{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.477 visninger | Oprettet:

Sulten hund :( {{forumTopicSubject}}

Manfred som er kastreret, er pt kronisk sulten.. Han får eller godt med gulerødder i hans mand, de får ben og hvor han får 20 gram af de 70 g om dagen på græsset. Når vi er tur får han godbidder, i form af foder (lidt forskelligt foder, gerne low fat) og når vi er til træning 2 gange om ugen er det kylling tern. Og mindre foder.

Hvad kan jeg ellers give ham som ikke feder??

Han kan ikke tåle rent barf, eller foder uden korn. Og skal helst beholde det foder han er på, pga hans Tarm lidelse.
Når han får det rigtig foder kan han næsten tåle alt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sulten hund :(
  • #1   7. dec 2015 Han ser godt nok trist ud smiley

  • #2   7. dec 2015 Det fordi han mener jeg sulter ham smiley

  • #3   7. dec 2015 Er det nyt at han er sulten på den måde?

  • #4   7. dec 2015 men er du sikker på han er sulten, som i at han sulter ... eller kan han bare spise hele tiden, fordi det kan mange hunde nu en gang, eller igen virker han sulten fordi han tigger og har lært det kan betale sig fx holde sig godt til når man er i køkkenet...

  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #5   7. dec 2015 70 g om dagen? Det lyder ikke af meget. Kan han ikke tåle at få lidt mere foder? smiley

  • #6   7. dec 2015 Nu ved jeg ikke om han tåler det, men en idé kunne også være at kører noget vådfoder ind over. Ikke meget fedt i smiley

  • #7   7. dec 2015 Han kan godt tåle vådfoder..
    Han vejer 9,2 og da jeg bruger ham til ag. Skal han ikke have noget på sidebene.
    Hanne kan fortælle dig han lige har gået 20 min i haven for at søge foder, og det gør han normalt ikke når der vådt, mørkt og koldt udenfor.. Og så er hans tiggeri fordoblet..


  • #8   7. dec 2015 SÅ ville jeg prøve med vådfoder. Min ene tæve er på kur, jeg har skruet ned for mængden af tørfoder og giver så også vådfoder. Og hun har tabt sig smiley

  • #9   7. dec 2015 Det prøver vi sammen med gulerødderne.. Så håber jeg han falder lidt ned igen smiley

  • #10   7. dec 2015 Nu er han jo ikke samme race som mine (skotter), men de vejer ca. det samme, normalt ville de skulle have ca. 160-180 gr. om dagen, da de er steriliserede og jeg ikke vil have dem overvægtige så får de ca. 140/150 gr. om dagen, men det er stadig ca. det dobbelte af hans 70 gr., jeg synes godt nok det lyder af meget lidt.

    Hvis han rører sig meget så forbrænder han jo også meget ... det er slet ikke fordi jeg skal kloge mig på racen, men er du sikker på han ikke får for lidt mad både i forhold til vægt og aktivitets niveau ...


  • #11   7. dec 2015 Der er jo også kogte grønsager? Men gulerødder er også en god ting, de mætter men feder ikke smiley

  • #12   7. dec 2015 Får han 80 g tager han næsten et kilo på.. Han får rigtig mange godbidder i løbe af en dag.. Han får mellem25-50 g på en gåtur, fordi vi træner indkaldes. Og så får en halv pakke kylling tern til træning.
    Og når vi så er ved mine forældre ryger der mange godbidder indenbords.. Så er nød til at holde ham til den tynde side. For en dag får han 70 g foder. En håndfuld store kiks ved mine forældre, evt 50 g kiks på tur og en halv pakke kylling terne til træning og ti store gulerødder..

    Før i tiden spiste han kun 90 g og vejede 8,7 kg.
    Og spørger du Boston folk skal han veje 1 kg mere, men jeg vil heller han ikke har et kilo at slæbe på når han løber ag


  • #13   7. dec 2015 Han så sådan ud i sommers og gør stadigvæk smiley

    profilbillede
  • #14   7. dec 2015 Kunne god være man skulle prøve med kogte grønsager..

    Tak for de god svar alle sammen smiley


  • #15   7. dec 2015 Har lige googlet lidt rundt på fodervejledninger, både p produkter og læst lidt fra fx dyrlæger .... alt efter aktivitets niveau så angiver de e 9 kg´s hund til mellem 120 og 220 gram om dagen .... jeg tror simpelthen han får for lidt mad ...

  • #16   7. dec 2015 ah vi skrev oveni hinanden ....

  • #17   7. dec 2015 Han har fået 70 g i over et år nu og får ros af dyrlægerne for hans foder stand..

  • #18   7. dec 2015 Coco, som vejer 8kg får 80g, får hun mere tager hun på. Jeg synes det lyder af vildt meget, det du skriver Hanne..

    Ift sult, her hjælper det med gulerødder og vådfoder, det mætter meget smiley


  • #19   7. dec 2015 Nu kender jeg Ansofie - og Manfred er på ingen måder tynd!

    Min teori er simpelthen - som jeg også skrev via SMS, at det er en kombination at en ekstra hund i huset samt en tillært tikkevane smiley
    + at Lars et hjemme on/off kan han jo også reagere på.


  • #21   7. dec 2015 Der skulle stå 2 hehe 10 er måske lige nok.. Kiks hos forældre er de gammeldags hundekiks.. Dem han får her er alm hundefoder, med lav fedt i..

  • #22   7. dec 2015 @ A-S ... nu skrev vi (ts og jeg) samtidig, så jeg vidste ikke det med alt det ekstra i løbet af dagen .... havde kun info fra startindlægget om de 70 gr ... mine får stort set ikke noget i løbet af dagen .... nogle få godbidder på gåtur ved fx indkalds træning ....men ellers ikke ... og så fodrer jeg jævnligt råt, det er min erfaring at vægten nemmere holdes på det...

    men stadig ved lidt Google, så er det mængder fra 120-220 gr. der nævnes ved hunden omkring 9 kg, alt efter hvilket foder og aktivitetsniveau ....som skrevet er det ikke for at kloge mig, men referer bare hvad jeg læser og har af erfaring med egne hunde i ca. samme vægt...

    Når jeg møder andre skotte ejere så mener de jeg må sulte mine hunde, de mener en skotte skal veje 10-12 kg, jeg holder mine lige omkring 9 kg...

    @ TS ... du skriver du gerne vil holde ham på samme foder, og det kan jeg godt forstå hvis der er en lidelse at tage hensyn til .... men har du modet så er der jo foder der er decideret til høj aktive hunde


  • #25   7. dec 2015 Jinx nu ved jeg ikke hvad du har læst. For min får 70g special mavetarm foder..

  • #27   7. dec 2015 Vil forøvrigt lige sige at det med ca. 180 gr foder til mine 9 Kg's hunde iflg. Råfodrings fingerregel passer meget godt det svarer til 2% af kropsvægten , så det er altså ikke helt hen i vejret ... Og så er der jo stadig fingerreglen om at se på ens hund ... Udelukker man at det er tiggeri eller dårlige vaner, så får hunden måske enten for lidt, eller forkert sammensat foder til lige den hund ...

  • #29   7. dec 2015 Hæld vand over maden 1/3 mad og 2/3 vand så virker det lige som vådfoder og giver større mætheds fornemmelse

  • #32   8. dec 2015 Hanne: Jeg kan kun sige, det er jo forskelligt fra hund til hund, ligesom det jo også er med mennesker. Jeg kører for eksempel uhyggeligt langt på literen, og er nød til at være meget obs på, hvad jeg putter i munden. Spiser jeg to rugbrøder (som de fleste mennesker) til frokost, tager jeg på, min krop har kun brug for hvad der svarer til én. Men det bliver jeg jo ikke mæt af, så må jeg spise noget andet smiley Sådan tror jeg også, det er med hunde, man kan ikke sådan generalisere smiley

    Ift. råfodring, så synes jeg tit, man hører, at folk er nød til at give betragteligt mindre, end hvad der er fingerreglen, da hunden ellers tager på. Så igen, det kommer jo an på hunden smiley

    Coco var meget småtspisende indtil hendes 3 eller 4 løbetid, så blev hun dælme sulten! smiley Det kæmper vi så med nu.. Hun skal desværre steriliseres i næste uge, så må vi se, hvad der sker på den front...


  • #33   8. dec 2015 @ a-s, enig det er forskelligt, men netop derfor kan det jo være at TS hund, netop fordi den også er meget aktiv skal have lidt mere at brænde af ...

  • #34   8. dec 2015 100% enig med Leif K.
    Jeg syntes din hund ser ud til at være i rigtig fin kondition. Foderskemaer kan også kun bruges til en rettesnor. Vi optager jo mad forskelligt.


  • #35   8. dec 2015 Først dropper jeg ikke godbidder, min hun er selvskabsrace og køre udelukkende på mad.. Så fjerner jeg godbidderne kan jeg lige så godt ligge alt min træning på hylden.. Og det sker ikke.. Jeg har ikke en sofahund..
    Godbidderne ved mine forældre vil jeg bede dem om at fjerne. Det er noget de har lært ham som lille, plus han er der ikke hver uge og han får den ene position, når vi er der.. (Han må desvære mange underlige ting dernede som han ikke må hjemme, men deres hjem deres regler, så længe det ikk er mad)

    Vil prøve det med vandet smiley
    Manfred foder bliver vejet og han bliver vejet hver 3 uge ca.


  • #38   8. dec 2015 Isabelle, hvilke grøntsager bruger du?

  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #39   9. dec 2015 Jeg er godt nok overrasket over, hvor lidt mad jeres hunde får. Mine grovæder jo i forhold til jeres. smiley

    Min gravbasse på 7 kg får ca. 100 - 120 g tørkost ( wolfsblut og taste of the wild) om dagen og 100 g vådkost + rester og godbidder. De andre får selvfølgelig over dobbelt så meget. smiley


  • #40   9. dec 2015 Beanmor*: Nu gik jeg lige ind og kiggede på dine hunde i din profil, og det her er altså ikke sagt for at provokere eller såre, men hvis de billeder af din gravhund er tidssvarende, så bliver jeg nød til at sige, at den er altså sindsygt tyk.. Og de andre to er jo ikke ligefrem tynde... Så ja, dine hunde grovæder nok liige i overkanten meget smiley

  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #41   9. dec 2015 A-S - Jeg var lige inde og se billederne og nej, de er ikke helt tidssvarende. Men han har nu aldrig været sindssyg tyk. Han har fedtknuder ned langs ryggen, og det får ham nok til at synes større. Han har faktisk lige været skid og ben efter sygdom, men nu har han igen fået lidt at stå imod med, og det synes jeg en gammel hund på 15 år skal have. smiley

    De andre to er nu også i fin stand, med 14 - 15 kg for Magnus og 28 kg for Bailey - så de får også lov til at æde sig mætte i dag. smiley


  • #42   9. dec 2015 Det er jo, som man ser på det. Jeg ser en vildt tyk hund på de billeder, er glad for den ikke længere er så tyk i hvert fald smiley
    Husk på 9kg er den øvre vægtgrænse for en standard gravhund. Dvs det absolutte maks for racen, og ikke idealet - de fleste vil jo nok ligge lige under smiley

    Ældre hunde har, efter min mening, ikke carte blanche til at blive tykke blot pga alder. Med al sandsynlighed vil det jo også bare forkorte deres levetid og indtil da levestandard...


  • #43   9. dec 2015 Jeg synes overhovedet ikke det lyder af lidt smiley Min tæve på 9 kg er på 40-50g om dagen efter hendes sterilisation - for hun er blevet tyk efter at blive steriliseret og have været skadet og holdt i ro on/off hele sidste år smiley

  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #44   9. dec 2015 A-S - Hvis du tror han har været i nærheden af at veje 9 kg, så snyder billederne godt nok meget. smiley I hans velmagtsdage var han oppe og runde 8 kg. Af nysgerrighed havde jeg ham lige på vægten og han vejer nu 6 kg. Så efter min smag må han gerne tage lidt på, da jeg har set hvor hurtig sådan en gammel hund bliver afpillet. smiley

    Hans levestandard behøver vi ikke frygte for, da han er mere aktiv end en unghund. smiley


  • #45   9. dec 2015 Sorry, jeg havde set forkert i dit første svar, at han vejede 9.
    Dejligt han ik vejer for meget, det kunne måske være en anledning til at opdatere hans profil med nye billeder smiley
    Det er jo ærgerligt, at folk skal tro, at han er vildt overvægtig bare pga nogle gamle billeder.


  • #46   9. dec 2015 Brug hans foder som belønninger - så sparer du en masse ekstra og du ved med sikkerhed at hunden får en afbalanceret kost samlet set.

    Jeg vil også anbefale i højere grad at lade hunden arbejde for den øvrige føde - det stimulerer hunden på en anden måde end når de spiser af skålen.

    Det nævnes at du bør bruge kyllingetern, kogt lever og lign. som belønninger - det er også gode ting, men det er stadig næring.
    Om der er korn i godbidderne er ikke afgørende for vægtøgning, med lidt god vilje forholder det sig tværtom. Korn = fylde = mæthed uden alle kalorier optages.


Kommentér på:
Sulten hund :(

Annonce