{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
471 visninger | Oprettet:

Hunden har glemt det!? {{forumTopicSubject}}

Jeg læst og fået afvide at når man fx. kommer hjem fra arbejde, og hunden har ødelagt hele huset, så må man ikke skælde hunden ud, for den har glemt hvad den har gjort, og ved ikke hvad den får skæld ud over!

Passer det??

Når jeg kommer hjem fra arbejde, har hundene altid flået brevene op, så de ligger i hele lejligheden. Når så jeg begynder at samle resterne op, kigger de skamfuldt ned i gulvet og går sin vej, til jeg er færdig! Så jeg vil da mene at de godt ved at det er dem der har lavet noget de ikke må!
Jeg har aldrig skældt dem ud, imens jeg samler brevene op, så det kan ikke være derfor at de lister væk :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden har glemt det!?
  • #1   18. okt 2006 Det siger de godt nok.. De siger at man skal tage hunden i at gøre det.. Men har den ødelagt noget, mens du f.eks. har været ude med skraldespanden tror jeg altså godt at deres hukommelse kan række så langt.. smiley

  • #2   18. okt 2006 De linker det ikke på den måde, selv om du ikke har skældt ud, kan de via dit krobssprog se at du er vred, derfor er de skamfulde. At det har forbindelse med at du samler breve op, det tror jeg ikke de ved.

    Har du ikke milighed for at få en postkasse foran døren eller nede i opgangen???


  • #3   18. okt 2006 Hehe håber da at det er regningerne og ikke nogle fede checks de ødelæger *lol*

  • #4   18. okt 2006 Heidi P >>> Nemlig... de kan mærke det på ens kropssprog... Kloge hunde vi har... :o).

    Prøv at forbygge problemet istedet for...


  • #6   18. okt 2006 jeg har jo hørt det samme med at de ikke kan huske osv.
    Men en sjælden gang imellem, hvis vi har fået kylling eller såsan og vi ikke har været ude med skraldespanden, kan zarzu godt komme til at rode i den. Når jeg så kommer hjem eller står op, kommer der ingen hund imøde.... så ligger han inde i sofaen og leger han sover.... normalt er han tyoen der vælter én når man kommer hjem. Jeg tror godt på de ved de laver noget lort.


  • #7   18. okt 2006 Det kan da sagtens tænkes at hunden kan huske at den har gjort noget den ikke må..

    Men så tænk over hvad der sker i hovedet på hunden hvis du hver gang du kommer hjem skælder den ud.
    Den begynder at tænke at hver gang du kommer hjem er der skideballe.. Ergo er den ikke glad for at du kommer hjem. Men den lærer også at det at du går jo betyder at du på et senere tidspunkt kommer hjem og er sur.. Ergo kan den heller ikke lide at du går. Dermed kan den ikke lide at være alene hjemme, og det vil bare forværre problemet.

    Husk på at når man arbejder med belønning skal belønningen falde inden for tiendedele af sekunder for at virke. Samme med skæld ud....


  • #8   18. okt 2006 Jeg tror nu mere det er vores krobssprog de læser, husk på det er alfa - omega for en hund.

    FORBYD aflivning.... Jeg er sikker på de kan se på dig med det samme at du er vred. Du skælder ikke ud, men der er heller ikke nødvendigt, dit krobssprog har røbet dig.


  • #9   18. okt 2006 Hvalen Anna E: Har du ikke født endnu?? **SS**

  • #10   18. okt 2006 Jeg har godt hørt det med at de kan mærke det på kropssproget, men selvom at jeg kalder på dem, med en lys og glad stemme, så kommer de ik før jeg er færdig!
    Men jeg bliver egentlig ikke sur over at de har lavet balade, synes bare at det er sjovt, at de ikke vil snakke. Så mit kropssprog burde jo bare at være normalt :o)


  • #11   18. okt 2006 Og ja. Kropssproget viser også meget..

    Du står garanteret uden for døren inden du åbner den og tænker "Så skal jeg igen ind og samle op efter de forbandede hunde" Det kah hundene mærke i det sekund du træder ind ad døren, Og derfor virker det som om det er det, de skammer sig over...

    Så selvom du ikke skælder dem ud kan de alligevel mærke spændingen..



  • #12   18. okt 2006 R&M Skanderborg
    Du må regne med at der hvor du kan "snyde" andre mennesker med dit krobssprog - kan du ikke snyde en hund. Og helt ærligt, selv om du forsøger er det altså lidt træls at de har ødelagt noget, så du udsender nogle signaler og dit toneleje kan du slet ikke snyde dem med.


  • #13   18. okt 2006 Belinda: Jeg har aldrig skældt mine hunde ud, de har fået et nej, eller slip, hvis de har taget noget der ikke er deres! De ved også udmærket hvad der er deres, så de slipper med det samme.
    Men jeg har ALDRIG skældt dem ud over noget de har gjordt imens jeg ikke var hjemme. De burde heller ikke at kunne mærke på mig at jeg er sur, for det er jeg ikke. Jeg var godt klar over da jeg købte dem at de nok ville lave en form for ballade når jeg ikke var hjemme.
    og grunden til at de æder brevene er fordi at de ligger og sover der når vi ikke er hjemme, jeg ville også blive sur hvis jeg fik en bunke breve i hovedet midt i min middagslur!


  • #14   18. okt 2006 Jeg lavede engang en test på min Carlo... I starten da han havde lavet ulykker når jeg kom hjem, sagde jeg altid til ham "Hva er nu det her Carlo...?" og Carlo krøp helt sammen og gemte sig under bordet...
    En dag da jeg kom hjem, hvor han ikke havde lavet noget, tog jeg et stykke af Carlos legetøj og sagde "Hva er nu det her Carlo...?" og den stakkels hund krøp sammen og gemte sig under bordet...selvom han ikke havde lavet noget... Så jeg tror på, at de kan mærke det på vores kropssprog...

    - ved godt at det ikke var pænt gjort overfor Carlo, men han tog ikke skade af det...og vi legede med legetøjet bagefter...skulle jo bare lige prøve...ups og undskyld Carlo... :o(


  • #15   18. okt 2006 R&M, det skulle heller ike forstås som m du skældte dem ud, det var bare for at forklare hundenes tankegang ;O)

    Og ja, jeg hader også at få post i hovedet mens jeg sover *GG*


  • #16   18. okt 2006 Belinda: *GG* Vil bare ikke ha at folk skal tro at jeg skælder mine hunde ud!

  • #17   18. okt 2006 Til alle: så forstår jeg bare ikke at de ikke skammede sig da de skulle lære at blive renlig, for det var jeg da mere træt af.
    Også når de fx har haft tynd mave, og har kunne holde sig, imens vi var på arbejde. Det er bestemt ikke noget de skammer sig over! :o)


  • #18   18. okt 2006 UPS - og IKKE har kunne holde sig.

  • #20   18. okt 2006 Hvis du skælder ud på din hund når du kommer hjem, fordi du har lavet ulykker, vil hunden ikke nødvendig vis forbinde det med at den har laver ulykker, men med rodet eller afføringen!
    Så den ved at når det roder eller at der er afføring på gulvet, ved den at du bliver sur, når du kommer hjem, derfor vil den lave afdæmpet signaler.
    Den forbinder det ikke med at den har lavet ulykker, men rodet er et signal til hunden at du er sur når du kommer hjem.


  • #22   18. okt 2006 hi hi hi nu har jeg et duftende eksempel lige bag ved mig ,sidder her og tænker på om hvor meget hunde nu også kan eller ikke kan tænke ,og på om de nu også er bevidst om deres gærninger det være sig gode som mindre gode ,og kan da godt lugte at der er en der har slået en lille prut ,kikker bag mig og der ligger Tille og Zippe ,Zippe snorker videre men Tille løfter hovedet en smugle krænger overlæben en smugle op og viser sine fine små fortænder i et smil samtidig med at ,logre kraftigt med det yderste af halespidsen,gæt selv hvem fisens ejermand er .=o)

  • #23   18. okt 2006 Selvfølgelig har de en hukommelse - men de forbinder ikke nødvendigvis skideballen med dét de har lavet mens de var alene.... Det er der det kan gå galt - de kan ikke nødvendigvis forbinde et "puha" eller "hvad helvede er det #!#%#" med at de har splittet noget af for en time siden...

Kommentér på:
Hunden har glemt det!?

Annonce