790 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Min hund stinker efter foderskift?! Min hund stinker efter foderskift?!

Hej smiley

Min labrador på 2 år har altid fået Eukanuba, og egentlig har han fungeret fint på det, men jeg har for en uges tid siden skiftet stille over på Kingsmoor Diet med kylling.

Og nu har han fået den mest forfærdelige "hunde" ånde og jeg syntes egentlig også han i sig selv lufter lidt. Han har ellers altid haft en fuldstændig neutral ånde i forhold til så mange andre smiley

Er det er tilfælde eller er det foderet? Det kom så pludseligt at jeg overvejer at høre dyrlægen ad.. Men han er jo super frisk og rask som sædvanligt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund stinker efter foderskift?!
  • #2   30. mar 2016 Det kan sagtens skyldes foderet, hvis altså ikke din hund har tandsten ? Har du checket hundens tænder ?

Hvis hundens tænder ser fine ud, var det måske en idé at skifte foder, medmindre du altså kan vænne dig til lugten ? smiley

• #3   30. mar 2016 Jeg ville gå tilbage til eukanuba, hvis det var min hund smiley

• #4   30. mar 2016 Gnaver han i kviste? smiley der kan sætte sig stykker fast "i kinderne"/i svælget/forskellige steder bagerst i munden, som kan komme til at stinke rigtig grimt - det er værd lige at kigge hans mund efter efter det, tandsten/sår/bylder/forandringer smiley

• #5   30. mar 2016 Mine kattes afføring stank helt sygt. Og der var ekstreme mængder af den da de en overgang var på kingsmoore. Synes ikke at erindre at de i sig selv lugtede.
    Men det er da muligt at det bare ikke fungerer til din hund, rod i maven kan også give dårlig ånde.

• #6   30. mar 2016 Hans afføring er som den plejer faktisk. Jeg må lige tjekke hans mund igennem.. Han har super flotte tænder.

Jeg gir det en uge - og ellers må han tilbage. Det er virkelig en styg ånde, og kunne endda lugte det da jeg kom hjem og ind i huset i dag. Jeg er dog gravid og også ultra sart med dufte, men min mand er enig. smiley

• #8   30. mar 2016 Okay - ja for de er nooget større end dem han er vant til..

• #10   31. mar 2016 Jeg prøvede at fodre min Dobermann med KIngsmoor (den variant med lam). Hun kom simpelthen til at stinke af fisk smiley Derudover så blev hun skællet i pelsen og efterladenskaberne var noget større end de plejede at være på RC smiley Hun var heller ikke superbegejstret for det. Hun er typen der er meget madglad og kaster sig over skålen og sluger maden: med Kingsmoor stod hun længe og dvælede ved skålen inden hun langsomt gnaskede pillerne i sig. Hun er ikke begejstret for fisk og de smagte temmelig meget af fisk (jeg måtte jo lige prøve at smage selv når nu min hund så så væmmet ud smiley ). Jeg skiftede tilbage til RC og stanken forsvandt, huden blev pæn igen og efterladenskaberne tilbage til normal størrelse og madglæden vendte tilbage.
    Min søster fik også Kingsmoor anbefalet af en vet. sygeplejerske til sin allergihund; det fik allergien til at blusse voldsomt op og jeg kender flere der har fået problemer med skæl og tør hud i forbindelse med fodring med Kingsmoor. Så det er ikke et fodermærke jeg er specielt imponeret af.

Kommentér på:
Min hund stinker efter foderskift?!

Annonce