1.297 visninger
|
Oprettet:
Er det bare mig eller irske ulvehunde? {{forumTopicSubject}}
Hej. Alle de irske ulvehunde jeg har haft gider ikke hente bolden når man kaster den de står bare og kigger håbløst på en og tænker: du kan da selv hente bolden det var dig der kastede den
Det syntes jeg er irreterende. Hvad med dig? Og irske ulvehunde er vidst ikke lege hunde?
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
Min henter en eller to, måske nogle gange tre gange, men så stopper det også! Hun ved jo, jeg bare kaster den igen
Jeg har trænet hende til at hente de to-tre gange, hun gør det, ellers ville hun bare løbe ud til det, jeg kastede, og konstatere hvor det lå...
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
Så i min optik drejer det sig om træning, nogle hunde gør det af sig selv, nogle skal trænes lidt og andre igen skal trænes meget for at kunne det. Det afhænger rigtig meget af racen. Jeg har selv en hund lige nu, hvor jeg virkelig kæmper med at få en hende til apportere og det kan være vældig frusterende. Men jeg er sikker på at det nok skal lykkes, det er bare ikke noget som kommer af sig selv.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
Jeg tænker, de fleste hunde kan lære apport, men ikke alle kommer til at synes, at det er sjovt. Og det er vel leg med bold Sif's indlæg handler om: "synes hunden, det er sjovt at spille bold?"
Og det er der masser af hunde, der ikke synes. Jeg ved ikke med Irske Ulvehunde, men Pyreneerhunde er normalt heller ikke særlig interesserede i lege med bolde.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.766
Mht at lære hunde apport så er det noget alle hunde kan lære. Det handler om at finde ud af hvad det er der gør at hunden føler at det kan betale sig at hente apporten. I den klub jeg træner i har vi hele 8 Kelpie's. Flere af dem synes ikke at apport var superfedt, men de er trods alt så lærenemme at det alligevel er gået rigtig hurtigt med at lære dem at det faktisk rigtig godt kunne betale sig at hente apporter og feltgenstande. Ofte er en fed belønning for dem trækkeleg eller at føreren bliver aktiv og leger lidt 'tagfat' med hunden.
mar 2009
Følger: 20 Følgere: 1 Svar: 31
bare og gloede undrende på hende. En rask fodboldkamp er han med på, men ikke det der langdistance renderi.
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Generelt leger de meget, både med det ene og det andet
sep 2008
sep 2008
Min gamle hund(mishandlet inden jeg fik hende), ville ikke lege da jeg fik hende, men efter meget træning i leg, fik jeg hende til at syntes at leg var rigtig sjovt og hun kom så vidt at leg faktisk kunne bruges som belønning i hendes træning.
Hun nægtede også at have noget i munden. Hvis hun fik noget i munden lignede hun en som var ved at kaste op, mens hun spyttede det hun havde i munden og det var uanset hvad materialet var. Men hun fik også lært, at det faktisk var fedt, at have noget i munden og komme med det. Men det tog selvfølgelig rigtig lang tid at knække den kode og krævende meget tålmodighed.
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1458 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 8.531
Men Max vil kun lege med stofdyr, og så bliver han træt af legen efter et par gange. Han gider heller ikke lege træk-lege. Generelt leger han ikke ret meget.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
2 af mine elsker hente leg mere end noget andet, men de er også henholdsvis lab-blanding og spaniel - og dermed lavt til at hente. Den tredje - terrierblnding - kan evt motiveres til at hente en enkelt gang eller 2, men generelt tænker hun: du smed den, du henter den!
Hun vil tilgengæld gerne lege trækkeleg, hvor hun så vinder og jeg løber efter hende og lader som om jeg prøver at tage det...
okt 2015
Følger: 8 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 17
Er det bare mig eller irske ulvehunde?