1.192 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hylende hunde? Hylende hunde?

Jeg sad lige og hyggede mig med et program om ulve. I det havde de optaget et par ulve som hylede og Salik røg og op sad og gloede på mig... Han sagde ingenting men sad bare og kiggede. Jeg kunne ikke lade være så jeg sagde et lille bitte hyl og straks gik sirenen i gang og Salik hylede lystigt der ud af.
Sådan gør Salik altid når der er noget man kunne hyle af. Han sidder og stirrer på mig og siger jeg det mindste lille hyl så hyler han...
Hvordan med jeres hunde - hyler de, hvordan og i hvilke situationer - og hvilke race er de?
Salik er eurohound/border collieblanding og jeg tænker at han store hyleglæde nok kommer fra alaskan hysky som er en del af eurohounden. Dog hyler malteserne og min græker også - meeeen der skal noget mere til - man skal virkelig sætte dem i gang smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hylende hunde?
  • #1   13. mar 2016 Ej hvor sjovt smiley

nej mine hyler ikke, men de reagere på ulvehyl. Sad og så noget på youtube hvor der var en ulv der begyndte at hyle, Rosa sad oppe ved mig og sad og drejede hovedet fra side til side, det så ret sjovt ud. Hun er ellers ikke særlig interesseret i computeren eller dens lyde. Lucky derimod elsker at se hundeprogrammer (og kattekillinger) han så Crufts dog dancing i går smiley
    Men om mine kunne komme til at hyle aner jeg ikke, har ikke prøvet, det elsker de deres egne stemmer for meget til at jeg vil forsøge på, synes gøen er nok smiley

• #2   13. mar 2016 Thøffen hyler aldrig, hvilket jeg synes er ærgerligt.... Jeg ville elske at høre ham hyle.
    Han vræler hvis noget gør ondt, eller hvis han tror noget gør ondt. Men det er ikke just det samme...

• #3   13. mar 2016 sådan her lyder Salik når der ikke rigtig er noget at hyle af (bare hvis jeg tænker på at hyle) Hvis der er noget at hyle af (fx en ulv der hyler, eller hvis vi er udenfor og jeg hyler) så hyler han langt mere voldsomt - højere, dybere og en lang tone.

http://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/43726-hylen

• #4   13. mar 2016 Jeg har i 3 situationer hørt min Lhasa Apso hyle:
    - På vej til træning, sammen med en masse andre lyde smiley
    - En enkelt gang da han sov
    - Og et par gange under alenehjemme træningen

• #5   13. mar 2016 jeg skal prøve at filme ham ude en dag - der lyer Salikfaktisk vældig imponerende smiley

• #6   13. mar 2016 Lia hyler kun for alvor i søvne/om natten, så kan der til gengæld godt komme nogle smukke ulvehyl indtil jeg tænder lyset og sætter mig ned til hende, så kravler hun op i skødet på mig og falder propte i søvn igen.

Ellers hyler hun ikke - med mindre, jeg, ligesom du gør, også giver mig til at hyle, men der hyler hun mere sådan "wau wau wau".

• #7   13. mar 2016 Rolf hyler når der kommer en udrykning tæt på som kører langsomt smiley først øffer han lidt også går han ellers igang med et langt (og meget dybt) hyl smiley

• #8   13. mar 2016 Max hyler aldrig.

Rollo hylede altid, hvis han mente, at han var blevet efterladt, eller hvis vi begyndte at hyle.

• #9   13. mar 2016 Suri hyler og snakker helt enormt meget smiley hun snakker meget med os og andre hunde hun lige gider svare på computeren smiley

• #11   13. mar 2016 Den eneste af vores der hyler er Asger, når han kalder på sine super lækre højløbske damer, i rummet ved siden af..

• #12   13. mar 2016 Balto siger aldrig et kvæk, men Meegó hylede tit af underlige ting. F.eks et af de sidste afsnit af Matador hvor Laura gemmer tyskernes hund i køkkenet og den står og piver da Direktør Varnæs kommer ned, der storhylede han. Sådan laaaaangt og inderligt. smiley Og når han så et egern eller en kat i haven, så stod sirenen heller ikke stille.

• #16   13. mar 2016 Blanding af golden, lab, islandsk fårehund og chow chow - har aldrig oplevet hende hyle smiley Eller tjooo, når hun er utilfreds med noget, når hun fx. meget gerne vil ud i haven, så kan hun da beklage sig i noget der minder om et hyl smiley

• #17   13. mar 2016 Alle mine kan hyle.
    Pt har jeg en højløbsk Kida, som hver morgen kalder på hanner ude fra haven, med et super flot hyl. Jeg er sikker på at naboerne er vilde med løbetid fra huskyflokken....eller...

Uden for løbetid hyler de kun når de hører hjemisbilen eller hvis en hund efterlades og føler sig dybt bedraget og alene. Det forsøger vi naturligvis at undgå smiley

• #19   13. mar 2016 Marlene - sjovt Jana hylede også til hjemisbilen smiley

• #20   13. mar 2016 da jeg havde min basset tæve ku hun også hyle men også mest når jeg gjorde og ellers når hun var alene da hun ikk ku lide at være alene.

• #21   13. mar 2016 Minion hyler når han "kalder mig hjem"....

• #22   13. mar 2016 Mine siger ikke en lyd med mindre der er vand i nærheden.

• #23   13. mar 2016 Michelin hyler kun når der kommer en udrykning tæt på smiley Det er sjovt at se.

• #24   13. mar 2016 Ingen af mine nuværende hyler, men jeg havde på et tidspunkt 3 gravhundetæver, der hylede som ulve, når rådhusklokkerne lød før radioavisen klokken 12.
    Var vi ikke hjemme til at stoppe dem, kunne de ifølge naboerne blive ved temmelig længe, så ingen kørende radioer, når vi forlod huset for at gå på arbejde.
    Dengang blev radioavisen sendt på alle DR's kanaler smiley

• #25   13. mar 2016 Coco kan lave sådan en slags uhuhuhuhuh-lyd lidt som når Tigerdyret hyler smiley Det gør hun, når hun er ekstraordinært særlig glad, som fx forleden da vi havde stået et stykke tid på Nørrebro Runddel og ventet på en veninde, da hun endelig kom og turen ind på Assistens Kirkegård kunne starte var lykken altså for meget til at forblive lydløs, og den lille vuf udbrød uhuhuhuhuh smiley efter hun havde hilst meget på min veninde og vi begyndte at gå. Man får så dejlig meget opmærksomhed, når hunden bryder ud i sang sådan nogle steder smiley

• #27   14. mar 2016 Jep, Magic, min spanske hyrdehundeblanding hyler, hvis jeg tillader mig at gå tur med hunde, uden at tage ham med, hvilket så lokker ét par af de andre til at hyle med.
    Magic reagerer også meget på hunde/dyr på tv. Han kan stå og se tv længe smiley

• #28   14. mar 2016 Mine hyler ikke, reagere overhovedet ikke på ulvehyl eller andre hundelyde i fjernsynet. Men hvis jeg spilleren youtube video med Podengoer der er på jagt med deres jagt gøen, så går begge helt amok smiley Synes det er utrolig de kan hører forskel.

• #29   14. mar 2016 Åhh her er koncert når brandbilen kan høres smiley
    Og.. De er også begyndt at give koncert når de er utålmodige når vi skal ud på eventyr smiley
    Begge de Irske ulvehunde og en af cairn terrierne.
    http://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/43615-baaa_buuuuu_baaa_buuuuu

• #30   14. mar 2016 Rocky hyler altid når han kan høre udrykning

• #32   14. mar 2016 Perle - Dobermann - hyler kun yderst sjældent. Jeg har aldrig opdaget hvad det er der har tricket hende, da det som sagt er en sjældent hørt lyd. Til gengæld har hun gjort mig megaforskrækket, når hun så har hylet for det er godt nok en meget dyb og lidt uhyggelig lyd hun lukker ud smiley
    Mine Irske Terriers har alle hylet temmelig meget. Det har været alt muligt der har startet dem; telefonen, nabons 'gø-apperat', brandbiler osv. Jeg har også altid selv kunnet starte dem ved selv at begynde at hyle. De har også dyrket at sidde og hyle lidt sammen smiley I bonus har de allesammen haft sådan en meget spøjs hæs hylen, som lød ret sød.

Kommentér på:
Hylende hunde?

Annonce