1.775 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Svært at have 2 hunde??? Svært at have 2 hunde???

Hej hundegalleri!

Jeg har gået og tænkt på om jeg skulle spørge min mor om vi kunne få en lege kammerat til vores 2-årige springer spaniel.
En hund mere at nusse med.
Så jeg googlede for ikke så langt tid siden om det var svært at 2 eller flere hunde. Der stod noget om at have 2 hunde ville blive et 3-dobbelt så stort arbejde som at have 1 hund!
Så jer med +2 hunde smid gerne en kommentar!

Tak på forhånd!

Kærligt hilsen Natalie

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svært at have 2 hunde???
  • #1   12. jul 2015 Hej Natalie, fedt at du undersøger det først smiley Du kan jo bare spørge din mor, og så kan i sammen undersøge det lidt. Endnu en hund skal jo også komme ud af ønsket om at få endnu en - det er jo lige så meget en ny hund og mere arbejde (og glæde) for jer, som det er en makker til jeres nuværende hund - hvis den bryder sig om andre hunde og vil trives med en ny hund smiley

Jeg håber at det er okay, at jeg kommenterer lidt, selvom jeg ikke har 2 hunde. Det man skal være opmærksom på er bare, at hvalpen lærer af jeres hund. Kan hunden ikke være alene hjemme, bryder den sig ikke om store hunde, gør den meget, så er det ofte sådan noget, som hvalpen lærer fra den.
    Det kræver et arbejde fordi i også skal sikre jer, at hvalpen kan gebærde sig SELV - og ikke hele tiden i selskab med den anden hund. Dvs. i kan ikke bare altid gå ture med dem sammen, nogen gange er i også nødt til at gå separate ture osv. Det er selvsagt også dyrere at have 2 hunde.

Der er jo meget at tage højde for, mere end jeg har skrevet selvfølgelig, og også mange glæder, men for mig er det vigtigste at tage højde for: at ønsket om endnu en hund kommer ud af, at man virkelig ønsker sig endnu en hund med alt hvad det indebærer - for ellers kan det godt blive surt for jer, hvis i mest ser på det som en kammerat til den nuværende hund smiley (udover at man skal være afklaret med, om den nuværende hund også ville trives med endnu en hund i huset)

• #2   12. jul 2015 Hvad giver 3 hunde så af arbejde smiley ?

• #3   12. jul 2015 Det er et godt spørgsmål... Kennel HiJacks

• #4   12. jul 2015 Jeg synes at det var en fryd at have to hunde, men må give ret i at det giver mere arbejde. At have tre giver en travl uge smiley

Det er altid mere besværligt med to hunde, idet at man skal være opmærksom på begge to og give dem lige meget. Er din voksne dog en god lærermester, så får man rigtig meget foræret på de gode vaner, men uhyrligt af arbejde med de dårlige vaner.

• #5   12. jul 2015 Jeg syntes ikke at der er nogen forskel på 1 eller 2 hunde. Derimod syntes jeg der var forskel i de 6 måneder hvor jeg havde 3.

• #6   12. jul 2015 Jeg synes, ligesom "Nu som...", at forskellen på en og to er mindre end forskellen på to og tre...
    Selvfølgelig er der lidt mere arbejde, men hundene (herhjemme) fungerede super godt sammen, og aktiverede til en vis grad hinanden

• #8   12. jul 2015 Flere gåture, mere tid brugt på træning, mere rengøring og mere fart over feltet. Det opsummerer det vist meget godt. Det ér et større arbejde at have to, end det er at have en.

• #9   12. jul 2015 Synes man skal være bevidst om, at man ikke kan være sikker på, at hundene får et godt forhold til hinanden.
    At få en hund mere for at få en legekammerat til den allerede eksisterende hund kan give bagslag...

Arbejdsmængden er naturligvis større - specielt hvis man vægter at hver hund skal have sin egen tid med ejeren.

• #10   13. jul 2015 Tja, der er jo både fordele og ulemper ved at have mere end én hund.
    Hvis man er så heldig at kemien er rigtig god mellem de 2 hunde, kan de få rigtigt meget glæde af hinanden.
    Men når det så er sagt, så er der også en del ulemper ved at have 2 eller flere hunde, som man lige skal overveje:
    - Det er sværere/dyrere at finde pasning til 2 hunde, fremfor hvis man kun har 1.
    - Det koster flere penge (foder, dyrlæge, forsikring osv.)
    - Træning af 2 hunde tager dobbelt så lang tid.
    - Når den ene hund dør, kan den efterladte hund blive deprimeret/have svært ved at være alene.
    - Hvis den ene hund har nogen unoder, som f.eks. at gø ekstremt meget eller lign. kan den adfærd "smitte af", og 2 hunde er sværere at stoppe/kontrollere end en.

Jeg kommer aldrig selv til kun at have én hund, men det kræver noget mere end kun at have én. Så det er dejligt at du gør dig nogen overvejelser, inden det bliver aktuelt med hund nr. 2

• #12   13. jul 2015 Jeg syntes både og Det gode for mig ved at ha 2 hunde ,er at de altid har hinnanden ,nu er der så stor forskel på mine, at de ikke rigtig leger ,kun tagfat engang imellem
    Så syntes jeg, det er nemmere at gå tur med en som to , ligeledes skal jeg noget, skal begge hundene med ,men det er måske bare mig , men jeg syntes det er synd, bare at ta den ene med .Så er det også nemmere, at få passet 1 hund end 2 hunde.
    Det er utrolig vigtig, at når man får / vælger nr 2 hund, at de harmonere med hinnanden .Så tænk jer godt om, inden i skaffer nr 2, for det er ikke alle hunde som har / får glæde af hinnanden

• #14   13. jul 2015 To hunde er mere arbejde end kun en. Jeg har normalt to hunde men pt kun en (ny hvalp er dog bestilt smiley ). Nu træner jeg rigtig meget med mine hunde og begge mine racer 'fylder meget' i ens liv bl.a. pga højt aktivitetsniveau. Jeg kan MEGET tydeligt mærke at der kun er en hund i øjeblikket: gåturene er nemmere, det er nemmere kun at have en med rundt hos venner og familie, dyrlægeudgifterne er kun det halve, foderudgiften er kraftigt reduceret, osv. Tilgengæld så bliver den ene jeg har pt trænet RIGTIG meget med smiley . Hun er også meget mere 'klistret' end hun var da hun havde sin makker. De to legede rigtig meget sammen, sov sammen i bunke og havde rigtig meget glæde af hinanden. Alt det Perle fik af Stormy skal vi give hende nu.

• #15   13. jul 2015 Vi har to hunde, og som Majbritt siger får jeg dårlig samvittighed, hvis kun den ene er med til træning - men det nytter intet at den bare skal med for at kigge på. Så hvis det er muligt får jeg min overbo til at gå en længere tur, med den der bliver hjemme.

Udover dette synes jeg det er rart at have to hunde, af flere grunde.
    1. Min kæreste og jeg har én hver, da vi vil forskellige ting med hunden. (mht. træning)
    2. Hvis vi går fra hinanden er der ingen kamp om hvem der skal have hunden, da vi har en hver.
    3. De leger super godt sammen - har fået og får stadigvæk meget ud af hinanden.
    4. Vi mærker ikke om vi har 1, 2, 3 eller 4 hunde her hjemme. (min overbo har også en hund, og jeg passer af og til en hund) Alle hundene her hjemme får hvad de har brug for af motion, aktivering, træning og øvrigt opmærksomhed. Så jo flere hunde jo bedre smiley

Ps. Det eneste sted det er træls at have mange dyr er på dyrlægekontoen!

• #16   13. jul 2015 Med to hunde skal man nok allerførst se på hvordan den ældste er... for den lille ny vil kigge meget på den store, og med stor sandsynlighed 'arve' både godt og skidt.
    F.ex. hvis man nu har én hund som ikke kan gå ordentligt i snor, men som høvler rundt, trækker osv... så er det dælme ikke sjovt med 2 af slagsen.

Men er nummer 1 velopdragen til daglig, så vil det smitte af... kommandoer osse.
    Da jeg første gang fik min nummer to, så lærte hun brandhurtigt kommandoen 'vente', fordi hun så den store reagere på det.
    Den ældste vi har nu, hende arvede vi 'med bagage' da jeg havde min gamle søko. Det var her at bagagehunden lærte at være hund ved at betragte søkoens adfærd og reaktionsmønster.

• #17   13. jul 2015 Er enig med Majbritt.
    Jeg kommer nok aldrig til kun at have en. Glæden ved en lille flok er så stor, at ulemperne blegner.
    Jovist bliver der slæbt mere møg ind. Og i perioder med regn og mudder er der mange poter at tørre - mange gange om dagen..
    Er du uheldig, kan det blive dyrt i dyrlægeregninger, foder, udstyr mv.

Jeg har 4, og det er ganske fint.

• #18   13. jul 2015 Her har vi to hunden og har haft 3. jeg syntes ikke det er svært at have 2 hunden, men tror det har meget at gøre med om hundene kan sammen. Jeg har været på lejre hvor jeg så kun har haft min med og der syntes jeg at jeg skal nogle lunde det samme som hvis jeg havde havde begge to med. men jeg tænker at det har meget at gøre med hvad det er for to hunde man har for her er den ene en meget stille og rolig hund hvor min også er lidt stille og rolig

• #19   13. jul 2015 Jeg er enig med Maj-britt.
    Da jeg havde 3 hunde i de 6 måneder, der tog jeg gerne en hund med og lod to blive hjemme. Nu hvor jeg igen kun har to hunde og inden jeg fik 3, der tager jeg altid begge med, eller lader begge blive hjemme.
    Ingen hund skal efterlades helt alene hjemme. Måske jeg kunne finde på det hvis jeg ikke boede alene. Sådan så den efterladte hund ikke var HELT alene hjemme. Men ikke nu.

• #21   13. jul 2015 Det har ikke været nødvendigt for mig at fortsætte alene hjemme træningen. Begge mine hunde, Zenta og Laika, har kunne være alene hjemme. Zenta med mig som ejer og Laika hos sin tidligere ejer. De var begge alene hunde inden jeg overtog Laika.
    Men den dag i dag er de SÅ glade for hinanden og SÅ afhængige af hinanden at jeg ikke vil begynde at lærer dem det igen. Zenta kan uden tvivl sagtens være alene hjemme den dag i dag, men Laika ville være meget ked af at skulle det. Det er ikke nødvendigt for mig at de kan det. De er 8 og 10 år og de er vant til vores rutiner. Det er intet problem for mig at tage begge hunde med. Uanset hvad vi skal. Skal vi til dyrlægen, så venter den hund der ikke skal det, i bilen og det er der ingen problemer i, heller ikke selvom det feks. er ventetid på 45 min. For der er hunden der er tilbage i bilen, en del af det.

• #22   13. jul 2015 Jeg har ofte den ene hund med, og ikke de to andre.. Da vi kun havde to hunde, lod jeg også den ene være alene og tog den anden med.. Intet problem

• #23   13. jul 2015 Min drøm var, at få en sort mops til min fawn mops Benno. Vi købte en hvalp på 12 uger og Benno var denne gang 3 år. Det gik bare ikke. Benno blev mere og mere deprimeret og efter en sej kamp i 9 måneder fandt jeg i samarbejde med opdrætteren et nyt hjem til min ønskemops. Benno fik det igen godt og alle var glade indtil der kom en 7 år gammel mops fra Østeuropa, syg og udslidt efter maaaange fødsler. Benno tog sig omgående af staklen og i dag er de rigtig gode venner.
    Mere arbejde oplevede jeg ikke, men en ekstra økonomisk belastning.
    Jeg har aldrig fortrudt, at jeg gav en hund, der skulle aflives, et godt hjem og et nyt liv.

Kommentér på:
Svært at have 2 hunde???

Annonce