1.042 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

camilla t
camilla t
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 56

Fordele og ulemper ved at have mere end en hund! Fordele og ulemper ved at have mere end en hund!

Hej!
Jeg har en 2,5 årig Engelsk bulldog tæve der netop er blevet steriliseret. Hun er meget godmodig og elsker alt undtagen solsorte.
Vi er blevet tilbudt en jævnaldrende Fransk bulldog han, da de synes han bliver terroriseret af familiens 1,5 årlige barn. Umiddelbart var jeg lykkelig for, at kunne få endnu en buller, meeeeen nu er jeg begyndt at være en smule i tvivl af forskellige grunde.
Så kunne I evt byde ind med fordele og ulemper ved at have flere hunde.
I vores fysiske rammer er det intet i vejen for at have mere end en hund. Og hundene har mødt hinanden.

Tænker der kunne være nogle argumenter/ holdninger som jeg ikke haft med i mine overvejelser.

Vi har altid haft hund, men kun en af gangen og kun tæver. Har dog ofte passet venners hunde i lange perioder.

Kh
Camilla

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordele og ulemper ved at have mere end en hund!
  • camilla t
    camilla t Tilmeldt:
    mar 2012

#3   12. jan 2016 Det med besøg er meget relevant, da "Tyk-kusinen" nærmest er med alle steder også på ferier i udlandet.
    Noget andet der bekymrer mig er tilknytningen. Vi og især jeg elsker vores nuværende hund og vi er meget knyttet til hinanden. Vil man knytte lige så meget til nr. 2 eller vil hundene have nok i hinanden?

• #9   12. jan 2016 Vores Max er en atypisk hund, så ham kan du ikke rigtig gå efter. Han har nemlig nul glæde af en anden hund, med mindre denne er en tæve i løbetid LOL.

• camilla t
    camilla t Tilmeldt:
    mar 2012

#10   12. jan 2016 Tak for Jeres konstruktive svar.
    Jeg fylder lidt på med nogle af alle de tanker jeg gør mig. Det synes måske meget lavpraktisk, men ikke desto mindre vil jeg/ vi gerne træffe en velovervejet beslutning.
    Har ikke haft hanhund før...
    Har passet en han-lab i 7 uger sidste vinter og om foråret var det halve af min smukke have gået ud, fordi han lettede ben op ad alt. Det syntes jeg var irriterende.
    En anden ting med hanhunde: Når min tidligere bulldog var i løbetid, sad genboens forelskede han gravhund i to fulde uger og hylede som en ulv dag og nat.
    Hvis han eksempelvis blev kastreret, ville jeg så undgå dette?

En helt anden ting som jeg tænker på er at "Tyk-kusinen" elsker oksehudskødben, og dyrelægen roser altid hendes rene tænder ( underbid og skæve tænder til trods) Og det skyldes i høj grad hendes tyggeglæde. Den "nye" hund kaster op af disse ben, men jeg ønsker ikke "Tyk-kusinen" skal fratages denne fornøjelse.

• camilla t
    camilla t Tilmeldt:
    mar 2012

#11   12. jan 2016 Mht til tilknytning, skal jeg nok ikke være bange for vi ikke kommer til at elske ham. For prøv lige at se... Et ansigt man kun kan elske.

profilbillede
  • camilla t
    camilla t Tilmeldt:
    mar 2012

#12   12. jan 2016

profilbillede
  • #13   12. jan 2016 Jeg plejer at have to hunde sammen - pt har jeg kun en da der er en del leveringstid på en ny irsk terrier smiley
    To hunde har for det meste meget glæde af hinanden - det har mine ihvertfald altdi haft. De bruger meget tid sammen på leg og hygge.
    Jeg har aldrig oplevet at jeg var mere knyttet til den ene end den anden, men nu dyrker jeg hundesport med mine så derfor bruger jeg i sagens natur en del tid på dem enkeltvis smiley
    Ulemperne er at det selvfølgelig er dyrere at have to. Selvfølgelig er der 'mængderabat' hos både dyrlæge og forsikringsselvskab, men jeg var fx uheldig at begge mine blev alvorlige syge inden for ganske få måneder. Dvs. jeg endte med at lægge 45.000 kr ud hos dyrlægen (fik heldigvis ca 2/3 tilbage af forsikringen smiley ). Foder er dyrere med to og så kan det være lidt sværere at tage hundene med rundt. Fx kan der være hoteller der ikke acceptere to hunde på værelserne, men det er da heldigvis fåtallet.
    Pt har jeg kun en hund og jeg kan mærke på hende at hun savner den daglige omgang med en anden hund: hun er blevet et 'frimærke' der klistre til en og hun er meget hooked på at lege med de hunde vi møder.
    Jeg glæder mig usigeligt til jeg igen har to engang til sommer smiley

• #14   12. jan 2016 Jeg synes det er lettere med en hanhund end en tæve, men det er jo smagssag smiley Er det ikke muligt at du kan have hunden på prøvetid for at se hvordan det går?

• camilla t
    camilla t Tilmeldt:
    mar 2012

#18   12. jan 2016 Han har allerede været påprøvetid hos en familie med en ældre hanhund. Den lille fyr her stressede og prøvede at dominere den gamle hund. Så jeg kan selvfølgelig få ham på prøve. Vil bare helst undgå at han bliver flyttet mere rundt end højst nødvendigt.

• #19   12. jan 2016 Jeg har 3 tæver og on/off en 4 gæstehund i perioder. mit største issue er tid! da jeg træner meget med dem alle 3 og jo desværre også bliver nødt til at gå på arbejde for at tjene lidt penge smiley

Derudover er der selvfølgelig udgifterne til foder, legetøj, dyrlæge, forsikringer, træningshold, bure, seletøj, dækkener osv.
    Og rengøring! Især ankomsten af hund nummer 3 har sat mængden af rengøring op her i huset, fordi hun er et lille muddersvin.

Men de har alle stor glæde af hinanden - dog nok mest de to store, som er af samme type / racer. De bringer stor glæde og mange grin. De er alle helt forskellige personligheder og individer og skal alle arbejdes med forskelligt.

Jeg har nok stadig den dybeste tilknytning til min ældste hund, fordi hun var alenehund i mange år inden de andre kom til, så vi kan nærmest læse hinandens tanker. Men har ikke oplevet at de andre har valgt mig fra fremfor de andre hunde.

Jeg er er jo lig med mad, leg, gåture, træning osv...

• camilla t
    camilla t Tilmeldt:
    mar 2012

#21   12. jan 2016 De legede så fint sammen, meget tydeligt de har noget fælles ophav. Min satte ham også meget fint på plads, da han prøvede at humpe hende. Vi gik også en tur i skoven. Her legede de lidt, men tøffede også bare rundt. De har ikke spist sammen.
    Jeg er ikke så nervøs for, at de ikke kan sammen.

• #22   12. jan 2016 Vi gik i sommers fra en hund til 2 hunde, og har faktisk ingen negative ting at sige om det. Jo det er vel lidt dyrere, men det giver jo sig selv.

Jeg føler mig absolut ikke mindre knyttet til vores første hund, efter vi fik nummer 2. Tvært imod smiley

Men hundende tager god brug af hinanden. De leger sammen og sover sammen (nix, vi har ikke hunde i sengen da vi simpelthen ikke ville kunne være der). De hygger sig med hinanden de få timer de er alene engang imellem. For os har det ikke været sværere med pasning, og ærligt - er der ikke plads til os alle, jamen så er der ikke plads til nogen af os, ihvertfald ikke i længere tid. smiley Jeg vil for intet i verden undvære de to herligheder smiley

• #23   12. jan 2016 Hej (: jeg har en staffordshire bull terrier på snart to år. Og hun har altid været alene hund med er tit kommet i hundeskoven. Blev for 3 mdr siden tilbudt en old english bulldog på 5 år. Vi aftalte med ejer at vi skulle ha ham på prøve. Der gik en uge så ringede vi og sagde han ingen steder skal. Det er det BEDSTE valg jeg har gjort. De kan putte sammen, de leger sammen, og vores tæve var bange for at være alene hjemme. Det er hun ik mere. Men vil anbefale at havde hunden på prøve første. (: held og lykke

• #24   12. jan 2016 For mit vedkommende er der kun fordele ved at have to, om det er racen, mine hunde eller bare generelt ved jeg ikke, men kun positivt, på trods af en lidt skidt start imellem de to hunde, men de har så meget glæde af hinanden nu smiley
    Og i forhold til om man knytter sig til hund nummer 2, jeg troede ikke at jeg kunne elske en hund ligeså højt som Lucky, for han var mit et og alt, han er noget ganske særligt. Men jeg fandt hurtigt ud af, at Rosa er noget særligt på sin helt egen måde, jeg elsker ingen af dem højere end den anden, det er lidt som børn, man elsker dem lige højt og ubetinget. (igen for mit vedkommende)
    Rosa har også altid været meget knyttet til specielt mig, men da også min kæreste som jeg bor med, det er nok en blanding af at hun bare er den største puttefis og at Lucky ikke ville hende i starten, så hun var hos mig altid, det er hun så ikke rigtig stoppet med, men hun forguder også Lucky, men han er en "gammel" gnavpot, der ikke altid gider hende den lille irreterende "søster" men han vil samtidig ikke undvære hende smiley

Kommentér på:
Fordele og ulemper ved at have mere end en hund!

Annonce