2.946 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Lua
Lua
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246

Airedale Terrier Airedale Terrier

Jeg overvejer (som nogle nok ved) at anskaffe mig en Airedale Terrier i den nærmeste fremtid.

Jeg syntes, at jeg har gjort et stort forarbejde, og har fundet den helt rigtige kennel. Men jeg vil gerne høre jeres erfaringer med racen?

Jeg er vokset op med slædehunde, så jeg kender godt til det at have en aktiv race, og jeg har en JRT, så jeg kender godt til terriertemperamentet til en vis grad. Derudover har jeg selvfølgelig snakket med forskellige kenneler.

Men jeg vil gerne høre jeres erfaringer. Hvad skal jeg være særligt opmærksom på? Hvordan er de i hverdagen? Hvilken hundesport, vil de have mest gavn af (jeg vil meget gerne gå til træning med den)?

Kom endelig med en masse feedback! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Airedale Terrier
  • #2   19. maj 2016 Ja, det regner jeg også med at gøre. Jeg ville bare høre herinde også. smiley

• #3   19. maj 2016 Desværre har udstillingens klamme hånd også haft fat i den tidligere brugsrace - så vil du have en med lidt drøn i, så skal du syd for grænsen.
    De af racen jeg har mødt herhjemme virker stille og rolige .. og lidt kedelige. Noget DCH måske tror jeg den ville kunne du til smiley

• #4   19. maj 2016 Hej Mie
    Du må endelig sende mig en privat besked. Vi købte vores første airedale for små 2 år siden. min ene farbror har altid haft og de kører på deres 5. nu. Der er flere ting du skal være obs på. Jeg vil ikke diskutere kenneler offentligt, men send mig gerne en besked og så kan vi tage den privat ?
    Fed fed race i øvrigt. Elsker vores Maja ?

profilbillede
  • #5   19. maj 2016 Jeg synes det vil være ærgerligt hvis i tager den privat. Jeg vil nemlig også gerne vide mere om racen. smiley

• #6   19. maj 2016 Spørg endelig frem!
    Jeg vil bare ikke diskutere kennelser offentligt, når ingen af ejerne kan være med i diskutionen. Det generelle om racen kan vi jo sagtens tage her ?

• #7   19. maj 2016 Ok. Hvad mener folk når de skriver at racen ikke er for alle? Altså det er der jo ingen racer der er, men jeg håber du forstår hvad jeg mener. smiley

• #8   19. maj 2016 Hmm nu har jeg haft Kerry Blue Terrier, Bedlington og nu opdrættet Sealyham i 11 år. Airedalen er den klart nemmeste. Det er som mange terrierracer måske ikke en begynderhund, og så alligevel. Den er selvstændig men ikke egenrådig synes jeg. Det er ikke en slagsbror som sådan, men den stikker ikke halen mellem benene. Vores sealyer kan man råbe højt til. De glor bare olmt. Maja behøver man ikke hæve stemmen overfor. Racen er kløgtig og lærenem og vil rigtig gerne arbejde. Den er YDERST børneglad. Vi valgte specifikt en kennel med børn i vores børns alder og mine drenge har fået verdens bedste ven.
    Den kræver en del i pelspleje. Jeg anbefaler at man lærer at trimme selv ellers koster det KASSEN!! hver 3. måned.

• #9   19. maj 2016 Hej Louise.

Mange tak, for at du vil svare på nogle spørgsmål. Jeg har sendt dig en privatbesked. smiley

• #10   20. maj 2016 DcH programmet passer ret godt til terriers (det er et meget alsidigt program som indeholder øvelser der er ret sjove for en terrier). Men jeg ville som Martine være lidt obs på at finde en, der så har lidt drift ellers bliver det temmelig meget op ad bakke.
    Jeg må tilstå at jeg også har lidt indtrykket af at mange af dem, der laves her i DK er temmelig 'kedelige'. Alt drift og jagtinstinkt er avlet ud af dem og bevares så er de nemmere for hr og fru Jensen der bare skal have en klappe-kage hund. Men de er bare så trælse at arbejde med fordi de basalt set ikke gider. Jeg har dog oplevet nogle få danskopdrættede der var temmelig meget knald på. Så kig dig godt for smiley
    Kan man finde en terrier med godt med drift, gå på mod og 'gang i gaden' så får man en rigtig sjov - og udfordrende smiley - træningskammerat.
    Jeg har lige været oppe i Sverige og besøge min nye Irske Terrier. Han var 4 uger gammel i week-enden, da jeg besøgte ham. Alle i kuldet var svært begejstrede for at lege trækkeleg med mig og de forfulgte allerede meget villigt noget, der bevægede sig smiley Og det er det jeg skal bruge i min træning smiley
    Der var en som var ved at skille sig ud som 'banditten' i kuldet. Det var ham jeg faldt lidt for og ham opdrætter mente at hun - som tingene så ud lige nu - nok ville sende med mig hjem smiley Men meget kan ske over de næste uger og den kan være en helt anden der ender med at være 'banditten' smiley
    Jeg glæder mig så meget til at få en af dem hjem og komme igang med træningen smiley Det skal nok blive sjovt.

• #11   20. maj 2016 Mht at airedale 'ikke er for alle' så er må jeg altså tilstå at jeg opfatter dem som en af den nemmeste af terrierne. Bevares de er store, men de er altså langt fra så temperamentsfulde og helt så kort-luntede som fx Irsk, Kerry Blue, Fox eller JRT smiley

• #12   20. maj 2016 Hej Louise.

Har du modtaget min privatbesked? Jeg vil rigtig gerne høre din mening om kennelen, som jeg overvejer.

• #13   20. maj 2016 Ja det har jeg. Har bare 40 års fødselsdag i dag, så har ikke lige været på;)

• #14   20. maj 2016 Så skal du da have et kæmpe stort TILLYKKE med dagen smiley

• #15   20. maj 2016 Tusinde tak Inge smiley

• #16   21. maj 2016 Jeg har mange racer under luppen, til når vi engang skal have en sundere race (sammen med bulldoggerne smiley ) Og Airedalen virker som en dejlig hund og vi er jo vant til hunde med deres egen mening. smiley
    Om en Airedale så kan fungere med bulldogs er så spørgsmålet....?

• #17   21. maj 2016 Anne Julie det vil jeg absolut mene at den kan. Airedalen er i mine øjne en "blød" terrier. Bestemt ikke at den kryber men i forhold til Kerry Blue og Irsk eller nogle af de mindre terrierracer, så er Airedalen ikke en "tyran".

Kommentér på:
Airedale Terrier

Annonce