1.468 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kødben i haven og vilde fugle Kødben i haven og vilde fugle

Jeg har i mange år givet hundene ben i haven. Når de så ikke gad at gnave mere, lød de dem ligge til næste gang de skulle i haven. Benene kunne snildt ligge der nogle dage.
De sidste par måneder har jeg oplevet at når hundene er gået ind evt for at drikke vand eller ikke gider at gnave mere, så går der kun få minutter før benene er forsvundet. Haven er forsvarligt indhegnet og de første gange gik jeg rundt og tjekkede om de var gravet ned. Lige indtil sidste uge, hvor jeg så en stor sort fugl dykke ned i haven og flyve væk med et af kødbenene.
I dag fik hundene igen ben og 5 minutter efter de er lukket ind igen, vil jeg samle kødbenene ind til senere brug, men der mangler allerede 2. Nu har jeg boet her i 10 år og jeg har aldrig før set det at give hundene ben i haven som at kunne tiltrække de store fugle.
Er der andre, der har prøvet det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kødben i haven og vilde fugle
  • #2   10. maj 2015 Ha ha ha ja her den anden dag var der en krage der ville stjæle et okseribben. Men benet var så stort at kræet kun kunne lette en halv meter med det smiley smiley Den opgav at flyve med det og gav sig til at hakke i det.
    Min datter har set en rovfugl sidde på græsset og æde af noget kød/kødben. Desværre nåede hun ikke at tage et billede af den.

• #4   10. maj 2015 Ikke ben nej. Men det er fordi mine som regel får ben de kan spise ALT på. Men sætter jeg en skraldepose uden for døren i få øjeblikke, så er der hakket hul i den.

• #5   10. maj 2015 Skader stjæler alt. Legetøj, ben, ting der glimter osv. Jeg har set to skader flyve med eet kødben, så samarbejde kan de også.

• #7   10. maj 2015 Ja. når jeg giver Sylvester mad, kaster jeg det som regel ud på græsplænen. -sådan så han kan snuse rundt efter det.
    Der oplever jeg tit alliker, der lige dukker op og napper et par stykker mad.
    Det sjove er, at selvom de nærmest læner sig op af ryggen på ham, er han fuldstændig ligeglad med dem. smiley

• #8   10. maj 2015 Skaderne er stride her, det ser ud til at hundene har opgivet dem.
    selv når de ligger og gnasker ben, så kan skaderne komme rigtigt tæt på i håb om at kunne komme til at hugge noget for snuden af hundene.
    De er der når hundene får mad, og de støvsuger efterfølgende for hver en smulder der måtte ligge tilbage.

• #9   11. maj 2015 Krager er også kendt for at være ret tyvagtige og der kan flyve afsted med temmelig store ting smiley
    Sådan helt generlet til 'panelet': Når nu i fodre hundene ude i haven med ben og hundene ikke spiser op. Hvad gør i så i forhold til rotter ? Jeg kan da ikke lade mine kaniner have mad stående natten over i sommerperioden, hvor kaninerne bor ude i deres udebure. Der skal ikke have været foder i burene i mange nætter før rotterne også er flyttet ind. Jeg tænker at sådan en afgnavet knogle må dufte rigtig godt for en rotte.

• #10   11. maj 2015 Her ligger aldrig noget spiseligt efter de er færdige smiley
    en smule smulder måske, men det snupper fuglene.

Kommentér på:
Kødben i haven og vilde fugle

Annonce