at tro det du (og de) ønsker at tro.
Jeg har i hvert fald ingen problemer med at forstå,
hvad videnskaben har fundet ud af med hensyn til hundes adfærd.
Ligesom jeg også forstår, selv din måde at reagere på, på dette debatemne,
selvom det har meget lidt at gøre, med det som Rasmus N. har ønsket i sit indlæg, hvor han skriver:
Brugshunde/Muskelhunde.
Jeg starter denne tråd for at høre folkets mening omkring muskelhunde, jeg er selv tidligere ejer af en Muskelhund og er meget imod forbudslisten med alt hvad den indebærer, men hvad er jeres holdninger omkring disse 12 vidunderlige racer, og jeg skriver 12 da Tosa Inu racen er placeret korrekt, dem der kender til racen ved også hvorfor, men lad mig høre jeres holdninger:)
apr 2008
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.578
apr 2008
apr 2008
okt 2010
jun 2012
"Der findes farlige hunde indenfor alle hunderacer"
- Tjoooeh, jojo måske, men skal vi alligevel ikke blive enige om at en pitbull eller amstaff unægteligt laver en voldsom skade i forhold til hvad f.eks. min shetland sheepdog vil kunne lave af skade?
Det er virkelig os skræmmende at der i den artikel står "Dyrlægerne siger stop. Alle hunde kan gøres farlige og aggresive i de forkerte hænder"
- Det er en lodret løgn jo. Ingen forkerte hænder kan gøre ALLE hunde farlige og aggresive. Min shetland sheepdog vil allerhøjest blive angstbider og dø af skræk.
Derudover er det et Fairdog blad, så faglig OBJEKTIVT viden/information kan det aldrig blive. Selvfølgelig har de kun valgt folk som synes loven er dum.
- Jeg er 100% at man sagtens kan finde "eksperter" som mener det modsatte af dem i bladet også.
jun 2012
Jeg har til dags dato aldrig mødt en aggresiv newfer eller lignende hund, men har mødt mange aggresive amstaffs til sammenligning.
Og jeg har i øvrigt aldrig sagt vil skal ulovliggøre alt over 20 kg.
- Min sheltie vejer i øvrigt kun 5 kg så der er langt op til 20 endnu
Men skal vi ikke os blive enige om at debattere også handler om at begge parter er åben overfor den modsatte part, og det er virker du bestemt ikke bedre til end dem du sidder og rakker ned på
apr 2008
Man sætter det lidt op som om, at en fx. shetland sheepdog i de forkerte hænder er aggressiv på samme måde som en aggressiv pitbull. Jeg har ikke læst artiklen ordentligt - men mit problem er i hvert fald, at jeg synes der med udsagnet "alle hunde kan gøres aggressive" spores en lidt naiv eller i hvert fald meget sort/hvid tilgang til emnet
maj 2008
maj 2008
Ja og Montgomery har oplyst, at de tyske tropper i .....
Begge dele gamle nyheder.
okt 2010
okt 2010
okt 2010
apr 2008
jan 2011
hvor min hund og jeg stod som anklagede i retten.
Anklagen på min hund: Den havde skambidt en dame.
Anklagen på mig: Ikke passet ordenligt på min hund.
Den offentlige anklager blev belært af Fairdog, om både hundeloven,
dyreværnsloven og retsplejeloven, og dommen lød på total frifindelse
af min hund. - Som desværre VAR blevet aflivet 5 måneder før retssagen.
Samt bortfald af den stor bøde, som jeg var blevet idømt.
Så min opfattelse af Fair Dog:
DE VED HVAD DE UDTALER SIG OM.
Og min opfattelse af retssystemet:
DET ER TIL FOR AT SKABE SAMFUNDSSKADELIGT ARBEJDE!
maj 2008
Det rør ikke den typiske hg-bruger, at din hund er aflivet på trods af, at den var uskyldig. Kærligheden til hunde gælder nemlig ikke alle racer.
jan 2011
Jeg mener der er en del her på HG som det er tidsspild, at debattere med.
Ud fra den betragtning, at dem der kun har en begrænset viden,
har naturligvis også en begrænset viden om, hvor lidt de i virkeligheden ved!
Og dem der ved meget, de ved også, at der er store og ukendte områder,
som de intet ved om.
jan 2011
søren u - jaj r avto didagt sdave xpært.
Det har du vist ret i: Eksempelvis en stor del af menneskeracen.
dec 2008
Søren. Det du skriver er helt væk. Er der et sted,hvor rigtig mange vil føle med en der får aflivet en uskyldig hund,så er det på hg. Det jeg slet ikke i tvivl om. Som så ofte før,ser man at folk med de her hunde mener at hele verden er imod dem.
maj 2008
dec 2008
maj 2008
apr 2009
Jeg undrer mig over hvorfor et mundkurvspåbud overfor feks listehundene ikke er nok....altså med den på kan de jo ikke bide.
Min hund går selv med mundkurv på gaden, og det har da reddet et par situationer hvor, Fido render hen i hovedet på min hund uden at reagerer på ejers råbende indkald...og jonny der insistere på at hilse på min hund selvom han har en ilder derhjemme og derfor stinker "forkert", hvorefter min hund angriber ham.
Forbudet er noget pjat...mundkurv på og så er det klaret.
maj 2008
Næsten rigtigt. Snor på så er den klaret.
Min hund er 3 gange blevet angrebet (ikke hilst på) af løse hunde. Den skal kunne forsvare sig mod den slags.
maj 2008
maj 2008
Chili har kun startet eet slagsmål. Nemlig da hun for år tilbage rev sig løs fra x'en. Det gik ud over et par kelpier. Siden den gang er det kun undertegnede, der lufter hende.
Hun er rimelig lydig og har et 98% sikkert indkald, selv om jeg ikke sidder herinde og underholder med al den aktivering og træning, jeg laver med hende.
okt 2010
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 997
Der har flere gange her været nævnt, at visse racer (læs: listehunderacer) har et "dårligt hundesprog". Vil I ikke opklare hvad I helt præcist mener med det, og hvilket racer det er?
evt. i denne tråd http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/586711-daarligt_hundesprog?t=1427210429&unread=1#lastViewed
Det er forresten en interessant tråd denne her. Både når den handler om forbudslisten, overvægtige hunde, naturmetoder og hvad der ellers har været diskuteret
og jeg synes den har været mere konstruktiv og mindre børnehave end hvad jeg ellers ser her på HG!
Især er det rigtig interessant at høre hvad I har at sige om race vs prægning, hvilket vel er hele humlen i hundelovsdiskussionen. Der vil selvfølgelig altid være undtagelser i en race - fx ejer jeg en borzoi der ikke kan finde ud af at løbe efter luren på en væddeløbsbane....
Men derfor skal en mynde stadig behandles som en drivende jagthund, en kangal som en vogtende hyrdehund og pit/amstaff som en kamphund. Alle racer har noget at tilbyde og vi elsker jo alle vores race og synes at det er den bedste race i verden! Og både mynder, kangaler og pitbulls passer perfekt til et hjem der tilpasser sig racens behov og særheder.
Men hvis man virkelig mener at en borzoi, en kangal og en amstaff basalt set er det samme og det kun er opdragelsen der har betydning for deres adfærd, så er man alvorligt ude på et sidespor. Hvis man forventer at ens amstaff kan gå løs og hilse på alle i hundeskoven eller at ens kangal slikker fremmede hunde i ansigtet, så er forbudsloven en rimelig god grund til at jeg overhovedet tør gå udenfor døren med min kujon af en hanhund.
At forbud så generelt har det med ikke at ramme de rigtige er så en anden, men dog stadig relevant snak for emnet.
Lad os håbe at denne type debatter åbner for en folkeholdning, hvor det bliver på mode at sætte sig ind i en races drifter og særheder, samt at være ærlig om sig selv og hvad man kan håndtere og tilbyde som hundeejer, før man kaster sin kærlighed på en hunderace.
okt 2010
dec 2008
Der er mage hunde som ikke syntes om hvalpe. I nu en grund til at natur metoden ikke er så enkelt. At alle hunde skulle syntes om hvalpe er totalt misforstået.
Er faktisk ganske enig med Søren i,at meget kunne løses såfremt folk have snor på deres hund,men det har de så ikke. Det viser de tal der kommer frem og så er der ikke andet at gøre en total forbud.
maj 2008
Jeg brækker mig ud over populister og teknokrater - en meget større fare end hizb ut tahrir og nynazister. Førstnævnte er smarte og napper vores frihed i småbidder - sidstnævnte er tosser uden virkelighedssans.
dec 2008
Tror du virkelig at de 13 hunderacer på listen er farligere en andre racer.
Ja det gør jeg bestemt.
maj 2008
jun 2012
dec 2008
Bluntbull. Forhold dig til det du skriver. Jeg har aldrig sagt du ikke kan finde andre der er ligeså farlige. Jeg har sagt at de er farligere en mange andre racer.
Hvis du ikke kan forstå, at en pitbull er farligere en mange andre hunde, skal du nok ikke råbe højt om at have forstand på og udtale sig om de her hunde.
jun 2012
De der Brian & Yvonne typer som primært er dem som har ødelagt og fortsætter med at ødelægge det for dem der er fornuftige nok til at eje disse racer, er jo ikke dem som går i gang med at importerer hunde fra udlandet som ikke er her i forvejen. De kender jo nok ikke til at der faktisk findes racer som kunne være ligeså gode potensforlængere (:
jun 2012
Anyways, så skal jeg være helt ærlig og sige at jeg ikke har lyst til at bruge min tid på at finde information om det, fordi uanset hvad man siger til dig, så vil du hverken lytte eller accepterer at man har en anden mening, men er nedgørende og ubehagelig i stedet, ligesom mange af de andre der skriger op om at hundeloven er dum og ond.
Jeg er helt med på at hundenloven som den er, ikke er den fedeste for dem der elsker racerne. Jeg synes også selv at en Amstaff kan være en skøn hund, men så længe der ikke er et bedre alternativ så synes jeg det er godt vi har den. For uanset om du og eksperter synes den har hjulpet eller ej, så har den jo hjulpet med at skabe følelsen af sikkerhed for en stor mængde mennesker. inkl. mig.
Jeg ser stor set aldrig muskelhunde mere, og før forbuddet var de alle steder.
dec 2008
Er med på at der kan være hunde som kan være farlige som ikke er med på listen. Er sikker på at der er plads på listen til hvilken som helst race, såfremt der bliver gentagne problemer med dem.
jun 2013
Følger: 1 Svar: 1
maj 2008
maj 2008
dec 2008
Er enig med dig i at loven rammer hunde og mennesker som er uforskyldt. Loven er noget lort men nødvendigt.
dec 2008
Orkiedebarnet. Det undre mig ikke at du ikke selv kan regne det ud. Alt andet ville forbavse mig. Der har været talrige overfald på både mennesker og dyr, begået af nogle af de her racer. Dem læser man ikke dagligt om mere. Tør øjnene og indse at loven har virket.
maj 2008
Jeg har selv en "mh". Den er ikke mere aggressiv end en typisk schæfer og vil næppe starte et slagsmål på neutral grund.
dec 2008
Isabelle. Dagligt er måske lige at trække den for langt. Et par gange om ugen. En pige der bliver bidt,en hvalp dræbes og folk må slå med jernstænger osv. Rigtig hyggeligt for os som bare vil gå en tur. Godt at det er blevet bedre.
dec 2008
maj 2008
Det har jeg ikke sagt. De er nemlig forskellige - lige som mennesker. Det har du givetvis ikke kunne udlede af dine sædvanlige informationskilder. Det kan jeg kun beklage.
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 792
Da høringen stod på blev det ret kraftigt slået fast, at man ud fra mange observationer/undersøgelser af enkelthunde ikke kan sige at nogle racer er farligere end andre. De hunde, der har været i medierne pga. bid er ikke endt i den situation, de er i, pga. deres race, men pga. den specifikke kombination af hund og ejer. Til det kan man også tilføje opvækst. Hvis man ændrer på ejer og opvækst havner disse hunde ikke på forsiderne, men i stedet har man valgt at forbyde nogle hunderacer mere eller mindre tilfældigt (jeg mangler stadig at se en ordentlig saglig begrundelse for netop de 13 racer, der er på listen), Det er populistisk signalpolitik af værste skuffe og efter min mening meget trist.
maj 2008
dec 2008
Man skal huske på at der også er sager med de her hunde der aldrig når aviserne. Med det i tankerne har der været rigtig mange sager.
jul 2011
Max H: Du påstår at loven har virket fordi man ikke læser så mange historier om skambid mere. Jeg påpeger bare, at det altså ikke er reel statistik at bygge sine holdninger på.
jun 2012
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.519
Og da jeg er sikker på, at nogen vil bede om link eller dokumentation, vil jeg skynde mig at sig, at jeg har en bog om det, men den ligger der hjemme og jeg er på arbejde, så jeg kan ikke komme med navne på forfatterne lige her og nu, men jeg skal se efter i aften.
maj 2008
Og selvfølgelig kan man stadig bruge studier af ulve, men man kan ikke bare sluge alt råt, fordi det er sådan ulve gør.
jul 2011
Jeg har på fornemmelsen, at en vigtig årsag til at trunterne med muskelbasser er forsvundet fra gadebilledet er, at moden har ændret sig. Hvor det før var et hit at have en amstaff, er det nu meget mere in at have en chi eller lignende. Det er selvfølgelig godt for den offentlige sikkerhed forstået på den måde at en uduelig hundeejer nok gør en del mindre skade på sin omverden med en chi end med an amstaff, men det er selvfølgelig lige så skidt for hunden. Det er dog kun en fornemmelse, jeg har...
jul 2011
Der er mange ting medierne ikke skriver om, selvom de kunne og i visse tilfælde burde. Det er som om luften er gået af ballonen. Nu vil de hellere skrive om ulve (jeg håber ikke ulvehybrider eller lignende bliver det næste hit!).
jul 2011
jul 2011
Man kan sammenligne det lidt med farvegenetik. Alle hunde har jo de gener, der koder for de forskellige farver (men forskellige alleler af dem), men fordi nogle er dominante og andre recessive, vil visse af dem blive "gemt" under de andre. Man kan således godt have en hund, der har et gen for en bestemt farve, men fordi der er et andet gen, der "bestemmer" vil hunden ikke få denne farve. Så bare fordi man har et bestemt gen, betyder det ikke at man også har en bestemt farve/adfærd/osv. Det er det, der i genetikken hedder henholdsvis genotype (hvilke gener er til stede) og fænotype (hvordan ser hunden ud/hvordan opfører hunden sig).
dec 2008
Der kan være farlige hunde inden for alle racer. Der er bare forskel på hvor stor en skade den enkelte race kan gøre,men det ser man helt bort fra.
maj 2008
dec 2008
Sidst og ikke mindst. Har blandingshunde deres egen gruppe i de her tal?. I så fald kan der jo gemmes rigtig mange bid væk på den konto. Som du kan se er der mange ? der skal besvares,før det du kalder fakta kan bruges til noget. Selv der efter ændre det ikke på punkt et.
maj 2008
Max - det niveau gider jeg ikke bruge tid på. Du må finde andre at lege med.
maj 2008
Bogen hedder The Domestic Dog, its evolution, behaviour and interactions with people, Edited af James Serpell. Mange forskellige har skrevet de forskellige kapitler. Jeg kan se, at bogen er fra 1995, så det er faktisk ikke så ny viden endda
jan 2011
- At dette forbud, udelukkende er et udtryk for, at nogle Magtsyge mennesker, ønsker at udrydde alle hunde i Danmark, og sikkert også alle andre steder på Jorden.
I øvrigt er MIN MENING også:
- At hvis Jordens farligste rovdyr - mennesket - blev udryddet,
så var der overhovedet ingen farlige hunde på hele Jorden.
Alle hunde er lige som alle andre dyr - i den frie natur, på ingen farlige.
De er nemlig så kloge, så de udelukkende er fredelige.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.952
jan 2007
jan 2007
jan 2007
Det er da godt nok naivt!
jan 2007
jan 2007
jan 2007
jan 2007
apr 2009
Vil jeg vove at udtale at jeg igennem tidens løb har set underlig adfærd fra amstaff type hunde.
Bluntbull, giver en fin beskrivelse længere oppe af hvad en rigtigt Pittbull er...men den der med at man lige kan pille gameness ud over et par generationer og vupti, så er vi tilbage til en labrador.....nej...den holder sgu ikke...
For det er ikke kun gameness som skaber en pittbull, eller en kamphund for den sags skyld.
Man har været inde og pille ved mere, når man har skabt kamphunden.
Man har været inde og ændre en hel række ting i hunden, som feks...bidehæmning, at man kender sin plads i hierakiet efter at været blevet lagt ned, at man stopper når den anden hund hyler eller pisser på sig selv.
Ofte har de hunde her en adfærd som er i en kategori for sig selv.
De her ting er noget jeg selv har set og oplevet i al den tid jeg har haft hund.
Og jeg har vel at mærke en race hvor jeg godt har turde nærme mig de her racer med min hund.
Man har altså prøvet at ændre på nogle af de helt fundamentale spilleregler for hunde, når man har skabt kamphunden....og de her ting tager lang tid at ændre tilbage igen, og jeg tror aldrig at det helt bliver til en labrador igen...
Så hvis man gerne vil have sig en rigtig pittbull, men ikke rigtig evner at få den bestilt fra den helt rigtige kennel i amerika, så tror jeg mit bedste bud på en hund hvor man har størst sansynlighed for at få nogle af pittbullens karaktertræk, vil være en amstaff eller blandinger deraf...
Men jeg er stadig ikke tilhænger af forbudet.
Jeg er tilhænger af at vi kalder en skovl for en skovl, og en hunderace som stammer fra kamphunde, for det den er, og så tager de forholdsregler der skal tages...mundkurv på, snor på...IKKE SLIPPES LØS I PARKEN, TAK!
kh,
Michael
maj 2008
maj 2008
jun 2012
Bluntsbull - Jeg synes faktisk kun det er mere awesome at de ikke må være i DK så meget du synes at vide om kamphunde. Dyrker du selv "sporten", siden du åbenbart ved så meget om det? Tænker at dem der dyrker det nok ikke deler ud til fremmede .
maj 2008
Kom igen anya. Dine to sætninger modsiger fuldstændigt hinanden. Du ved en masse, fordi du dyrker sporten. De, der dyrker sporten, deler ikke ud til fremmede.
Kontradiktion, det er det, unge dame.
jun 2012
Men dit niveau af debat gider jeg ikke ned på. Jeg stillede et reelt spørgsmål og du valgte at tilsvine mig (; Så velkommen til den børnhave du prøver at fremstå bedre end herinde.
Søren - Ja netop de deler ikke ud til fremmede, derfor kunne det jo være han dyrkede sporten siden han har alt den viden han mener han har om det.
EDIT :
- KRÆVER en undskyldning? Når du selv skriver "Frøken fat ass" så har du vidst ikke ret til at kræve en skid
maj 2008
Yderligere en grund til man ikke blev skolelærer.
dec 2008
Sandheden ligefrem. Det bliver bedre og bedre.
Igen ser man at folk der går ind for vold tiltrækkes af de her hunde. En voksen mand der vil slå en kvinde. Flot
maj 2008
jun 2012
Søren - Din sætning giver ikke mening, men som altid er provokation dit fortrukne es så fortsæt du bare
Max - Jeg er enig xD
Og ja jeg fik da lige bekræftet min fordom om at folk med den type hunde endnu engang går ind for vold, også over noget så dumt som et spørgsmål xD
dec 2008
Søren. Selv for dig må det være under lavmålet at støtte op trusler.
maj 2008
"Søren - Din sætning giver ikke mening, men som altid er provokation dit fortrukne es så fortsæt du bare"
At du vil være det bekendt, føj for helvede.
jun 2012
Det var ingen BESKYLDNING, men et REELT SPØRGSMÅL, da jeg synes du har skræmmende meget viden om det, eller virker til at have det.
Og så gider jeg egentlig ikke bruge mere tid på at forsvarer det spørgsmål (:
Edit :
Ja Søren, og der er vist en del der kunne sige det samme om dig, så kan vi jo være i samme klub her
- Men jeg ser ikke du prøver at forklarer noget som helst, og sætningen "nu bliver svært" giver ikke mening i sig selv, så det min holdning og sådan er det (:
jun 2012
Jeg tror faktisk den der er på laveste niveau her er dig Bluntbull, du sviner folk og truer, så velkommen på rød stue
dec 2008
maj 2008
dec 2008
apr 2009
Jeg har lagt mærke til, både her og fra andre tråde, at i hver især har special viden, på hvert jeres område, samt en del praktisk erfaring...ud fra hvad jeg ser i skriver i indlæggene.
Jeg genkender en del af det du skriver, Bluntbull, da jeg har en ven, som har sat sig GRUNDIGT ind i pittbulls/kamphunde.
Han er meget nysgerrig hundemand, og har opsøgt nogle af kennelerne i amerika hvor de avler de rigtige gamebred pittbulls...så ja, jeg genkender din special-viden....og har respekt for den. Og der er ikke så mange mennesker som ved de her ting.
Anya, jeg forstår din angst overfor de her racer, men det at Bluntbull ved de her ting, mener jeg faktisk er en viden som alle Pitt/amstaff ejere burde have, så de ved hvad deres hunde oprindeligt stammer fra....det gør dem nemlig ofte til bedre, mere ansvarlige ejere af de her racer.
Så se ikke Bluntbull, som havende denne viden fordi han vil hundekamp...se ham snarere som en hundeejer som har sat sig ordentligt ind i tingen for at kunne have en sådan hund.
Bluntbull, jeg ser at du har temperament. Og at du nogle gange skyder fra hoften, når du skriver....jeg kender det...er selv temperamentsfuld
Det kan dog misforstås....og man kan komme til at skrive ting som man måske ikke mente så hårdt som det oprindeligt kom ud af munden på en...
Jeg kan selv få sagt ting i kampens hede....som bliver hårde og skræmmer folk lidt....men inderst inde har jeg jo bare et varmt hjerte, og vil egentligt noget godt, ikke noget dårligt.
Jeg tror lidt du også er der
Søren u, Jeg kan mærke din praktiske erfaring fra bla, din Amerikanske Bulldog, og jeg genkender den viden og erfaring du kommer med.
Vi er ikke langt fra hinanden på mange områder, da vi har nogle hunde, som giver den samme kategori af erfaringer og viden.
Max H,
Jeg har set dig, måske mest i andre tråde, komme med, hvad jeg synes, er meget, hands on, helt nede på jorden, indlæg, som virker som om de kommer fra en person med mangeårig og stor praktisk erfaring med hunde, også de større af slagsen.
Der har også været mange gode indlæg fra mange andre,
diskussionen er dog gået lidt over gevind her på det sidste.
Og det synes jeg er en skam, da jeg egentlig har stor respekt for særligt jer 3 ovennævnte, samt mange af jer andre også.
Kan vi starte på en frisk...så vi kan dele noget af den viden vi har med hinanden, og resten af hunde-danmark, og måske være med til at påvirke situationen her i landet.
Og hvem ved, måske få en bedre hundelov, og mindre frygt, men mere forståelse om visse hunderacer, og hvordan man har dem forsvarligt, og hvordan man skal forholde sig til dem, hvis man møder andre som har dem
Vi har stærkt brug for at udbrede viden om det her, så befolkningen bliver klogere på området.
Skænderi hjælper ikke på situationen.
Er i med i 3?....vi har sgu brug for jer!
Kh,
Michael.
jun 2012
Og da jeg ingen viden har på det emne spurgte jeg udfra de tanker jeg fik i mit hoved. Det var på ingen måde ment som en beskyldning.
maj 2008
Så måske er jeg ikke med alligevel.
jun 2012
Derudover vil jeg sige jeg har stor respekt for din/jeres viden om de racer. Det er fedt at der er nogle som påtager sig deres ansvar og er seriøse omkring det.
- Jeg vil i øvrigt sige på den konto at jeg synes absolut at forbudet er ærgeligt for de seriøse og ansvarlige folk som har tabt hjertet til disse racer, men man kan jo desværre ikke så nemt lovgive mod Brian og Yvonne typer. Det havde ellers været at foretrække
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
maj 2008
Skal du have ros fra den brede skare, må du skrive det, de gerne vil høre. En af landets populæreste muslimer er jo netop naser khader. Det småracistiske dk fryder sig, når nk skriver grimt om muslimer. Selv synes jeg, at han er en populistisk brøndpisser.
maj 2008
https://www.youtube.com/watch?v=wsAgPNleIio&feature=youtu.be&t=2m37s
dec 2008
Så i en anden tråd martine skrive om sine positive oplevelser med cc. Her tænker jeg at hun sikkert kommer i et miljø, hvor folk går op i hvor de får hunden fra og hvordan de behandler den
Det er jo tit og ofte ikke fordi at hundene fejler noget, men at de ender i de forkerte hænder.
jun 2006
jun 2006
Undskylder hvis jeg udtrykte mig upræcist.
store kraftige og potientielt farlige racer der ender i forkerte hænder kommer ofte fra forkerte opdrættere..
Hvis jeg havde et kæmpe problem med muskel */ kamp / listehunde så havde jeg nok ikke selv haft en
dec 2008
Du har ret i at det også kunne være andre racer,men det var det ikke. En næsten hvilken som helst race vil stige i bid statistikken,såfremt at den bliver en mode hund og stiger i antal * 10 eller 20
maj 2008
Det er sagligt og aktuelt.
jun 2006
ikke mere farlig end andre hunde af samme kaliber, men klart mere farlig end en gennemsnitlig golden retriever.
jun 2006
jun 2006
maj 2008
Jeg har altid sagt: "Ingen listeforbud - til gengæld snor på din hund, hvor svært kan det være?"
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.823
jan 2006
Du er sq alt, alt for useriøs - og lad være med at tale om at folk udtaler sig om ting de ikke ved noget om - du ved, "ikke smide med sten, når man selv bor i et glashus"
maj 2008
Jeg vil ikke stå til ansvar for andres brug af hunde.
jan 2006
Det er at der findes folk, der synes at det er ok at flå dyr på den måde (det går jo begge veje, da det ofte er hundene der kommer til skade også), og så det faktum, at nogen kan finde på at lave en video over det og sætte et "smart" musiknummer til ...
Men fint at du liiiige fik smidt i at en corso også kan det der - min har aldrig gjort det, men det er da rart at vide at den ville kunne .. jeg mener, hvis vi nu en dag render ind i sådan en vild gris
jan 2006
maj 2008
Så fortsæt med at købe gris, hvor du plejer.
jan 2006
Du har da helt misset pointen i mit indlæg - den var, at jeg synes det er ækelt at bruge hunde til at flå andre dyr, med risikoen for at de selv ender med at få voldsomme skader.
Det har mao INTET med hunden at gøre - det har noget at gøre med de syge svin, der mener at det er fedt at udsætte gris og hunde for den form for underholdning - og sætter smart musik og flotte billeder i slow til.
Hvis du ikke forstår det nu - så kommer du aldrig til det
jan 2006
maj 2008
jan 2006
Ikke alene er du uvidende - du har også en elendig hukommelse ....
jan 2006
Jamen hvis det er hvad du får ud af det - at jeg skyder på dig - så må det være sådan.
Nu har jeg gentagne gange forklaret hensigten med mit indlæg - det godtager du ikke, og så er det jo bare sådan
jan 2006
jan 2006
Gosh !!! Findes der flere som dig ???
Altså - for min skyld behøver du ikke hive dem herind
Jeg står altid ved mine udsagn - at en muskelfister eller nogen som helst anden hund skulle blive farlig af at dyrke forsvars-arbejde har jeg aldrig nogensinde ment .. folk, der mener dette er som dig - uvidende så det brager
maj 2008
jan 2006
Jeg får andre ting ud af den -
nr 1 - SYGE mennesker
nr 2 - SYGE mennesker, med utrolig dårlig smag i underholdning
nr 3 - SYGE mennesker, der vil udsætte vilde dyr for den behandling
nr 4 - SYGE mennesker, der vil udsætte egne dyr for den behandling
nr 5 - en imponerende hund, der har et rosværdigt mod.
Nu synes jeg ikke vi skal vade mere i det - du er en fin fyr, Søren - lad nu være med at gå sådan i forsvar
jan 2006
jan 2006
Til min sport - IPO - er den ikke ret anvendelig ....
jan 2006
jan 2006
Kæft, du er blank mand
maj 2008
jan 2006
Jeg kender en, der dyrkede IPO med sin Ambull - den var faktisk ok til det - ikke på malle-schæfer niveau, men det er jo - som du selv skriver - heller ikke det, der er dens formål
dec 2008
jan 2006
Blondie er vist præget af en sær form for egenlogik - det værste man kan gøre er at forsøge at få en mening ud af det
maj 2008
Men hvilke hunde er så nødvendige?
Slædehundene - for lidt sne
Hyrdehundene - for lidt dyr at hyrde.
De store vogtere - ja måske i fårebrug i jylland.
Selskabshunde - måske, hvis mennesker ikke gider dit selskab
Jagthunde - hvis du ikke bor i nærheden af en slagter
PS! Bare en tanke - ikke henvendt til nogen specifikt
dec 2008
jan 2006
jan 2006
jan 2006
maj 2008
jan 2006
Men det er tilsyneladende for svært for dig at fatte - som allerede nævnt en gang - du er dælme blank som adskillige spejle
maj 2008
dec 2008
jan 2006
Sjove hunde - og lidt en prøvelse for min tålmodighed ind imellem
jan 2006
I tilfældet IPO er det dælme meget lidt ihvertfald
jan 2006
dec 2008
dec 2008
Kan godt være du har læst om det. Forstået det, har du tydeligvis ikke.
dec 2008
dec 2008
jan 2011
Du skriver at du forsøger, at blive klogere på noget, du ikke ved synderlig meget om - de forbudte racer.
Så vil jeg anbefale dig at læse: De Forbudte Hunde. af Rikke Petersen
- mener jeg hun hedder.
Min opfattelse er, at hun er meget seriøs, med de undersøgelser hun har lavet.
Og så er der Anders Hallgren, som er Ulve og Hunde - adfærdsforsker,
i 40 år eller mere. Han har skrevet mange oplysende bøger.
jan 2011
De forbudte hunde er skrevet specielt p.g.a. Hundeloven.
Den kan selvfølgelig lånes på biblioteket.
maj 2008
dec 2008
Orkidebarnet. Du behøver ikke skrive for at forsvare blunt. Vi har forstået at det er det eneste du har at byde ind med.
dec 2008
jun 2012
- Altså Undskyld mig men med tanke på hvor mange sager der har været bare i DK med muskelhunde som har bidt er de vist ikke helt uskyldige.
maj 2008
jun 2012
maj 2008
maj 2008
maj 2008
Hvorfor skal man straffes, selv om man har styr på sin hund?
Lige mine ord.
maj 2008
Tænkes der her på oversminkede dåser med plastikpatter og chihuahua?
maj 2008
maj 2008
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.371
Men der er altså ikke brugt kursiv siden du sidst skrev det Blunt
dec 2008
Som det er nu,syntet du at det er urimeligt at nogen bliver ramt, fordi at andre ikke kan finde ud af det. Dit forslag rammer alle. Hvor mange vil ikke finde det urimeligt!
dec 2008
maj 2008
dec 2008
jan 2006
Moral er godt
maj 2008
maj 2008
dec 2008
Det lyder til at i vil have flere med på listen. Det må i så arbejde på.
dec 2008
jun 2012
Et snorepåbud, vil da give ligeså meget falsk tryghed.
Ligesom fjernelse af listen vil skabe usikkerhed/frygt for dem der føler sig mere sikker med den.
Hvorfor er det dem med listehundene som i føler der skal tilgodeses? Dem med de farligste hunde?
dec 2008
jun 2012
I øvrigt blunt, så når du opretter tråde en anden gang, så husk at skriv dine regler op først som du forventer folk overholder
dec 2008
dec 2008
okt 2010
okt 2010
jun 2012
jun 2012
jan 2011
at når noget bliver forbudt, så er det det samme, som at så bliver det afskaffet.
Men på den anden side, er det vel ret naturligt, at mennesker har den opfattelse, at når det bliver indprentet i dem fra fødslen, at mennesker hersker over Naturen, så bliver det selvfølgelig en indlært fejl.
Brugshunde/Muskelhunde