{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Er det bare mig eller irske ulvehunde? {{forumTopicSubject}}

Hej. Alle de irske ulvehunde jeg har haft gider ikke hente bolden når man kaster den de står bare og kigger håbløst på en og tænker: du kan da selv hente bolden det var dig der kastede den smiley Det syntes jeg er irreterende. Hvad med dig? Og irske ulvehunde er vidst ikke lege hunde? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det bare mig eller irske ulvehunde?
  • #1   20. nov 2015 De er vel bare til en anden (mere intelligent smiley ) leg?

Min henter en eller to, måske nogle gange tre gange, men så stopper det også! Hun ved jo, jeg bare kaster den igen smiley
    Jeg har trænet hende til at hente de to-tre gange, hun gør det, ellers ville hun bare løbe ud til det, jeg kastede, og konstatere hvor det lå...

• #2   20. nov 2015 Jeg ved at der er en med en irske ulvehund som træner til DCH lydighed i C-klasse, der skal den både apportere en apportbuk og ting i et søgefelt.
    Så i min optik drejer det sig om træning, nogle hunde gør det af sig selv, nogle skal trænes lidt og andre igen skal trænes meget for at kunne det. Det afhænger rigtig meget af racen. Jeg har selv en hund lige nu, hvor jeg virkelig kæmper med at få en hende til apportere og det kan være vældig frusterende. Men jeg er sikker på at det nok skal lykkes, det er bare ikke noget som kommer af sig selv.

• #4   20. nov 2015 Nu er der vel en forskel på, om det skal være en leg, hunden synes er sjov, eller man træner apport, fordi man har brug for det til konkurrence, eller fordi man bare selv synes træningen er sjov.
    Jeg tænker, de fleste hunde kan lære apport, men ikke alle kommer til at synes, at det er sjovt. Og det er vel leg med bold Sif's indlæg handler om: "synes hunden, det er sjovt at spille bold?"
    Og det er der masser af hunde, der ikke synes. Jeg ved ikke med Irske Ulvehunde, men Pyreneerhunde er normalt heller ikke særlig interesserede i lege med bolde.

• #6   20. nov 2015 Forskellige typer af hunde er designet til forskellige former for opgaver og indeholder dermed forskellige mentale egenskaber. Dvs. der er temmelig meget forskel på hvad forskellige hunde synes er sjov leg. Der er rigtig mange terrier, spidser, schnauzere, pinchere og mynder som bare ikke synes at det fedeste i denne verden er at hente en bold/pind/whatever og bringe den tilbage. Til gengæld vil de formegentlig synes at lurecursing, hvor de får lov at jage et 'bytte' er det fedeste ever smiley Fx terriers synes ofte at en FED leg er hvis man som ejer gider lette popo'en og lege tagfat med dem. Ingen af mine terriers har nogensinde fundet legen 'stå-som-en-død-sild-og-kast-en-bold-som-Fido-så-skal-hente-og-aflevere' interessant overhovedet. Men bind en snor i en klud og træk kluden rundt over græsset som en mus ville løbe rundt, så tænder de pr omgående og er med på legen. Jeg kunne næsten forestille mig at en mynde også ville tænde på den slags leg, da de jo er designet til at jage med synet. En retriever vil næsten altid synes at hente bold legen er sjov; de er li'som designet til hente ting og aflevere dem. Og meget samarbejdende racer (fx schæfer) lærer ofte meget hurtigt at holde af den slags leg. Min Dobermann med temmelig meget byttedrift synes at det er superfedt at løbe efter bolden. Men delen med at komme tilbage og lege har hun skullet lære; hendes eget valg ville være at tage bolden og løbe rundt i store cirkler med den. Hun kan meget let belønnes med fysisk udfoldelse; hun bliver meget meget glad hvis jeg bliver aktiv og hopper lidt rundt.
    Mht at lære hunde apport så er det noget alle hunde kan lære. Det handler om at finde ud af hvad det er der gør at hunden føler at det kan betale sig at hente apporten. I den klub jeg træner i har vi hele 8 Kelpie's. Flere af dem synes ikke at apport var superfedt, men de er trods alt så lærenemme at det alligevel er gået rigtig hurtigt med at lære dem at det faktisk rigtig godt kunne betale sig at hente apporter og feltgenstande. Ofte er en fed belønning for dem trækkeleg eller at føreren bliver aktiv og leger lidt 'tagfat' med hunden.

• #7   20. nov 2015 Det er ikke kun Irske Ulvehunde, der ikke gider. De fleste af mine hunde har gerne villet, men når min -nu desværre afdøde- labradortæve spænede af sted efter en bold, lå min hanhund,- som er en blanding af Mastiff og Ridgeback-
    bare og gloede undrende på hende. En rask fodboldkamp er han med på, men ikke det der langdistance renderi.

• #8   20. nov 2015 Mine to irske elsker at spille bold, men apportere bliver de sgu aldrig mestre i smiley det nærmeste erbat de kommer retur med bolden, og vi skal ruske lidt i bolden med ulven hængene i, og så kan jeg få den, for at kaste den igen.
    Generelt leger de meget, både med det ene og det andet smiley

profilbillede
  • #9   20. nov 2015 Linda: Det er kelpien jeg kæmper med lige nu, men det gjorde jeg også med den anden, men det var af helt andre årsager. Jeg ved at opdrætter, som selv har beholdt en af hendes brødre, også har store problemer med at få ham til at apportere. De vil rigtig gerne løbe ud og "fange/hyrde" det, men afleveringsdelen er op ad bakke, og det er uanset hvad der bliver kastet. Det bliver forsøgt indlært med leg og glæde, da hunden jo helt skulle syntes at det er fedt, uanset om det er en øvelse i et program, men det er bare min mening. Jeg kan ikke bruge en robot til noget.

• #10   20. nov 2015 I min optik kan man sagtes lærer end hund at noget er pisse sjovt, som den ellers ikke normalt syntes. Det drejer sig om at finde den rette belønning for netop den hund.
    Min gamle hund(mishandlet inden jeg fik hende), ville ikke lege da jeg fik hende, men efter meget træning i leg, fik jeg hende til at syntes at leg var rigtig sjovt og hun kom så vidt at leg faktisk kunne bruges som belønning i hendes træning.
    Hun nægtede også at have noget i munden. Hvis hun fik noget i munden lignede hun en som var ved at kaste op, mens hun spyttede det hun havde i munden og det var uanset hvad materialet var. Men hun fik også lært, at det faktisk var fedt, at have noget i munden og komme med det. Men det tog selvfølgelig rigtig lang tid at knække den kode og krævende meget tålmodighed.

• #11   20. nov 2015 Vil lige indskyde, at jeg faktisk fik Morgan til at hente og aflevere apportbuk på træningspladsen, men det skulle være den med pels viklet om smiley

• #13   20. nov 2015 Ja, jeg har også fået et par pyreneere til at apportere, men det er aldrig lykkedes mig at komme fra niveauet, at hunden gør det fordi, det giver superlækre godbidder til at hunden gør det, fordi det er sjovt.

• #14   20. nov 2015 Mine forældres collier har altid gerne ville lege med bold. Og vores første collie ville gerne lege med bold og træk-lege.

Men Max vil kun lege med stofdyr, og så bliver han træt af legen efter et par gange. Han gider heller ikke lege træk-lege. Generelt leger han ikke ret meget.

• #16   20. nov 2015 Hvis legen skal være for hundens skyld skal det vel være noget den synes er sjovt? Og det er åbenbart ikke at hente noget... Så må man jo finde på noget andet..

2 af mine elsker hente leg mere end noget andet, men de er også henholdsvis lab-blanding og spaniel - og dermed lavt til at hente. Den tredje - terrierblnding - kan evt motiveres til at hente en enkelt gang eller 2, men generelt tænker hun: du smed den, du henter den!

Hun vil tilgengæld gerne lege trækkeleg, hvor hun så vinder og jeg løber efter hende og lader som om jeg prøver at tage det...

profilbillede
  • #17   21. nov 2015 Altså det Rolf syntes er sjovt er at løbe i galop rundt på marken med mig imens han næsten løber mig ned smiley Så jeg ender altid med at flygte fra ham smiley

Kommentér på:
Er det bare mig eller irske ulvehunde?

Annonce