{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

Falsk drægtighed {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Min families hunhund har tendens til at blive falsk drægtig efter hver løbetid. Det er ikke voldsomt slemt - men alligevel på en måde, som gør tiden svær at komme igennem.
Hun danner ikke mælk eller noget som helst, men hun "adopterer" alle sine legesager som hundehvalpe. Hun slæber rundt på dem, og vil kun være hvor de er. Hun tager dem forfærdelig forsigtigt i munden, når hun skal flytte dem, og hun piver så snart de ikke er i nærheden.
Man skal ikke regne med, at hun reagerer, når man kalder, for hun kommer ikke, hvis hun er i kurven. Hun vil ikke ud at gå, hun spiser næsten ikke, og hun er virkelig deprimeret. Vil ikke være sammen med resten af familien.

Indtil nu (hun har været det i en uge) har vi ladet hende have sine "hvalpe" - men nu kom jeg lige til at tænke på, om det måske virker opmuntrende på en negativ måde, at hun får lov til at have dem?

Hun kommer ud at gå 4-5 gange om dagen, døren til haven står meget åben, vi går ture med andre hunde, leger med legesager lige som vi plejer.
Hun piber fra morgen til aften - stort set konstant. Lige pånær når man putter hende ind til sig i sengen eller hvis vi er ude at gå.

Hvad lyder som det rigtige at gøre her? Skal hun opmuntres eller skal vi ignorere det og smide legesagerne udenfor, når hun tager dem med ind? Skal hverdagen for hende være, som den plejer, eller er det bedre at lade hende gøre, som hun vil, når bare vi sørger for, at hun får tisset? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falsk drægtighed
  • #1   16. sep 2015 Hun tror jo helt oprigtig at legetøjet er hendes hvalpe.. Ved at fjerne legetøjet, bliver hendes "hvalpe" fjernet!.. Og det kan gøre hende mere deprimeret..

    Det var hvad jeg fik at vide af min tidligere dyrlæge..

    Ring evt til dyrlægen. Man kan få galastop til hunden der er en hormonbhandling


  • #2   16. sep 2015 Har godt læst, at man kan medicinere mod den falske drægtighed, men jeg har også læst, at det skal være virkelig, virkelig slemt, før man gør det...
    Okay, så ifølge din dyrlæges udsagn vil du mene, at hun skal beholde sine "hvalpe"? smiley


  • #3   16. sep 2015 Jeg synes i skal få hende steriliseret, det løser problemet. smiley

  • #4   17. sep 2015 Tjaaa, nu er det jo ikke helt det, mit spørgsmål lyder på. smiley Jeg ved godt, at sterilisation løser problemet, men det er ikke min hund, det er mine forældres, så det kan jeg ikke rigtig bestemme.

  • #6   17. sep 2015 Hun er ved at være en gammel hund - hun fyldte 6 i sommers. Jeg har faktisk læst, at det godt kan være, det slet ikke hjælper at sterilisere, når hun er så gammel, men jeg ved det ikke. Det er ikke min hund, så jeg står ikke for regningerne på hende, og kan derfor ikke afgøre det.
    Hun bliver aktiveret med diverse ting så meget som hun har lyst til - og mere end det. Hvis hun kunne svare, ville hun fortælle, at hun altså ikke gad være med...


  • #8   17. sep 2015 Herhjemme er vi enige om, at Aya er udødelig smiley Gammel-gammel er hun ikke, men hun er jo ikke ung længere. Hun er så sund og rask, som en 6-årig hund kan være. Som du kan læse, kommer hun meget ud. Hun har en fin pels, er en glad hund og hun bliver motioneret meget, så det er nu slet ikke for narkosen. Jeg kan ikke huske hvor, men jeg har bare læst, at hunden godt kunne blive ved med de falske drægtigheder, selvom den er steriliseret. Synes selv det lyder mærkeligt, specielt når de jo stammer fra hormoner - men ikke desto mindre har jeg læst det (og troet på det.... ;-))

  • #10   17. sep 2015 Haha, skal vi ikke bare indføre at alle elskede hunde fra nu af har evigt liv? smiley Aya har altså!
    Ja, må lige se om der er andre med input - måske nogen selv har erfaringer. smiley


  • #11   17. sep 2015 Hunden kan ikke blive falsk drægtig efter en kastration, som det hedder når de fjerner hele molevitten på tæven.
    Til gengæld kan der følge andre bivirkninger, så man må opveje fordele og ulemper for den enkelte hund/race.

    Start med at minimere problemet ved at fjerne hendes legesager når tiden nærmer sig. Kom afsted til træning og på gode ture, så hunden får andet at bruge sin energi på.
    Hvis ikke det virker, kan i prøve naturlægemidler mod falsk drægtighed. Virker det heller ikke, er det en mulighed at kastrere mellem to løbetider.


  • #13   17. sep 2015 Der er noget der hedder gallastop, som hjælper hende med at komme over det - men man skal tænke over, at det altså er en hormon-behandling man giver en hormonelt ubalanceret hund.
    Jeg ville få hende steriliseret - så behøver I heller ikke frygte, at hun får problemer med livmoderbetændelse som kan være svært at opdage i tide. Men det er selvfølgelig også et indgreb. Min hund blev steriliseret som 5-års, og hun kom af med sin falske drægtighed, og hun fik ellers både mælk og hele svineriet smiley


  • #14   17. sep 2015 Nogen siger, at man skal fjerne "hvalpene" og andre siger, at tæven skal have lov til at beholde dem. Det kan jo være alt fra plastikdimser til uldsokker. Men du skriver: "Hun piver fra morgen til aften", det synes jeg ikke lyder særlig rart. Så der er da ingen tvivl om, at hun ikke har det godt.
    Så hvis I ikke vil sterilisere hende, så må I til dyrlægen og købe Galastop, det hjælper efter et par dage.


  • #16   17. sep 2015 Jeg lod Kia beholde et enkelt stykke legetøj, fordi hvis jeg fjernede alt, så fandt hun brødknive, sakse eller lign. slet ikke hensigtsmæssigt, at kaste sin kærlighed på.

    Kia var kun moderat påvirket, da hun stadig ville spise, kunne afledes og afleverede "baby" i mine hænder, bogstaveligt talt, hver aften når vi gik i seng, da hun skulle have sin nattesøvn, og jeg så passende kunne babysitte :o)
    Hun glemte alt om "baby" hvis hun kunne komme med på gåtur. Så smed hun den bare på gulvet :o)
    Hun dannede ikke mælk eller lign.
    En hund der ikke kan afledes, går fra mad og ikke sover bør neutraliseres pronto, efter min mening.

    Kia er neutraliseret. Dels pga. sundhedsfordele som kun bliver mere væsentlige med alderen (MANGE tæver dør af brystkræft eller pga. livmoderbetændelser. Særligt stiger risikoen voldsomt efter 8 års alderen).
    Derudover så er min hund allergihund. Hormonerne påvirker immunforsvaret og dermed fik hun mange allergianfald i forbindelse med både løbetid og falsk drægtighed.

    Jeg ville ikke begynde med at give Galastop og andet. Men det er helt sikkert individuelt hvad vi er til :o)

    Min gamle hund var falsk drægtig i alle hendes 16 år. Hun boede under min seng sammen med ikke mindre end 28 bamser, hver gang. Hun knurrede hvis nogen prøvede at tage kontakt til hende.
    Ingen i min familie vidste noget om falsk drægtighed eller lign., og det var ikke noget vi havde tænkt over, at man kunne undersøge (det var før internettet blev brugt som det gør i dag).


  • #17   17. sep 2015 Hmmm.... Jeg må fortælle mine forældre om muligheden. Hun er ikke sådan her i så lang tid. Cirka 6-7 uger om året. Men det er første gang, det har været så slemt.
    Det lyder måske lidt voldsomt at sige, at hun ikke spiser - hun har lige været ude st spise. Men hun er sådan en af de der hunde, som får morgenmad om morgenen, lader det stå til midt på eftermiddagen, hvor hun måske får lyst til det. Så spiser hun måske - og så får hun mad igen efter aftensmaden, som hun oftest først spiser efter sin sene aftentur omring klokken 22.
    Sådan er hun selvfølgelig også nu - måske bare med lidt mindre lyst til mad (der er hendes eget, lige nu tigger hun fordi jeg sidder ved sofabordet og spiser morgenmad)...


  • #19   17. sep 2015 Det skriver jeg bestemt ikke, at jeg synes. Det er blot en kommentar til Isabelle, som skriver: "hun skal bruge næsten halvdelen af året på at være trist." Det gør min hund ikke - ikke engang i nærheden af halvdelen af året.
    Jeg ville vel ikke oprette et emne herinde, hvis ikke jeg syntes, det var synd for hende, at hun havde det sådan.


  • #21   17. sep 2015 Ja, det læser jeg også. Ville bare fortælle, at så lang tid er det trods alt ikke! smiley

  • #23   17. sep 2015 Det gået jeg også. smiley Vi har lige taget halvanden times lur i min seng - det blev hun gladere af.... Så det lever vi lige lidt på nu, og så går vi en tur. smiley

  • #24   17. sep 2015 Min ældste blev også deprimeret i 2½ måned efter løbetid hver gang, det var en dårlig livskvalitet synes jeg ... derudover får en del ikke steriliserede hunde livmoderinfektioner, så alt i alt valgte jeg at sterilisere, det har jeg aldrig fortrudt ...

    Mht. legetøjet så synes jeg oftest at have læst at jo hurtigere alt fjernes der kan få hunden til at hvalpe-pleje jo bedre ... men det er der nok flere meninger om, åbenbart .


  • #25   17. sep 2015 Jeg bliver lidt i tvivl, når jeg læser jeres svar herinde i forhold til legetøjet.
    Når jeg kigger på vores hund, så har det aldrig før været så slemt, som det er nu - og det er første gang, hun sådan rigtig har plejet sit legetøj. Normalt plejer hun bare at tage en strømpe, lægge den i kurven, og så har hun glemt alt om det.
    Så jeg hælder nok egentlig til at tage dem fra hende - jeg tror, at det opmuntrer hende til at pleje dem mere.


Kommentér på:
Falsk drægtighed

Annonce