{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Leeloo
Leeloo
Tilmeldt:
10. sep 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18

Første hund ? {{forumTopicSubject}}

Vi er en familie med fire børn, der overvejer om vi skal have en hund. Jeg er rigtig meget i tvivl om vi kan give en hund et godt liv, derfor spørger jeg her.

Vi bor i rækkehus med en meget lille have, men tæt på et stort grønt område der er meget velegnet til hundeluftning (der er i hvert fald ret mange hundeluftere det meste af dagen smiley )

De to yngste børn (7 og 9) vil rigtig gerne have en hund de kan lege med og som kan lære tricks. Hunden skal også helst have lyst til at sove på deres værelse og gerne i sengen hos en af dem. Og den må meget gerne være glad for at ligge i sofaen og få læst højt, kigge på mens de spiller computer og selvfølgelig lege gemmeleg og løbe om kap.

Vi er ikke specielt aktive når det kommer til at gå ture, men er selvfølgelig indstillet på at en hund skal have et par korte lufteture og en lidt længere tur om dagen. Hvis hunden kan sidde i en cykelkurv, har jeg mulighed for at have den med ud til hesten og gå tur i det ret store skovområde derude. Hvis hunden endvidere har et stabilt indkald, kan den såmænd også komme med på rideture i samme skov (der er både vildt og andre mennesker, så indkald er meget vigtigt. Jeg forestiller mig at have en snor med og tage hunden i snor så snart vi møder andre).

Hunden vil være nødt til at være alene hjemme 5-6 timer 3 dage om ugen og 2-3 timer to dage om ugen når vi er på arbejde/i skole. Vi laver meget sjældent noget i weekenden hvor en hund ikke kan være med. Vi har mulighed for at få en hund passet af nær familie hvis vi skal på ferie og ikke kan have den med.

Vi forestiller os en mindre selskabshund, f.eks. en løwchen, men kan vi overhovedet tilbyde den et godt liv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første hund ?
  • #1   1. okt 2015 Hvis i vælger en voksen vil meget af det kunne opfyldes, det kan det ikke ved en hvalp

  • #2   1. okt 2015 Jeg tror da at en lille selskabsrace vil få et fint liv hos jer.
    Mht at have den med på rideture, så skal du være opmærksom på at det strengt forbudt at have en hund løs i en skov. Medmindre du har fået lov af skovejeren eller det er i en hundeskov - og sidstnævnte er ikke specielt velegnede at ride ture i smiley
    Løse hunde i skove er et MEGA issue og vi hundeejere er i nogle områder af landet meget lidt populære blandt fx jægere og andre af skovens folk fordi der er en hel del der ikke kan finde ud af at holde Fido i snor i skoven.
    Mht at ride med en lille bitte hund omkring hestens ben, så tænker jeg at det måske ikke er nogen helt god ide ?


  • #3   1. okt 2015 Skal hunden have et stabilt indkald er i nødt til at investere tid og energi i træning. Er det jeres første hund vil jeg kraftigt anbefale at i går til træning i en klub. Det skal i under alle omstændigheder være klar på, hvis det er en hvalp, i anskaffer jer - der skal investeres noget energi, og det tager tid. Nu du nævner Löwchen, har i så kigget på de små selskabshunde?

  • #4   1. okt 2015 Synes det lyder som om I sagtens kunne give en selskabsrace en rigtig fint hundeliv smiley
    Noget, jeg lige vil nævne, da du ikke lige selv nævner det; pelspleje. Mange selskabsracer har en del pelspleje med i bagagen, selv hvis I vælger at have den klippet ned, skal I regne med at hunden skal børste jævnligt. Det skal den vænnes til, og det kræver tid, mere i indlægringsfasen self, men også resten af hundens liv smiley


  • #5   1. okt 2015 Jeg synes sagtens i kan give en mindre selskabshund et godt liv.

    Nogen racer som Coton de Tulear eller bulldogs kan man nemt stole på i skoven, men nogen selskabshunde har brug for en masse pelspleje.


  • Leeloo
    Leeloo Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #6   1. okt 2015 Vi har læst lidt om forskellige selskabsracer og er indstillede på at der er pelspleje. Jeg tænker at den holdes kortklippet og så er en gennembørstning om dagen nok, men ved ikke om det er helt forkert?

    I vores rideskov står der "hunde uden snor, men med ledsager" ved indgangen til skoven, så jeg antager at man gerne må have sin hund uden snor. Hesten har tidligere været vant til at ride ture med hund og er desuden fuldstændig stabil, så jeg tror ikke det vil være et problem. Men hunden skal jo selvfølgelig fysisk være i stand til en sådan tur og det er på ingen måde et must for mig at have den med. Det er mere et tilbud hvis hunden kan/vil smiley

    Jeg er selvfølgelig klar over at livet med en hvalp er helt anderledes, men det ER jo bare en kort periode i et forhåbentlig langt hundeliv. Vi er desuden også fint klar på at få en voksen hund hvis vi kan finde den rigtige.

    Jeg tænker at en hvalp selvfølgelig skal gå til træning (med mig smiley ) mens en voksen hund skal gå til træning hvis den synes det er sjovt. Vi har en hundeklub en lille kilometer herfra hvor de tilbyder agility, rally og alm lydighed (og hvalpetræning).


  • #7   1. okt 2015 En Boston terrier er en selskabshund uden pelsplejning... En fantastik race synes jeg selv smiley de er er super til børn smiley http://www.gipote.dk/racehunde/45-Boston-terrier her står lidt om racen, hvis i har andre spørgsmål, er i velkommen til at kontakte mig smiley jeg er hvalpe lige nu, og de er salgsklar lørdag før efterårsferien smiley en fantastik tidspunkt, med hensyn til alene hjemme træning smiley på min hjemmeside kan i se hvalpene og mine hunde smiley www.kennelheartswithloves.dk

  • #8   1. okt 2015 I kan sagtens give en selskabshund et godt liv. Sørg for at købe et sted i får vejledning i pelsplejen. Begge mine to totter ville elske det liv du ridser op. Dog ville d ikke kunne følge en ridetur i skoven. Så skal man nok over i noget mere sportytype hund, som de små hyrdehunde eller lignende.

  • Leeloo
    Leeloo Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #11   2. okt 2015 Tak for svar - det lyder som om vi godt kan gå videre med overvejelserne og begynde at kigge lidt mere seriøst på racer smiley

    Udstilling lyder som et godt sted at starte. Er det noget der også findes i vinterhalvåret og findes der mon en oversigt et sted?

    Jeg tror desværre ikke sommerferien næste år er et godt tidspunkt at anskaffe en hund, da vi skal på to ugers ferie (hvor vi godt kan have en hund med, men det vil jeg ikke byde en lille hvalp eller en nyanskaffet hund i det hele taget). Vi er så heldige at vi begge har ret gode muligheder for halve og hele hjemmearbejdsdage, så jeg tænker at en kortere ferie (som f.eks. påsken) også kan gøre det smiley


  • #12   2. okt 2015 Herning er en kæmpe udstilling. den ligger i weekenden 30okt/1 nov. Alle racer er på begge dage, men det kan være en god ide at gøre sig lidt klart hvilke man vil nå at se på. Og hvor/ ca klokkeslæt det foregår. Det kan vi hjælpe med, hvis du nævner nogle racer smiley
    Hvis det mere er selskabshundene du vil kigge på er der udstilling i Middelfart d. 22 nov.


Kommentér på:
Første hund ?

Annonce