1.151 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hvalp der er vågen om natten Hvalp der er vågen om natten

Hej.
Jeg har lige et spørgsmål. Vi har haft vores otte uger gamle Berner sennen hvalp i fire dage. Hun vågner flere gange om natten, og jeg tager hende med ud i haven så hun kan tisse, men efterfølgende tror hun vi skal lege, og er svært at geare ned igen. Nogle der har oplevet det samme med deres hvalpe og har gode råd til at hun skal vende sig til at sove om natten, og ikke skal lege?
På forhånd tak, jannie smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp der er vågen om natten
  • #1   18. apr 2016 Hvor sover hun?
    Kan du evt. lade være med at tænde for meget lys og lade være med at snakke for meget med hende?

• #2   18. apr 2016 Vi har ladet hende sove i soveværelset, indtil hun blev tryg ved at sove ved os. Tænder heller ikke nogle lys og snakker ikke rigtig til hende der. Det er os først efter hun har været ude hun liver her op og tror vi skal lege.

• #3   18. apr 2016 Hvis hun har en kurv så ville jeg bare tage hende ud og tisse, uden at tænde lys eller snakke til hende og så sætte hende tilbage i kurven og gå i seng igen. Altså prøve det engang.

• #4   18. apr 2016 Ja,en hun har en kurv, men hun vil helst ikke være i den, hun vil hellere ligge på et tæppe, så der ligger et tæppe inde i soveværelset ved os, som hun ligger og sover på. Og vi går stille ud uden og snakke og uden at tænde lys, men hun er stadig bare helt frisk når hun har været ude og tisse

• #5   18. apr 2016 Mon ikke det bare er en vane? Jeg kan lige hører en opdrætter der har et kuld hvalpe lige nu på knap 8 uger, om hun har nogen gode råd smiley

• #7   18. apr 2016 Okay det lyder bare super tak smiley hun kommer os fra et stort kuld på 10 hvalpe, så der har jo nok været masser af aktivitet både om natten og om dagen

• #8   18. apr 2016 Har skrevet til hende, så nok skrive når hun svare.
    Men jeg tror altså det er en vane der skal brydes. Jeg ved godt at det er træls smiley

• #9   18. apr 2016 Ja ved godt ting tager tid smiley ville bare hører om nogle havde nogle gode råd. For synes sådan var vore gamle hund ikke, så havde lige brug for nogle gode råd hvis det var nogle lå inde med det smiley

• #10   18. apr 2016 Sådan var Lia også, hun sov ca. 2 timer ad gangen om natten og klokken fire var det MORGEN! Tadaaa!

Som de andre siger, tag det stille og roligt, og lad endelig være med at lege med hende. De fleste hvalpe begynder af sig selv at indrette sig efter familiens natterytme omkring 12 ugers alderen, så der forhåbentligt kun højst 3 1/2 uge igen.

• #11   18. apr 2016 Mange tak for svarene smiley vi må være tålmodige og håbe hun retter sig til efter vores døgnrytme smiley

• #13   18. apr 2016 jeg ville evt. give hende noget hun kan ligge at tygge i når I kommer ind igen. f.eks de der mini tyggestænger.
    Altså som de andre siger. ud og tisse uden for meget lys og snak. ind i kurven også en lille tyggeting imens det er godnat.
    Vi havde en stor papkasse inde i soveværelset, lagt på siden med et tæppe i, så kunne hvalpen også putte sig derind og fik derved den hyggetryghed.

• #14   18. apr 2016 Ja vi har os givet hende tyggeben hun kan ligge og hygge sig med når det er.. Men tak for jeres gode råd smiley

• #16   18. apr 2016 Ja det kan du også godt have ret i, men har indtil nu haft et tyggeben og en bamse med ind til hende om natten, og når hun så er urolig efter at have været ude og tisse, så har jeg aget hende, og ellers givet hende noget hun kunne hygge sig med (bamse eller tyggeben), men ja kan os være hun så bar opfatter det som om hun godt må være aktiv om natten.. Hmm..
    Men min kæreste og jeg snakkede også om at hun jo tit sover i løbet af dagen og om aftenen, men for Søren, det gør de jo sådan nogle hvalpe.. Men at det måske var derfor hun ikke rigtig kunne "finde ud af" at sove om natten, fordi hun også sover ind i mellem om dagen/aften os..

• #18   18. apr 2016 om aften fik vi vores hvalp til at vågne lidt op f.eks kl. 21. så blev der leget, kælet, hyggetrænet. sit, dæk, se poter, ørerne, evt. børstet hvis man har en hund der kræver det. så kl. 22 gik vi aftentur ( tissetur i haven)

• #19   18. apr 2016 Nej ved godt de ikke sover igennem ligesom os mennesker.. Men vi vil jo helst have hende væk fra at ville lege om natten Hihii..

• #20   18. apr 2016 Mine forældre havde deres hvalp i en transportkasse ved siden af sengen. Hver gang hun peb og skulle tisse, gik min mor ud med hende og når de komme tilbage til soveværelset, kom hun i kassen igen. Min mor havde så bare hånden dernede i, gennem den der luge i låget, og nussede hende til ro.

Da hun blev for stor til transportkasse , blev overdelen taget af i en uges tid og så skiftet ud med hendes kurv, men samme fremgangsmåde.

• #21   19. apr 2016 Vil anbefale dig at droppe tyggeting om natten, da man jo sover der og ikke spiser. Jeg ville putte hende der hvor hun skal sove når hun har været ude - og så ligge en bamse eller lignende hos hende. At give hende noget at tygge i, vil bare vende hende til det - og så går i altså ikke ro fremadrettet, for så forventer hun at hun får noget om natten.

Jeg ville vække hende op en times tid før sengetid - lege, træne og hygge lidt, inden en nat gåtur. På den måde føler hun sig forhåbentlig træt ved sengetid, og sover dermed igennem (måske ikke til midt på formiddagen, men længere end ellers).

Juice lærte lyn hurtigt at natten var til for at sove. Og ved at vi hyggede inden sengetid, så var han træt nok til at sove til min kæreste skulle afsted på job - vi fulgte ham ned til bilen, så han lige kunne få tisset, for så at gå i seng igen. I løbet af ingen tid blev Juice træt af denne morgentur kl 4 om morgenen, og var faktisk så træt at han nægtede at gå med. Bom, så sov han natten igennem, og var først selv klar til at stå op ved 9-10 tiden.

Den dag idag sover Juice stadig længe, og i skrivende stund ligger han snorkende og sover ved siden af mig smiley Han følger gerne med mig ud, men det er også for at lægge sig til at sove igen når vi kommer hjem. Han er først klar til dagen ved middagstid smiley

• #22   19. apr 2016 Ja okay tusind tak for svar smiley dejligt i gider hjælpe.. Vil prøve at holde hende godt beskæftiget inden senge tid, og droppe tyggeben. Prøvede i nat at rykke hendes kurv ind i soveværelset, så hun ikke bare lå på et tæppe, men den synes hun ikke var så spændende at sove i smiley

• #23   19. apr 2016 En berner er jo også en stor pelsklump, så mon ikke kurven er for varm smiley

Måske den ide med papkasse kunne bruges? Det giver følelse af hule, men er ikke så varm

Kommentér på:
Hvalp der er vågen om natten

Annonce