{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Snappede af mig {{forumTopicSubject}}

Her igå aftes ved senge tid, havde Cili gemt sig under sengen, jeg kalder på hende som jeg plejer,for at de kan komme ud og tisse,hun kommer bare ikke ,efter flere gange ligger mig ned til hende og puffer lidt til hende, idet jeg gør vender hun sig om og viser mig hendes tænder og gør vredt af mig, prøver igen for det kan bare ikke passe, det samme sker, men denne gang bider hun sku ud efter mig. okay der blev jeg lidt rystet, men prøver igen med en meget bestemt stemme, til sidst kommer hun ud under sengen og ligner en som havde fået tæsk, hun kryber og gir mig de tristeste øjne.
En meget mærkelig oplevelse og tænker da også lidt idag om hun bare havde brug for at ligge der i fred.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snappede af mig
  • #1   8. sep 2006 Dert skal du ikke finde dig i. Der er bare at hive sengen til side næste gang og hive hende ud. Jeg har prøvet det sammen med min hanhund for nogle år siden. Han ville ikke ud og tisse og da jeg sagde han skulle komme ud knurrede han bare af mig. Jeg tog fat i halsbåndet og trak til. Han viste tænder og knurrede endnu højere. Men havde jeg givet slip havde han vundet, så jeg blev ved med at hive ham ud og satte mig så på ham. Så slikkede han sig om munden og gik derefter ud. Det drejer i bund og grund og at vise hvem der er flokføreren i sådan en situation :O)

• #2   8. sep 2006 nej.... hvor frygteligt... min hund har aldrig knoret af os eller bidt efter os.... men det må jeg sige det lyder lidt mærkeligt... du ved steadig ikke hvorfor....?
    jeg kan slet ikke komme mig over at sådan noget kan ske... det er bare frygteligt jeg føler med dig....

• #3   8. sep 2006 Julie. Det sker oftes fordi hunden vil bestemme. Nu er det jo også en dominerede/selvstændig race både lisbeth og jeg har. Selvfølgelig er det nemmest når dissse situationer ikke opstår. Min tæve er der og har der aldrig været noget med. Hun overgiver sig bare hvis jeg spørger og jeg skal ta hende.

• #4   8. sep 2006 Altså!
    Hunden kan have smerter du/jeg ikke umiddelbart kan se. De kan ændre adfærd 180 grader når de har ondt.

• #5   8. sep 2006 det behøver altså ikke at være smerte, men selvfølgelig kan det ikke udelukkes. Min han er nogle gange sådan når han f,eks ligger og sover og jeg siger at han skal ud en sidste gang og han så ikke gider. Puffer man til ham knurrer han for at udtrykke at det gider han ikke, men igen det er vigtigt at holde fast i ens kommando og få hunden ud istedet for at give efter. Men viser hun tegn på smerte er det selvfølgelig noget andet.

• #6   8. sep 2006 ja jeg ved det..

• #7   8. sep 2006 Chili har det helt fint, tror bare at hun ville ha fred og ja hun gemmer sig tit under sengen, for på den måde at få lov til at blive i soveværlset, problemet er bare at når jeg så falder i søvn kommer de begge snigende og så er der ikke plads til mig,
    Chili har ALDRIG gjordt sådanne før, men her på hendes gamle dag er hun blevet lidt sær, hun er ikke en hund man skal tage fat i eller skælde hårdt ud, og håer da heller ikke at hun gør det igen, havde bare lige brug for at komme ud med det

• #8   8. sep 2006 Lisebeth. Du kender jo bedst selv din hund og der er ingen tvivl om at chili også har vidst at det var forkert, da hun kom krybende bagefter. Måske kan hun også være blevet forskrækket, når nu hun aldirg har gjort det før. Men ja lad os håbe det var en en gangs forstilling

• #9   8. sep 2006 synes altså ikke, at man bare "skal tage fat i hunden". der er jo sandsynligvis en grund til at den reagerer sådan. når hunde hunde knurrer er de usikre på situationen. hvis man har en hund der pludselig andre adfærd ville jeg bestemt få den undersøgt af en dyrlæge. for som Karin H siger kan hunde nemt have smerter vi ikke kan se. kender en hund der ændrede adfærd og blev agressiv i nogle situationer uden mønster. det viste sig at den havde et lille hår-strå inde ved trommehinden og det var ved at gøre den sindsyg!

• #10   8. sep 2006 Gamle dage? Hun er da kun 5-6 år gammel, gælder det for gamle dage? smiley

• #11   8. sep 2006 Louise. Vi opdrager alle hund forskelligt, men jeg kan fortælle dig så meget at domminerende racer SKAL holdes nede ellers overtager de. Ved også godt at nogen synes at ham fra hundeviskeren er for hård, men det gør jeg bare ikke. Nogle folk tror sgu det er et menneske de har købt og behandler det således. Vi er helt enige om at kærlighed er noget af det vigtigste men man må også sætte sig i respekt når situationen opstår.

• #12   8. sep 2006 Helt klart dyrlæge i første omgang

• #13   8. sep 2006 Kenni & Veronica - Ahh, didn't know... 8-9 år er da ikke møj smiley

Jeg ville nok også tro noget måske gjorde ondt hvis Caiser gjorde det med mig. Altså han blir da gerne liggende i sin seng om morgenen når jeg står op, men han skal jo ud og tisse smiley Så må jeg lokke og kalde lidt for ham.

• #14   8. sep 2006 De mest afbalancerede "dominerende race" hunde jeg har mødt har skam aldrig "blevet holdt nede" men er derimod opdraget med syn på de nye opdragelsesmetoder....

• #15   8. sep 2006 Hold da op =( Sikke da noget grimmer noget..

Jeg ville også tage til dyrlæge og få ham gået over - taler af erfaring for at hunde virkelig drejer 180 c når de har ondt..

Mht om du skal "være over ham"... Du skal vise lederskab og dominans, men det er kun i de mest ekstreme tilfælde de hunde skal vendes rundt og overgive sig - langt de fleste gange kan det ordnes med en hånd/pote over snuden (ikke slå, bare lægge hånden der) eller en hånd/pote over nakken..

Held og lykke med ham i hvert fald - ved at Kisser er super og ved en masse, så kontakt da hende =)

• #16   8. sep 2006 Undskyld mig men lige meget hvad en hund fejler eller om den er syg såå må den aldrig nogensinde tænke den tanke at begynde at snappe efter dens ejer !!!!
    det er min mening

• #17   8. sep 2006 Linda.. jeg har selv en såkaldt "dominerende race", men hvis hunden ellers er velafbalanceret og de har et godt lederskab, ville jeg bare personligt, tænke andre tanker end bare "kæft trit og retning" hvis du forstår smiley nogle gange er vi mennesker bare ikke gode nok til at reagere når vores dyr pludselig skifter adfærd.
    sabina. HELT ENIG!

Kommentér på:
Snappede af mig

Annonce