799 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Lise J
Lise J
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 169

to hunde, en skal flytte to hunde, en skal flytte

Jeg står i den situation at jeg har to dværgpinchere. en velfungerende hanhund på 7, og en yngre tæve på 3.
Den ældste har jeg haft i 5 år, og han volder ingen problemer, den yngre derimod har adfærdsproblemer. Jeg købte hende gennem dba for 2 år siden, og opdagede hurtigt at de forrige ejere ikke havde fortalt sandheden om hende, hun bider og er bange, især for fremmede mænd. jeg besluttede at give hende chancen, idet det var formålsløst at sende hende tilbage, hvis hun blev solgt på samme måde igen.

Der skete så bare det for et år siden at jeg blev nødsaget til at flytte hjem til min far, pga alvorlig sygdom.
nu er rammerne omkring hende ikke faste mere, fordi min far og jeg ikke er enige om hvordan hun skal opdrages, og jeg frygter at det på lang sigt vil blive nødvendigt at aflive hende, hvis hun ikke opdrages.
Min mor vil dog gerne have hunden, og det tror jeg vil være godt for hende, for hun har erfaring med hunde, og vil kunne udgøre de faste rammer jeg ikke længere har.
mine hunde har selvfølgelig udviklet et sammenhold, og det viser sig også negativt på tæven, idet alt fremmed bare bliver angrebet.

Men kan mine to hunde gå fra at bo sammen til at være legekammerater? hvordan vil det påvirke dem?
- skader det at de bliver skilt ad?
- er det forvirrende for den hund der skal flytte at hun stadig vil se mig, og blive passet af mig?

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  to hunde, en skal flytte
  • Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

#2   23. nov 2008 tak for svar.
    tænker mere på om hun bliver forvirret i "hvem der er hendes ejer" hun er selvfølgelig knyttet til mig nu, men bliver en gang imellem passet af min mor, nu skal rollerne jo byttes om. Og vil det så forvirre hende at komme derhen hvor hun har boet før?

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

#5   24. nov 2008 det lyder rigtig betryggende, min mor har ikke hund i forvejen, men har da ofte passet begge mine, da vi før i tiden boede dør om dør. Håber i har ret i at det er mig det bliver hårdest for, så går det jo nok.
    Har nemlig også tænkt over at det ville være sundere for min hunhund hvis hun boede uden andre hunde, der hvor jeg hentede hende havde hun gået samen med to rigtig store hanhunde, og man kan tydelig mærke at hun muligvis er blevet trynet en del.

Kommentér på:
to hunde, en skal flytte

Annonce