{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

Dana knurre af hvalpe !! {{forumTopicSubject}}

Nu må jeg spørge jer, for nu er det anden gang jeg obseveret det.
Dana går fint i spænd med andre hunde, til jul kom et familiemedlem med en knapt 1 årig tæve, og der var slet ikke noget med Dana.

Men den dag Anton blev kastereret hos dyrlægen, gik vi en tur op i vordingborg by, og der møder i en husky hvalp på ca 10 uger, de får lov til at hilse i snor begge 2, og efter kort snusen farer Dana over hvalpen, altså nærmest smider sig oven på den, så den er under hendes mave og i mellem for og bagben, mens hun knurre voldsomt smiley

Nu i dag skulle Dana over og lege med Balou, men han havde passer på, da ejer ikke var hjemme, hun stod med sin franske buldog hvalp på armen, og Dana hoppede op og de snusede til hinanden.
Igen efter kort snusen knurre hun voldsomt af hvalpen.

Begge hvalpe er tæver, denne her var vist lidt ældre end huskyen.

Hvorfor hulan knurre hun af hvalpene ??? kom hid med nogle svar så jeg kan blive klogere på hvad der forgår i hendes hovede lige der smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dana knurre af hvalpe !!
  • #1   19. feb 2015 Lia er en striks legemoster med kærlig, men kontant afregning ved kasse 1 hvis en hvalp ikke opfører sig ordentligt, men... har hvalpen ikke gjort noget, så lyder det til at Dana er usikker omkring hvalpe eller bare generelt ikke er god med dem (nogle hunde kan være bøller overfor dem der er svagere end dem selv, nogle hunde bryder sig bare ikke om hvalpe).

    Er der ikke tale om en fortjent irettesættelse fra en ældre hund, så ville jeg ganske enkelt bare holde Dana væk fra hvalpe, så ingen af dem får en dårlig oplevelse.


  • #2   19. feb 2015 Åh jeg følger lige med smiley

  • #3   19. feb 2015 Linka gider nemlig heller ikke hvalpe ,men hun knurre ikke, hun gemmer sig

  • #4   19. feb 2015 Den første hun mødte, altså huskyen, den får rundt i sin snor og larmede, længe før vi kom tæt på, ved ikke om det var det der trikkede hende, for det lignede ikke at hun *overfaldt* hvalpen, hun bed heller ikke efter den så et kan godt passe med at *opdrage*.
    Det gør det så jo bare ikke her denne gang, for damen åbner døren med hvalpen på armen, og den siger ikke noget, og Dana hopper op til damen, og suser ivrigt til hvalpen.
    Og så ser det nærmest ud som om at der er noget der falder på plads inde i computeren, altså *ding* hundehvalp* knurren !

    Og sjovt nok siger hun ikke noget til den cocker bl der var der til jul, og der for ellers rundt som en sort ildkugle smiley


  • #5   19. feb 2015 Det er ikke alle voksne hunde, der er fuldstændig pjattede med hvalpe smiley Min dobermann er blevet voksen og er nu faktisk lidt bange for hvalpe og vil helst trække sig væk fra dem. Så for at undgå at sætte hende i en dum situation, hvor hun måske bliver tvunget til at reagere på en dum måde overfor en hvalp, så slipper hun for at hilse på hvalpe. Når de bliver ca. 4 mdr så er de åbenbart ikke farlige mere og så kan hun sagtens hilse pænt på dem og lege godt sammen med dem. Men hvalpe på 8-10-12 uger synes hun altså er væmmelige og så slipper hun for dem. Måske Dana også bare skal have lov at slippe for at skulle hilse på hvalpe - for både hvalpenes og Dana's skyld.

  • #6   19. feb 2015 Tror du ikke bare, at hun er blevet usikker fordi hvalpen sad på armen af en?

  • #8   19. feb 2015 Kan måske også være fordi en fransk bulldog kan være ekstrem svær for andre hunde at læse. På en arm bliver det kun endnu sværere at læse deres hundesprog for Dana.

  • #10   19. feb 2015 Ikke alle voksne hunde elsker hvalpe.. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på med de to konkrete racer, om det har noget med udseendet og deres kropssprog at gøre?

    Jeg har en nabo (godt nok 1 km. væk, men en nabo), han har en springer spaniel. Denne springer accepterer mine hunde og gør dem ikke noget, tager jeg derimod min datters japanske spids med på tur forbi, og hunden er ude, så farer den lige i flæsket på Alba uden forudgående varsel. Og Alba havde endda ikke engang set den, da den kom med 100 km. i timen, jeg tænker, det er på grund af hendes hale, der bæres på ryggen. (Alle tre er tæver). Jeg går selvfølgelig aldrig den vej mere med Alba.


  • #11   19. feb 2015 Min FB hader hvalpe ! Hun opsøger dem aldrig, og kan fint gå i samme rum som dem, så længe de holder sig på afstand. Opsøger de hende til leg eller andre frækheder, så er der kontant afregning.
    Jeg tager det ikke så tungt, men holder hende blot væk fra hvalpe.


  • #12   19. feb 2015 Tinka er pjattet med hvalpe - men huskyer kan hun ikke lide uanset om de er 8 uger eller 8 år. De fleste Franske Bulldogs er heller ikke sagen.

  • #13   19. feb 2015 Ok, det er altså ikke helt unormalt at tæver knurre af hvalpe kan jeg konstatere.
    Altså voksne tæver !

    Det er nok bare mig der stadig ser Dana som en stor hvalp smiley smiley Hun er jo i henh til hendes fødselsår på vej mod sit 3 leveår smiley


  • #14   19. feb 2015 Jeg har mødt flere voksne tæver med lignende adfærd.. og ja de bør vel holdes fra hvalpe, da det kan være en træls oplevelse for hvalpen.

  • #16   20. feb 2015 Tja, vi kommer ikke uden om at Dana har et usikkert sind, der er jo også en årsag til at hun har det.
    Men hun klare sig så længe hun har *mor* som støttepædago smiley


  • #17   20. feb 2015 Nu kan hvalpe også være nogle irriterende møgunger gg smiley

Kommentér på:
Dana knurre af hvalpe !!

Annonce