{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.977 visninger | Oprettet:

Ting man ikke vidste før man fik hund {{forumTopicSubject}}

En lille humoristisk tråd til de ting, som man ikke vidste, før man fik hund og som hundebøgerne ikke fortalte en om.

Jeg vidste for eksempel ikke, at det var nødvendigt at gå med en lille saks, når man har langpelset hund. Især når man skal et eller andet sted hen. For af en eller anden grund lykkes det altid bæstet på vej op til bussen eller hjem til svigerfar at få skidt sig selv i pelsen, hvorpå han NÆGTER at gå videre, før tjenerinden her har fjernet dingleribsene fra røvskægget. Og det skal naturligvis gøres uden at hive i herskerens ømskindede bagdel. Så man må jo klippe.
Hvad vidste du ikke?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ting man ikke vidste før man fik hund
  • #1   23. jul 2015 At jeg aldrig ville få min pude for mig selv igen smiley

• #2   23. jul 2015 At jeg ikke ville få et øjeblik alene. Selv når jeg er i bad skal hun ligge lige ude foran badeforhænget...

• #3   23. jul 2015 At det at have hund er bedre end forventet smiley

• #4   23. jul 2015 At en familie bestående af 2 voksne har brug for en king sized hjørne sofa og 2 lænestole for at få sidepladser nok...
    At en skt bernhard er en skøde hund...

profilbillede
  • #5   23. jul 2015 At jeg kunne tabe mit hjerte så meget til sådanne firbenede væsner

• #6   23. jul 2015 At man ikke kunne nøjes med en - eller 2 for den sags skyld smiley

• #7   23. jul 2015 At man kommer til at knuselske hundedyret på ligefod med ethvert andet familiemedlem og tilrettelægger sit liv efter vovsen. Køber hus og bil efter hvad der er bedst for vovse smiley

• #8   23. jul 2015 At min familie ville spørge mere ind til hundene end mig og sige hej til dem før de sagde hej til mig. De bliver jo nærmest fornærmede hvis hundene ikke er med smiley

Jeg har lige været på rundtur ved min familie, fordi jeg jo bor et stykke væk. Og weekenden blev tilbragt ved min mor, hvor min søster, hendes mand og ungerne kom forbi, og den yngste på 2 år, rendte rundt og sagde vov vov, for jeg plejer jo at have mindst en af hundene med, og han kunne altså ikke forstå hvor de var blevet af, den stakkels lille dreng smiley
    Og det første den store på 11 år sagde var: hvor er Rosa? da jeg svarede, hun er derhjemme, sagde han, jamen hvor er Lucky så? Og jeg kunne tydeligt se skuffelsen da jeg måtte fortælle at han altså også var derhjemme.
    Selv svigerfamilien siger: hej Lucky og Rosa, og så kan jeg da blive hilst på bagefter smiley

• #9   23. jul 2015 At man kunne værdsætte og elske på den måde som jeg gør smiley
    At det er ren terapi at gå en lang tur med hunden,alle negative tanker bliver positive...

• #10   23. jul 2015 At hanhunde øh...udløser sig selv...på gulve etc. smiley

• #11   23. jul 2015 .... at man kunne finde lasagne under sin dyne, når man er på vej i seng....

• #12   23. jul 2015 At en pakke toiletpapir kan fylde SÅ meget i udrullet/flænset tilstand.

At en pakke muldjord fylder pænt meget, fordelt på et stuegulv/ entrégulv/ køkkengulv, og at det tilsyneladende fungerer udemærket som hundeseng.

At mode er temmeligt opreklameret og unødvendigt: Tøj skal være hårfvisende i mørke farver, så mudderpoter ikke efterlader varrige og synlige pletter. og selvfølgelig skal det kunne tåle at blive vasket og tørretumblet i det uendelige.

At gummestøvler er yndlingsfodtøjet.

At indholdet af en sofa ikke nødvendigvis bliver inde i sofaen.

Og sidst, men ikke mindst: At kærligheden til mine hunde er så stor at ALT kan tilgives smiley

• #13   23. jul 2015 At SÅ små hunde kan have SÅ stort et hjerte! smiley

• #14   23. jul 2015 ....at en hund på kun 30 kg sagtens kan dække over 3 pladser i en sofa. Også selv om, at der sidder nogen der i forvejen.
    ...at man alligevel ikke er den i husstanden, som snorker højest.
    ....at skønhed kan komme indefra.

profilbillede
  • #15   23. jul 2015 At man bliver afhængig af hundene, og må have flere, læse mere og vide det hele smiley

• #16   23. jul 2015 Søren ja skønheden ved labben kommer kun indefra... Synes nu en Ambull er ret smuk.

• #17   23. jul 2015 Louise - jeg synes nu en sort lab er meget flot. Det er mere dens pleaser-sind, jeg ikke er vild med. Jeg kan godt lide bullernes jeg-kunne-måske-godt-men-gider-ikke-lige blik. Hvis Chili ikke vil, så findes der ikke den pølsemager i det ganske land, som kan overtale hende smiley
    mvh et kattemenneske

• #18   23. jul 2015 Nu er Junior i meget specifikke situationer også umulig at overtale, så 100 % pleaser er han ikke... men det er desværre mere frygt end stædighed... Jeg er også mere til de stædige.

• #19   23. jul 2015 At man konstant skal opdatere sit skoskab, for enten har hunden ædt dem eller også er de slidt ned.
    (Selv som kvinde er det pænt irriterende, for jeg har jo ikke tid og råd til nye sko hele tiden!)

• #20   23. jul 2015 At det bedste gemmested for godbidder og legetøj er i........ min kost

• #21   23. jul 2015 At man seriøst kan overveje at skride fra det hele og lade huset ryge på tvangsauktion, når man kommer træt hjem fra en nattevagt, og ens mastiff har haft dårlig mave smiley

• #22   23. jul 2015 At man kan savne det at lukke hånden blidt omkring et hundeøre. Der var nogle år hvor jeg ikke havde hund hvor jeg havde "fantomnussen" og næsten kunne mærke det her tykke, bløde øre med masser af pels i min hånd - katteører er altså bare ikke det samme, de er for små og for tynde - måske et tigerøre?. Kan huske en scene fra "Dracula", hvor Winona Ryder gør det samme ved et ulveøre og jeg bare tænkte "årh!".

• #23   23. jul 2015 At sutsko aldrig kan findes igen, der hvor man har efterladt dem
    At der var plads til mindst syv hunde-sovepladser rundt omkring i huset
    At der kan være 5 store hunde + 2 voksne mennesker i en Suzuki Splash
    At man altid skal sætte MINDST ½ time ekstra af, hvis man lige skal lufte hundene, inden de skal med et sted hen, fordi man nemt kan komme ud for, at én af dem ruller sig, så man lige skal hjem omkring og putte dem i bad.

• #24   23. jul 2015 At der kan være SÅ meget sand, i en læddersofa smiley

• #25   23. jul 2015 At to små hunde næsten kan fordrive to mennesker fra en seng på 180 cm

• #26   23. jul 2015 At jeg havde SÅ mange sko .... smiley ( de er nu kraftigt reduceret smiley )
    At der kan ligge så meget brænde i min seng smiley
    At det var et godt pruttested lige foran mit tv smiley smiley
    At der var så mange knogler i mine havebede smiley
    At mine tæer er en delikatesse smiley
    At jeg spilder så meget kaffe ud over mig selv smiley
    At mine øre og næse, skal vaskes ca kl 03,00 om natten smiley smiley
    At hvis jeg genspejles i et vindue, forvandles jeg til et monster smiley smiley

Åh... tror jeg kunne blive ved, man opdager hele tiden noget nyt

• #29   23. jul 2015 Jeg var rigtig stolt over at blive oldemor for 2 år siden. Nu kommer mit oldebarn stormende ind i huset, og råber: Paw og Theis. Min popularitet er faldet, siden hun begyndte at tale smiley smiley smiley

• #30   23. jul 2015 .. At man efter nogle år blot synes at pels i maden er added krydderi.

• #32   23. jul 2015 At man får hjertestop fordi man trisser på lokum i mørke - og træder på et pivedyr

• #33   23. jul 2015 At hunde kan være totalt uundværlige, og at manden også har indset det er smiley .....

profilbillede
  • #34   23. jul 2015 Vi købte Freja dengang jeg var 11-12 år. Noget af det jeg husker meget tydeligt, er et klart billede af at hvis jeg fik hund havde jeg en at løbe om kap med (ja jeg var sgu ikke helt fremme i skoene smiley ). Nu havde jeg altid en at være sammen med og løbe rundt med.

... og så finder man ud af, at hunde kan være meget klammere end man forestiller sig

• #36   23. jul 2015 At jeg uden problemer ville bruge hele måneds lønnen på dyrelæge eller div. behandlinger på det stakkels dyr, men at jeg simpelthen er for nærig til at købe mig selv en bluse på tilbud.. : D

• #39   23. jul 2015 Jeg tror faktisk ikke engang jeg sagde det højt, der var sikkert andre ting jeg også glædede mig til, men af en eller anden underlig årsag kan jeg bare klart huske at nu var jeg aldrig alene for jeg kunne altid løbe rundt med en hund, haha smiley

• #40   23. jul 2015 At man har kronisk dårlig samvittighed over at lade hunden blive hjemme mens du smutter på arbejde smiley Åh, de hundeøjne!

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #41   23. jul 2015 Åh... Det er nok næsten nemmere at skrive, hvad jeg vidste, men jeg vidste for eksempel ikke:

- at jeg ikke ville kunne nøjes med én
    - at jeg kunne være pylret
    - at jeg ikke kunne sove uden at kune høre mindst én hund snorke
    - at jeg frivilligt kunne stå tidligt op
    - at jeg kunne finde på at styrte afsted til dyrlæge klokken midt om natten på grund af akut diarré
    - at jeg blev nødt til at købe en større bil
    - at min bil ville blive fyldt med træningsudstyr, vandskåle, tæpper, puder, hømhømposer og tabte godbidder
    - at hundehår fungerer fint som krydderi i maden
    - hvor mange spændende ting en ruhåret hund kan gemme i skægget

Nå, der er sikkert masser af ting, jeg endnu ikke har opdaget - jeg glæder mig allerede smiley

• #42   23. jul 2015 Og lige i øjeblikket: at de kunne være så nuttede, at man næsten ikke kan holde det ud smiley

profilbillede
  • #45   23. jul 2015 At der er hunde poser I samtlige lommer, tasker og faktisk bare overalt. Jeg tror det eneste rum jeg ikke umiddelbart tror der er hundeposer I er badeværelset.

Og så vidste jeg ikke at man blev så hvalpe skruk og da slet ikke så hurtigt efter man fik hvalp!
    Jeg er allerede gået I selv sving med at man godt lige kunne have en chihuahua mere smiley
    Det kommer ikke til at ske for har ikke penge, bolig osv til det. Men årh hvor er de altså søde smiley

• #48   23. jul 2015 At man kan være ligeglad med om man sidder i høm høm stank, fordi hunden lige har sluppet lille fis ved siden af en.

At når jeg skulle købe nyt tøj, ville tænke - er det her nu hundevenligt? og købe bukser, jakker, veste efter hvad der er mest praktisk på en gå tur.

• #50   23. jul 2015 At to hunde kan fylde SÅ meget i seng og sofa... og at man godt kan have 0 dyne til sig selv, selv om der teoretisk er 2 til mig.
    At der godbidder altid kommer før tøj i det økonomiske alfabet!
    At der altid er hundenæser og tunger på ens brilleglas - også selv om de lige er blevet pudset.
    At der kan være hundehår de særeste steder i huset, vaskemaskinen, bilen, køleskabet og computeren.
    At der er hundekiks og hundeposer i alt overtøj.

• #52   23. jul 2015 Uha ja - klinet op af væggen..

Og den ene af mine dyner er tilmed en dobbelt en af slagsen, men lige meget hjælper det.

• #54   23. jul 2015 ...at vågne op og ikke kunne føle sit venstre ben. Ak og ve. Hjerneblødning, blodprop eller hvad?
    Nåeh - stærkt nedsat blodomløb grundet 30kg råt kød. smiley

• #55   23. jul 2015 Aaarghhh - eller hvor hurtigt ens mobil kan blive druknet i caffelatte pga hundehaler!

( For helvede Barley!)

• #57   23. jul 2015 At en hundelem i døren er en pænt dårlig idé, når mastiffen beslutter at slæbe den store yndlingsbamse med ud og "vaske" den i regnvandstønden, for derefter at slæbe savl-mudder-vanddryppende bamse hele vejen ind igennem huset og smide den i sofaen smiley

At man på et tidspunkt overvejer om en mastiff godt kan byttes til en ny, TØR, sofa, uden mudder ?

At en silkedværghøne ikke kan overleve at en mastiff hopper på den, mens hunden begejstret råber: "Moar kom og se mit nye pivelegetøj" smiley

At man som hundeejer er tvunget til at udvikle en udpræget sort humoristisk sans, for at kunne overleve ! smiley

• #58   23. jul 2015 Åh, dén med sengen, tænk at man skulle lokke, ja be en hund om at komme op og putte i sengen, med det resultat at hun halvdelen af gangene ikke ænser mig og den anden halvdel hopper op i sengen mens jeg så - lidt småfrustreret, lidt lykkelig - må ligge med en halv dyne og ikke rigtig kunne sove ordentligt smiley

• #61   23. jul 2015 At man kan have lange og dybe samtaler med hunden, som svare med lyde og ansigtsudtryk.
    At der er så stor forskel på hvordan folk mener at hunde skal opdrages.
    At en border collie i virkeligheden er en skødehund. I hvert fald hver gang der kommer gæster.

• #62   23. jul 2015 Jeg skal ikke have lange dybe samtaler med Chili. Alt tyder på, at hun er tilhænger af LA. Opportunist til potespidserne.
    Men en border collie er jo så allerhelvedes klog, så den er nok i stand til at se tingene i et mere nuanceret perspektiv. smiley

• #63   23. jul 2015 At min stive gamle far, som har levet, føler jeg, hele sit liv i jakkesæt, kunne finde på at kaste sig ned på alle fire med et pivedyr i munden for at lege med vuffi smiley

Manden som hele min barndom refererede til alle hunde under 10kg som "rotter".. smiley

• #65   23. jul 2015 Aner det ikke!, jeg har aldrig levet uden hund smiley
    Jeg er født til at drikke kaffe med hår i, elsker en god leverpostejsmad med agurk og hår på.
    Kan ikke se problemet med at rende rundt og lede efter fnugrullen hver gang man skal vise sig offentligt.
    Elsker at vaske gulv flere gange ugentligt .
    Synes det er super dejligt at gå tur i skoven efter flere dages massiv regn, og komme hjem med hunde, bil og mig selv drivvåde og smurt ind i mudder.
    Er vild med at dele seng og sofa med beskidte køtere.
    Synes det er herligt at dække huller i haven til for 117. gang.
    Elsker at samle poop op.

Frygter hvordan det må være ikke at have hund smiley

ps, jeg finder altså også AM bull`en meget smuk smiley

• #67   23. jul 2015 "ps, jeg finder altså også AM bull`en meget smuk"
    MLA - hvor er du sød, sådan lige at stikke en hvid løgn for at glæde mig smiley

• #68   23. jul 2015 Jeg lyver sgu ikke hvis jeg kan komme uden om det smiley
    og det behøver jeg vist ikke her..

• #69   23. jul 2015 Min corgi snakker helt vildt. Så det er nemt at snakke med hende.
    Og sådan her opførte border collien sig, da min søster var på besøg nogle dage sidste uge.

profilbillede
  • #70   23. jul 2015 Ej Stella, du må ikke sætte sådan et billede ind, jeg kan SLET ikke stå for hundemaver ååhh hvor er det kært smiley

• #71   23. jul 2015 Hehe. Hundemaver er også det bedste. Men sådan gør hun med de fleste. Hun kaster sig bare ned på skødet af folk.

• #72   23. jul 2015 Det gør Freja også - ruller lige om på ryggen så gæsterne rigtig kan kæle hende smiley

• #73   23. jul 2015 At være umådelig stolt over at samle en varm lort op og dermed bruge den pose, der dingler på snoren...eller ligger i lommen på jakken, hundevesten eller bukserne...eller i tasken smiley

• #74   23. jul 2015 Man lærer også hvor hurtigt det bliver yderst ubehageligt at sidde/ligge i den samme stilling med en hund ovenpå en kropsdel.....

....og hvor længe man trods alt udholder det smiley

• #75   23. jul 2015 Årh, Obsternasig, jeg ved ikke om jeg er den eneste men jeg ELSKER at man kan mærke at hunden ligesom har lidt vægt.. at den trykker lidt ned på låret, er lidt tung at have liggende på armen osv, så man virkelig kan mærke at det er en hund man har liggende smiley

• #76   23. jul 2015 Fûnke altså det synes jeg nu også er rart, men når jeg begynder at få kramper, eller benene sover i for lang tid osv....så er det altså jeg giver op...(og så vejer han endda kun omkring 11kg)

......til gengæld elsker han altså at ligge sig de mest sære steder og måder.... smiley

• #77   23. jul 2015 Den holder ikke!! Du må tage det sure med det søde! Hvad er en omgang krampe for hundens kærlighed!! haha smiley

• #78   23. jul 2015 Nu poster jeg godt nok et billede der ikke er helt korrekt... men apropos underlige måder at ligge på smiley

profilbillede
  • #79   23. jul 2015 Ehm...her vil jeg godt indskyde at jeg i forgårs faldt i søvn på sofaen, og vågnede med en hund der hvilede sit hoved på ryglænet, og sin røv på mit hoved....mens den snorkede dybt! smiley Det...ændrede sig altså smiley

• #80   23. jul 2015 Nu har jeg haft hund hele mit liv, men jeg vidste ikke at der fandtes en hunderace der var så perfekt og smuk for mig, at jeg stadig får sommerfugle i maven og kan føle mit hjerte smelte når jeg ser på dem. Og jeg vidste ikke at jeg ville kunne holde af sådan en "mærkelig tynd væddeløbshund". Eller at hundeudstillinger nogensinde ville være noget for mig!
    Jeg vidste ikke at jeg ville tude i flere uger op til og efter jeg flyttede hjemmefra, udelukkende fordi jeg måtte 'efterlade' min hund. Og jeg vidste ikke at jeg syv måneder senere stadig ville savne ham præcis lige så meget smiley

• #81   23. jul 2015 Vi var ikke klar over hvor vigtig konsistensen af lort er.

Jeg var ikke klar over at man kan blive snørret ganske gevaldigt af et pelset firbenet væsen.

Jeg viste ikke at mine hunde ville få opdraget mig mere, end det lykkes mig at opdrage dem.
    smiley

• #82   23. jul 2015 Man kan da ikke blive snørret af sin hund, de er små uskyldige engle og det er et mirakel når man forstår dem og båndet til dem vil bare blive stærkere for hver gang man forstår deres behov og opfylder dem!....

Det er i hvert fald hvad Minion siger?? smiley

• #84   24. jul 2015 Jeg har overlevet ½ år uden hund (min gamle var død og der var en del ventetid på en ny hvalp) - så kan man lære at have to så man ikke skal opleve den slags igen smiley Det gik så vidt at jeg rent faktisk lånte en hund at træne agility med et par gange om ugen, da jeg efter ganske få uger var ved at gå ud af mit gode skind: jeg anede simpelthen ikke hvad man brugte sin tid på når ikke man har hund. Hen over nytåret 2011 måtte jeg undvære hund i knapt 14 dage da Carlson var død af alderdom og der lige var et par planer de skulle koordineres inden jeg kunne hente Stormy. Her blev jeg hængende på kontoret til kl 19.30 og klarede det på den måde smiley
    Men ja, det er de pudsigste ting man vender sig til som hundeejer. I vores hjem er der mange af, de i tråden nævnte issues, også gældende, men derudover vil jeg tilføje:
    - altid slå låget på wc'et ned, da man ellers risikere at komme derud og se en bold eller bamse ligge nede i tønden smiley
    - det letteste er hverken at have nips eller potteplanter i vinduerne smiley
    - i stedet for nips og potteplanter kan der fint ligge gennemgumlede og godt slidte bamser eller tyggeben i vindueskarmene smiley
    - man kan lave nisselandskab i en hel stue med fyldet i en mellemstor bamse smiley
    - arrangementer med hundene har højere prioritet end familietamtam og familien kan godt lære ikke at invitere til frokost eller brunch om lørdagen ('der træner du jo hund ik' ?') smiley
    - tyggeben passere uskadte gennem havetraktorens klipper, men de larmer lidt smiley

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 2 Svar: 204
    #86   26. jul 2015 Hvor mange forskellige udtryk en hund egentligt har.
    "kom og gå med mig. NU"
    "pleeeeeaaaaseeeee???"
    "Okay, hvis jeg nu ligger mig her og ser sød ud"
    "Hmpf, så giver jeg bare op"
    "hov, du bevægede dig, er det tid nuuuu?"
    "nænner du virkelig at lade mig ligge her? tud.."

Og det er så bare den mængde min hund hælder ud over mig inden jeg er noget til morgenkaffen. Jeg troede endda vi havde en aftale om at det er kaffe først og gåtur bagefter..

• Ebbe S
    Ebbe S Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 13
    #87   26. jul 2015 Jeg vidste ikke at Vaks ville blive herren her i huset, planen var egentlig det modsatte.
    Det har taget mig et stykke tid at erkende det, ville ikke indse det, men har måtte bøje mig.
    Han kan styre mig med de øjne :o)

Mvh Ebbe

• #90   29. jul 2015 Ida og så siger du at min hund ikke må lære din at være klam? tsk tsk tsk smiley smiley

Kommentér på:
Ting man ikke vidste før man fik hund

Annonce