{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedslag i pris
  • #1   18. maj 2016 Kommer meget an på om fejlen giver fysiske gener..

  • #3   18. maj 2016 Ved kosmetiske fejl der ikke giver gener, ville jeg ikke forvente et nedslag i prisen med mindre hvalpen slet ikke ligner det den skal.

  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #4   18. maj 2016 Der er tale om en for racen uønsket tandstilling.

  • #5   18. maj 2016 Hvis det giver gener ville jeg forvente så meget nedslag som det vil koste at få fjernet de tænder der er i vejen

  • #6   18. maj 2016 Jeg ville give nedslag på 1/4 af prisen, hvis fejlen ikke retter sig ved tandskifte.

  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #7   18. maj 2016 Jeg er ret sikker på at det ikke ændrer sig. Til gengæld tror jeg heller ikke at det giver anledning til gener.

  • #9   18. maj 2016 de fleste dkk plejer at give 1/3 del af prisen i afslag

  • #11   18. maj 2016 Hvorfor tænker du at der skal være nedslag i prisen? Hvis hvalpen kan sælges til fuld pris er det da fjollet at give nedslag;)

  • #12   18. maj 2016 Køber har ikke krav på nedslag hvis hunden er solgt som familiehund, men mange ville give det alligevel. En tandfejl er jo trods alt værre end en farvefejl, sådan helbredsmæssigt.

  • #14   18. maj 2016 Er hvalpen solgt, tænker jeg et afslag der svare til hvad et tjek ved en tanddyrlæge koster, for at sikre det ikke er noget der vil påvirke senere og skal rettes.
    Viser det sig der bør gøres mere, gør man jo det og betaler.
    Er hvalpen ikke solgt, så kan sælger jo se om denne kan få solgt til prisen på trods. Eller give et mindre afslag på et par tusinde..


  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #15   18. maj 2016 Egentlig var jeg bare nysgerrig efter hvad holdningen er til sådanne nedslag. Selv synes jeg egentlig, at det er reelt nok, at prisen er lidt lavere for en hund med fejl. Det svarer jo groft sagt til at købe "2. Sortering". Man ved godt, at der er en fejl ved varen og forventer dermed også at få den billigere.

  • #16   18. maj 2016 Bliver hunden solgt som familie hund og det ikke har helbreds mæssigt betydning, så nej. Hvis køber kun ønsker at købe ved nedslag i pris, så vent til en "fejlfri" hund kommer på marked. Hvis man ser det som et problem så lad vær med at købe, det står jo en frit for.

  • #17   18. maj 2016 Jeg købte en amstaff uden tavle og fik 2000 kr i nedslag fordi den havde kraftigt overbid (og endte med at skulle have fjernet 9 af de nederste tænder)

  • #18   18. maj 2016 Jeg fik ikke nedslag i prisen på min hund, selv om han er fejlfarvet i hovedet og ikke kan udstilles eller indgå i avl....
    Han er dog købt som familiehund, hvilket også står i købsaftalen smiley


  • #19   18. maj 2016 Floyd har overbid og der var skrevet ind i købskontrakten at opdrætter stod for evt regning, der blev ikke givet nedslag i prisen ( overbiddet har ikke givet problemer )

  • #20   18. maj 2016 Vi købte vores rottweiler med DKK tavle til halv pris pga at han har krølle på halen,

  • #21   19. maj 2016 Jeg har lavet en enkelt med bidfejl. Han så ud til at kunne udvikle et lille underbid. Han skulle udelukkende bruges som familiehund. Vi gav et afslag på 2000 kr (Normalprisen 10000). Det blev indført i kontrakten. Det følte jeg personligt var det mest korrekte.

  • #22   19. maj 2016 Jeg har haft et par stykker med stort overbid, og der har jeg givet et afslag på ca. 1/4 af prisen. Biddene er så rettet helt eller næsten helt op, og ingen af hundene har haft problemer med, men det ved man ikke, når man sælger en 8 ugers hvalp. Det har jeg selv følt var det rigtige at gøre.



  • #23   19. maj 2016 Man kan vel egentlig ikke vurdere om en tandfejl vil give hunden gener før den er udvokset. Giver fejlen anledning til gener er et nedslag helt på sin plads. Er det en fejl der ikke giver hunden nogen gener så er opdrætter egentlig ikke forpligtet til at give nedslag. Hvordan man vil forholde sig til det skal man aftale og få skrevet i købskontrakten. Får man nedslag pga fejl må man med stor sansynlighed acceptere et avlsforbud - også selv om det er noget der ikke giver hunden gener (og man bør selvfølgelig ikke avle videre på fejl).
    Jeg har selv haft en hund med temmelig meget overbid, som også var alt alt for stor (så stor at det diskvalificationsgrund hvis jeg havde udstillet hende). Bidfejlen dukkede først op efterhånden som hun voksede (underkæben fulgte ikke helt med) og størrelsen kunne af gode grunde først bedømmes da hun var udvokset smiley Jeg købte hende som familiehund og betalte fuld pris og gad ikke rigtigt forsøge at få retuneret noget for hunden havde et helt fantastisk godt sind og var alle tiders skønne og nemme hund (hun blev 15 år uden særlig mange sygedage smiley ).
    Min mor købte en Cairn Terrier med en lille navlebrok. Opdrætter gav 1/3 nedslag i prisen uanset om det ville kræve operation eller ej (min mor valgte at få fikset).


  • #24   19. maj 2016 Sjovt der er så stor forskel på holdningen til dét.. Indenfor dalmatinerracen er det helt anerkendt, at hunde med fejl (blå øjne, patch eller lemon) sælges til nedsat pris.

  • #25   19. maj 2016 Line, det er rigtigt.

    Da jeg startede som opdrætter, var det normalt indenfor racen, at hvalpe med klare udstillingsfejl som f.eks bidfejl, manglende pigment, manglende dobbelt ulvekløer blev solgt til nedsat pris. Det er alle fejl, der er diskvalificerende i følge standarden.

    Det har ændret sig. På et tidspunkt begyndte flere opdrættere at sige, at de sælger alle hvalpe som familiehunde og derfor alle til samme pris. At nogen så vil udstille og måske avle og får hunde, der egner sig, det er bare bonus. Den holdning har bredt sig.


  • #26   19. maj 2016 Den holdning kan jeg sagtens følge, men praksis indenfor dén race er i hvert fald bare, at alle hvalpe med en fejl sælges til nedsat pris. Og sådan er det mig bekendt ikke kun i Danmark, men generelt for racen i udlandet også. Af samme årsag er der også mange der fastsætter parringsgebyr alt efter antallet af fejlfri hvalpe osv.


    Jeg synes faktisk det er helt fint at folk sælger fejlbehæftede hvalpe til nedsat pris, så længe det er en aftale kennelerne imellem i den pågældende klub..


Kommentér på:
Nedslag i pris

Annonce