881 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Bange pga. fremmed færd. Bange pga. fremmed færd.

I dag da jeg var på den mest fortrukne rute for gåturen med min hund.

Vi går på en bred skovvej og da vi kommer til et højresving, tager min hund fært og bliver noget nervøs, jeg beroliger hunden og går lidt videre, hvor vejen fortsætter til venstre, hunden bliver mere urolig og mere urolig og tager fært hele tiden. Til sidst gik den mellem benene af mig, så nervøs var den.

Jeg besluttede at vende om, og hunden kunne komme hurtigt nok tilbage af den vej vi var gået. Jeg fik først hunden helt til ro efter ca 1 km.

Hunden er vant til fasaner, ræv, rådyr, sikadyr og kronhjort + ellers hvad der er normalt i en stor skov, samt kvæg og heste.

Selvfølgelig var hunden i snor, da det er påbudt i denne skov.

Er der nogen herinde, der har oplevet at hunden bliver bange pga. fært?

Jeg har aldrig oplevet det før på trods af det er min hund nr. 5.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange pga. fremmed færd.
  • #1   6. okt 2015 Jeg har aldrig oplevet det i naturen, men i zoo hvor løverne og tigerne er, hvor Thomsen blev meget bange for bare at gå forbi udenfor. Mon der er en ulv i området?

• #2   6. okt 2015 Muligvis, for ca. 1 år siden blev der fundet et dyr, der formodentlig var nedlagt af en ulv, ca. 3 km herfra.

• #3   6. okt 2015 Så kan det ikke helt udelukkes det kan være en ulv der har gået der.

• #4   6. okt 2015 Jeg oplever ofte at Coco snuser til et område og derefter ikke vil hen til det igen. Det er ofte på de forskellige træningspladser, vi kommer, da jeg nok ik lægger videre mærke til det på almindelige gåture.. Der er dog her tale om mindre afgrænsede områder på ca.1-4m, så jeg har altid tænkt, det nok var pga en hund har tisset der eller lign..
    Det er dog lidt af et problem, når det sker på en agility eller rally bane smiley

• #5   6. okt 2015 Jeg har hørt on den adfærd ved spor fra rovdyr, så det var måske en tanke med ulven?

Min bror havde en malamute og en karelsk bjørnehund, to fandens karle smiley men de blev da begge små som mus, da vi var i Knuthenborg for år tilbage.

• #7   6. okt 2015 Ja, desværre tror jeg selv det er en ulv, da der er mange byttedyr for ulven i området.

Selv er jeg hunderæd for ulven og det vil selvfølgelig gå lige i snoren, desværre.

Men i morgen prøver jeg samme tur, så må jeg se om det sker igen, hvis ja, så ringer jeg til godsets skytte for at høre om der er blevet observeret ulve i skovene.

Tak for svar, jeg skal nok følge op.

• #9   7. okt 2015 Lige som lovet en opdatering, også i dag tog han færd, men langt tidligere. Igen var han nervøs og vi vendte om.

Har haft kontakt med godset, og man har der ikke observeret noget usædvanlig, men mente det kunne være en ulv, ingen har dog set en ulv.

Kommentér på:
Bange pga. fremmed færd.

Annonce