{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
400 visninger | Oprettet:

i den mørke tid !!!!! {{forumTopicSubject}}

Åhh. . . nu er vi i den trælse mørke tid om morgen. Og ville høre jer ad hvor langt i går med jeres hunde?? og om i har dem i snor eller hvad??

Det skal siges at jeg skal begynde at arbejde fra i morgen af og har det lidt dårligt med at han ikke kan få den samme gå tur udover markerne osv som vi plejer smiley Og han skal være selv hjemme i ca 8 timer:(. . .

Så ville endeligt bare høre jer ad hvordan i gør det når i tager afsted om morgen her i den triste mørke tid

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  i den mørke tid !!!!!
  • #1   23. okt 2006 Jamen når jeg står op, så sætter jeg morgenmad frem til ungerne.
    Så traver jeg med hundene, og når jeg kommer tilbage så får de lov at være ude lige indtil jeg skal afsted, jeg kan ikke gøre det anderledes da der også skal være tid til at gøre unger klar.

Men de får så en kæmpe tur når jeg kommer hjem om eftermiddagen.

• #2   23. okt 2006 jep det havde jeg nemlig også tænkt mig at gøre. . . Men han er jo vand til at få en tur på ca 1 time om morgen og det kan jeg sempelhen ikke nå når jeg skal møde kl 8. . .

• #3   23. okt 2006 ok:). . . Men jeg kan kun gå med vores mens det er mørkt så det er det der er skide træls synes jeg her i den mørke tid. . .

• #4   23. okt 2006 Jeg er ud med Babett mellem 2 - 6 timer om dagen - træner, cykler og går altid uden snor (har den ikke med) - men når vi er inde til byen - så er der line på henden, og så trækker hund af med mig (hun går meget bedre uden line - der bliver hun på venstre side lige uden for mit knæ)..

• #5   23. okt 2006 jeg går også som regel uden snor med balto men han er altså kun 5 mrd og er meget nysgerri hvad angår alt så er lidt bange for om jeg kan gøre det samme nu hvor det er mørkt om morgene jo smiley

• #6   23. okt 2006 spiser morgen mad,, derefter går jeg med hunden.. der er ca 20 min.. så er den ude mens jeg gør mig klar.. så kan den godt værer alene hjemme

• #7   23. okt 2006 når jeg står op, smutter jeg lige i mon morgenkåbe om ud og sætter foder fram til hunden, også gøre jeg mig klar imens, også går vi en tur, også tager jeg afsted.

• #8   23. okt 2006 BABETT: hunden trækker fordi du trækker (formoder jeg)..
    når folk har hunden i snor trækker de i stedet for at bruge komandoer, som man er nødt til når den ikke er i snor og det respektere hunden mere for det viser gensidig respekt (eller noget lign)..
    så når du trækker(som der siges: tryk avler modtryk) trækker hunden igen.. smiley
    så hvis du vil have den til at gå "ordentligt" så kom med komandoer i stedet for.. smiley

hvis, det jeg lige skrev er forkert vil jeg gerne have at folk lige skriver noget, for jeg vil være hundepsykolog når jeg når så langt, så det duer jo ikke at det er forkert det jeg skriver.. smiley

• #9   23. okt 2006 Sarah O

Jeg ved godt hvor du vil hen - men jeg gider ikke at skælde ud hele tiden - så er det nemmere at tage line af - for så bruger jeg en kommandeo (tager hende lige i halsbånd og løfter hende lige lidt op og samtidig får hun kommandoen PLADS) - og det er da noget hun forstår - bliver der sætter sig når jeg stopper op - hun viger ikke en tomme fra mit venstre knæ.

Men hun har osse kun haft line på ca. ½ år af sit liv.

• #10   23. okt 2006 Jeg står op 4.45, går en kort tur med Luna.. Er tilbage i lejligheden 5.10.

Luna får den lange tur om eftermiddagen når jeg kommer hjem fra arbejde. Morgenturen er til lige at få strukket benene og komme af med hvad hun skal af med.

Man skal også passe på ikke at geare dem for meget op inden man går fra dem.

• #11   23. okt 2006 Nå ja.. Luna er løs.. Har en lygte i halsbåndet. Hun er kun i snor ind og ud af bebyggelsen, hvor det er påbudt.

• #12   23. okt 2006 undskyld mig men det er da slet ikke der vi skulle hen med denne tråd om hvordan hunden går i line eller ej. . .!!!!! Jeg ville bare høre hvad i gjorde ved jeres hunde om morgen når i tog afsted smiley

• #13   23. okt 2006 ja jeg ved heller ikke lige, hvad der skete der:-)

Men Luna får en tur på et lille kvarter og her får hun lavet det hun skal og får snust hist og pist..

• #14   23. okt 2006 ok jeanette takker:). . . Det var også for at netop at høre jer ad hvor længe i går med hundene inden i tager afsted lige der jeg ville hen nemlig:)

• #15   23. okt 2006 Jeg går bare en lille tur om morgenen, da det ik dur at han bliver for overgearet inden jeg tar afsted......og når jeg så kommer hjem er det tid til en lang gåtur og en masse træning+leg.
    De der små lygter man kan købe er forresten rigtig smarte til hunden specielt hvis de løber uden snor her i den mørke tid:-)

• #17   24. okt 2006 Annie gider slet ikke gå når det er kuldsort, regner og stormer, men hun ved godt at hun skal lave "hvad hun nu skal" inden jeg går op smiley

• #18   24. okt 2006 Jeg hader vinterhalvåret, mørket tager al energi fra mig, men Monique er heldigvis ligeglad med blæst regn og kulde, så vores ture er de samme året rundt (jeg går hjemme med hende hele dagen) men de dage det regner VIL hun bare ikke ud i haven og tisse, så de dage kommer der flere småture på skemaet.

Kommentér på:
i den mørke tid !!!!!

Annonce