1.980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Flyve med hund - pris? Flyve med hund - pris?

Hej smiley

Jeg står og skal flytte til England og skal selvfølgelig have hunden med. Han vejer desværre for meget til at komme med i kabinen så han skal placeres i lastrummet på samme fly som mig med SAS. Har læst mig frem til at han skal have en rabiesvaccination, et EU kæledyrspas samt behandles mod bændelorm men kan ikke lige greje hvad jeg skal forvente at komme af med. Er der nogle der har erfaringer med dette, og hvad kostede jeres tur til dyrlægen cirka?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flyve med hund - pris?
  • #2   11. apr 2016 http://www.sas.dk/alt-om-rejsen/ovrigt/rejse-med-dyr/priser/

http://www.sas.dk/alt-om-rejsen/ovrigt/rejse-med-dyr/dyr-i-lastrummet/

Men prisen er vist alt efter størrelse af transportkassen, så du bliver nød til at kontakte det flyselskab du skal med, så du kan få en pris, samt høre om du kan leje en kasse hos dem, hvis du ikke selv har osv

Prisen for vaccine og pas svinger meget, så du bliver nød til at spørger din egen dyrlæge, men et gæt vil være mellem 600 og 800kr,, den pris jeg gav, kan ikke bruges smiley

• #3   11. apr 2016 Et kæledyrspas koster vist ca. 150 kr. oveni kommer pris på vaccine(ca. 100 kr.), ormepille(100 kr.) og konsultation(ca. 450-600 kr.) det er altså bare ca. priser jeg lige slynger ud, men ring og spørg din egen dyrlæge.
    Der skal gå 30 dage fra rabias vaccinationen til hunden må udføres, jeg ved ikke hvad reglerne er til England og ormekuren.

• #4   11. apr 2016 Jeg tror det var ca 500 kr.

Min hund var så med i kabinen, men det kostede 500 kr. Sindssygt. Hun sad jo bare på mit skød i min taske under hele rejsen.

• #5   11. apr 2016 Jeg fik tilbud på 10.000 hos Sas cargo for 4,5 kg hund fra Kbh til London for 5-6 år siden.

Mit råd: tag bilen og kør over Kanalen.

• #6   11. apr 2016 Tak! Det lyder jo ikke til at være så galt igen. Troede det kæledyrspas ville blive en dyr affære. Bil er desværre ikke rigtig en mulighed. smiley

Til de af jer der har fløjet med hund - har I fået noget beroligende fra dyrelægen under flyveturen? Ved ikke om man kan få nogle piller man selv kan give dem inden de skal på flyet eller hvordan? Nu tager turen jo ikke mere end et par timer, men alligevel..

• Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #7   11. apr 2016 skal de ikke stadig til UK have taget blodprøver for at kontrollere rabies er ok, og så må de rejse 6 måneder efter blodprøven er taget

• #8   11. apr 2016 af ren nysgerrighed, hvorfor køre du ikke over frankring og tager tunnelen over??

• #10   11. apr 2016 Jeg vil gætte på, at man sagtens kan finde en, som vil tjene 10.000 kr på at lege chauffør til England. Og så kan du slæbe både hund og habengut med uden at risikere skader i transport...

• #11   11. apr 2016 jeg køre dig med glæde til england for 10000 i min STC. der er både plads til hund og bagage og du skal ikke betale ekstra for overvægt. stewardessen er nok ikke så yndig som flyet kunne have klaret men sådan er det jo smiley

• #12   11. apr 2016 Julie P,, ifølge de link jeg har tilføjet,kommer man altså ikke op i nærheden af 10.000kr og tvivler på, at mange af de hunde der flyves til dk fra andre lande, har kostet 10.000 at få herop, meeeeeen man skal aldrig sige aldrig,, så derfor bør TS kontakte det selskab der skal flyves med smiley

• #13   11. apr 2016 Rikke s: Storbritanien har helt særlige regler, og det er kun få udvalgte flyselskaber, som har lov til at flyve til England med dyr. Sas cargo er (var i hvert fald for nogle år siden) det eneste flyselskab, som måtte have hunde med i lasten fra dk. Og de gav mig et tilbud på 10.000 kr.
    Den bedste måde, jeg fandt den gang, ud over en privat bil over Kanalen, var fly til Paris (her kunne jeg have hunden i kabine ved nogle flyselskaber) og så tog til Calais, og så tomle den over Kanalen og videre med tog fra Dover. Man må nemlig ikke have hund i toget over kanalen, men gerne på hver sin side.

• #14   11. apr 2016 Jeg mener man fraråder at give dyr beroligende når de skal ud og flyve, men igen ring og spørg dyrlægen.

• #16   11. apr 2016 Der er ikke bare lige at flyve til England med hund - men du må kontakte relevante flyselskaber - alle der skal til crufts (stor hundeudstilling) kører fordi det er nærmest umuligt og meget dyrt at flyve til England med hund.

• #17   12. apr 2016 Det er ikke muligt at flyve til England med hund som bagage. Den skal fragtes som cargo og det koster bare kassen. Jeg ville også undersøge muligheden for at få nogen til at køre for dig.

• #18   12. apr 2016 Min Sheltie blev ikke krammet ned under noget sæde. Hun var på mit skød under hele turen. Jeg fløj med SAS.

• #20   12. apr 2016 Jeg har snakket med SAS i dag, de tager 500 kr pr bur samt at jeg selv skal invistere i transportkassen hvilket koster omkring de 1200 for en hund på hans størrelse. Hertil kommer min egen flybillet og dyrlægebesøget så det lader til at det godt kan lade sig gøre uden at skulle komme af med en mindre formue smiley

• #21   12. apr 2016 Og tak Pia - du havde ret, snakkede med min dyrlæge i dag som også fraråede at give beroligende.

• Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #22   12. apr 2016 men skal der ikke også betaler for vægt af bur og hund oven i de 500 kr som det koster for billetten til buret

• #23   12. apr 2016 Og det er SAS Cargo, som du har talt med?
    SAS må nemlig ikke medbringe hunde til England.
    https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/504666/pets-commercial-air-routes.pdf

• #24   12. apr 2016 SAS har før givet forkerte oplysninger - skete for min veninde da hun skulle have hund fra England - hun endte med at købe en flybillet som hun ikke kunne bruge! Så vær HELT sikker!

• #25   12. apr 2016 Hmmmm! Tak for info - den liste redede mig lige fra at købe en flybillet der muligvis kunne blive ubrugelig. Det var bare SAS kundeservice jeg snakkede med i dag - vidste ikke at det skulle foregå igennem SAS cargo men så kan jeg næsten regne ud at det bliver en dyr affære. smiley

• #26   12. apr 2016 Det er dem her, du skal have fat i. Her kan du lave en forespørgsel på en pris
    https://www.trustforwarding.com/uk/online-services/transport-inquiry.html

Men igen: jeg ville til en hver tid finde en, som kunne køre!

• #27   13. apr 2016 Fint link du fandt Pia, jeg har selv læst dem inden afrejse, men min oplevelse og mine bekendtes oplevelse er en helt anden: ingen vovser røg under sæderne.

Kommentér på:
Flyve med hund - pris?

Annonce